Bij deze m'n nieuwe aanwinst hier ook eens voorstellen, een droom die werkelijkheid wordt:
BMW Alpina B3 Biturbo Touring
RWD
Safierzwart metallic met dakota zwart leder
1AL4 Alpina Lavalina zwart lederen stuur met blauw/groene stitching
1AME Alpina emblemen in de zitleuningen
111 Alpina voetmatten
116 Alpina Einstiegsleisten
162A Alpina Classic 20"
174 Alpina Deko-set op de voorspoiler alleen
185E Akrapovic uitlaat
249 Multifunctioneel stuur
2TB ZF sportautomaat met alpina switch-tronic
2VF Adaptief stuur
2VL Variabele stuurinrichting
302 Alarm
316 Automatische kofferklepopening/-sluiting
322 Komforttoegang
3AA Dakreling in zwart
3AC Elektrisch wegklapbare aanhangerkoppeling
402 Panoramisch schuifdak
420 Getinte ruiten achteraan
430/431 Binnen-en buitenspiegels automatisch verduisterend
440 Niet-rokerspakket
459 Elektrische zetelverstelling met memory
465 Doorlaadsysteem zonder skizak
481 Sportzetels voor
488 Lendensteun
493 Ablagenpakket
494 Zetelverwarming vooraan
4AE Verstelbare armsteun
4NE Blow-by-heater
508 PDC voor en achter
521/22/24 Adaptieve xenon bochtenlichtverlichting met automatische high beam assist
544 Cruisecontrol met remfunctie
563 Lichtpakket
575 Bijkomende 12V
5AL Active Protection
609 Navigatiesysteem Professional
610 Head-up Display
688 Harman Kardon Surround Systeem
7XP ConnectedDrive Services navigatiepakket met remote services,...
6NS Komforttelefonie met bijkomstige smartphone verbinding
775 Dakhemel anthrazit
8TH Speed limit info

Wat betreft de eerste indrukken: Gewoonweg fenomenaal. Ik kom van een E91 dewelke ook heel goed uitgerust was, maar dit is toch nog een andere league hoor...
- Comfort is er sterk op vooruitgegaan, desondanks die nu op 20 inch staat. Mijns insziens had dit door alpina niet gehoeven en zou een 19" velg wel al volstaan denk ik. Die hebben ze dan ook voorzien, maar goed, ze staan er nu onder met nieuwe banden dus je hoort me niet klagen.
- Power: gewoon mindblowing! Ik heb het geluk gehad er ooit eens eentje test te kunnen rijden in 2014 bij de lancering en was toen al fameus overtuigd, maar ik was echt vergeten hoe perfect dit gewoon is. Zonder enig zuchtje kun je hier rijbewijs-onveilige-snelheid mee halen. De punch blijft gewoon immens, gelijk wel toerental. Eerste sprintje met een toevallige S6 bleek alvast positief
Ook het verbruik valt reuze mee; gisteren nochtans goed mee gereden en ik haalde een gemiddeld verbruik van 10,5l. Valt dus beter mee dan wat ik had ingecalculeerd. Echter neem ik dit er met plezier bij.
- Klank van de Akrapovic is gewoon abnormaal lekker! In 'sport' stand gaan de kleppen open wat echt een heerlijke diepe ronk geeft en ook bij laten van het gas het ploffende karakter heerlijk gewoon. Voor gewoon dagelijks werkgebruik zal dit echter niet gebruikt worden, het 'anonieme' karakter dient behouden te worden. Vandaar ook alles debadged enz.
- Wegligging: echt niets op aan te merken, echt zoals het hoort. Veel minder 'doorhangend' dan de D5.
- De rest volgt allemaal wel nog als ik wat meer tijd heb om hem te leren kennen.
Staat momenteel ook bij dealer voor check-up zodoende we zorgeloos kunnen beginnen karren:



