Auteur Topic:  Elektrischefietsen , pedelecs , speedpedelecs , s-pedelecs  (gelezen 13384 keer)

Offline sini

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • -= 435 ixa =-
Re: Elektrischefietsen , pedelecs , speedpedelecs , s-pedelecs
« Reactie #150 Gepost op: 27 augustus 2019, 18:57:39 »
Heb sinds gisteren een 16x

Met mijn ks16b heb ik 900km afgelegd op 2 maand, en allemaal recreatief.
Waarvan 400km in de Ardèche en alpen.

waow  8)

Hier in België gekocht? Ik vind reactie van de verdelers zeer amateuristisch en ben nog niet uit waar ik het ga bestellen. Heb met EU importeur in Frankrijk gesproken.

Ik heb nog geen ervaring met euc buiten een Inmotion V5 tweedehands gekocht maar enkel wat in mijn salon getest omwille van mijn rug, nog geen straatervaring  maar denk toch om iets als de 16x te bestellen en mijn auto wat meer buiten stad te laten want tegenwoordig files en parkeerproblemen... 

Alvast veel succes ermee, misschien wat filmpjes posten om andere te doen watertanden :D

Offline Mr. SLASH

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
« Reactie #151 Gepost op: 28 augustus 2019, 12:37:47 »
Nee, gekocht bij https://www.1radwerkstatt.de/
Officiële importeur van Kingsong in Europa.
Reageren snel op mail en verzending was dezelfde dag als betaling.

Zal eens een filmpje maken.
Ik doe het nu 2 maand maar ik ben er compleet verslaafd aan. Het gevoel van vrijheid is zoveel groter dan wanneer je met auto,moto,fiets...op weg bent.

Uiteraard dien je wel de nodige bescherming te dragen.

Ik kom niet buiten zonder pols, knie en elleboog bescherming + helm.
En gezien mijn upgrade naar 16x, zal de bescherming ook een stapje hoger zijn.
Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
BMW E34 525i
Suzuki GSF1200 Bandit

Offline sini

• Grand Prix Winner
  • -= 435 ixa =-
« Reactie #152 Gepost op: 28 augustus 2019, 22:40:42 »
thx voor de info's

Ik vind het grappig, ze noemen zich allemaal "importeur" daarom heb ik uiteindelijk King Song zelf gecontacteerd en hebben mij doorverwezen naar https://hightems.eu/fr/  die zich uiteraard ook als EU importeur bestempelt :D

Ik ga jou link ook eens bekijken want hier in België, heb ik mijn bedenkingen over, onbereikbaar, geen antwoord...  Ik denk dat ze het als hobby doen :D

Bescherming is zeker niet te onderschatten, ik heb maar alles gekocht ook heb ik nog geen echte wiel :D
Liever iets minder stoer uit te zien maar heelhuids thuiskomen. Zeker als je zo'n vinnig ding hebt.
Mensen op e-scooters en fietsen zouden ook een beetje meer aan hun veiligheid denken. Zoals met een auto, het moet niet altijd aan jezelf liggen: een onopgemerkte rand, te diepe put, te gladde ondergrond, ander weggebruiker... Het is snel gebeurd en zonder tanden thuiskeren is niet ideaal :D

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #155 Gepost op: 14 februari 2020, 16:56:21 »
Vlamingen bouwen speedpedelec : “Gemaakt als een auto, niet als een fiets met een motor” :

https://www.gva.be/cnt/dmf20200214_04848590/vlamingen-bouwen-speed-pedelec-gemaakt-als-een-auto-niet-als-een-fiets-met-een-motor

Ellio, de eerste 100% Belgische speedpedelec, getest : “Een fiets voor niet-fietsers” :

https://www.gva.be/cnt/dmf20200213_04847414/ellio-de-eerste-100pct-belgische-speed-pedelec-getest-een-fiets-voor-niet-fietsers

Offline sini

• Grand Prix Winner
  • -= 435 ixa =-
« Reactie #156 Gepost op: 16 februari 2020, 22:50:03 »
Heb sinds gisteren een 16x

Met mijn ks16b heb ik 900km afgelegd op 2 maand, en allemaal recreatief.
Waarvan 400km in de Ardèche en alpen.

al veel kms met je 16x?
Ik heb er ook eentje gekocht, ik vermoed dat ie een probleem had maar verkoper als invoerder beweren van niet... Dus heb ik het maar terug doorverkocht met bewijs dat wiel 100% in orde is.

Ik rij met een 18L en ben er héél gelukkig mee :D

Offline Mr. SLASH

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
« Reactie #157 Gepost op: 17 februari 2020, 11:50:06 »
Zit op 1200km momenteel.

Maar laatste maanden heel weinig gereden, ik rij graag "sportief" en in de winter zijn de banen te gevaarlijk vind ik, doe daar nog een 2de kindje bij sinds november

Ik hoop toch van dit jaar enkele 1000den km'ers te rijden.

Wil bij zomers weer ook eens naar het werk(33km enkel) rijden.
Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
BMW E34 525i
Suzuki GSF1200 Bandit

Offline sini

• Grand Prix Winner
  • -= 435 ixa =-
« Reactie #158 Gepost op: 17 februari 2020, 20:57:05 »
Knap :thumbsup: 

Ik rij sowieso niet zo veel, nu nog minder :D 
15kms ver is ook zowat verste dat ik gedaan heb, meestal een tiental kms en dan terug.

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #160 Gepost op: 11 maart 2020, 23:44:16 »

Offline jan.van.gent

• Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #161 Gepost op: 12 maart 2020, 10:23:52 »
Zelf heb ik recent een Xiaomi M365 step gekocht.
Dit omdat ik op mijn daily commute 50% tijd verlies, op de laatste 5% van mijn rit.
Nu rij ik dus met de wagen van Wondelgem (Gent) naar Temse, om daar mijn auto te parkeren. De step te pakken en daarmee van Temse tot Bornem te rijden. (gezien de werken aan de brug van Temse win ik op deze manier veeeel tijd). Zo doe ik dagelijks 2x 6.5 km met de step. Software heb ik aangepast zodat deze comfortabel 26 tot 30 km/u bolt.

Binnekort gaat de brug die ik in Wondelgem over moet (Meulestede) ook dicht voor werken, dus dan ga ik van thuis tot over Meulestede brug met de step. Daar de wagen pakken (die laat ik daar dan geparkeerd) tot in Temse, en laatste stuk dan weer met de step. 's avonds hetzelfde in omgekeerde volgorde.

Nog getwijfeld om zo unicycle te nemen, maar dat is direct toch een grotere investering. Een M365 heb je al voor €350. Tot nu toe heel tevreden van, staan nu zo een 110 km op de teller (heb hem nu 1.5 week)

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline GeoBem007

• Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
    • @hertgoan
« Reactie #162 Gepost op: 12 maart 2020, 11:18:15 »
Collega van mij doet elke dag zo'n 10-15km met de elektrische step.
Komt van net over't water, pakt de overzet in Hemiksem en stept zo naar Aartselaar.

Op sommige momenten doet hij er langer over, maar hij is tenminste altijd zeker van hoe lang hij erover rijdt.
Tenzij hij de overzet mist, dan komt er ineens een halfuur bij :)

Offline arbe

• World Champion
« Reactie #163 Gepost op: 12 maart 2020, 11:23:12 »
Collega van mij doet elke dag zo'n 10-15km met de elektrische step.
Komt van net over't water, pakt de overzet in Hemiksem en stept zo naar Aartselaar.

Op sommige momenten doet hij er langer over, maar hij is tenminste altijd zeker van hoe lang hij erover rijdt.
Tenzij hij de overzet mist, dan komt er ineens een halfuur bij :)
Dat is exact het voordeel met de moto. Sommige dagen ben ik trager door omkleden ed maar op de echt slechte dagen win ik uren.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline jan.van.gent

• Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #164 Gepost op: 12 maart 2020, 11:23:31 »
Klopt 100%
Op sommige dagen is er voor onverklaarbare reden weinig file om de brug over te geraken. Dan ben ik zeker niet sneller dan met de wagen. Maar 's avonds is er dan plots toch bakken file waardoor ik dit dan weer goed maak.
Netto gezien heb ik zeker al veel tijd uitgespaard. En ik kom vooral ook fris/uitgewaaid toe op het werk. Ipv volledig gefrustreerd omdat ik 30 min gereden heb om 2 km af te leggen...

Ik zie daar echt meer en meer toekomst in, in zo'n individueel last mile transport.
Bv naar Gent centrum geraken, parkeren net buiten stad (gratis) en hup laatste 2 km met de step. Sneller en goedkoper. En openbaar vervoer heeft daar tegen geen schijn van kans imo. Parkeren op flanders expo, dan wachten op de tram, betalen voor de tram, en alle miserie die bij openbaar transport komt kijken.

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline arbe

• World Champion
« Reactie #165 Gepost op: 12 maart 2020, 11:42:47 »
Mijn vrouw haar werk is een nieuw gebouw aan't zetten. Geen parkings, itt tot nu en 't is daar nogal druk. Ben ook van plan om haar een minifiets of step (elektrisch uiteraard :) ) te kopen. Kan ze zich op de parking van de Ikea in Hasselt zetten (Tesla gratis laden :p ) en de laatste paar km's met de step doen.
Arbe gratis moven jongens :)
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #166 Gepost op: 12 maart 2020, 16:19:10 »
Order66 moved altijd gratis naar het werk, zonder belasting van het wegennet, en nog lekker gezond ook :)

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #167 Gepost op: 12 maart 2020, 22:51:15 »
Order66 , is dat zo'n Riese&Muller speedpedelec met meer dan 1000wh verdeeld over 2 accu's ?

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #168 Gepost op: 13 maart 2020, 01:14:11 »
Ik was zaterdag eens paar speedpedelecs te gaan testen op e-bike testevent in Antwerpen maar las daarnet dat het uitgesteld is door de coronamaatregelen :

Citaat
e-Bike Test Event Antwerpen van 14 Maart uitgesteld :

https://www.e-biketestevent.be/

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #169 Gepost op: 13 maart 2020, 07:37:26 »
Order66 , is dat zo'n Riese&Muller speedpedelec met meer dan 1000wh verdeeld over 2 accu's ?

Ja inderdaad, is een Riese&Muller Supercharger dus met 2x500wh en riemaandrijving. Zeer tevreden van, ik rij winter en zomer in alle weersomstandigheden.

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #170 Gepost op: 17 maart 2020, 00:01:05 »
Nice ride Order66 ,

hoe marcheert dat met die 2 accu's ? ( haalt die tijdens het rijden elektriciteit beide accu's tegelijk of afwisselend of eerst de ene leeg en daarna de andere ? / en hoe gebeurt het opladen : met 1 lader of met 2 laders tegelijk  ?) .

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #171 Gepost op: 17 maart 2020, 00:50:38 »
Zijn er nog merken met speedpedelecs met supercondensator ipv accu's ?

https://www.ostrichoo.nl/nl/products/nero

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #172 Gepost op: 17 maart 2020, 06:58:18 »
Nice ride Order66 ,

hoe marcheert dat met die 2 accu's ? ( haalt die tijdens het rijden elektriciteit beide accu's tegelijk of afwisselend of eerst de ene leeg en daarna de andere ? / en hoe gebeurt het opladen : met 1 lader of met 2 laders tegelijk  ?) .

Thanks friend ^-^

Er wordt tijdens het rijden automatisch afgewisseld van accu, dat is beter voor de levensduur. Het opladen is gewoon 1 aansluiting, alsof je maar één batterij zou laden. Niet anders dan een fiets met slechts een batterij. De batterijen kan je ook uitnemen indien het niet mogelijk is om de fiets binnen te nemen om te laden. Die zijn ook slotvast beveiligd.