Auteur Topic:  24u Le Mans 2016 (tips?) + stickeren combi  (gelezen 4806 keer)

Offline RDR

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
24u Le Mans 2016 (tips?) + stickeren combi
« Gepost op: 24 februari 2016, 12:28:42 »
Ieder jaar zit ik voor de televisie te kwijlen op de grensverleggende exploten van mechaniciens en heroische maneuvers van de Le Mans chauffeurs, zelf extra vroeg opstaan in het donker om de gloeiende remschijven te zien...tot ik vorig jaar rond 4u30 s morgens tegen mezelf zei dat ik godverdomme wel genoeg mijn kloten afwerk (sorry voor de taal) om mij een weekendje Le Mans te betalen, zelfs al moet ik daarvoor speciaal van Kenia afkomen (waar ik woon/werk).

Dus dit jaar ga ik eindelijk zelf. Camping Houx Annexe geboekt en 2 ticketten op tribune 20.

Het plan is nu: gaan met mijn beste vriend in een Reault Master combi, omgebouwd tot mobilhome door zijn vaardige handen + 2 fietsen op het fietsenrek want anders ga je blijkbaar een bedevaart afwandelen tot je zolen afgesleten zijn. In traditionale Britse stijl, willen we ook de combi bestickeren. Nemen we nog een wagen mee (de Lotus of de M3), dat hangt misschien van het weer af en of het zin heeft?

Ik heb hier wat info gezocht op BB maar afgezien van deze topic die al wat ouder is, niet veel gevonden.

Is er iemand met een goeie portie LM ervaring die misschien wat tips kan geven ivm het volgende, dan is dat heel hard geapprecieerd. Ik plan van sowieso onze exploten hier te posten. Als er nog BB leden zijn die gaan , laat gerust weten dan kan je enen komen drinken bij onze camper want zo een traditionele blikjesberg bouwen met 2 is een heel werk.

1) We plannen van donderdagmorgen toe te komen om zeker de Mad Friday en drivers parade te zien - missen we veel daarvoor?
2) Houx Annexe en tribune 20 een goeie keus?
3) Heeft het nut om  een sportwagen mee te nemen om in de streek wat rond te crossen en mee te doen aan de Mad Friday rond Arnage? Of is dat gewoon stom en verspilling van benzine?
4) Ideeen voor het stickeren van een gele Renault Master camionnette  :P ? Mogelijke opties in bijlage.
5) Dingen die we zeker moeten meegemaakt hebben of zeker NIET doen ?
6) Zondagavond na de race vertrekken, is dat gegarandeerde file of is het goed georganizeerd / vlot ? Mijn vriend moet snel terug naar huis want dinsdag vertrekt hij voor aantal dagen terug.

Eindelijk...Le Mans here we come...aftellen maar....

2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline WJJ

• Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
Re: 24u Le Mans 2016 (tips?) + stickeren combi
« Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2016, 23:07:55 »
@GeoBem007 eentje voor in de gaten te houden! Dit moet ook op onze planning staan voor dit jaar!  :wiggleyes:

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2016, 09:07:05 »
Dit jaar wordt zeker de moeite. Audi vs Porsche in LMP1 en we weten dat Audi nu te kloppen is, dus het wordt hard tegen hard. En nog interesanter in GTPro...50 jaar na de eerste editie van een van de meest legendarische Le Mans rivaliteiten ooit: FORD vs FERRARI...
In garage 56 hebben ze iemand zonder armen en benen die met een speciale wagen meedoet..chapeau !!

Ik heb mijn tickets geboekt via NL want in Belgie vond ik geen agent. Alles is praktisch al de deur uit bij hen helaas...
http://www.tickettravel.nl/index.php/wec/frankrijk/tickets
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline GeoBem007

• Premium Member
  • Race Legend
    • @hertgoan
« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2016, 10:16:49 »
Ik ben een jaar of drie geleden VIP kunnen gaan, was beperkte VIP maar toch meer dan welkom.
Debiele wedstrijd op FB gewonnen :)

Voordeel: eten en drinken beschikbaar en een plek om jezelf wat warm te houden. We hadden toegang tot tribune van Dunlop net aan het einde van de pitstraat, maar overkant van de pits. Dus leuke positie want je ziet ze dan de Dunlop Curve oprijden.

We hebben toen vooral de delen gewandeld die in de buurt waren. Tot Tertre Rouge en terug naar Maison Blanche ongeveer. 's nachts een uiltje gaan knappen in de auto.
Een auto meenemen als je met de kamper bent, lijkt me wel verstandig als je er echt het hele weekend bent. Dan kan je eens een uitstapje doen of ergens fatsoenlijk gaan eten ofzo. Maar in essentie is alles wel aanwezig op en rond het circuit.
Zondag vertrekken is garantie op file, ja. Maar dat valt eigenlijk goed mee. We stonden wel goed geparkeerd (parking thv Ford Chicane ongeveer) en waren op een deftig uur thuis zondag.

Ik wil héél graag terug :)

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #4 Gepost op: 7 maart 2016, 09:18:54 »
Ik ben een jaar of drie geleden VIP kunnen gaan, was beperkte VIP maar toch meer dan welkom.
Debiele wedstrijd op FB gewonnen :)

Voordeel: eten en drinken beschikbaar en een plek om jezelf wat warm te houden. We hadden toegang tot tribune van Dunlop net aan het einde van de pitstraat, maar overkant van de pits. Dus leuke positie want je ziet ze dan de Dunlop Curve oprijden.

We hebben toen vooral de delen gewandeld die in de buurt waren. Tot Tertre Rouge en terug naar Maison Blanche ongeveer. 's nachts een uiltje gaan knappen in de auto.
Een auto meenemen als je met de kamper bent, lijkt me wel verstandig als je er echt het hele weekend bent. Dan kan je eens een uitstapje doen of ergens fatsoenlijk gaan eten ofzo. Maar in essentie is alles wel aanwezig op en rond het circuit.
Zondag vertrekken is garantie op file, ja. Maar dat valt eigenlijk goed mee. We stonden wel goed geparkeerd (parking thv ongeveer) en waren op een deftig uur thuis zondag.

Ik wil héél graag terug :)

Merci voor de feedback. Bij ons geen VIP arrangement, wel goeie tribunes.

Als je terug wil, kan ik maar 1 tip geven: gewoon doen :P. Zo heb ik in elk geval geboekt...YOLO etc...
Ik kijk er in elk geval heel erg naar uit.
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline Jan-187

• Warming Up
  • *
  • only drugs eat brains faster than zombies
« Reactie #5 Gepost op: 8 maart 2016, 02:30:03 »
wel pak die kar zeker mee, maar ga niet mad friday houden als t nog licht is, meer en meer police vorige jaren.
maar als het wa donker word en genoeg volk op straat autos tegenhoud begint het vanzelf.
vorig jaar ene mee tussen een colonne van 8 combis vol police daar wa burnouts aan t trekken  :bow:

vanaf een uur of 23 was het ook echt nimeer ok, toen waren die bratsers zo zat dat ze echt dingen kapot maakten
zo kropen er 2 op ne mobilhome antennes neerhalen en zo, me bussen schudden en autos beschadigen...
in hunne blote op de weg voor t verkeer gaan liggen en al, ook veel vuurwerk toen...

dus overdag hou u in want die franse flikke zijn een merde
die fietsen is echt het beste ooit als ge daar bent.

verder is het idd hopen dat audi op hun bakkes krijgt en de GT klasse dit jaar meer dan ooit in t oog houden  :thumbsup:
klein laswerk tig staal alu rvs, pm+bier
528i touring M

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2016, 11:00:46 »
wel pak die kar zeker mee, maar ga niet mad friday houden als t nog licht is, meer en meer police vorige jaren.
maar als het wa donker word en genoeg volk op straat autos tegenhoud begint het vanzelf.
vorig jaar ene mee tussen een colonne van 8 combis vol police daar wa burnouts aan t trekken  :bow:

vanaf een uur of 23 was het ook echt nimeer ok, toen waren die bratsers zo zat dat ze echt dingen kapot maakten
zo kropen er 2 op ne mobilhome antennes neerhalen en zo, me bussen schudden en autos beschadigen...
in hunne blote op de weg voor t verkeer gaan liggen en al, ook veel vuurwerk toen...

dus overdag hou u in want die franse flikke zijn een merde
die fietsen is echt het beste ooit als ge daar bent.

verder is het idd hopen dat audi op hun bakkes krijgt en de GT klasse dit jaar meer dan ooit in t oog houden  :thumbsup:

Mmmm klinkt zalig. We zullen opletten van de zatte Britten.

Juist gemerkt dat de vrijdag het circuit en pitlane open is...dat wist ik niet, allemaal nieuw voor een newbie als ik. Prachtig allemaal.

Stickerplannen voor onze mobiele bewoning en fietsentransport ook in gang gezet...in bijlage het doelwit...die krijgt wat strepen (Franse vlag), racenummer 78 (ons geboortjeaar) en misschien een groot Alpine logo  ;D

2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline Jan-187

• Warming Up
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2016, 13:06:13 »
NO WAY  :o , wij gaan dit jaar ook met een gele franse bus
Kijk er iig al zwaar naar uit, word dan ook een motorsportjaar, eerst gaan we nog naar mettet rallycross, indy500 en dan LM24H
ik denk dat we zeker eens moeten we meeten daar!
528i touring M

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #8 Gepost op: 12 maart 2016, 17:23:40 »
NO WAY  :o , wij gaan dit jaar ook met een gele franse bus
Kijk er iig al zwaar naar uit, word dan ook een motorsportjaar, eerst gaan we nog naar mettet rallycross, indy500 en dan LM24H
ik denk dat we zeker eens moeten we meeten daar!

Ik had gehoopt een bimmerboard delegatie aan te treffen maar er zijn niet zoveel die gaan vrees ik.

Wij zitten in houx annexe.
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline devilxtreme

• World Champion
« Reactie #9 Gepost op: 12 maart 2016, 18:06:47 »
Lijkt me echt wel de moeite om eens te doen :bow:.
De WEC gaat beter om met de technologische vernieuwingen dan de F1. 24 uur is sprint geworden en de F1 is nu uithouding geworden :iono:.
Veel rijders van de F1 die staan te springen om in het WEC te rijden :thumbsup:.
Ik zou voor de bus gaan voor de kleuren van de R5 turbo 8).

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #10 Gepost op: 15 april 2016, 18:46:31 »
En hier is hij dan..ons Le Mans transport. Als ge t doet, moet ge t goed doen  :D

Nog 2 LM logos erop en klaar.

Bring on June

2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline Jan-187

• Warming Up
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 16 april 2016, 10:20:38 »
zalig, die bus zal ik wel herkennen dan  :thumbsup:
528i touring M

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #12 Gepost op: 13 juni 2016, 08:12:07 »
Geen onweer, stakingen of benzinetekorten gaan ons tegenhouden...woensdag zetten we aan zodra we de nodige merguez, bier en jagermeister in geslaan hebben !!

Hopelijk zien we enige BB leden. We staan op Houx Annexe.

2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline Bananenman

• Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
« Reactie #13 Gepost op: 13 juni 2016, 12:34:22 »
Zalig  :toofunny:

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #14 Gepost op: 22 juni 2016, 14:35:58 »
Ok hier een foto-verslagje voor de liefhebbers...fantastische sfeer en de race zelf was ook ongemeen spannend met een onverstelbare apotheose (diegene die het gevolgd hebben op TV zullen dat wel beamen). In t kort: we komen ZEKER terug !

1. Onze camper van netjes geinstalleerd op Houx Annexe. Toffe sfeer, veel auto's met stickers en joviale Engelsen/Fransen/Denen etc. etc.

Nr 78 is ons geboortejaar maar wat bleek uit de officiele 24H gids..Renault (merk van onze camper) heeft als
constructeur slechts 1x Le Mans gewonnen...inderdaad in 1978 ! Leuk toeval, dat wisten we niet eens :D

Les geleerd: mensen met Ferrari's en Corvette's hadden wel mooie auto's te etaleren maar moesten in een tent
slapen (of drijven zoals donderdagnacht) en overal wandelen - wij hadden alle comfort en fietsen ! Dus een
fiets is meer gegeerd in Le Mans dan een Ferrari (en zeldzamer ook) !

2. Friday pitwalk: pitstraat open voor iedereen.

3. Enkele opvallende verschijningen van de honderden supercars, kwijlbakken, classics, bestickerde wrakken
etc etc die we gezien hebben, (bvb bestickerde AX cabrio met 4 zatte Fransen en gaten van de roest...net
gemist met de camera omdat ik zo hard moest lachen). Een feest van snelheid, geluid en gewoon gezonde
porties onnozelheid, met goed wat bier overgoten.

AM DB6

Ford GT replica (Belgische nr plaat GT-400) - tenminste een stuk of 6 van deze gezien, wegens 50j geleden
dat de Ford GT Ferrari versloeg natuurlijk - en ze deden het dit jaar weer na een spannende reeks haasje-
over spelen met Ferrari en Aston Martin in GT Pro.

Bestickerde London taxi en London bus :)
Die bus arriveerde net na ons op donderdagmiddag, laadde 25 zatte gasten uit, die zetten een bar op
inclusief palmboom (opblaasbaar) en wat zand op de grond, connecteerden een flatscreen tv en begonnen
Engeland-Wales te zien.

4. Mad Friday: it's still alive !

Burnout of nat pak...werd wel een zatte boel op de duur met flessen die rondvlogen etc. Dat was minder.

5. De race zelf: super-spannend. In LMP1 werd er voortduren gewisseld tussen de twee Toyota's en 1 Porsche.
Uiteindelijk ging Toyota nr 5 de laatste ronde in voor de overwinning maar viel in panne vlak voor onze
tribune !! Porsche er nog over en wint ! Ik weet niet hoe je vloekt in het Japans maar ik denk dat ze het
daar nu wel weten...

In GT Pro ook spannende race Ford-Ferrari. In GT AM Ferrari vs Porsche. In LMP2 uiteindelijk overwinning
voor Alpine wat mijn vriend (die voor Renault werkt) gelukkig maakte !

Racen tot diep in de nacht - waar de knallen en de vlammen bij het opschakelen nog meer opvallen!

1e Le Mans en op post gebleven tot zonsopgang ! Dan een 3u gaan slapen en terug erin gevlogen...

's morgens zie je meteen de impact van de nacht - door vermoeidheid en mindere zichtbaarheid wordt het kaf
van het koren gescheiden en zie je de vele gesloten pitboxen door crashes of defecten...

Te koop: Toyota Hybride (beetje zoals een Prius). Restauratie-project. Zich wenden: pitbox nr 5.

Samengevat: absoluut een must voor petrolfreaks om eens te doen !
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline Nordschleife

• Trade Count: (+2)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #15 Gepost op: 22 juni 2016, 15:27:32 »
Schitterend verslag  :thumbsup:

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #16 Gepost op: 22 juni 2016, 17:38:31 »
Schitterend verslag  :thumbsup:

+1  :thumbsup:
Nog niet naar de 24h van Le Mans geweest maar wel al naar de Bol D'Or (24h moto's) geweest in Magny Cours, best wel een fijn weekend maar op den duur staken die marginale (zatte) fransmannen wel tegen  :)
* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline mattisdb

• Qualifying
« Reactie #17 Gepost op: 1 december 2016, 14:33:26 »
Geen onweer, stakingen of benzinetekorten gaan ons tegenhouden...woensdag zetten we aan zodra we de nodige merguez, bier en jagermeister in geslaan hebben !!

Hopelijk zien we enige BB leden. We staan op Houx Annexe.

En dit jaar ook weer aanwezig? Ik alvast terug wel. Zitten altijd op de camping Beauséjour. Zal mijn ogen open houden voor de gele Renault van jullie :thumbsup:
BMW E46 320Ci 2.2 - 170 pk - Mtech II- Orientblau - 2001

Offline Jan-187

• Warming Up
  • *
« Reactie #18 Gepost op: 1 december 2016, 18:34:26 »
Check, wij ook altijd beausejour!  8)
528i touring M

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #19 Gepost op: 1 december 2016, 19:55:28 »
Beausejour da schijnt nogal een zwijnestal te zijn  ;D ;D

Houx en Houx Annexe was een goeie mix tussen ambiance (10 punten voor de zatte fransman die midden onze campingtafel viel en de gebraden kip in de lucht lanceerde) en rust (toch nog kunnen maffen)

Le Mans was absoluut de max maar dit jaar zal het niet passen wegens werkplanning  :'( :'(, 2017 wordt Spa 24h (27-30 juli) met de ///M en Lotus + een tent denken we en achteraf de Mosel streek.

Le Mans wordt hopelijk terug 2018 met de gele bus. Maarwat een feest van bier en benzine, je kan geen petrolhead zijn zonder eens geweest te zijn...hallelujah........  :bow: :bow:
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline Jan-187

• Warming Up
  • *
« Reactie #20 Gepost op: 4 december 2016, 20:28:40 »
wel en niet mee eens, het is daar wel rustig om snachts te liggen
maar wij hangen het wel uit...  :exited:
dus tis aan welke kant ge staat natuurlijk

en geen zatten tegenkomen da kunt ge daar toch ni da weekend :D
528i touring M

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #21 Gepost op: 12 december 2016, 08:23:47 »
wel en niet mee eens, het is daar wel rustig om snachts te liggen
maar wij hangen het wel uit...  :exited:
dus tis aan welke kant ge staat natuurlijk

en geen zatten tegenkomen da kunt ge daar toch ni da weekend :D

Wel onze fles jenever+whisky+bak duvel was toch op op 3 dagen met 2 man dus ca va. Maar ik word nie graag gestoord als ik mij bezat  :bump:
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline Jan-187

• Warming Up
  • *
« Reactie #22 Gepost op: 18 december 2016, 03:13:36 »
 :thumbsup:  :P
kleir, wij 5 dagen met nu al 5man en ik.
maar als er 17/18-06-2017 nog bimmerts zijn afspreken geblazen he
528i touring M

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #23 Gepost op: 19 december 2016, 05:45:13 »
:thumbsup:  :P
kleir, wij 5 dagen met nu al 5man en ik.
maar als er 17/18-06-2017 nog bimmerts zijn afspreken geblazen he

2017 kan ik mij nie vrijmaken op t werk (heb iedere keer een hele week nodig want ik moet op en afvliegen naar Belgie) dus in de plaats hebben we geboekt voor dit: Total 24 Hours of Spa. Alleen GT3s, geen LMP maar wel het legendarische Francorchamps circuit.

Hopelijk kan ik in 2018 wel terug naar LM. Als ge zegt dat t wel degelijk mogelijk is te slapen op Beausejour (had er wat schrik voor) moeten we misschien meteen een BB stand opzetten daar   :D :D
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #24 Gepost op: 2 juni 2019, 12:31:18 »
Is er hier nog iemand die dit jaar gaat?

Zit op Houx met de M3 en tribune 21.

Nog eens van het kabaal genieten voor alles elektrisch wordt.
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316