Auteur Topic:  2006 - E87 118D M-pack + M-Performance  (gelezen 1830 keer)

Offline Animal

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
2006 - E87 118D M-pack + M-Performance
« Gepost op: 1 maart 2016, 00:07:14 »
E87 118D Performance + Mpack

Bij deze smijt ik mijn bimmer'tje er ook eens op.
Aangezien mijn toenmalige vriendin mijn 3 serie getotalled heeft was ik genoodzaakt om een halfjaar geleden snel iets nieuw te kopen.
Mijn oog is toen gevallen op deze 1serie

Nu een halfjaar en enkele opties later zou ik hem graag eens ten toon stellen omdat ik er nu toch wel al een beetje trotser op geworden ben, aangezien het natuurlijk wel een beetje inleveren was op mijn E91.

Wagen gekocht op 105.000km
Het is een BMW E87 118D - Gechipt bij ziptuning (was liever zelf bij dvx geweest maargoed)

Opties :
- Dakota leder sportinterieur
- M-Performance ophanging (compleet : Veerpoten, draagarmen, stabilisatorstangen, struttbraces, ... €2300,00+ op 140.000km)
- M-Performance uitlaat
- M leder multifunctioneel stuur
- M Bumperpakket
- M pookje
- Styling 261 M 18" velgen - OEM - met Michelin pilot sport 3
- Styling 313 M 19" velgen - OEM - (waren eigenlijk voor de 3, maar liggen nu af en toe op de 1 serie)
- Bixenon facelift
- Led facelift achterlichten
- Cruisecontrol
- klinken meegespoten
- Trekhaak afneembaar (bmw)
- Hifi boxen
- ...

Mening :

Ik vind men 1 serie echt een fenomenale wegligging hebben. Vooral sinds er goede banden opliggen vind ik hem echt super rijden in de bochten. Je kan gaan en blijven gaan zonder dat de ophanging een krimp geeft.
Ik heb het al veel gezegd, ik vind dat het chasis 2 of 3 keer meer aankan dan dat de motor levert.
Goed, het is een dieseltje. Ik had zeer graag gehad dat het een 130i was maar dat kan ik momenteel niet echt aan met de hoeveelheid kilometers die ik rij.. (6maand in mijn bezit en 30.000km gereden)
Het verbruik is zeer laag, taksen zijn net een beetje gestegen door de nieuwe wetgeving maar ook nog zeer laag tov andere diesels.
De verzekering is vrij laag omdat hij op papier maar 122pk heeft.
Sinds ik de upgrade heb gemaakt naar de Performance-ophanging, zou dezelfde ophanging moeten zijn als een 1M, heb deze btw laten plaatsen bij garage 'de zwart' in Hulst. Zijn echt professionals en stielmannen in hart en nieren!
Als je iets moet laten plaatsen, inlezen, informatie moet hebben of als je ergens mee zit waar ze je bij bmw zelfs niet mee kunnen helpen.. Kan je zeker daar langs gaan ! Hebben me al meerdere malen geholpen, terwijl ze op andere plaatsen me van het kastje naar de muur hebben gestuurd !

Dus sinds ik de overstap heb gemaakt naar de performance ophanging op Michelin pilot bandjes, ben ik steeds meer en meer onder de indruk van de capaciteiten van men kleine 1 serie..
Een vriend van mij heeft een cla45 amg shooting. En in de bochten moet ik echt niet veel onder doen voor hem.. Tussen de bochten door is hij natuurlijk pakken sneller als mij, maar toch voor 250pk minder te hebben als hem (410pk) kan ik in mijn ogen veel te hard mee..
Met dank aan M performance.

Kortom, zeer leuke daily, zuinig, superbetrouwbaar en toch nog zeer vermakelijk om binnenbaantjes te nemen.

To do !!

- Downpipe
- Swirlflaps removal
- Performance M stuur alcantara
- Performance pookje
- Yellowstuff brake pads
- misschien laten herchippen bij DVX, omdat ik daar meer vertrouwen in heb.

Tips en commentaar mag zeker hieronder !!

Groeten
ANIMAL

Offline Animal

• Pole Position
Re: 2006 - E87 118D M-pack + M-Performance
« Reactie #1 Gepost op: 1 maart 2016, 00:07:57 »
Gisteren wat gaan spelen

Offline TDC

• World Champion
  • Me cago en la leche!
« Reactie #2 Gepost op: 2 maart 2016, 10:59:37 »
Gisteren wat gaan spelen

Die gaan goed op het grind hé  >:D Mooie wagen met leuke mods in de toekomst! Als je die Performance pook steekt, zeker ook de CDV laten verwijderen  :thumbsup:

Offline Animal

• Pole Position
« Reactie #3 Gepost op: 2 maart 2016, 12:35:48 »
Die gaan goed op het grind hé  >:D Mooie wagen met leuke mods in de toekomst! Als je die Performance pook steekt, zeker ook de CDV laten verwijderen  :thumbsup:

Ja inderdaad gaan zeer lekker op grind en in de regen..
maar iets te weinig power om ze veilig aan het schuiven te krijgen op het droge..

Wat is de cdv ?

MVG

Offline TDC

• World Champion
  • Me cago en la leche!
« Reactie #4 Gepost op: 2 maart 2016, 12:43:53 »
Ja inderdaad gaan zeer lekker op grind en in de regen..
maar iets te weinig power om ze veilig aan het schuiven te krijgen op het droge..

Wat is de cdv ?

MVG
De 'clutch delay valve'. Is voor de mensen die niet goed kunnen ontkoppelen. Als deze eruit is voel je veel beter de grenzen van de koppeling en kan je eens goed jagen. Een echte aanrader icm die shortshift.

Offline Jens S.

• Trade Count: (+1)
  • Pole Position
« Reactie #5 Gepost op: 2 maart 2016, 12:57:52 »
Leuke 1 reeks!  :)

Grtz

Offline Animal

• Pole Position
« Reactie #6 Gepost op: 2 maart 2016, 15:49:35 »
De 'clutch delay valve'. Is voor de mensen die niet goed kunnen ontkoppelen. Als deze eruit is voel je veel beter de grenzen van de koppeling en kan je eens goed jagen. Een echte aanrader icm die shortshift.

Wow, interessant!
waar kan ik meer info vinden over deze cdv? en lijkt me inderdaad wel een aanrader.

Offline TDC

• World Champion
  • Me cago en la leche!
« Reactie #7 Gepost op: 2 maart 2016, 15:54:30 »
Wow, interessant!
waar kan ik meer info vinden over deze cdv? en lijkt me inderdaad wel een aanrader.
@Boin van BHT Performance (board sponsor) heeft dat destijds bij mij gedaan  :thumbsup:

Info en uitleg: https://www.zeckhausen.com/catalog/index.php?cPath=6562

Offline Animal

• Pole Position
« Reactie #8 Gepost op: 3 maart 2016, 01:01:58 »
@Boin van BHT Performance (board sponsor) heeft dat destijds bij mij gedaan  :thumbsup:

Info en uitleg: https://www.zeckhausen.com/catalog/index.php?cPath=6562

Zou zoiets moeten zijn dan ?
http://www.ebay.com/itm/Clutch-Delete-Valve-CDV-Manual-Transmission-BMW-E82-E90-E92-325i-330i-335i-6MT-/252284757716?hash=item3abd57e6d4:g:jUcAAOSwFMZWsZ5J&vxp=mtr

Wat heeft dat bij BOIN gekost als ik vragen mag ?

Heb eigenlijk wel interesse.. Niets dan goeds gelezen over boin

Btw, ben jij er tevreden over ? voel je het hard ?

MVG

Offline TDC

• World Champion
  • Me cago en la leche!
« Reactie #9 Gepost op: 3 maart 2016, 10:06:23 »
Zou zoiets moeten zijn dan ?
http://www.ebay.com/itm/Clutch-Delete-Valve-CDV-Manual-Transmission-BMW-E82-E90-E92-325i-330i-335i-6MT-/252284757716?hash=item3abd57e6d4:g:jUcAAOSwFMZWsZ5J&vxp=mtr

Wat heeft dat bij BOIN gekost als ik vragen mag ?

Heb eigenlijk wel interesse.. Niets dan goeds gelezen over boin

Btw, ben jij er tevreden over ? voel je het hard ?

MVG

Ik heb bij BHT alles ineen gekocht (CDV delete en de performance pook met shortshift). Die prijs weet ik niet meer, stuur hem eens een berichtje. Het is een wereld van verschil. Je kan veel soepeler schakelen. Als je eens wilt vlug wilt opschakelen is dat ook een heuse verbetering. Heb een tijdje terug met een eend gereden die de CDV nog had en ik zat constant te vloeken omdat het gewoon niet zo vlot gaat. Qua beleving is dit echt een aan te raden mod.