Auteur Topic:  1998 - E36/8 - Z3 Coupé 2.8i - Bostongrün  (gelezen 10705 keer)

Offline GunSpeed

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: 1998 - E36/8 - Z3 Coupé 2.8i - Bostongrün
« Reactie #60 Gepost op: 14 juni 2017, 18:42:18 »
Mooie foto's  :drool: :drool:

Offline GunSpeed

• World Champion
« Reactie #61 Gepost op: 14 juni 2017, 18:44:13 »
Mooie foto's! 8)
Wel niet zo'n fan van de velgen...
De velgen niet direct omdat ze te "nieuw/modern" ogen maar de maat vind ik wel veel beter

Offline Laurent1602

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
1998 - E36/8 - Z3 Coupé 2.8i - Bostongrün
« Reactie #62 Gepost op: 14 juni 2017, 18:57:18 »
Thanks! :)
De velgen, tja, ik vond het wel eens leuk dat het iets anders was en ze lagen hier toch maar te liggen. De OEM's vind ik heel mooi, maar 16" is me toch wat te klein. Had ook een extra setje nodig (of toch liefst op reserve) voor de trackday dus het kwam allemaal goed uit. Als ik een passender setje 18" voor een prijsje kan vinden komen die er onder maar tot die tijd zal het zo wel lukken denk ik :)

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #63 Gepost op: 14 juni 2017, 21:04:12 »
Dikke kist, spuuglelijke velgen  :P
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Laurent1602

• World Champion
« Reactie #64 Gepost op: 14 juni 2017, 21:20:31 »
Dikke kist, spuuglelijke velgen  :P

Fair enough ;D Zal ze dan maar enkel gebruiken voor de trackday en rustig verder zoeken voor iets anders.

Ik twijfel alleen nu ik 18" er op gezien heb, ik had verwacht dat dit te groot ging zijn maar dat valt goed mee, dus nu twijfel ik voor mijn origineel plan om een set styling 78 te zoeken, maar die bestaan enkel in 17". Styling 32 is ook altijd een van m'n favorieten geweest maar zie je zo vaak, en verder vind ik veel velgen niet zo mooi onder een Z3 dusja... Iemand nog ideeën voor mooie 18" velgen voor een Z3? :iono: BBS LM is natuurlijk ook wel iets, maar beetje buiten budget ;D

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #65 Gepost op: 14 juni 2017, 21:39:42 »
Fair enough ;D Zal ze dan maar enkel gebruiken voor de trackday en rustig verder zoeken voor iets anders.

Ik twijfel alleen nu ik 18" er op gezien heb, ik had verwacht dat dit te groot ging zijn maar dat valt goed mee, dus nu twijfel ik voor mijn origineel plan om een set styling 78 te zoeken, maar die bestaan enkel in 17". Styling 32 is ook altijd een van m'n favorieten geweest maar zie je zo vaak, en verder vind ik veel velgen niet zo mooi onder een Z3 dusja... Iemand nog ideeën voor mooie 18" velgen voor een Z3? :iono: BBS LM is natuurlijk ook wel iets, maar beetje buiten budget ;D

17 inch is het beste voor het rijgedrag :)
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline -Laurens-

• Grand Prix Winner
« Reactie #66 Gepost op: 14 juni 2017, 21:49:07 »
2 zeer mooie coupé's! Een setje 17" of 18" BBS LeMans zouden hier wel mooi onder staan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2013 BMW f30 320d M Sport
1994 BMW e36 318is/4 ClassII (Procar)

Offline Nostra

• Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #67 Gepost op: 15 juni 2017, 08:07:41 »
Ook niet zo een fan van de velgen hier...

Ik raad je een eibach/billstein verlaging of zelfs eerder een deftige regelbare schroefkit aan als je on track wil gaan.

Ik merk dat de eibach eigenlijk te zacht is voor on track op de oem dempers...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
next year new fun car

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #68 Gepost op: 15 juni 2017, 08:29:42 »
Ook geen fan van die velgen op deze kist :)

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #69 Gepost op: 15 juni 2017, 08:55:50 »
Met dat groen zou ik zo iets eens willen zien

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #70 Gepost op: 15 juni 2017, 09:17:25 »
Groen+goud= :drool:

Offline Chasingdreams.be

• * Board Sponsor *
  • World Champion
    • Chasing Dreams
« Reactie #71 Gepost op: 15 juni 2017, 09:38:17 »
Agree with Tom. Spuuglelijk.

BBS CH is zeer mooi in 18" op de Coupe.

Verlagen is een must.

Chasing Dreams - Automotive Auctions

Follow us on Instagram: https://www.instagram.com/chasingdreams.be/

Offline Laurent1602

• World Champion
« Reactie #72 Gepost op: 15 juni 2017, 10:02:29 »
Ook niet zo een fan van de velgen hier...

Ik raad je een eibach/billstein verlaging of zelfs eerder een deftige regelbare schroefkit aan als je on track wil gaan.

Ik merk dat de eibach eigenlijk te zacht is voor on track op de oem dempers...

En H&R veren? Enig idee hoe die vergelijken daarmee?
Het probleem is dat een KW V1 ofzo momenteel niet echt een optie is, dus de 2 opties zijn: AP schroefset of H&R/Eibach veren en dan volgend jaar een KW V1. De eerste optie is het makkelijkst, maar met de 2e optie heb ik uiteindelijk wel de beste setup. AP kopen en dan eruit gooien voor een KW volgend jaar lijkt mij dan weer weggesmeten geld aangezien zo'n AP ook niet zo goedkoop is om maar even te gebruiken. De grote vraag is dus, hoe verhoudt een AP schroefset zich tov Eibach/H&R veren voor de trackday dit jaar? Als dit goed genoeg is zou ik voor die optie gaan en dan volgend jaar een echt deftige schroefkit steken...

17 inch is het beste voor het rijgedrag :)

Ook niet onbelangrijk inderdaad. Zit daar echt veel verschil tussen? Ik voelde wel dat hij nu iets harder rijdt, maar vond het nog niet echt oncomfortabel. Hij is nu natuurlijk nog niet verlaagd.

Met dat groen zou ik zo iets eens willen zien

Die velgen vind ik zeker passen en zijn een optie, maar van het goud ben ik niet helemaal overtuigd :D

Agree with Tom. Spuuglelijk.

BBS CH is zeer mooi in 18" op de Coupe.

Verlagen is een must.

BBS CH is inderdaad ook een goed idee, eens zien wat ik daarvan kan vinden :)

Offline Chasingdreams.be

• * Board Sponsor *
  • World Champion
    • Chasing Dreams
« Reactie #73 Gepost op: 15 juni 2017, 10:22:49 »

Maak niet dezelfde fout als ik en ga ineens voor een schroefset. Ik heb H&R veren gehad en buiten dat ze de wagen op de juiste hoogte leggen, niks dan last.

1. ze waren te laag dus kon ik niet meer naar de keuring: lager dan een pak sigaretten op het laagste punt
2. ze lieten de banden in de voorste moddervangers vooraan slepen bij intens gebruik
3. ze hebben de nieuwe stockdempers op een half jaar gemold
4. bij mij zat er zo'n verschil tussen camber links en rechts dat ik nooit door een geometriekeuring ging geraken.
5. de demping/vering zat nooit goed. Te slap in de bochten, teveel ingaande slag, geen goede rebound.

Ga ineens voor een KW V1. Als je een beetje goed zoekt heb je die al voor een kleine 1000 Euro.

Offline Laurent1602

• World Champion
« Reactie #74 Gepost op: 15 juni 2017, 10:33:24 »

Maak niet dezelfde fout als ik en ga ineens voor een schroefset. Ik heb H&R veren gehad en buiten dat ze de wagen op de juiste hoogte leggen, niks dan last.

1. ze waren te laag dus kon ik niet meer naar de keuring: lager dan een pak sigaretten op het laagste punt
2. ze lieten de banden in de voorste moddervangers vooraan slepen bij intens gebruik
3. ze hebben de nieuwe stockdempers op een half jaar gemold
4. bij mij zat er zo'n verschil tussen camber links en rechts dat ik nooit door een geometriekeuring ging geraken.
5. de demping/vering zat nooit goed. Te slap in de bochten, teveel ingaande slag, geen goede rebound.

Ga ineens voor een KW V1. Als je een beetje goed zoekt heb je die al voor een kleine 1000 Euro.

Je afbeeldingen komen hier wel niet door precies :thinking:

En dat klinkt inderdaad zeker niet als het resultaat dat ik zou willen, want de rijhoogte is voor mij eigenlijk eerder bijkomstig dus als dat het enige is dat die veren goed doen... Ik lees wel dat Eibach beter zou zijn dan H&R? Mijn broer zijn ex E87 had ook enkel Eibach veren en dat reed toch echt wel goed. Natuurlijk, als ze mijn dempers mollen moet ik de prijs van nieuwe dempers ook nog betalen, en dan is zo'n schroefset alweer een pak interessanter...
Als ik die op een buitenlandse site goedkoper zou vinden, waar geraak ik dan aan een GOCA attest? Want dat is ook €100 die er tov een Belgische verkoper bijkomt anders heb ik al gelezen?

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #75 Gepost op: 15 juni 2017, 10:37:07 »

Die velgen vind ik zeker passen en zijn een optie, maar van het goud ben ik niet helemaal overtuigd :D

Het was de eerste afbeelding die naar boven kwam bij Google. Het goud is nu wel heel erg oranje. Volgens mij niet de originele BBS kleur.
Zoals deze moeten die zijn, en dan kan het toch niet mis gaan op donkergroen.

Ebay link

« Laatst bewerkt op: 15 juni 2017, 10:40:06 door b_ken »

Offline GunSpeed

• World Champion
« Reactie #76 Gepost op: 15 juni 2017, 11:10:08 »
Ik twijfel alleen nu ik 18" er op gezien heb, ik had verwacht dat dit te groot ging zijn maar dat valt goed mee
Staat er gewoon perfect onder met die brede uitbouw achteraan  :thumbsup:

Offline Laurent1602

• World Champion
« Reactie #77 Gepost op: 15 juni 2017, 11:16:08 »
Het was de eerste afbeelding die naar boven kwam bij Google. Het goud is nu wel heel erg oranje. Volgens mij niet de originele BBS kleur.
Zoals deze moeten die zijn, en dan kan het toch niet mis gaan op donkergroen.

Ebay link

Die zijn inderdaad wel heel dik :clap:
Maar als ik dan toch een KW V1 ga steken wordt dat een beetje moeilijk om in m'n budget te passen vrees ik, en ik ga liever op circuit met spuuglelijke velgen en een goeie ophanging dan met dikke BBS'en en die OEM veren/dempers :)
Maar het is iets om in gedachten te houden voor volgend jaar bv :thumbsup: ET waarde van deze is wel behoorlijk fout, spacers zijn natuurlijk mogelijk maar dan moet ik altijd denken aan de verhalen over hogere lagerslijtage enz :thinking:

Staat er gewoon perfect onder met die brede uitbouw achteraan  :thumbsup:

Klopt, die wielkasten moeten meer gevuld zijn dan met de OEM 16", dat is een feit ;D

Offline GunSpeed

• World Champion
« Reactie #78 Gepost op: 15 juni 2017, 11:19:06 »
Als je nieuwe/recnte schokdempers hebt valt het nogal mee om met verlagingsveren te rijden maar ook ik had H&R op de E89 met Goca attest maar geraakte ook niet door de keuring wegens véél te laag ;)

Ap schroefkit zou ik ook niet doen omdat die wel een stuk harder zijn dan een Bilstein of KW set. :thumbdwn:

Wat wel een goede optie is zijn de sets van ST, nu een ondermerk van KW en heel waarschijnlijk idem aan de KW maar dan een stuk goedkoper (geen inox)  :thumbsup:

Prijsvoorbeeld St Z3 en natuurlijk verkrijgbaar bij onze boardsponsor @Frits  ;)

Offline Chasingdreams.be

• * Board Sponsor *
  • World Champion
    • Chasing Dreams
« Reactie #79 Gepost op: 15 juni 2017, 11:23:56 »
Je afbeeldingen komen hier wel niet door precies :thinking:

En dat klinkt inderdaad zeker niet als het resultaat dat ik zou willen, want de rijhoogte is voor mij eigenlijk eerder bijkomstig dus als dat het enige is dat die veren goed doen... Ik lees wel dat Eibach beter zou zijn dan H&R? Mijn broer zijn ex E87 had ook enkel Eibach veren en dat reed toch echt wel goed. Natuurlijk, als ze mijn dempers mollen moet ik de prijs van nieuwe dempers ook nog betalen, en dan is zo'n schroefset alweer een pak interessanter...
Als ik die op een buitenlandse site goedkoper zou vinden, waar geraak ik dan aan een GOCA attest? Want dat is ook €100 die er tov een Belgische verkoper bijkomt anders heb ik al gelezen?

Klik maar op de thumbnail en dan komen ze toch tevoorschijn.

@GunSpeed: ik had nieuwe dempers en die werden gewoon gemold door de H&R veren. ST is gewoon KW.

Ik zou echt niet investeren in enkel veren als het voor circuitgebruik is. Gewoon op de tandjes bijten. Want je komt al snel andere dingen tegen bij het vervangen van die veren: rubbers hier en daar, eventueel schokdempers en dan nog met het mogelijke gezeik zitten dat je het elk jaar moet wisselen voor de keuring. Eibach veren zijn leuk op een daily die een klein beetje lager moet liggen. Voor te tracken valt het echt door de mand. Een 1-reeks is nu een gevalletje apart want dat is gewoon een erg leuk sturende kar.

In het buitenland krijg je geen GOCA. Ik heb daarom mijn veren bij PSG gekocht en laten plaatsen. De schroefset heb ik gewoon zelf gestoken, want dat is eigenlijk plug & play.

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #80 Gepost op: 15 juni 2017, 11:28:56 »
....... ET waarde van deze is wel behoorlijk fout, spacers zijn natuurlijk mogelijk maar dan moet ik altijd denken aan de verhalen over hogere lagerslijtage enz :thinking:

Welke ET en breedte past dan ?
Volgens mij toch zeker niet lager dan wat op deze velgen staat. Toevallig want BBS styling 42 heb je in allerlei maten en het was mij nu vooral om de kleur te doen.
Ik denk dat lagerslijtage nogal meevalt tenzij je echt gaat overdrijven. En als het is om een ET die eigenlijk fout is, te corrigeren naar de juiste ET zal je zeker geen extra lagerslijtage hebben.

Offline Laurent1602

• World Champion
« Reactie #81 Gepost op: 15 juni 2017, 11:30:46 »
Klik maar op de thumbnail en dan komen ze toch tevoorschijn.

@GunSpeed: ik had nieuwe dempers en die werden gewoon gemold door de H&R veren. ST is gewoon KW.

Ik zou echt niet investeren in enkel veren als het voor circuitgebruik is. Gewoon op de tandjes bijten. Want je komt al snel andere dingen tegen bij het vervangen van die veren: rubbers hier en daar, eventueel schokdempers en dan nog met het mogelijke gezeik zitten dat je het elk jaar moet wisselen voor de keuring. Eibach veren zijn leuk op een daily die een klein beetje lager moet liggen. Voor te tracken valt het echt door de mand. Een 1-reeks is nu een gevalletje apart want dat is gewoon een erg leuk sturende kar.

In het buitenland krijg je geen GOCA. Ik heb daarom mijn veren bij PSG gekocht en laten plaatsen. De schroefset heb ik gewoon zelf gestoken, want dat is eigenlijk plug & play.

Schroefset kan ik inderdaad ook makkelijk zelf plaatsen, maar heb je daar geen GOCA attest voor nodig dan? Ik dacht van wel, of is dit enkel voor veren? ST is wel een optie dan als dit hetzelfde is als KW, al is het verschil ook niet meer gigantisch dan. Maar aangezien ik niet van plan ben hem heel laag te leggen kan het niet veel kwaad dat het geen inox is en dat de stelringen zouden vast komen te zitten, dus dan is KW misschien niet meer zo'n meerwaarde tov ST.
Ik had op de thumbnail geklikt hoor, maar ik heb blijkbaar niet voldoende rechten om de afbeelding te zien ;)

Als je nieuwe/recnte schokdempers hebt valt het nogal mee om met verlagingsveren te rijden maar ook ik had H&R op de E89 met Goca attest maar geraakte ook niet door de keuring wegens véél te laag ;)

Ap schroefkit zou ik ook niet doen omdat die wel een stuk harder zijn dan een Bilstein of KW set. :thumbdwn:

Wat wel een goede optie is zijn de sets van ST, nu een ondermerk van KW en heel waarschijnlijk idem aan de KW maar dan een stuk goedkoper (geen inox)  :thumbsup:

Prijsvoorbeeld St Z3 en natuurlijk verkrijgbaar bij onze boardsponsor @Frits  ;)

Dempers voelen niet bepaald recent aan tijdens het rijden, dus ook dat speelt alweer tegen veren en voor een schroefkit natuurlijk :) ST klinkt inderdaad wel heel aantrekkelijk :thumbsup:

Offline Laurent1602

• World Champion
« Reactie #82 Gepost op: 15 juni 2017, 11:33:11 »
Welke ET en breedte past dan ?
Volgens mij toch zeker niet lager dan wat op deze velgen staat. Toevallig want BBS styling 42 heb je in allerlei maten en het was mij nu vooral om de kleur te doen.
Ik denk dat lagerslijtage nogal meevalt tenzij je echt gaat overdrijven. En als het is om een ET die eigenlijk fout is, te corrigeren naar de juiste ET zal je zeker geen extra lagerslijtage hebben.

OEM velgen zijn 7J ET 45, maar die staan veel te ver naar binnen, 8J ET35 is vooraan perfect, achteraan mogen ze nog wat meer naar buiten, daar zou ET25 ofzo wel lukken in 8J, maar bij deze set waren de achterwielen 9J dus dat ben ik ook niet zeker dan. Maar als ze idd in veel verschillende maten bestaan moet dat wel passend te krijgen zijn. En ivm de slijtage, dat zou perfect kunnen, maar het is een argument dat je wel vaker hoort dus dat speelt dan ook wel wat in mijn hoofd, al zal een spacer van 10mm bv niet zo veel verschil maken waarschijnlijk.

Offline Chasingdreams.be

• * Board Sponsor *
  • World Champion
    • Chasing Dreams
« Reactie #83 Gepost op: 15 juni 2017, 11:48:05 »
Hieronder screenshots.

Schroefset kan je altijd wisselen voor de keuring, of gewoon een mailtje naar Frits met de vraag of hij die kan ook leveren aan die prijs met GOCA attesten.

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #84 Gepost op: 15 juni 2017, 11:52:07 »
OEM velgen zijn 7J ET 45, maar die staan veel te ver naar binnen, 8J ET35 is vooraan perfect, achteraan mogen ze nog wat meer naar buiten, daar zou ET25 ofzo wel lukken in 8J, maar bij deze set waren de achterwielen 9J dus dat ben ik ook niet zeker dan. Maar als ze idd in veel verschillende maten bestaan moet dat wel passend te krijgen zijn. En ivm de slijtage, dat zou perfect kunnen, maar het is een argument dat je wel vaker hoort dus dat speelt dan ook wel wat in mijn hoofd, al zal een spacer van 10mm bv niet zo veel verschil maken waarschijnlijk.
Het lijkt me dat er toch wel wat ruimte is om naar lagere ET te gaan dan OEM met die brede Z.
Nu ... als de combo 8" ET20/9" ET26 al te laag is, dan heb je dus een probleem dat je zeker niet met een spacer gaat oplossen.

Offline Laurent1602

• World Champion
« Reactie #85 Gepost op: 15 juni 2017, 11:59:24 »
Het lijkt me dat er toch wel wat ruimte is om naar lagere ET te gaan dan OEM met die brede Z.
Nu ... als de combo 8" ET20/9" ET26 al te laag is, dan heb je dus een probleem dat je zeker niet met een spacer gaat oplossen.

Die ruimte is er achteraan zeker, achteraan zou dat waarschijnlijk wel passen, maar vooraan niet. 8" ET20 past achteraan zeker, maar vooraan is 8" ET35 imo prima, en zal ET20 denk ik al uit de wielkasten komen.

Hieronder screenshots.

Schroefset kan je altijd wisselen voor de keuring, of gewoon een mailtje naar Frits met de vraag of hij die kan ook leveren aan die prijs met GOCA attesten.

Hoe iemand overtuigen zonder woorden voor beginners :wow: :drool: :drool:
Frits is letterlijk de andere kant van het land, maar ik zal eens een berichtje naar Boin sturen :)

Offline Nostra

• Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #86 Gepost op: 16 juni 2017, 07:58:46 »
Ik zou gewoon voor de st's gaan dan. Boin kan die ook hebben ;)

Zijn prijs/kwaliteit zeer goede kits.

Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
next year new fun car

Offline Laurent1602

• World Champion
« Reactie #87 Gepost op: 17 juni 2017, 19:16:09 »
Ik botste net op een setje styling 216, snel een photoshop gemaakt, vind het ook wel iets hebben... Even in overweging nemen, nadeel is wel dat ik vooraan als achteraan min 15mm spacers nodig zou hebben.

Offline Chasingdreams.be

• * Board Sponsor *
  • World Champion
    • Chasing Dreams
« Reactie #88 Gepost op: 18 juni 2017, 22:35:08 »
Laat die moderne BMW velgen maar voor moderne BMWs.  ;)

Offline Laurent1602

• World Champion
« Reactie #89 Gepost op: 18 juni 2017, 23:36:22 »
Laat die moderne BMW velgen maar voor moderne BMWs.  ;)

Vond het niet misstaan in een photoshop maar je hebt waarschijnlijk gelijk ;) Al verschillende mensen gecontacteerd voor verschillende soorten BBS'en die nog ok waren qua prijs, maar de meeste antwoorden gewoon niet, of blijken foute maten of steek te zijn die natuurlijk niet gespecifieerd waren ::)