Nadat ik een 4 tal weken terug reeds de onderkant van de carbu's gereviseerd had (2 tal rubberkes en pakking vervangen) was het oorspronkelijke probleem opgelost (overlopen van de carbs en vullen van de cylinders met naft bij stilstand).
Maar sinds vorige week had ik nieuw probleem, tussen 3k en 5k rpm stutterde hij. Begonnen met bougies te vervangen. De bougie van cyl 2 stond zwart en vrij nat, terwijl de rest er ok uit zag. Goed, wss dus terug iets met benzine toevoer want nieuwe bougies veranderde niets.
Deze ochtend dan de bovenkant van de carbs open gegooid, daar zat in elke carb deel nog 1 rubberke (in totaal dus 4) dat bij elk van de 4 serieus opgezwollen was en bij cyl 2 ook reeds gescheurd. Deze 4 vervangen door O-ringskes uit mijn O-ring doos

, de boel terug gemonteerd. Om 12.00 was ik klaar. Vlug ff boterhammen eten en om 12.30 wou ik aanzetten voor een korte test rit.
Is uiteindelijk 430 km geworden door de ardennen. Aangezien ik geen gps bij had, laat staan een route uitgestippeld, ben ik gewoon borden gevolgd. Telkens in de richting van dorpen waar ik al eens (of meerder malen) op scoutskamp geweest ben. Zo beland in Chiny, Florenville, Bouillon (daar dan ook uiteraard een stint gekart, want als ik daar in de buurt ben mag ik dat niet laten liggen), Durbuy, Bertrix, Hotton, Vresse sur semois, han sur lesse,...
Oja, de test rit was geslaagd, draait terug perfect! Carb is nu dus volledig gereviseerd. Volgens mij heb ik per ongeluk eens Super95 getankt (of zat er in een 98 pomp eigenlijk 95 ofzo want ik let daar echt wel goed op), want dat alle rubbers (onderaan en bovenaan) het op zo'n korte tijd plots allemaal begeven/opzwellen lijkt me net iets te veel toeval...
Heerlijke dag!