Auteur Topic:  1970 - E9 -2800CS  (gelezen 17420 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3928
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #60 Gepost op: 11 juni 2016, 10:32:28 »
Dat gaat denk ik een stuk beter staan dan de gouden BBS'en! Prachtige E9! :thumbsup:

Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 532
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #61 Gepost op: 12 juni 2016, 09:25:33 »
Dat gaat denk ik een stuk beter staan dan de gouden BBS'en! Prachtige E9! :thumbsup:

Laat ons hopen he! En dank je!
Hebben jullie die prachtig gerestaureerde E9 nog?

Offline Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3928
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #62 Gepost op: 12 juni 2016, 09:39:33 »
Laat ons hopen he! En dank je!
Hebben jullie die prachtig gerestaureerde E9 nog?

Jazeker! Hij komt alleen minder buiten dan zou moeten :-X

Offline bmw e12 e21

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1170
  • SHARK ATTACK!
    • 1980 - e12 - M535i
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #63 Gepost op: 12 juni 2016, 22:02:47 »


- Deze week ook de 'nieuwe' set BBS mahle in ontvangst genomen, dewelke nog in zeer goede staat waren. Risicootje gezien ik ze enkel op foto heb gezien, maar dus blij:



Fijn dat men velgjes goed zijn aangekomen. :thumbsup:
Ben benieuwd hoe ze erop gaan staan.
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2016, 22:05:25 door bmw e12 e21 »
MIJN e12  M535i  -  218pk   
MIJN e21  323i edition S RUN OUT  - 143pk
BMW  e21  315  -  75pk

Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 532
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #64 Gepost op: 12 juni 2016, 22:22:08 »
Fijn dat men velgjes goed zijn aangekomen. :thumbsup:
Ben benieuwd hoe ze erop gaan staan.

Haha, zalig dat je ook op Bimmerboard zit :-)
Maar ik had al een vermoeden gezien er een karton inzat van wax-it op jouw naam

Bedankt nogmaals voor de fijne en correcte afhandeling :thumbsup:

Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 532
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #65 Gepost op: 16 juni 2016, 14:23:20 »
- Gisteren de velgen dus gemonteerd om vol spanning het resultaat van het heen-en-weer-geloop te kunnen bezichtigen:





Heel tevreden van het resultaat, alleen blijft de neus nog wat hoog in de lucht hangen en zal ik in de toekomst misschien toch wel eens zien voor een subtiele verlaging. Echter alles op z'n tijd. Nu is het eventjes goed geweest :)

Maar ook op vlak van baanligging is dit een enorme stap voorruit. Op de 'goudkleurige' mahles lagen namelijk winterbanden en nu dus (recentere) zomerbanden. Ik heb er nog niet veel mee kunnen rijden, maar hij plakt alvast stevig aan het wegdek in de bochten.

- Tevens had ik gemerkt dat er een deurstop ontbrak van de passagiersdeur, waardoor we gisteren ook een nieuwe hebben gemonteerd.



Bekleding gedemonteerd met alle hendels en dergelijke om dan aan de belachelijk moeilijke bouten te beginnen.



Ze hadden er vergeten rondellen tussen te stoppen, waardoor de sleutels er niet op geraakten en het een hels karwei werd. Maar uiteindelijk toch in geslaagd.

- Nu de bekleding er toch af was, zijn we dan ook begonnen met het beter afstellen van de deuren. Ook niet evident, gezien er afwijkende bouten geplaatst werden en we de gepaste sleutels niet hadden:



Geen probleem volgens m'n compagnon, die z'n lasapparaat al bovenhaalde en er een nieuwe op heeft gezet om vervolgens af te stellen:



Afgesteld en na veel sleutelen de deur terug op de juiste hoogte gekregen doch nu ietwat te ver naar achteren. Helaas was het toen al behoorlijk donker, waardoor we de rest later zullen hervatten :)


Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9830
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #66 Gepost op: 16 juni 2016, 16:00:41 »
Begrijp ik dat nu goed: lassen aan bouten omdat je het juiste gereedschap niet hebt om ze los te draaien  :thinking:

Offline Nordschleife

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1284
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #67 Gepost op: 16 juni 2016, 16:07:24 »
Soms moet je de zachte hand ff hardhandig helpen  :P

Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 532
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #68 Gepost op: 16 juni 2016, 16:09:42 »
@b_ken Welke sleutel zou jij ervoor gebruiken? Mag eender welke zijn, maar volgens mij onbestaand gezien de verstorven bout.
Vandaar er een gewone bout op gelast om ze zonder enig probleem los te krijgen en er dan een nieuwe in te kunnenstoppen.
Lijkt me zo verkeerd nog niet?

Offline jan.van.gent

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8978
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #69 Gepost op: 16 juni 2016, 16:13:01 »
Begrijp ik dat nu goed: lassen aan bouten omdat je het juiste gereedschap niet hebt om ze los te draaien  :thinking:
+1, die hitte van het lassen zo dicht aan een gespoten paneel... lijkt me niet echt een strakke actie? Of ben ik te voorzichtig?
Ik zou dan nog eerder proberen met linkse tap, uitboren (gekoeld) etc. Maar als het lassen lukt zonder de bout en paneel te warm te stoken is het natuurlijk ook een goede oplossing.

velgjes staan hem goed!!

edit: lees net dat de bout reeds kapotgedraaid was. Maar uit je zinnetje hier onder had ik (en b_ken ook vermoed ik) begrepen dat dit eerst niet zo was, maar dat jullie die stuk gedraaid hadden door met het verkeerde gereedschap te proberen (bv een torcx proberen los draaien met een imbus ofzo)
Citaat
afwijkende bouten geplaatst werden en we de gepaste sleutels niet hadden:

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9830
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #70 Gepost op: 16 juni 2016, 17:03:04 »
Ik lees er precies nog altijd over dat die bout kapot was. De eerste foto doet me denken aan een intacte XZN veelkant.
https://nl.wikipedia.org/wiki/XZN
Als je denkt dat dat een inbus of torx is dan draai je de tanden eruit.

En dan nog zou ik die 10x liever uitboren of met een linkse tap eruit halen, zoals Jan al schrijft, dan eraan te lassen.

Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 532
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #71 Gepost op: 16 juni 2016, 17:43:57 »
Ik lees er precies nog altijd over dat die bout kapot was. De eerste foto doet me denken aan een intacte XZN veelkant.
https://nl.wikipedia.org/wiki/XZN
Als je denkt dat dat een inbus of torx is dan draai je de tanden eruit.

En dan nog zou ik die 10x liever uitboren of met een linkse tap eruit halen, zoals Jan al schrijft, dan eraan te lassen.

Bedankt voor de verduidelijking! Kende ik inderdaad niet...
Ik heb daar allemaal veel minder verstand van, vandaar dat ik me laten leiden en dit leek me een snelle en goede oplossing.

Bedankt voor de goede (voor)zorgen, zullen we rekening mee houden ;)

Offline bmw e12 e21

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1170
  • SHARK ATTACK!
    • 1980 - e12 - M535i
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #72 Gepost op: 18 juni 2016, 17:37:21 »
De velgen staan er top onder! :thumbsup:
MIJN e12  M535i  -  218pk   
MIJN e21  323i edition S RUN OUT  - 143pk
BMW  e21  315  -  75pk

Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 532
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #73 Gepost op: 27 juli 2016, 16:00:25 »
De velgen staan er top onder! :thumbsup:


Bedankt voor de levering ook ;), ik vind het ook een serieuze opwaardering tov de initiele velgen!

Met @Vjete uiteindelijk ook eens de tijd gevonden om de deur terug goed af te stellen wat ons gelukt is, samen met de deurbekleding en alle addenda terug te plaatsen.

Ondertussen ook de rubbers rond de achterruiten wat bijgewerkt, aangezien deze ook vernieuwd werden maar iets te dik waren om vlotjes te passeren. De achterruiten gaan nu feilloos naar beneden wat het nog zoveel leuker maakt in mooi weer.



Ze was dus klaar voor haar eerste grotere rondrit, eentje die ik in onze streek met m'n vader heb gedaan. Toen we echter middenweg waren, merkte ik een licht 'kloppend' geluid komende van de linker kant van de wagen, die de cadans van de rotatiesnelheid van de wielen volgden.  Uiteindelijk waren de moeren van de bouten wat losgeraakt en zijn we zelfs 1 moer kwijtgeraakt. Gelukkig was het maar dat; gezien de velgen herspoten waren is die lak ertussen ook ingereden, waardoor er speling opkwam.

Aangespannen en het geluid was gelukkig verdwenen. Helaas echter iets te enthousiast geweest waarbij 1 bout de tand des tijds niet heeft doorstaan en ik hem heb afgebroken...



Wordt nu dus nieuwe bouten en moeren zoeken die op de achteras genstalleerd zal worden. Ik vind er velen in Duitsland, maar in Belgi nog geen adres gevonden.

http://www.bmw-oldtimerteile.de/index.php/shop/raeder-bereifung/radbolzen-hinterachse-e3-e9-detail

http://www.bmw-oldtimerteile.de/index.php/shop/raeder-bereifung/radmutter-e3-e9-e12-detail

Desondanks weer heerlijk genoten van het heerlijke geluid van de M30 met carburator :inlove:

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2847
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #74 Gepost op: 27 juli 2016, 16:06:39 »
Miljaar die velgen zijn knap, staan em echt goed!

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10788
  • Freude am Fahren
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #75 Gepost op: 31 juli 2016, 10:08:03 »
Topic ook ontdekt en volledig doorgenomen, tof om te lezen. 
Prachtige kist en wat een zorg dat deze krijgt.
 :thumbsup:
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline henotteke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3479
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma

Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 532
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #77 Gepost op: 3 augustus 2016, 11:18:01 »
Miljaar die velgen zijn knap, staan em echt goed!

Topic ook ontdekt en volledig doorgenomen, tof om te lezen. 
Prachtige kist en wat een zorg dat deze krijgt.
 :thumbsup:

Bedankt mannen!

Ik heb me 2 nieuwe bouten en 10 moeren aangeschaft, zodoende alles weer tiptop staat tegen de volgende rondrit (Youngsters Rally) op 21/08.

@henotteke; bedankt voor de tip! spijtig van die alpina letters, ik zoek me eigenlijk al een tijdje eentje die de mijne zo goed mogelijk matcht in 1:18 maar moeilijk te vinden, net als een F31 B3 touring...

Offline henotteke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3479
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #78 Gepost op: 3 augustus 2016, 12:08:15 »
Bedankt mannen!

Ik heb me 2 nieuwe bouten en 10 moeren aangeschaft, zodoende alles weer tiptop staat tegen de volgende rondrit (Youngsters Rally) op 21/08.

@henotteke; bedankt voor de tip! spijtig van die alpina letters, ik zoek me eigenlijk al een tijdje eentje die de mijne zo goed mogelijk matcht in 1:18 maar moeilijk te vinden, net als een F31 B3 touring...

een F31 B3 ga je nog niet vinden omdat die simpelweg nog niet bestaat (heb ik ook al achter zitten zoeken)
een E9 zou je wel kunnen vinden denk ik, maar mss niet in die schaal

ik heb een B10 op maat laten maken vanaf een basis E34 op schaal 1:18, normaal heb ik die volgende week (wel andere prijsklasse)

Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 532
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #79 Gepost op: 4 augustus 2016, 11:04:36 »
Na 2 maand leveringstijd, vanmorgen een leuk  pakket mogen ontvangen  :exited::

« Laatst bewerkt op: 4 augustus 2016, 11:08:11 door B3not »

Offline Brecht

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1663
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #80 Gepost op: 7 augustus 2016, 00:58:49 »
Dat ziet er deftig materiaal uit!

De wielen passen perfect bij de wagen,
mss best alle studs en moeren vervangen om problemen te voorkomen?

Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 532
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #81 Gepost op: 25 augustus 2016, 15:52:32 »
Update;
de bouten en moeren zijn hersteld, waardoor dus alles terug perfect rijdt  :clap:



De pyjama is ook eens getest:


En tevens is het 2 ledig probleem van het falende ruitenwissermechanisme aangepakt;




Afgelopen weekend dus kunnen deelnemen aan de youngsters rally waar we ons echt hebben geamuseerd!
Helaas werkten de ruitenwissers t goed, waardoor er op einde van de rit eentje is gaan vliegen op de autostrade :( Losgekomen van de sokkel en niet meer te recupereren. Een vervanger vinden blijkt niet zo gemakkelijk. Als ik kijk op wallothnesch gaat een arm alleen al richting de 120 euro... Nu dus sites aan het afzoeken voor een exemplaar van E3, E9. Geen idee of daar ook andere period correcte op passen?

Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 532
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #82 Gepost op: 25 augustus 2016, 15:54:25 »
En nog enkele van zondag zelf, met dank aan Ian voor de foto's:










Offline Brecht

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1663
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #83 Gepost op: 27 augustus 2016, 06:13:23 »
Prachtig  :wow: :clap:

Offline Win

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 622
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #84 Gepost op: 27 augustus 2016, 10:00:21 »
Zeer knappe coupe :thumbsup:

Offline Spasta

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+49)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3954
  • F10 LCI - 520d
    • Bimmer ID
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #85 Gepost op: 5 september 2016, 07:43:07 »
Damn dat is een prachtige kar!
Deze staat ook hoog op mijn verlanglijst  :exited:

Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 532
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #86 Gepost op: 15 december 2016, 11:15:45 »
Bedankt mannen!

Eventjes een update plaatsen na 4 maand afwezigheid.

Na de youngsters rally in augustus ervoer ik in de laatste 10 km (stuk na autostrade) dat de koppeling niet goed pakte en heel 'zompig' was. Schakelen verliep dus heel stroef en zonder koppeling. Gelukkig op stalling kunnen plaatsen om verder geen pijn te hoeven doen.

Uiteindelijk alles laten herstellen en een nieuwe koppelingspomp geplaatst, die ik besteld had op Wallothnesch.
Verder heeft de mechanieker ook gezien dat er een niet originele uitlaatlijn onder de wagen zat, waarvoor hij nog een originele had liggen.
Toegezegd om deze alsook te plaatsen, doch niet zonder sinecure (bepaalde stukken werden vroeger aangepast om de andere uitlaat te doen fitten,...) waardoor ik nog enkele stukken heb moeten bijbestellen; rubbers, een support,...
Maar goed, ze is nu tenminste voorzien van een originele uitlaatlijn :)

Ritje (na 4 maand) om op stalling te plaatsen was alvast volop genieten!
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om een foto te nemen met de mooie zonsopgang:



Verder had ik ook nog wat nieuwe chrome stukken besteld en geplaatst voor in het interieur, gezien deze me echt begonnen te storen:



Nu is het plan om elke week een paneel goed te detailen en te behandelen, want het is toch een grote wagen en de tijd om hem volledig in ene keer te doen me wat ontbreekt.
Het resultaat van een 2-staps methode (50-50) op het dak:



om daarna wat beading te voorzien met de gloss finish :inlove:



E9 :inlove:

Offline Relexus

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 521
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #87 Gepost op: 15 december 2016, 11:20:04 »
Wow  :wow:
Schitterende foto!

Offline Wky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 1581
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #88 Gepost op: 15 december 2016, 11:38:15 »
Goed bezig precies :bow:
Prachtige kar

Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 532
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #89 Gepost op: 7 januari 2017, 10:42:28 »
Bedankt!

Kan iemand me vertellen of je met 2 nieuwe blanco sleutels bij een gewone sleutelmaker kan gaan om kopien te maken?

Ik heb namelijk maar 1 set en vind het te risky mocht ik ze verliezen...