Auteur Topic:  2016 - BMW S1000R  (gelezen 5564 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline kazzz

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1530
    • D-ProC
Re: 2016 - BMW S1000R
« Reactie #60 Gepost op: 24 september 2016, 21:55:09 »
chickenstripes zijn er al goed afgereden  :thumbsup:

zithouding in de bochten nog tikkeltje aanpassen =>  gewicht nog iets meer naar de binnenkant van de moto brengen ;)
Yep!
Ik weet het, nog werk aan de winkel!

Vrijdag ga ik op zolder rijden, al geven ze kakweer.... tis dus nog ni zeker..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline kazzz

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1530
    • D-ProC
Re: 2016 - BMW S1000R
« Reactie #61 Gepost op: 2 oktober 2016, 16:17:07 »
Eerste keer Zolder vrijdag was...

Top!

Eerste 2 sessies was echt wennen aan het circuit. Wel met moto en fiets al op gereden, maar rempunten en gevoel met moto is toch compleet anders dan met de auto.

Spijtige is wel dat er 2 sessies in voormiddag zijn en 4 namiddag. De 5e sessie was vermoeiend :)

Vanaf 3 sessie constante tijden van 2:07 zitten rijden om in de laatste sessie dan de snelste tijd van de dag 2:06:501 te rijden. Daar ben ik voor eerste keer heel tevreden mee!

Volgend jaar zeker een 3-tal dagen mee te pikken op Zolder.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline psycho dad

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 65
Re: 2016 - BMW S1000R
« Reactie #62 Gepost op: 2 oktober 2016, 23:48:34 »
Zolder is idd een zeer leuk circuit :thumbsup:... bovendien ken je de omloop vrij snel uit het hoofd waardoor je je meer kan focussen op rempunten, rijlijnen, instuurmomenten etc etc... 

Zolder is wel een indirecte aanslag op je banden en dan met name de 'rechtse kant' van de band (het circuit heeft dubbel zoveel rechtse bochten dan links).

Volgend jaar ben ik eveneens van de partij...dit jaar wegens omstandigheden niet kunnen rijden en mijn laatste keer Zolder dateerde alweer van 2015.  Toen één sessie  niet kunnen rijden wegens dodelijk ongeval op circuit.

Circuitrijden...eens het virus je gebeten heeft  :gayfight:




Offline kazzz

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1530
    • D-ProC
Re: 2016 - BMW S1000R
« Reactie #63 Gepost op: 3 oktober 2016, 12:01:47 »
Idd, klopt... Maar rechts is welgekomen na Mettet, wat vooral links draaien is :)

Voor de meeste bochten had ik een mooie lijn, enkel de kanaalbocht nam ik iets te krap in het begin.  Wijder blijven, rechte lijn rijden om sneller aan de Bianchi te komen.

Echter, na de Villeneuve Chicane gingen de 2 rechtse en flauwe linkse niet zo als ik wilde (dus vanaf Terlamenbocht tot ziekenhuisbocht). Ik ging meestal niet wijd genoeg naar de buitenkant, en om één of andere reden lukte het maar niet om wijd te blijven en later in te kappen.  Wss verkeerde kijktechniek daar...

Ik heb wel met een grote marge gereden deze keer, redelijk wat op voorhand gematigder remmen om alles goed te bestuderen :) Dus volgend jaar onder de 2 min duiken lukt zeker.

Volgend jaar staat er 3 x Mettet en 3 x Zolder op het programma!  :thumbsup: :clap:

Offline Blue

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3400
Re: 2016 - BMW S1000R
« Reactie #64 Gepost op: 3 oktober 2016, 18:02:38 »
Ik vond Folembray als rechts circuit wel superfun.

Offline kazzz

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1530
    • D-ProC
Re: 2016 - BMW S1000R
« Reactie #65 Gepost op: 8 oktober 2016, 16:32:02 »
Aantal pica's van Zolder 30/09 , en ja houding kan beter :D


Offline Freke

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 733
Re: 2016 - BMW S1000R
« Reactie #66 Gepost op: 8 oktober 2016, 17:25:18 »
Leuke foto's  :thumbsup

Ik ken dat gevoel als je denkt zoals een echte racer te rijden en dat je dan de foto's ziet en ze niet zo spectaculair zijn  :P
* BMW E91 320d: PPE Chipped, "20 Vossen, AP schroefkit, carbon parts ...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Eisenmann uitlaat, veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline xerotox

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 168
Re: 2016 - BMW S1000R
« Reactie #67 Gepost op: 10 oktober 2016, 05:57:12 »
Leuke foto's  :thumbsup

Ik ken dat gevoel als je denkt zoals een echte racer te rijden en dat je dan de foto's ziet en ze niet zo spectaculair zijn  :P

+1, en zeker met zo een kapitaal onder je kont. Met mijn straat motor durfde ik ook niet zo diep gaan en plat liggen, met de circuitfiets (1250,-) had ik dit niet, daar was het knop op 0 en gaan met die banaan.
E46 Sedan 318D 2002 (Sold)
E90 LCI 318D (Current)

Offline kazzz

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1530
    • D-ProC
Re: 2016 - BMW S1000R
« Reactie #68 Gepost op: 10 oktober 2016, 09:00:21 »
+1, en zeker met zo een kapitaal onder je kont. Met mijn straat motor durfde ik ook niet zo diep gaan en plat liggen, met de circuitfiets (1250,-) had ik dit niet, daar was het knop op 0 en gaan met die banaan.

Ik begrijp dat, en ik denk er ook wel aan..

Maar, ik heb ergens een knop omgedraaid om te simpele reden: dat is hetzelfde als een Ferrari in de garage hebben staan, en met een Golf GTI met rolbaren het circuit op te gaan. 
Het één is er in c niet voor gemaakt, de andere des te meer.

Dus ik geniet van mijn masjien op het circuit :) wetende dat ik mss toch iets rapper of zotter zal kunnen gaan met een circuitmasjientje, maar toch.. mss is dat ook maar goed, klein beetje inhouden :)
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2016, 09:04:50 door kazzz »

Offline kazzz

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1530
    • D-ProC
Re: 2016 - BMW S1000R
« Reactie #69 Gepost op: 14 mei 2018, 13:38:46 »
Foto'ke van Clastres 2 weken geleden... Leuk circuit"tje"..



Offline Freke

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 733
Re: 2016 - BMW S1000R
« Reactie #70 Gepost op: 14 mei 2018, 15:53:57 »
Knappe foto  :thumbsup:

Al wat platter dan de vorige keer he  :greddy:
* BMW E91 320d: PPE Chipped, "20 Vossen, AP schroefkit, carbon parts ...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Eisenmann uitlaat, veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Online arbe

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 867
Re: 2016 - BMW S1000R
« Reactie #71 Gepost op: 14 mei 2018, 16:09:34 »
Mooie houding toch.

Die laatste cm opzoek is leuk als't uw eigen materiaal niet is, voor mij is de houding het voornaamste. Als ge daar aan't "duwen" zijt dan scheelt er iets ernstigers :)
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline GM78

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 8
Re: 2016 - BMW S1000R
« Reactie #72 Gepost op: 14 mei 2018, 16:23:46 »
ik heb dezelfde, kleur en al. ik zou niks anders meer willen.
2003 e46 325ci

Offline kazzz

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1530
    • D-ProC
Re: 2016 - BMW S1000R
« Reactie #73 Gepost op: 16 mei 2018, 14:03:50 »
Mooie houding toch.

Die laatste cm opzoek is leuk als't uw eigen materiaal niet is, voor mij is de houding het voornaamste. Als ge daar aan't "duwen" zijt dan scheelt er iets ernstigers :)

Klopt!  Al zijn de sliders goed afgesleten de laatste tijd, is het geen doel. Dient enkel als indicatie.  Maar ik ben beginnen werken op houding, omdat de voetjes schraapten de laatste keer op zolder en het dus niet meer safe was.
En het gaat goed... Enkel bovenlichaam nog meer ook inbrengen dan dit...

Online arbe

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 867
Re: 2016 - BMW S1000R
« Reactie #74 Gepost op: 16 mei 2018, 14:08:33 »
Voeten staan hier redelijk goed. Is voor mij "ergernis" nr 1 als ik mensen zie rijden. Vorige week een rondrit gedaan met een 30tal motoren, 25 daarvan zitten hun voeten altijd naar buiten - het eerste dat de grond raakt.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline kazzz

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1530
    • D-ProC
Re: 2016 - BMW S1000R
« Reactie #75 Gepost op: 16 mei 2018, 15:45:59 »
Ik bedoelde met voetjes de antennes aan de voetsteunen, niet mijn voeten :D
Ik heb altijd bal van de voet op de steunen :)