Ok hier een foto-verslagje voor de liefhebbers...fantastische sfeer en de race zelf was ook ongemeen spannend met een onverstelbare apotheose (diegene die het gevolgd hebben op TV zullen dat wel beamen). In t kort: we komen ZEKER terug !
1. Onze camper van netjes geinstalleerd op Houx Annexe. Toffe sfeer, veel auto's met stickers en joviale Engelsen/Fransen/Denen etc. etc.
Nr 78 is ons geboortejaar maar wat bleek uit de officiele 24H gids..Renault (merk van onze camper) heeft als
constructeur slechts 1x Le Mans gewonnen...inderdaad in 1978 ! Leuk toeval, dat wisten we niet eens

Les geleerd: mensen met Ferrari's en Corvette's hadden wel mooie auto's te etaleren maar moesten in een tent
slapen (of drijven zoals donderdagnacht) en overal wandelen - wij hadden alle comfort en fietsen ! Dus een
fiets is meer gegeerd in Le Mans dan een Ferrari (en zeldzamer ook) !

2. Friday pitwalk: pitstraat open voor iedereen.

3. Enkele opvallende verschijningen van de honderden supercars, kwijlbakken, classics, bestickerde wrakken
etc etc die we gezien hebben, (bvb bestickerde AX cabrio met 4 zatte Fransen en gaten van de roest...net
gemist met de camera omdat ik zo hard moest lachen). Een feest van snelheid, geluid en gewoon gezonde
porties onnozelheid, met goed wat bier overgoten.
AM DB6

Ford GT replica (Belgische nr plaat GT-400) - tenminste een stuk of 6 van deze gezien, wegens 50j geleden
dat de Ford GT Ferrari versloeg natuurlijk - en ze deden het dit jaar weer na een spannende reeks haasje-
over spelen met Ferrari en Aston Martin in GT Pro.

Bestickerde London taxi en London bus

Die bus arriveerde net na ons op donderdagmiddag, laadde 25 zatte gasten uit, die zetten een bar op
inclusief palmboom (opblaasbaar) en wat zand op de grond, connecteerden een flatscreen tv en begonnen
Engeland-Wales te zien.

4. Mad Friday: it's still alive !
Burnout of nat pak...werd wel een zatte boel op de duur met flessen die rondvlogen etc. Dat was minder.

5. De race zelf: super-spannend. In LMP1 werd er voortduren gewisseld tussen de twee Toyota's en 1 Porsche.
Uiteindelijk ging Toyota nr 5 de laatste ronde in voor de overwinning maar viel in panne vlak voor onze
tribune !! Porsche er nog over en wint ! Ik weet niet hoe je vloekt in het Japans maar ik denk dat ze het
daar nu wel weten...
In GT Pro ook spannende race Ford-Ferrari. In GT AM Ferrari vs Porsche. In LMP2 uiteindelijk overwinning
voor Alpine wat mijn vriend (die voor Renault werkt) gelukkig maakte !

Racen tot diep in de nacht - waar de knallen en de vlammen bij het opschakelen nog meer opvallen!

1e Le Mans en op post gebleven tot zonsopgang ! Dan een 3u gaan slapen en terug erin gevlogen...

's morgens zie je meteen de impact van de nacht - door vermoeidheid en mindere zichtbaarheid wordt het kaf
van het koren gescheiden en zie je de vele gesloten pitboxen door crashes of defecten...

Te koop: Toyota Hybride (beetje zoals een Prius). Restauratie-project. Zich wenden: pitbox nr 5.

Samengevat: absoluut een must voor petrolfreaks om eens te doen !