Auteur Topic:  1970 - E9 -2800CS  (gelezen 14869 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Voski

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 183
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #30 Gepost op: 2 mei 2016, 19:42:45 »
Zalige e9 in zeer goede staat blijkbaar!
We moeten eens een E9 meet organiseren met al die E9's hier. :)
2013 F31 325dA M-sport DAILY
2011 E82 1M coup TOY
1975 E9 3.0CS CLASSIC

Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 519
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #31 Gepost op: 5 mei 2016, 13:00:53 »
Zalige e9 in zeer goede staat blijkbaar!
We moeten eens een E9 meet organiseren met al die E9's hier. :)

Moeten we inderdaad zeker eens regelen/oldtimer meeting!



Sedert gisteren officieel op baan toegelaten en m'n allereerste langere rit.

Bevindingen;
Waaaauw, ongelooflijk dat ze in die tijd al zo'n geavanceerde wagens hebben gemaakt. Ik heb met verscheidene oldtimers gereden doch deze heeft echt heel veel mee van hedendaagse wagens. Start onmiddellijk, accelereert heel goed mee in het verkeer, maar vooral ligt ie ook heel strak op de weg!
Enkele bochten iets sportiever genomen en dat doet ze echt met alle gemak.
Ook de schokdemping is nog heel strak,...

Gisteren dus de tocht van Kortrijk richting de kust gemaakt en echt niets opgemerkt waar ik onzeker over was.

Enige waar ik nog wat over twijfel zijn de velgen. Soms vind ik het vet, anders wil ik meer de klasse-toer op. Ik weet het nog niet.

Anderzijds ook eens kijken om de radio werkende te maken, maar alles op z'n tijd. Nu eerst genieten!


Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 519
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #32 Gepost op: 5 mei 2016, 13:01:18 »



Offline erq

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6448
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #33 Gepost op: 5 mei 2016, 21:05:56 »
 :drool:

Wat een geweldige kar!!!
Thats thirty minutes away. Ill be there in ten.  Winston Wolf  Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da

Offline stievenbol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1052
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #34 Gepost op: 6 mei 2016, 07:08:03 »
Ja wadde zeg!!! Dit is nog eens een klasse bak!
Die kleur, met dat interieur, echt fantastisch!!!
Ben ik echt zeer jaloers op...

Die velgen zijn zeer netjes en passen mooi binnen het klassieke kader, maar voor mijn smaak mag er een maatje (of 2) groter onder en mag de e9 zelf ietsje zakken... Zou em echt af maken naar mijn mening :)

Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 519
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #35 Gepost op: 7 mei 2016, 11:24:47 »
Ik ben echt verliefd geworden op deze kar.
Meer en meer kom ik tot het besef welke wagen ik heb gekocht.
Na warmrijden nu ook eens de performance getest en ik verschiet er echt immens van hoe performant die is!
Ik heb het nog niet gedurfd om boven 5000 rpm te gaan, maar dit is al behoorlijk impressionant!

enige waar ik me momenteel al wat begin aan te ergeren is het ontbreken van radio.
Vandaar gisteren toch maar eens gekeken, maar ik geraak er toch geen wijs uit.
De luidspreker 'klikt' aan wanneer je de radio aanlegt, maar verder niets...





Deze rode fiche is precies niet aangesloten?


Mocht iemand dus een idee hebben?

Offline Voski

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 183
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #36 Gepost op: 8 mei 2016, 21:43:37 »
Ik ben echt verliefd geworden op deze kar.
Meer en meer kom ik tot het besef welke wagen ik heb gekocht.
Na warmrijden nu ook eens de performance getest en ik verschiet er echt immens van hoe performant die is!
Ik heb het nog niet gedurfd om boven 5000 rpm te gaan, maar dit is al behoorlijk impressionant!

enige waar ik me momenteel al wat begin aan te ergeren is het ontbreken van radio.
Vandaar gisteren toch maar eens gekeken, maar ik geraak er toch geen wijs uit.
De luidspreker 'klikt' aan wanneer je de radio aanlegt, maar verder niets...





Deze rode fiche is precies niet aangesloten?


Mocht iemand dus een idee hebben?

Zalige wagen h!
Ik ben ook iedere dag meer en meer zot van mijn CS...

Ivm de radio, ik heb de originele afgekoppeld en een moderne Kenwood eronder geplaatst in dat bakje!
Zo heb je nog de originele looks met usb,aux,...
2013 F31 325dA M-sport DAILY
2011 E82 1M coup TOY
1975 E9 3.0CS CLASSIC

Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 519
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #37 Gepost op: 12 mei 2016, 13:10:12 »
Zalige wagen h!
Ik ben ook iedere dag meer en meer zot van mijn CS...

Ivm de radio, ik heb de originele afgekoppeld en een moderne Kenwood eronder geplaatst in dat bakje!
Zo heb je nog de originele looks met usb,aux,...


Super idee!
Heb je er een foto van toevallig? Zit de hedendaagse mooi weggestopt?

Gisteren nog wat dingen op punt gezet zoals 1 Vd 3 claxonknoppen die loszat aan het stuur, hier en daar wat nieuwe relays gestopt zodoende elektrische ramen nu ook goed werken,...

Ook eens navraag gedaan van een probleem die tijdens zondag is opgedoken. Het zou mogelijks te maken hebben met de afstelling van de carburateurs. Je merkt het duidelijk als je constante snelheid rijdt dat ie precies wat hesiteert/lucht aanzuigt om dan opnieuw gas te hebben. Zelfde dus als ie stationair draait. Als je gewoon accelereert dan doet ie dat moeiteloos.
Kwestie dus van iemand te vinden die dat voor me kan afstellen.

Tevens sedert zondag ook het probleem dat de pinklichten constant branden ipv pinken.
Ik had gehoopt dat het met de relay te maken had, maar zonder resultaat. Toch eens opzoeken waaraan het kan liggen.
Oldtimers :inlove:

Maar wat leuk om er mee te rijden en idyllische plaatsen op te zoeken:


Offline ADR

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1828
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #38 Gepost op: 12 mei 2016, 14:57:47 »
ik gok op een vacuumprobleem. Check de vacuumslangetjes eens misschien.

Dave

Offline erq

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6448
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #39 Gepost op: 13 mei 2016, 11:55:32 »
Ik kom hier zo vaak kijken dat mijn vrouw me betichtte porno te kijken.
Toen ik zei "uiteraard" en een foto van deze carporn liet zien keek ze maar vreemd  ;D
Thats thirty minutes away. Ill be there in ten.  Winston Wolf  Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da

Offline jan.van.gent

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8935
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #40 Gepost op: 13 mei 2016, 12:00:56 »
Ik kom hier zo vaak kijken dat mijn vrouw me betichtte porno te kijken.
Toen ik zei "uiteraard" en een foto van deze carporn liet zien keek ze maar vreemd  ;D
:) haha

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline stco

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 215
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #41 Gepost op: 18 mei 2016, 23:18:47 »
Mooi man  :thumbsup:

Power heeft deze zeker niet te kort. Ik ging met de mijne ook nooit de rode lijn zoeken, heeft eigenlijk weinig zin. Vanaf 3000 rpm vond ik dat geluid vanuit de carbs al heerlijk!

Heeft deze lang stil gestaan? Kan misschien wat vuile benzine zijn... Zit er een benzinefilter tussen? Zeker geen lood additief vergeten  :P

Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 519
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #42 Gepost op: 19 mei 2016, 19:24:25 »
Ik kom hier zo vaak kijken dat mijn vrouw me betichtte porno te kijken.
Toen ik zei "uiteraard" en een foto van deze carporn liet zien keek ze maar vreemd  ;D

Schitterend  :toofunny:

Mooi man  :thumbsup:

Power heeft deze zeker niet te kort. Ik ging met de mijne ook nooit de rode lijn zoeken, heeft eigenlijk weinig zin. Vanaf 3000 rpm vond ik dat geluid vanuit de carbs al heerlijk!

Heeft deze lang stil gestaan? Kan misschien wat vuile benzine zijn... Zit er een benzinefilter tussen? Zeker geen lood additief vergeten  :P

Lang niet nee, heeft een volledig onderhoud gehad door de vorige eigenaar in augustus 2015 waarna hij er nog 300 km mee gereden heeft.
Maximaal dus enkele maand.

Lood additief zijn er verschillende meningen over. Gezien de M30 al die verharde klepzitting heeft, zou het niet meer nodig zijn en zou ongeloode benzine geen schade aanrichten. Of het een oorzaak kan zijn van het onregelmatig draaien weet ik dus niet.

Welk additief deed jij er in?




Pinklichten issue trouwens opgelost door zowel de zekeringen als relay te vervangen
Ze 'pinken' dus terug. Zelfs het dashboard lampje die vooreerst rare kuren had, werkt nu feilloos  :clap:
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2016, 19:33:12 door B3not »

Offline bmwF12

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 33
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #43 Gepost op: 19 mei 2016, 19:30:19 »
Super wagen, zo'n exemplaar zou ik ook in bezit willen hebben, ook al een tijdje op zoek, maar zo als de uwe zie je niet veel te koop, prachtig.
Zie da je van mijn streek bent (keuring harelbeke ;))misschien kom ik hem wel ergens tegen op meeting of dergelijke.
Proficiat met u prachtige aankoop  :thumbsup: :thumbsup:
2012 bmw f12
2010 bmw e82
2007 bmw e83
1990 Bmw  e31
Sold
2004 bmw e60
1997 bmw e36

Offline stco

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 215
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #44 Gepost op: 19 mei 2016, 21:48:30 »
Ik kocht loodadditief gewoon in de Auto5. Volgens mijn informatie was dit absoluut wel noodzakelijk en heb dit dus ook altijd gedaan...

Offline Philippe6

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 383
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #45 Gepost op: 19 mei 2016, 22:26:40 »
Wat een geweldig mooie wagen is zo een E9 toch!  :drool:
En dan ook nog in een prachtige kleur.

Proficiat met de aankoop!

Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 519
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #46 Gepost op: 22 mei 2016, 18:49:21 »
Super wagen, zo'n exemplaar zou ik ook in bezit willen hebben, ook al een tijdje op zoek, maar zo als de uwe zie je niet veel te koop, prachtig.
Zie da je van mijn streek bent (keuring harelbeke ;))misschien kom ik hem wel ergens tegen op meeting of dergelijke.
Proficiat met u prachtige aankoop  :thumbsup: :thumbsup:


Bedankt! De E31 heb ik ook nog niet mogen opmerken in de buurt dus heel graag ;)
Bedankt ook @Philippe6

Hier nog enkele updates van deze week:
- pinkerprobleem is dus opgelost geraakt; nieuwe relay gekocht en alles werkt opnieuw feilloos. Zelfs het dashboardlampje werkt nu opnieuw.

- voorruit voorzien van een laagje nano-technologie Gyeon Q2 view op de voorruit geplaatst.

- Probleem van onregelmatig draaien is ook opgelost geraakt door een reiniger in de brandstof te doen en tevens te voorzien van loodadditief. Normaal behoeven M30 motoren deze niet gezien ze reeds verharde klepzittingen hebben, maar hij draait terug perfect dus zullen we deze toch gebruiken. Ook al is het maar voor de gezondheid van het blok.

- Op een setje 14" alpina velgen gestoten met banden met nog zeer goed profiel gestoten. Echter stonden ze in Nederland nabij Amsterdam. Dankzij de spontane en super hulp van @@ toch vroeger dan verwacht bij mij geraakt. Waarvoor nogmaals mijn oprechte dank Stijn!
 
Gisteren daarom al eens gepast onder m'n E9.
Ik vind het alvast stijlvoller, alleen valt de wielbolling/ET waarde wat tegen, vooral achteraan en lijkt ie ook hoger te staan.
 

 

 

 
Ook mis ik nog de BMW wielkappen die ik nog zou moeten nabestellen. Geen idee wat ik ermee ga doen momenteel. Ik begin de BBS Mahle echt leuk te vinden gezien de deepdish look  :oops:
 
Tevens ook een leuke ontdekking gedaan waar ik nog geen weet van had. Deze heeft reeds de upgrade gehad naar de (betere) Bilstein ophanging  :inlove:
 

Offline Matti_DG

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 671
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #47 Gepost op: 22 mei 2016, 22:51:59 »
Vandaag gezien in Kortrijk, stond er knap bij!  :thumbsup:

Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 519
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #48 Gepost op: 27 mei 2016, 09:07:54 »
Vandaag gezien in Kortrijk, stond er knap bij!  :thumbsup:


Bedankt!
Echt opmerkelijk hoeveel mensen er even enthousiast zijn over de wagen :)





En het OEM zetten gaat verder. Dit in Duitsland besteld en reeds ontvangen:



Offline henotteke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3408
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #49 Gepost op: 27 mei 2016, 10:39:10 »
goed bezig Benoit!!!  :thumbsup: :thumbsup:

Offline Snorkel

  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11184
  • undereZtimated
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #50 Gepost op: 30 mei 2016, 23:36:08 »
Woa, zie nu pas het topic!  :wow:
Heerlijke machine!! Veel plezier ermee  :thumbsup:

Offline Snorkel

  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11184
  • undereZtimated
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #51 Gepost op: 4 juni 2016, 14:26:47 »
Valt er hier nog wat nieuws te sprokkelen, @B3not:)

Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 519
1970 - E9 -2800CS
« Reactie #52 Gepost op: 5 juni 2016, 14:42:57 »
Valt er hier nog wat nieuws te sprokkelen, @B3not:)


- Een update in het verschiet omtrent de velgen :-)

Vorige week een setje van 5 BBS mahle 14" in grijs op de kop kunnen tikken dewelke normaal volgende week verstuurd worden.
Ik plan er dan de zomerbanden van de alpina velgen erop te leggen, gezien deze waar ik nu op rijd winterrubber hebben.

- Verder vorige week ook m'n eerste "onderbaan" repair mogen doen.
Naar het schoolfeest van m'n petekindje geweest in Varsenare waarbij plots een bult na een rondpunt voor wat roet in het eten gooide. Een dof geluid met daarna wat schrapen bij gas geven.
Uiteraard onmiddellijk gestopt en bemerkt dat de midden-bevestiging van de uitlaat was losgekomen en hij dus enkel vooraan en achteraan nog vasthing.
Gelukkig had ik wat tools en bouten mee in de koffer waardoor ik al snel een nieuwe bout met moer kon stoppen.
Geen sinecure gezien de uitlaat uiteraard nog wat warm was en ik hem alleen moest omhoog heffen (toch een behoorlijk gewicht) en tevens de bout ondertussen erin moest stoppen. Maar het is dus opnieuw gefixt ;-)

En gezien foto's altijd leuk zijn; toevallig op terugweg m'n oom nog tegengekomen die snel reageerde met z'n DSLR :-D



- Straks misschien nog eens efkes uit stal halen om nogmaals te wassen (stof als nadeel van overdekt te staan) om eens m'n werk te maken van de stickers onder motorkap.
Ik twijfel of ik zo'n carcover zou bestellen, maar ik vind nergens meer het Group-buy topic terug :-(

Offline henotteke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3408
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #53 Gepost op: 5 juni 2016, 15:56:03 »
Benot,

zo een carcover is echt iets super

kijk hier eens: https://www.autopyjama.com/auto-pyjama-engl/
hebben zelfs covers voor een E9
best de Satin nemen in een kleur die het mooiste past, super kwaliteit aan een heel scherpe prijs vind ik
ik ben er alleszins heel tevreden van

Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 519
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #54 Gepost op: 5 juni 2016, 18:56:26 »
Benot,

zo een carcover is echt iets super

kijk hier eens: https://www.autopyjama.com/auto-pyjama-engl/
hebben zelfs covers voor een E9
best de Satin nemen in een kleur die het mooiste past, super kwaliteit aan een heel scherpe prijs vind ik
ik ben er alleszins heel tevreden van

Thanks!

Heb je een foto van de uwe?
Schade/krassenvrij voor de lak bij aanleggen?

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9574
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #55 Gepost op: 5 juni 2016, 19:42:48 »
Die van mij komt van hier: http://www.autohoezen.com/assortiment.php?page=9&lang=en
Super content van.



Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 519
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #56 Gepost op: 5 juni 2016, 20:02:29 »
Die van mij komt van hier: http://www.autohoezen.com/assortiment.php?page=9&lang=en
Super content van.


Ja! Top!

Welkene selecteer ik dan van de website met het logo van BMW?

Zelfde vraag; krasproof ook?

Offline henotteke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3408
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #57 Gepost op: 5 juni 2016, 20:13:31 »
Thanks!

Heb je een foto van de uwe?
Schade/krassenvrij voor de lak bij aanleggen?


Benoit,
zeker zorgen dat de auto proper is als je een cover er over legt
die zijn heel zacht en adement, en toch redelijk dik. En perfecte pasmaat, met een ritssluiting aan bestuurderskant zodat je de deur kan openen indien de cover er over hangt
kostprijs 135 incl verzending inclusief een mooie zachte opbergtas. gewoon topmateriaal
foto van de B10 met zijn pyama hier:

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9574
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #58 Gepost op: 5 juni 2016, 20:19:59 »
Ja! Top!

Welkene selecteer ik dan van de website met het logo van BMW?

Zelfde vraag; krasproof ook?

Ik heb hem gekregen dus nooit zelf de bestelling geplaatst. Waarschijnlijk via "order custom cover".

Die cover zie ik nooit krassen maken. Zijdezacht binnen en buiten. Ik denk dat je 10x bezorgder moet zijn hoe je uw wagen afdroogt zonder krassen te maken dan bij die cover erop te leggen. Uiteraard moet de auto proper zijn. Anders maak je krassen met het vuil dat erop hangt door elkaar te wrijven.

Offline B3not

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 519
Re: 1970 - E9 -2800CS
« Reactie #59 Gepost op: 11 juni 2016, 10:21:22 »
Bedankt voor de tips!

Ondertussen is er ene in bestelling geplaatst ;)

- Tevens eens werk gemaakt van de bestickering van het motorcompartiment:



- Deze week ook de 'nieuwe' set BBS mahle in ontvangst genomen, dewelke nog in zeer goede staat waren. Risicootje gezien ik ze enkel op foto heb gezien, maar dus blij:



Liggen momenteel bij de bandencentrale om de wissel te doen met de banden van de alpina velgen, doch de ventielen zouden niet afgestemd geweest zijn, waardoor ze mogelijks nieuwe zouden moeten bestellen. Gezien niets dringend is, heb ik liever dat het correct gebeurt :)

Doch ongeduldig om het resultaat te zien en verschil wegligging zonder winterrubber te mogen beleven  8)