Auteur Topic:  1978 - E23 - 728 - 4MT  (gelezen 7151 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10152
Re: 1978 - E23 - 728 - 4MT
« Reactie #60 Gepost op: 8 december 2016, 14:37:59 »
Bloot ijzer roest snel. Ik zou hem dus zeker niet meer te lang zo laten.
Zal sowieso nu al eens helemaal terug opgeschuurd moeten worden.

Ik zou vragen of de carrossier waar hij nu staat op z'n minst al niet kan zorgen dat hij in de primer staat. Dat is zeker niet het grote werk. Ik kan me niet inbeelden dat een andere dan gaat zagen omdat die al in een (onbekende) primer staat. Die mannen komen wel meer tegen dan een auto die bloot staal geweest is met enkel een primer erop. De echte voorbereiding (strak zetten) moet dan nog beginnen en dat kunnen ze dan toch helemaal zelf doen.

Offline Low Budget

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2098
  • Waarom
Re: 1978 - E23 - 728 - 4MT
« Reactie #61 Gepost op: 8 december 2016, 19:08:57 »
Maar best niet teveel tijd(maanden) tussen primer en laklaag, heeft invloed op de hechting van de lek, hebben ze mij wijsgemaakt.

MVG
Low Budget

De reisduif in Alken bij Danny Van Dijck is prijs kwaliteit ook dik in orde.
Hangt er natuurlijk vanaf wat je wenst.

MVG
Low Budget

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10152
Re: 1978 - E23 - 728 - 4MT
« Reactie #62 Gepost op: 8 december 2016, 19:58:05 »
Maar best niet teveel tijd(maanden) tussen primer en laklaag, heeft invloed op de hechting van de lek, hebben ze mij wijsgemaakt.


Hmm ..  :thinking: Nog nooit van gehoord.

Hoe lang liggen nieuwe carrosserie onderdelen soms wel niet in primer, alvorens ze ergens gemonteerd en gelakt worden.


Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10016
Re: 1978 - E23 - 728 - 4MT
« Reactie #63 Gepost op: 9 december 2016, 15:59:10 »
Hmm ..  :thinking: Nog nooit van gehoord.

Hoe lang liggen nieuwe carrosserie onderdelen soms wel niet in primer, alvorens ze ergens gemonteerd en gelakt worden.

Toch wel.
Als de primer te veel vochtig blijft kan  er nadien in de laklaag blaasjes voorkomen.
Primer op "nieuwe" onderdelen is meestal van gans andere kwaliteit dan wat er opgespoten word in de carrosserie.
En die onderdelen zitten meestal droog opgeslagen.
Er bestaat wel speciale primer die heel lang houd en tegen vocht kan maar als je dan de auto moet spuiten dan moet je er ook 99% van die primer weer afschuren.
Maar je gaat weinig koetswerkherstellers tegenkomen die over bestaande primer die ze niet zelf gezet hebben een laklaag gaan zetten.
Want dan zijn ze met hun reputatie aan het spelen.
Of het moet er eentje zijn die daar niets mee inzit en vlug wat centen wil pakken.

Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10152
Re: 1978 - E23 - 728 - 4MT
« Reactie #64 Gepost op: 9 december 2016, 21:15:00 »
Primer heb je idd. in alle mogelijke kwaliteiten, beginnend met de spuitbussen van de Action.
Het is zeker niet zo dat enkel fabrieken aan een deftige primer raken om op hun nieuwe stukken te zetten.
Verder denk ik dat een carrossier maar heel zelden de 'luxe' zal hebben om op bloot ijzer te beginnen. Als ze alle auto's gaan weigeren waar al lak, of primer op zit gaan ze niet veel werk meer hebben.

Soit, topic starter zijn probleem lossen we hiermee niet op, want hij heeft minstens één carrossier nodig die 'iets' wil doen met zijn auto. Want ik hoop dat we het erover eens zijn dat het niet goed is om hem in bloot ijzer te laten staan.

Offline _denjean

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1038
Re: 1978 - E23 - 728 - 4MT
« Reactie #65 Gepost op: 10 december 2016, 01:10:32 »
Neen inderdaad. Wagen moet ik al opnieuw schuren vanwege vliegroest. Ik ga de eerder vermelde spuiter eens contacteren en hopen op goed nieuws :)

Bedankt alvast voor de tips!

Grtz


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
2007 - E91 335d (Daily)
2000 - E46 323ci M3 look (in progress)
1978 - E23 728 (In progress)
2011 - 525d M-Sport (SOLD)
2002 - E46 M3 (SOLD)

Offline bt.

  • Trade Count: (+2)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 527
Re: 1978 - E23 - 728i - 4MT
« Reactie #66 Gepost op: 10 december 2016, 10:33:50 »
Daarnet wat foto's genomen, is nog niets aan de wagen veranderd momenteel..



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Mooi project, succes ermee!

Zie ik daar in de achtergrond een Jaguar XJC staan?
Meer info over?
Of zijn dat allemaal Amazon?

Thx!
'79 BMW 635CSi
'99 BMW 328i - Slunse
'71 Peugeot 504 Cabriolet
'76 Jaguar XJ-C 4.2

Offline _denjean

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1038
Re: 1978 - E23 - 728 - 4MT
« Reactie #67 Gepost op: 10 december 2016, 17:22:15 »
Mooi project, succes ermee!

Zie ik daar in de achtergrond een Jaguar XJC staan?
Meer info over?
Of zijn dat allemaal Amazon?

Thx!

Thx!

Nee allemaal amazone en een citroën HY, ook nog ergens een manta maar die zie je niet op de foto :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
2007 - E91 335d (Daily)
2000 - E46 323ci M3 look (in progress)
1978 - E23 728 (In progress)
2011 - 525d M-Sport (SOLD)
2002 - E46 M3 (SOLD)

Offline Blue

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3694
Re: 1978 - E23 - 728 - 4MT
« Reactie #68 Gepost op: 10 december 2016, 23:48:58 »
Das wel een gigantische hal precies!

Offline _denjean

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1038
Re: 1978 - E23 - 728 - 4MT
« Reactie #69 Gepost op: 11 december 2016, 04:05:21 »
Das wel een gigantische hal precies!

Zeker groot genoeg 😃


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
2007 - E91 335d (Daily)
2000 - E46 323ci M3 look (in progress)
1978 - E23 728 (In progress)
2011 - 525d M-Sport (SOLD)
2002 - E46 M3 (SOLD)

Offline beemerbuddy

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1211
Re: 1978 - E23 - 728 - 4MT
« Reactie #70 Gepost op: 3 april 2018, 20:54:49 »
@_denjean  Hoe is het ondertussen met deze gesteld, 't is wat rustig hier precies... :greddy:
1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline _denjean

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1038
Re: 1978 - E23 - 728 - 4MT
« Reactie #71 Gepost op: 3 april 2018, 23:58:27 »
@_denjean  Hoe is het ondertussen met deze gesteld, 't is wat rustig hier precies... :greddy:

Helaas nog niet veel veranderd.. heeft lang bij de carrosserie gestaan die het uiteindelijk heeft laten afweten.

Maar een nieuwe afspraak is reeds vastgelegd, dus hopelijk komt er snel verandering in! :)




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
2007 - E91 335d (Daily)
2000 - E46 323ci M3 look (in progress)
1978 - E23 728 (In progress)
2011 - 525d M-Sport (SOLD)
2002 - E46 M3 (SOLD)

Offline stievenbol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1106
Re: 1978 - E23 - 728 - 4MT
« Reactie #72 Gepost op: 29 november 2018, 09:56:46 »
Helaas nog niet veel veranderd.. heeft lang bij de carrosserie gestaan die het uiteindelijk heeft laten afweten.

Maar een nieuwe afspraak is reeds vastgelegd, dus hopelijk komt er snel verandering in! :)




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Met hoeveel zout meten we die 'snelle verandering' nemen  ;D

Of is hier ondertussen al wel vooruitgang geboekt?

Offline _denjean

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1038
Re: 1978 - E23 - 728 - 4MT
« Reactie #73 Gepost op: 3 februari 2019, 01:02:16 »
Niet snel dus

Het doel is voor de zomer..




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
2007 - E91 335d (Daily)
2000 - E46 323ci M3 look (in progress)
1978 - E23 728 (In progress)
2011 - 525d M-Sport (SOLD)
2002 - E46 M3 (SOLD)