Auteur Topic:  Gloria foam  (gelezen 552 keer)

Offline wings

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
Gloria foam
« Gepost op: 15 februari 2016, 19:26:42 »
Iemand ervaring met Gloria foam  ? Ik  twijfel voor een te kopen :)

Offline bodi

• Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
Re: Gloria foam
« Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2016, 20:02:04 »
Ik heb er 1, de fm10 en best tevreden van want zorgt toch voor foamlaag en zeker op moeilijker bereikbare plaatsen is dat altijd handig.  Gekocht omdat dit toch wat toevoegt zo'n foamlaagje en ik liever geen hogedruk wil gebruiken op auto al is dat voor foam alleszins beter en daar zou ik hem evt wel voor gebruiken maar heel gedoe om telkens te installeren, de gloria is gewoon lauw water indoen, wat snowfoam en pompen maar  :D

Ook gedacht aan foamer op tuinslang maar van wat ik gelezen heb ben je daar zeer afhankelijk van hoe hoog waterdruk is en in sommige filmpjes lijkt foamlaag minder dik en veel vloeibaarder dan gloria die minder duur is.

Wel vermeldenswaard dat sommige wisselstukken behoorlijk prijzig zijn: voorgehad dat spuittuut (wat grote verschil is met andere spuitsystemen) gebroken was, wsl door koude en toen ik bovenstuk er opzette (bij aandraaien wsl tegen lichaam aangedrukt) en die kostte bijna evenveel dan nieuwe fm10, had er meteen 3 besteld om reserve te hebben en was rond 75 dus wel even slikken maar kan tijdje verder en ook maar 1x voorgehad dat er iets brak dus eigenlijk vrij stevig toestel.

Weet niet wat je er wil aan uitgeven maar mocht ik het herdoen had ik de fm50 nemen, groter en van wat ik gelezen heb houd die ook makkelijker/langer de druk aan dus minder pompen, zelfs mogelijkheid om die aan te sluiten op compressor en dan is die evenwaardig (lijkt me) aan hogedruk, enige nadeel is dat die 3x zoveel kost als de gewone.

Hoop dat je er iets aan hebt en mocht je willen mag je altijd mijne eens gebruiken om te proberen (ben van gent).

Offline wings

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2016, 20:54:08 »
Oooh danku wel wist ik niet van de f50mss wel is kopen ja ik kuis mijn auto vanvoor (een geen water aansluiting daar)en voor al dat  gedoe boven te halen ben ik al effe bezig..  en En de schuim laag blijft die goed ? Ik heb eens gehoord dat zo een handmatige wel Wat nadelen heeft ...de schuimlaag nie goed enzo...  Ik kuis mijn  auto bijna elke week en ik rij er alleen in het weekend mee dus ziet er nooit echt hard vuil uit ...ik wil gaan foamen voor krassen te vermijden .... Dus ik wil eigenlijk te weten komen ofzo een handmatige Gloria de moeite is daarvoor:)  spijtig je woond wa ver van mij :) toch bedankt!

Offline Duf

• Trade Count: (+1)
  • Pole Position
« Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2016, 07:35:00 »
De kwaliteit van de foam met bv een FM10 is volledig afstelbaar daar wens.
Er zijn 3 "viltjes" beschikbaar om de dikte van de foam te kiezen (Bijgeleverd).

Daarnaast kan je wat testen met de concentratie van de snow foam

Toen ik dit toestel aan het testen was voor we deze zouden verdelen ben ik er in geslaagd een foam te maken die langer dan een half uur bleef hangen.

Dus de kwaliteit van de foam hangt vrijwel volledig af van de gebruiker daar je niet afhankelijk bent van waterdruk en debiet ;)