Auteur Topic:  2016 - F22 - 220I M-sportpakket Mineralgrau  (gelezen 7240 keer)

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
Re: 2016 - F22 - 220I M-sportpakket Mineralgrau
« Reactie #30 Gepost op: 4 maart 2017, 13:12:39 »
Rijd super! Geen klagen van.

Ergens een indicatie van de tijd van  0-100 ?  :iono:

Offline Scorpionstail

• Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
« Reactie #31 Gepost op: 5 maart 2017, 14:51:52 »
0-100km/h: zeer snel

Als ik een sponser vind voor awron vent guage kan ik dit deftig meten  maar optrekken en met mijn gsm gaan meten is geen doen. Gaat wel met iemand er naast maar dan is dit weer geen goede indicatie.
Fiat Punto Evo (1jaar)
Volkswagen Scirocco (4jaar)
BMW F22 220i M pakket Mineralgrau (01/2016)

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #32 Gepost op: 5 maart 2017, 17:53:53 »
0-100km/h: zeer snel

Als ik een sponser vind voor awron vent guage kan ik dit deftig meten  maar optrekken en met mijn gsm gaan meten is geen doen. Gaat wel met iemand er naast maar dan is dit weer geen goede indicatie.

Zal ergens tussen de 5,1 - 5,3s zijn zeker zo wat rekening houdend met hoeveel een 125i erover doet ... :iono:

Offline Scorpionstail

• Warming Up
  • *
« Reactie #33 Gepost op: 5 maart 2017, 18:24:32 »
Ik heb is ne keer gemeten me ne maat erbij en nankang winterbanden die geen grip hebben, zat ik aan 5.9 volgens mij. Dus me men zomervelgen en alleen rijdend zou dat misschien wel in de buurt van die 5.3 kunnen komen. Maar zeker ben ik daar niet van.
Fiat Punto Evo (1jaar)

Offline Danny65

• Grand Prix Winner
« Reactie #34 Gepost op: 5 maart 2017, 18:45:49 »
Mooie auto,maar geen fan van airride ;)

Offline Scorpionstail

• Warming Up
  • *
« Reactie #35 Gepost op: 5 maart 2017, 19:08:54 »
Bedankt 😁
Ieder zijn goesting he. 😉
Fiat Punto Evo (1jaar)

Offline Scorpionstail

• Warming Up
  • *
« Reactie #36 Gepost op: 30 maart 2017, 18:49:23 »
Voor de mensen die mijn wagen in levende lijven willen zien:

http://www.gr8-ics.com/new/

Gaat op deze meeting staan bij BBA-Crew
Fiat Punto Evo (1jaar)

Offline Scorpionstail

• Warming Up
  • *
« Reactie #37 Gepost op: 22 mei 2017, 17:37:00 »
Weer even updaten hier:
Na enige tijd met de tune van BR te rijden, vond ik toch dat hij niet reed zoals het hoorde. Ik had eerst gezecht hier van wel maar dat was omdat ik toen jet terug bij br was geweest voor een aanpassing. Reed weer even goed en daarna weer hetzelfde probleem.
Schokken tijdens het optrekken. Rond 2500 bijna altijd maar ook regelmatig verder in het toerental.
Toen ik de 2de maal terug ben geweest hebben ze een aanpassing gedaan in de software. Hoewel ze op telefoon zo zeker zijn van hun tune, is dit toch het enige waar ze naar gekeken hebben. Ik had dan gedacht dat ze andere dingen zouden nakijken maar soit. Daar doorgereden en niet direct iets gevoeld. Tot de dag erna.
Aangezien ik met mijn probleem alleen maar te horen kreeg van br:
"Onze tunings zijn 100% betrouwbaar." Ben ik eens gaan horen bij heinz of zij mij niet konden helpen.
Bleek dat mijn demper van skytune een veel te nauwe bocht had. Diameter van de buis is de helft van originele!!! Was mij bij het plaatsen niet opgevallen, ik was meer bezig met het eindstuk dan met de demper zelf.
Wat ze mij ook vertelde over de pops and bangs is dat dit toch niet zo veilig is als br doet geloven. Heinz heeft dit ook gedaan maar is er mee gestopt wegens veiligheids reden. Te veel gesjoemel om dit te doen werken op een auto die dit niet standaard heeft.
Samen tot een besluit gekomen om de originele einddemper aan te passen en er terug onder te plaatsen, alsook een nieuwe tune.
Toen ik de auto terug ging halen merkte ik direct dat dit een heel andere ervaring is dan ervoor.
Ondanks dat ik nu minder pk heb (van 280pk bij br naar 260 bij heinz), rijd hij even snel (volgens de kont-dyno). Maar wat vooral belangrijk was: het voelt aan alsof dit een standaard tune is van een snellere motor.
Ervoor voelde je gewoon dat de motor er niet gelukkig mee was. Ik dacht dat het gevoel toen gewoon erbij hoorden als je uw auto tuned. Nu weet ik wel anders!
Wat ook bleek was dat ze bij br alle veiligheden er hadden afgehaald om toch maar aan hun pk's te komen. Niet het geen je wilt horen!
Fiat Punto Evo (1jaar)

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #38 Gepost op: 22 mei 2017, 18:59:45 »
Interessante info hier  :bow:

Bij Skytune dus goed opletten dat de bocht even dik is.

En oei geen positeve ervaring van BR dus  :thinking:

Heb je soms geen foto van je uitlaat van welk deel dat te smal was ?  :iono:

Ik moet immers binnen een paar weken langs voor andere uitlaat.

@NielsF20lci  ook in het oog houden he  :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2017, 19:35:06 door gfk807 »

Offline S62M

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
« Reactie #39 Gepost op: 22 mei 2017, 22:55:52 »
Bocht of niet. Nooit onder de OEM diameter gaan. Zeker niet na tuning. Dat spreek voor zich.

Een bocht lassen is veel beter dan de buis plooien. De plooi vernauwd de binnendiameter en verpest de flow.

Goed dat het opgelost is.
De fun zit in het sperdifferentieel!!!

Offline Scorpionstail

• Warming Up
  • *
« Reactie #40 Gepost op: 23 mei 2017, 10:16:37 »
Ik krijg de foto niet geupload...

Het is de bocht net voor de einddemper zelf.
Buisdiameternop zich is al kleiner want die hadden ze in de originele geschoven en dan dichtgelast, en dan komt die bocht die geperst lijkt.
En daardoor nog smaller word.
Fiat Punto Evo (1jaar)

Offline TDC

• World Champion
  • Me cago en la leche!
« Reactie #41 Gepost op: 23 mei 2017, 13:40:38 »
Beste Seppe

We vragen aan elke klant om in het geval van een probleem, zo snel mogelijk contact op te nemen met ons, zodat wij het probleem kunnen onderzoeken en mogelijk meteen kunnen oplossen, dit hoort bij onze service en garanties. Indien wij echter zelf niet op de hoogte gesteld worden van een probleem kunnen wij er dan ook moeilijk iets aan doen om dit te verhelpen. Nadien alles op een forum posten is niet zo productief.

1) U heeft ervoor geopteerd om naar een andere tuner te gaan en nogmaals te betalen voor een nieuwe tuning, dit ipv in garantie bij ons het probleem te laten nakijken. Dat onze concullega's bij Heinz het gemakkelijkheidshalve op onze tuning steken is niet echt verwonderlijk gezien onze historische relaties, al is er geen enkele aanwijzing dat het probleem door onze programmatie kwam, in tegendeel, er zijn sterke aanwijzingen dat het probleem veroorzaakt werd door de slechte downpipe.

2) Wij bieden de montage van onderdelen aan (ook al zijn deze niet bij ons gekocht). U heeft gekozen voor een ander alternatief wat dan aan de basis van het probleem lag (zie problemen uitlaat Skytune)

3) “Pops & Bangs” is een functie die standaard in de software van BMW zit ingebouwd, deze is dus zeker niet gevaarlijk of schadelijk, je kan deze in de software gewoon in- of uitschakelen, daarom hebben sommige "Performance package", "M" en "GTS" modellen dit origineel al. Bij al onze herprogrammaties zullen wij ook nooit de veiligheden van het motormanagementsysteem uitschakelen, bij jou hebben we zelfs een 100% veilige stage 1 gekozen (+ wegschrijven katalysator) aangezien je zeker niet wou overdrijven.

4) Op onze testbank in Willebroek zijn al zeker 80 tal 2.0i’s gepasseerd, waarvan er enkele hier op het forum zitten. Hiervan zijn die van Mr. Aiko en u degene met de problemen, we kunnen dus overigens stellen dat al deze andere wagens perfect zonder problemen rondrijden. Tevens mag je totaal verschillende problemen niet over dezelfde kam scheren, het probleem van Mr. Aiko was als ik me niet vergis ( is al even geleden) ook dat de motor zonder olie gedraaid heeft en dus niet meer gesmeerd werd. Hij zelf heeft toegegeven dat hij regelmatig drift met de wagen (daar staan ook video’s van op zijn Instagram account) wat dus het probleem zou moeten verklaren.

Wij nodigen u graag uit om eens langs te komen bij ons.
"Who cares about the shit people say that they don't have the balls to say to your face" – Tony Soprano

Offline Scorpionstail

• Warming Up
  • *
« Reactie #42 Gepost op: 23 mei 2017, 20:06:39 »
Ik ben normaal ook niet de persoon om mensen te gaan beschuldigen. Ik ben met dit probleem bij jullie geweest. Jullie hebben de programatie aangepast. Dus 2x hebben jullie de kans gehad om iets van mijn einddemper te zeggen. De auto is grondig bekeken geweest want er was nogal grote interesse over hoe mijn airride systeem in elkaar zat. 2 van jullie techniekers hebben de onderkant van de wagen aan het inspecteren geweest. Heb hier niet over mijn downpipe gesproken. Door de drukte toen op de baan heb ik zelf niet goed kunnen testrijden, dus dan maar naar huis gereden. Had het probleem terug. Dus leek mij niets anders...
Toen ik telefoneerde voor de afspraak waren jullie ook heel zeler dat het niet aan de tuning lag, dus zou ik denken dat jullie zouden kijken naar bougies, injectoren of weet ik wat. Maar er is enkel naar de tunkng gekeken.
En het is niet alles aiko die problemen heeft. (Nu ook met de nieuwe motor zonder driften)
Ik ken er meerdere en die zijn toevallig allemaal bij jullie geweest. Motor problemen, versnellingsbakken en ga zo maar door.
Ik ken de geschiedenis van bruno en heinz dus ik weet dat ze idd het snel op de tuning zouden steken maar andere personen hebben datalogs gemaakt van hun wagen en naar verschillende tuners gestuurd en kregen het antwoord dat er te rijk is afgesteld en of te hoge turbodrukken...

Ik zet niet graag negatieve commentaar over iemand of een bedrijf maar in mijn vriendenkring zijn er te veel die problemen hebben na een slechte tune. Zelfs mensen die 99% van de tijd als een bomma rijden. En tijdens die 1% nog altijd niet alles uit de wagen halen. Ik probeer mensen dus gewoon in te lichten over fijten die ik heb meegemaakt zodat ze zelf hun mening kunnen vormen.
Ik heb die van mij gemaakt en deel deze met de rest. Wat zij er mee doen is aan hun.
Fiat Punto Evo (1jaar)

Offline TDC

• World Champion
  • Me cago en la leche!
« Reactie #43 Gepost op: 24 mei 2017, 14:01:11 »
Beste Seppe

Als u hier vertrekt en u merkt dat er nog problemen zijn, dan belt u ons onmiddellijk terug op. Dat is de service die wij leveren: een wagen moet blijven terugkomen bij ons zolang de eigenaar problemen ondervindt. Wij vragen dan om de wagen enkele dagen achter te laten en geven u gratis een vervangwagen mee. Dit heeft u helaas niet gedaan.

U kunt niet van ons verwachten dat wij elke auto volledig mechanisch gaan inspecteren. Wanneer wij zelf de onderdelen installeren op uw wagen doen wij dit uiteraard uitvoerig maar u koos ervoor om de onderdelen zelf te installeren.

Meerdere wagens? Volgens onze database en historiek zijn enkel uw wagen, een andere 220i en een 420i bij de betrokkenen. Door een blik te werpen op jullie social media accounts weten wij genoeg hoe jullie met die wagens omgaan ;)

Een andere tuner zal nooit over een andere tuner zeggen dat er goed werk geleverd werd, zo gaat het nu eenmaal.

Nogmaals nodigen wij u graag uit om dit alles eens te bespreken zodat niemand met een wrang gevoel achterblijft.
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2017, 15:40:32 door TDC »
"Who cares about the shit people say that they don't have the balls to say to your face" – Tony Soprano

Offline thetunerguy

• Qualifying
« Reactie #44 Gepost op: 24 mei 2017, 16:39:13 »
Ik was eerst van plan niets te schrijven maar als we dan toch zo doen en bezig zijn. Waar moet of zal ik beginnen.
Wat heb ik laten doen. Br Performance.
*Chiptuning (zeer lichte zoals beweerd) 260pk en 380nm. Dat is 20pk en 70nm minder als ze normaal geven. Voor nog een goed gevoel bij te hebben zoals ik had gevraagd.
*Plaatsing intercooler van wagner tuning
*Plaatsing uitlaat supersprint (frontstuk,middendemper,einddemper en eindstukken).
*Plaatsing catless Downpipe wagner tuning+ Programmatie.
*Naderhand programmeren pops & bangs.

Voor ik hierover begin. Wetende dat ik een chauffeur ben die de wagen gebruikt als woon/werk verkeer. Dat ik een autoliefhebber ben die een aantal keer per jaar eens een rondrit mee rijd. Wat doe ik niet. Circuits. Driften. Extreem zot rijgedrag. Voor die aantal keer per jaar dat ik eens doorrijd met de wagen zijn dit toch heel wat problemen en ze zijn als volgd.

Probleem 1:
Na de tune te hebben. Was bijna zomer was het een warme dag Ca 21graden. Ben toen weggegaan voor een ritje. Wat deed de wagen na een 20tal minuten.
Ik voelde dat op een gegeven moment de wagen ineens inhield? Nagevraagd wat dit kon zijn en over gesproken te hebben raden ze me een intercooler aan omdat dat wel eens van temperatuur kon zijn. Allemaal goed en wel. Na plaatsing intercooler. Probleem is gebleven. Andere mensen hun advies opgevold voor betere remmen omdat met meer vermogen de remmen warmer zouden worden en dat ook wel eens het probleem kon zijn. Deze gestoken. Probleem is gebleven.

Probleem 2:
Voor wat meer geluid te willen en voor temperatuur problemen ook gedacht om downpipe te steken.
Catless downpipe heb ik 3 weken mee gereden en vond na een tijd dat als ik aan het licht stilstond vanbinnen in de wagen nogal hard stonk. Ik dacht eerst dat is normaal omdat het catless is. Dat is ook normaal maar ben toen naar de garage gereden. Wat werd er vastgesteld. Er zijn 3 bouten en een clamp (rond een flens). Er zaten maar 2 bouten in de gaten en 1 van de wel aangesloten was plaatje verwrongen. Dat is op zicht niets mis mee. Maar de flens waar die moet vastzitten stond open en was niet goed vastgebout. Wat dus die geurhinder vanvoor in de auto gaf. Garage mooi vastgebout en probleem was weg.

Probleem 3:
Intercooler geplaatst. Na 2 maand na plaatsing kwam ik thuis na het werk. Toen ik uitstapte hoorde ik iets afblazen. Vond het raar want wist niet meteen wat het was. Deed de motorkap open en wat rook ik. Airco gas. Diezelfde avond bumper gedemonteerd. Toen zag ik het. De intercooler hong namelijk los. Wat met als gevolg tijdens het rijden een gat gemaakt heeft in de condensor van de airco. Bye bye condensor. Kostprijs condensor 400€. Airco terug vullen 40€. Plaatsing erbij totaal kostenplaatje 630€. Hoe is dit gekomen. De meegeleverde moeren waren wss geen borgmoeren. Kon ik nog bij de andere kant zien. Ze hebben ook geen springveer, nordlock gebruikt of iets van borgmiddel. Dat die moeren die goed zijn dat kan. Maar als plaatser moet je dan wel zien dat je of een nordlock steekt of iets van borgmiddel. Dan had ik dit niet voorgehad.

Probleem 4:
Pops & Bangs laten programmeren. Heel leuk. Tof geluid. Toen ik wat verderop richting huis de wagen in sport zetten. Belde meteen mijn kameraad die achter me reed dat er vlammen uit men uitlaat kwamen. Wat wel zeer leuk is om te zien maar dat wel zeer pijnlijk is voor de turbo en de kleppen van de motor.
Toen meteen gebeld om te zeggen dat dit zo snel als mogelijk terug af moest geprogrammeerd worden. Toen werd er me verteld dat ik pas na 2weken terug kon komen en dan nog eens in een weekdag dus dag verlof kwijt. Wat ik dan toch niet snelle service vind.

Probleem 5:
Als ik rond de 2500 toeren kwam en op de gas ging staan kreeg ik een enorme hapering. Dit meermaals en in verschillende vitessen. Dit aangekaard omdat mijn kameraad met de 2 reeks dat probleem ook had. Niets aan te doen want daarvoor is hij al eens terug geweest. Wat ik nog had in 5de en 6de vitesse als ik wat veel gas gaf de wagen een beetje trilde. Wat ik van de tuning vond is dat deze zeer nerveus reed. Ik dacht dat dat normaal is omda je meer pk en nm had. En dat dat bij het gevoel was van tuning. Nu met de F22 naar Heinz te gaan weet ik dus zeker dat dat dus niet het geval is.

Probleem 6:
Mss wel het grootste probleem. Heb mijn boit stukgereden in 2de vitesse op een recht stuk baan terwijl ik niet hard optrok. Wagen laten slepen naar garage. De versnellingsbak was in frut van één. Toen aan de garage gevraagd hoe zoiets kan. Hadden ze nog nooit gezien zeiden ze. Zo snel al brok? 40.000km.
Daar wilde ze meer van weten. De boit helaas moeten vervangen kostprijs iets meer dan 5000€. De boit koste 3700€ en met btw en plaatsing 4700€. De rest heb ik ineens onderhoud laten doen en nog wat laten vervangen.
Kom ik meteen op

Probleem 7:
Injectoren waren vuil. Dus garagist deze ultrasoon laten cleanen en bougies vervangen. Wat de garage me toen voorstelde was dat hij naar een tuner mocht rijden die hij persoonlijk goed kent om eens met de wagen te laten rijden en om een datalog te maken en te kijken wat er mis is.
De tuning van BR perf heeft ervoor gezorgd dat ik slechte resonanties in de motor had die stress gaf op de boit daardoor deze stuk gegaan is.
Wat de injectoren betreft. Deze waren vuil omdat de tune veel te rijk stond afgesteld. Raar heb ik dat nog al eens ergens gehoord.

:thumbdwn:

Wat kan ik hieruit concluderen. Na de zomer dan heb ik namelijk gedaan met men verbouwingen en terug tijd. Naar Heinz laten chippen en hopen dat ik daar wel de gevraagde service krijg en daar wel gesteld ben.

Voor vragen en of bewijzen van facturen en dergelijken. Die kan ik gerust geven. Voor iemand die nu twijfels en vragen heeft. PM aub. Beetje professioneel blijven en in het vervolg geen namen zomaar wat openbaar zetten en wat dingens insinueren dat ik dan wel degelijk niet doe. Zie Facebook/instagram. Ga je niets bijzonder op zien dan wat leuke foto's met leuke locaties.

History:
BMW E46 318ci titansilber (3jaar)-Verkocht
Alfa Romeo Mito 1.3 95PK (4jaar)-Verkocht
BMW E24 633CSI (3.5L) 1980- Verkocht
BMW E36 320ci Brokatrot metallic-1992
BMW F32 420i estoril blauw M-pakket-2014

Offline Scorpionstail

• Warming Up
  • *
« Reactie #45 Gepost op: 24 mei 2017, 17:47:40 »
Ik verwacht niet dat jullie bij elke auto een grondige technische inspectie doen. Dat zou natuurlijk te gek zijn.
Wat ik wel verwacht is als een klant ontevreden terug komt en je zeker bent dat het niet aan de tune is, dat je dan wel een inspectie gaat doen.
Met een simpele check van de bougie kan je als kenner veel zien. Te rijk of te arm, of is mischien bougie versleten? Is voelen aan de darmen van intercooler of die gescheurd zijn of lekken, hetzelfde bij downpipe. Zijn dingen die op een 15 min gebeurd zijn. En zijn dingen die een gewone garagist nakijkt.
Wat ik zo kon zien en voelen had ik al nagechecked. Alleen de einddemper wist ik niet dat dit zo een kwaad kon.
Heinz had op 2 sec dat mijn auto op de brug stond al gezien dat de einddemper niet goed was. Wat jullie niet konden op 1,5 dag dat mijn auto in totaal bij jullie is geweest.
Aan de telefoon was er noets gezecht dat de auto er DAGEN ging blijven maar over UREN. Daarom heb ik geen vervangwagen genomen. Vervangwagen was voorgesteld maar er was niet verteld dat deze GRATIS was.
Bij Heinz hebben ze direct mij een GRATIS vervangwagen gegeven. Dit was het eerste waar ze over spraken bij bespreking werken en prijs.
Ja ik spreek over meerdere wagens. Niet iedereen kan na een grote rekening van kosten het zich permiteren nog zo iets voor te hebben en verkopen daarom hun wagen. En die mensen denken dan dat alle tuners slecht tunen. (Anders was ik niet bij heinz gegaan achteraf.) Waar ik van overtuigd ben van niet. Ik scheer niet iedereen over dezelfde kam. Wat u wel doet door te insinueren dat omdat ik vrienden ben op facebook met drifters/circuitrijders/hardrijders/... dat ik dan ook maar een drifter/circuitrijder/hardrijder/... ben.
Niet erg profesioneel als je het mij vraagt. Wat ook niet profesioneel is, is dat u namen hier zomaar op forum gooit. En die persoon eerst moet bellen voor u uw bericht aanpast.
En jawel er zijn tuners die goed spreken over andere tuners.
Je moet kunnen toegeven dat er mensen zijn die beter zijn in dit vak. Ik weet ook dat ik niet de beste ben in mijn werk, geef dat ook toe. Maar ik werk eraan om de beste te worden. Ik loop niet te zagen dat een ander beter of slechter werk afleverd. En kijk gewoon naar mezelf. Ik vertel wel wat ik meemaak en wat ik gedaan heb om het op te lossen. Net wat ik hier op mijn pagina ook gedaan heb. Ik zou ook op facebook en weet ik waar mijn bevindingen kunnen zetten, maar dat doe ik niet.

Als u dan toch bezig bent met mijn sociale media te checken, laat dan is zien waar ik mijn auto slecht behandel.
Ik heb 1 filmpje waar pops and bangs te horen zijn en ik vertrek met pops n bangs en piepende banden. Ja maar dat hebt u ook gedaan toen u het promofilmpje aan het maken was met mijn auto. Wat trouwens niet op voorhand aan mij gevraagd was. Was toen ze aan het filmen waren dat er pas iets gevraagd is of ik dat al dan niet zou willen. Dus omdat ik dat 1x doe ben ik een slechte chaufeur die zijn auto naar de kloten rijd?
 Of is jullie tune gemaakt om schoon op papier te staan en de wagen in een glazen kastje te steken en nooit meer te rijden? Want dan ben ik verkeerd geïnformeerd natuurlijk.

Nee ik kom niet meer langs bij jullie. Ik denk dat hier alles al gezegd is. Of het moest zijn om mijn geld terug te geven natuurlijk. Dan zal mijn wrang gevoel al verzachten.
Fiat Punto Evo (1jaar)

Offline Scorpionstail

• Warming Up
  • *
« Reactie #46 Gepost op: 24 mei 2017, 17:55:46 »
Voor de mensen die dit allemaal lezen
Fiat Punto Evo (1jaar)

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #47 Gepost op: 24 mei 2017, 18:29:17 »
Slik  :wow:

Twee niet zo blije mensen zou ik zeggen na een tuning  :jpshakehead:

En wat een geld al uitgegeven @thetunerguy  :thinking:

Wel zonde dat zoiets dan natuurlijk allemaal niet kan door de tuning  :blink:

Het was ook an aan het kriebelen om de mijne op te kietelen, deed het al meerdere malen met andere auto's bij Ziptuning ( nooit problemen gehad moet ik zeggen ) , maar de kriebel is precies ineens verdwenen.  :iono:

Offline JK7

• Grand Prix Winner
« Reactie #48 Gepost op: 24 mei 2017, 19:27:45 »
Bij mij idem...maar ga er mooi af blijven.Gewoon gedachten dat er iets mis kan gaan en ik naar mijn 4j garantie kan fluiten (heb tegen betaling 2j extra garantie genomen).En de extra pk's die erbij komen wordt ik achteraf toch ook gewoon en dan wil je weer extra pk's en zo krijg je er maar niet genoeg van.Goede oplossing is de camionet van mijn broer een weekje gebruiken en dan ben ik terug goed voor een tijdje met mijn wagen wanneer ik terug in mijn wagen stap 😄

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline TDC

• World Champion
  • Me cago en la leche!
« Reactie #49 Gepost op: 26 mei 2017, 17:11:14 »
Ik was eerst van plan niets te schrijven maar als we dan toch zo doen en bezig zijn. Waar moet of zal ik beginnen.
Wat heb ik laten doen. Br Performance.
*Chiptuning (zeer lichte zoals beweerd) 260pk en 380nm. Dat is 20pk en 70nm minder als ze normaal geven. Voor nog een goed gevoel bij te hebben zoals ik had gevraagd.
*Plaatsing intercooler van wagner tuning
*Plaatsing uitlaat supersprint (frontstuk,middendemper,einddemper en eindstukken).
*Plaatsing catless Downpipe wagner tuning+ Programmatie.
*Naderhand programmeren pops & bangs.

Voor ik hierover begin. Wetende dat ik een chauffeur ben die de wagen gebruikt als woon/werk verkeer. Dat ik een autoliefhebber ben die een aantal keer per jaar eens een rondrit mee rijd. Wat doe ik niet. Circuits. Driften. Extreem zot rijgedrag. Voor die aantal keer per jaar dat ik eens doorrijd met de wagen zijn dit toch heel wat problemen en ze zijn als volgd.

Probleem 1:
Na de tune te hebben. Was bijna zomer was het een warme dag Ca 21graden. Ben toen weggegaan voor een ritje. Wat deed de wagen na een 20tal minuten.
Ik voelde dat op een gegeven moment de wagen ineens inhield? Nagevraagd wat dit kon zijn en over gesproken te hebben raden ze me een intercooler aan omdat dat wel eens van temperatuur kon zijn. Allemaal goed en wel. Na plaatsing intercooler. Probleem is gebleven. Andere mensen hun advies opgevold voor betere remmen omdat met meer vermogen de remmen warmer zouden worden en dat ook wel eens het probleem kon zijn. Deze gestoken. Probleem is gebleven.

Probleem 2:
Voor wat meer geluid te willen en voor temperatuur problemen ook gedacht om downpipe te steken.
Catless downpipe heb ik 3 weken mee gereden en vond na een tijd dat als ik aan het licht stilstond vanbinnen in de wagen nogal hard stonk. Ik dacht eerst dat is normaal omdat het catless is. Dat is ook normaal maar ben toen naar de garage gereden. Wat werd er vastgesteld. Er zijn 3 bouten en een clamp (rond een flens). Er zaten maar 2 bouten in de gaten en 1 van de wel aangesloten was plaatje verwrongen. Dat is op zicht niets mis mee. Maar de flens waar die moet vastzitten stond open en was niet goed vastgebout. Wat dus die geurhinder vanvoor in de auto gaf. Garage mooi vastgebout en probleem was weg.

Probleem 3:
Intercooler geplaatst. Na 2 maand na plaatsing kwam ik thuis na het werk. Toen ik uitstapte hoorde ik iets afblazen. Vond het raar want wist niet meteen wat het was. Deed de motorkap open en wat rook ik. Airco gas. Diezelfde avond bumper gedemonteerd. Toen zag ik het. De intercooler hong namelijk los. Wat met als gevolg tijdens het rijden een gat gemaakt heeft in de condensor van de airco. Bye bye condensor. Kostprijs condensor 400€. Airco terug vullen 40€. Plaatsing erbij totaal kostenplaatje 630€. Hoe is dit gekomen. De meegeleverde moeren waren wss geen borgmoeren. Kon ik nog bij de andere kant zien. Ze hebben ook geen springveer, nordlock gebruikt of iets van borgmiddel. Dat die moeren die goed zijn dat kan. Maar als plaatser moet je dan wel zien dat je of een nordlock steekt of iets van borgmiddel. Dan had ik dit niet voorgehad.

Probleem 4:
Pops & Bangs laten programmeren. Heel leuk. Tof geluid. Toen ik wat verderop richting huis de wagen in sport zetten. Belde meteen mijn kameraad die achter me reed dat er vlammen uit men uitlaat kwamen. Wat wel zeer leuk is om te zien maar dat wel zeer pijnlijk is voor de turbo en de kleppen van de motor.
Toen meteen gebeld om te zeggen dat dit zo snel als mogelijk terug af moest geprogrammeerd worden. Toen werd er me verteld dat ik pas na 2weken terug kon komen en dan nog eens in een weekdag dus dag verlof kwijt. Wat ik dan toch niet snelle service vind.

Probleem 5:
Als ik rond de 2500 toeren kwam en op de gas ging staan kreeg ik een enorme hapering. Dit meermaals en in verschillende vitessen. Dit aangekaard omdat mijn kameraad met de 2 reeks dat probleem ook had. Niets aan te doen want daarvoor is hij al eens terug geweest. Wat ik nog had in 5de en 6de vitesse als ik wat veel gas gaf de wagen een beetje trilde. Wat ik van de tuning vond is dat deze zeer nerveus reed. Ik dacht dat dat normaal is omda je meer pk en nm had. En dat dat bij het gevoel was van tuning. Nu met de F22 naar Heinz te gaan weet ik dus zeker dat dat dus niet het geval is.

Probleem 6:
Mss wel het grootste probleem. Heb mijn boit stukgereden in 2de vitesse op een recht stuk baan terwijl ik niet hard optrok. Wagen laten slepen naar garage. De versnellingsbak was in frut van één. Toen aan de garage gevraagd hoe zoiets kan. Hadden ze nog nooit gezien zeiden ze. Zo snel al brok? 40.000km.
Daar wilde ze meer van weten. De boit helaas moeten vervangen kostprijs iets meer dan 5000€. De boit koste 3700€ en met btw en plaatsing 4700€. De rest heb ik ineens onderhoud laten doen en nog wat laten vervangen.
Kom ik meteen op

Probleem 7:
Injectoren waren vuil. Dus garagist deze ultrasoon laten cleanen en bougies vervangen. Wat de garage me toen voorstelde was dat hij naar een tuner mocht rijden die hij persoonlijk goed kent om eens met de wagen te laten rijden en om een datalog te maken en te kijken wat er mis is.
De tuning van BR perf heeft ervoor gezorgd dat ik slechte resonanties in de motor had die stress gaf op de boit daardoor deze stuk gegaan is.
Wat de injectoren betreft. Deze waren vuil omdat de tune veel te rijk stond afgesteld. Raar heb ik dat nog al eens ergens gehoord.

:thumbdwn:

Wat kan ik hieruit concluderen. Na de zomer dan heb ik namelijk gedaan met men verbouwingen en terug tijd. Naar Heinz laten chippen en hopen dat ik daar wel de gevraagde service krijg en daar wel gesteld ben.

Voor vragen en of bewijzen van facturen en dergelijken. Die kan ik gerust geven. Voor iemand die nu twijfels en vragen heeft. PM aub. Beetje professioneel blijven en in het vervolg geen namen zomaar wat openbaar zetten en wat dingens insinueren dat ik dan wel degelijk niet doe. Zie Facebook/instagram. Ga je niets bijzonder op zien dan wat leuke foto's met leuke locaties.
Dit moeten we zeker kunnen oplossen en dat bekijken we ook graag voor jou, alleen is het niet altijd zo eenvoudig om dit soort zaken op te lossen. Zeker niet als je als tuner een klacht krijgt in de aard van : "in de zomer als het extreem warm is en ik mega heb liggen knallen, als ik dan 5 minuten aan één stuk burn-outs trek, dan begint hij precies in te houden". Bij warm weer is het mogelijk dat hij te warm wordt (heat-soak), dan is het misschien verstandiger om het iets rustiger aan te doen i.p.v. de schuld op de tuning te steken.

Een downpipe staat er wel voor gekend dat die zich na montage gaat "zetten". Het best is om die na enkele weken nog eens aan te spannen. Wij raden onze klanten nu ook aan om enkele weken na de montage bij ons langs te komen om alles eens te checken en aan te spannen. Dit is een gratis service die wij leveren.

Je hebt een catless downpipe, lichte vlammen in de uitlaat is niet abnormaal. Onze M3 had dit met originele software en zonder pops ‘n bangs ook al na montage van downpipes. Die grote paniek is nergens voor nodig want die kleppen en turbo zijn hiervoor gemaakt. Wat je ook lijkt te vergeten is dat de ECU bij te hoge uitlaatgastemperaturen automatisch de power zal laten dalen, een foutcode geven en in noodloop gaan wat duidelijk niet het geval was. In onderstaand filmpje zijn de vlammen goed te zien:

Wat die lange wachttijd betreft heb je volledig gelijk, dit moet sneller kunnen en we werken er ook aan. Even ter vergelijking: bij BMW Tanghe is het 4 weken wachten voor een afspraak, zelfs als het dringend is. Vol is vol zeggen zij, dus die 2 weken is relatief kort in vergelijking met de wachttijd bij een officiële BMW garage.

Het intercooler probleem is gekend bij Forge. Zij leveren nu borgboeren met de kits maar wij konden niet op voorhand weten dat die gingen loskomen. Wat ik niet begrijp is waarom je dit niet gemeld hebt, dit valt 100% onder onze garantie en had jou geen euro gekost. Wij zijn hiervoor verzekerd dus dat kost ons ook niets en hadden we met veel plezier voor je opgelost. U had ons dus op de hoogte moeten houden en niet alles liggen veranderen om nadien uw beklag op een forum te doen.

Volgens onze datalogs draaide jouw wagen bij vollast een lambda van 0.76 en na de herprogrammatie 0.82. De wagen draaide dus minder rijk als hij origineel deed. Je kan zelf altijd deze datalogs inkijken, deze gegevens staan in onze database. Waarom zouden wij een wagen die origineel al vrij rijk staat, nog rijker afstellen? Neen, dat doen wij zeker niet. Dus dat die injectoren vervuild zijn door een te rijke tuning lijkt ons straf. Het is wel een gekend feit dat de ECU de motor zal verrijken om te koelen wanneer de olie-temperatuur te warm wordt. Wanneer je dus goed gaat knallen (burn-outs, driften, revven,...) kan de temperatuur flink oplopen. Wanneer er haast geen rijwind-koeling is gaat die extreem rijk gaan maar als tuner ga je dit natuurlijk niet tegenhouden, die verrijking om te koelen is nodig in dit geval.

Als afsluiter wil ik even zeggen dat er inderdaad wel 2 problemen zijn ( downpipe en intercooler) die wij niet goed hebben opgelost en dat willen we zeker goed maken want service en kwaliteit is voor ons het allerbelangrijkste en dat zijn geen loze woorden. Ik zal u daarom contacteren via PM om een oplossing te vinden en u alsnog tevreden te maken over ons product. Laat dit een boodschap zijn aan al onze klanten hier, wij geven 5 jaar garantie dus aarzel dan ook niet om ons bij het minste probleem te contacteren.

Ik verwacht niet dat jullie bij elke auto een grondige technische inspectie doen. Dat zou natuurlijk te gek zijn.
Wat ik wel verwacht is als een klant ontevreden terug komt en je zeker bent dat het niet aan de tune is, dat je dan wel een inspectie gaat doen.
Met een simpele check van de bougie kan je als kenner veel zien. Te rijk of te arm, of is mischien bougie versleten? Is voelen aan de darmen van intercooler of die gescheurd zijn of lekken, hetzelfde bij downpipe. Zijn dingen die op een 15 min gebeurd zijn. En zijn dingen die een gewone garagist nakijkt.
Wat ik zo kon zien en voelen had ik al nagechecked. Alleen de einddemper wist ik niet dat dit zo een kwaad kon.
Heinz had op 2 sec dat mijn auto op de brug stond al gezien dat de einddemper niet goed was. Wat jullie niet konden op 1,5 dag dat mijn auto in totaal bij jullie is geweest.
Aan de telefoon was er noets gezecht dat de auto er DAGEN ging blijven maar over UREN. Daarom heb ik geen vervangwagen genomen. Vervangwagen was voorgesteld maar er was niet verteld dat deze GRATIS was.
Bij Heinz hebben ze direct mij een GRATIS vervangwagen gegeven. Dit was het eerste waar ze over spraken bij bespreking werken en prijs.
Ja ik spreek over meerdere wagens. Niet iedereen kan na een grote rekening van kosten het zich permiteren nog zo iets voor te hebben en verkopen daarom hun wagen. En die mensen denken dan dat alle tuners slecht tunen. (Anders was ik niet bij heinz gegaan achteraf.) Waar ik van overtuigd ben van niet. Ik scheer niet iedereen over dezelfde kam. Wat u wel doet door te insinueren dat omdat ik vrienden ben op facebook met drifters/circuitrijders/hardrijders/... dat ik dan ook maar een drifter/circuitrijder/hardrijder/... ben.
Niet erg profesioneel als je het mij vraagt. Wat ook niet profesioneel is, is dat u namen hier zomaar op forum gooit. En die persoon eerst moet bellen voor u uw bericht aanpast.
En jawel er zijn tuners die goed spreken over andere tuners.
Je moet kunnen toegeven dat er mensen zijn die beter zijn in dit vak. Ik weet ook dat ik niet de beste ben in mijn werk, geef dat ook toe. Maar ik werk eraan om de beste te worden. Ik loop niet te zagen dat een ander beter of slechter werk afleverd. En kijk gewoon naar mezelf. Ik vertel wel wat ik meemaak en wat ik gedaan heb om het op te lossen. Net wat ik hier op mijn pagina ook gedaan heb. Ik zou ook op facebook en weet ik waar mijn bevindingen kunnen zetten, maar dat doe ik niet.

Als u dan toch bezig bent met mijn sociale media te checken, laat dan is zien waar ik mijn auto slecht behandel.
Ik heb 1 filmpje waar pops and bangs te horen zijn en ik vertrek met pops n bangs en piepende banden. Ja maar dat hebt u ook gedaan toen u het promofilmpje aan het maken was met mijn auto. Wat trouwens niet op voorhand aan mij gevraagd was. Was toen ze aan het filmen waren dat er pas iets gevraagd is of ik dat al dan niet zou willen. Dus omdat ik dat 1x doe ben ik een slechte chaufeur die zijn auto naar de kloten rijd?
 Of is jullie tune gemaakt om schoon op papier te staan en de wagen in een glazen kastje te steken en nooit meer te rijden? Want dan ben ik verkeerd geïnformeerd natuurlijk.

Nee ik kom niet meer langs bij jullie. Ik denk dat hier alles al gezegd is. Of het moest zijn om mijn geld terug te geven natuurlijk. Dan zal mijn wrang gevoel al verzachten.

Het probleem lag niet aan onze software maar aan een skytune uitlaat die slecht was geplaatst door een derde partij. Wij hebben jou GRATIS een vervangwagen aangeboden en dit dus nooit aangerekend. Als dat wel het geval was dan stuurt/mailt u ons die factuur door en wij storten dat bedrag terug.

Even terug komen op het Bruno-Heinz verhaal. Je kunt het vergelijken met het "Hof van Cleve" van Peter Goossens: sommigen vinden het geweldig, maar anderen vinden het maar niets. De commentaren die je vaak leest zijn:

1) te duur
2) te gesofisticeerde keuken, te veel ditjes en datjes.
3) onvoldoende sfeer en gezelligheid
4) bestek niet perfect opgeblonken
5) te veel zuur-toetsen in de gerechten

Er zijn altijd "likers" & "haters", het is een kwestie van persoonlijke smaak. Je mag zoveel commentaar hebben als je wil, maar zeggen dat Peter Goosens niet kan koken is absoluut van de pot gerukt.
Over Bruno (één van de 3 gediplomeerde ingenieurs die bij ons de software schrijft) is er al veel gesproken, geschreven, gefluisterd en zelfs geroepen en ik kan je uit eerste bron melden dat hij niet altijd de meest sympathieke kerel is, maar tunen, daar is hij een meester in en daar geniet hij wereldwijd respect voor van de grootste namen in de sector.

Slik  :wow:

Twee niet zo blije mensen zou ik zeggen na een tuning  :jpshakehead:

En wat een geld al uitgegeven @thetunerguy  :thinking:

Wel zonde dat zoiets dan natuurlijk allemaal niet kan door de tuning  :blink:

Het was ook an aan het kriebelen om de mijne op te kietelen, deed het al meerdere malen met andere auto's bij Ziptuning ( nooit problemen gehad moet ik zeggen ) , maar de kriebel is precies ineens verdwenen.  :iono:

Laat je daardoor vooral niet afschrikken om te tunen, er zijn maar zelden problemen door herprogrammatie ( en dat geldt voor alle tuners). Je hebt het hier zelf kunnen lezen: één probleem kwam door een slechte uitlaat het andere door loskomende bouten van een intercooler.

Op elk forum waar er iemand iets schrijft over een defect en dat hij tuning heeft, is het de eerste reactie van iedereen om het op de tuning te steken. Vorige week donderdag hadden wij nog een klant met een splinternieuwe F82 M4 (+- 3000 km op de klok) die zijn afspraak van de dag nadien afbelde omdat de crank hub het had begeven. Niemand die daarop zou reageren met uitspraken zoals " oei ik ga mij geen BMW kopen " maar je mag er zeker van zijn dat, indien wij die een dag eerder getuned hadden, het hier vol zou staan met commentaren zoals " een splinternieuwe M4, binnedoen voor tuning en hij is al meteen naar de vaantjes" of "doe nooit tuning want je blaast de motor op".

Bij elke BMW dealer staat het letterlijk vol met wagens met problemen. Van defecte turbos tot kapotte versnellingsbakken tot afgebroken zuigers en ga zo maar door. Een vriend bij BMW Tanghe vertelde mij dat ze in de periode 2011-2012 meer dan 80 van die B16 motoren (16i,18i) hebben vervangen in garantie. Dat zijn er bijna 1 per week voor maar 1 BMW garage. Reken dan maar eens uit hoeveel duizenden er wereldwijd zijn. Deze blokken stonden allemaal origineel want tuning van de F-reeksen ging toen nog niet. "een BMW gaat nooit kapot, daar zijn nooit problemen mee", wij kennen een aantal BMW dealers die het niet eens zijn met die stelling en die hebben een atelier vol probleem gevallen om dat te bewijzen.

Kort samengevat komen problemen zelden door een herprogrammatie van de motor. Als dat toch het geval is, kunnen die vaak eenvoudig worden verholpen. Laat je zeker niet afschrikken want een goed geherprogrammeerde wagen rijdt nu eenmaal een pak beter dan een originele. Sheer driving pleasure.

Bij mij idem...maar ga er mooi af blijven.Gewoon gedachten dat er iets mis kan gaan en ik naar mijn 4j garantie kan fluiten (heb tegen betaling 2j extra garantie genomen).En de extra pk's die erbij komen wordt ik achteraf toch ook gewoon en dan wil je weer extra pk's en zo krijg je er maar niet genoeg van.Goede oplossing is de camionet van mijn broer een weekje gebruiken en dan ben ik terug goed voor een tijdje met mijn wagen wanneer ik terug in mijn wagen stap 😄

Wat die garantie betreft heb ik wel goed nieuws. Het was vroeger zo dat om de garantie te behouden, je eerst terug naar je tuner moest om de wagen volledig origineel te zetten alvorens bij de dealer langs te gaan. Dit kon vroeger wel problemen geven als je in panne valt langs de kant van de weg en je BMW Assistance niet kunt opbellen. Wij tuners zitten niet stil en ontwikkelen ook de software zo dat hij volledig ondetecteerbaar is. Je mag dus gewoon met de tuning nog in de wagen naar de dealer gaan voor garantie, ze kunnen dit niet meer detecteren.

Om even kort uit te leggen hoe dit werkt: het is de diagnosecompter van BMW die aan de motorcomputer informatie opvraagt. Eenvoudig uitgelegd vraagt de diagnosecompter aan de motorcompter bijvoorbeeld: "hey motorcomputer, hoeveel turbodruk staat er in jouw kenveld geprogrammeerd”, de waarden die de motorcomputer dan aan de BMW diagnosecomputer doorgeeft worden vergeleken met de originele waarden die in een online databank staan van BMW. Als de waarden van de motorcomputer niet overeenstemmen met de opgeslagen waarden voor dat type motor op de BMW server in Duitsland, dan weten ze dat hij getuned is. Als tuner laden wij een stukje code in de ecu met daarin de gegevens van de originele software en dit stukje code zal bij ondervraging door de BMW diagnosecomputer de originele gegevens doorsturen i.p.v. de gegevens van de tuning. Na vergelijking met de gegevens op de BMW server blijken deze natuurlijk te kloppen en de garantie blijft behouden. Het is dus mogelijk om uw BMW te herprogrammeren met behoud van de constructeursgarantie.

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #50 Gepost op: 26 mei 2017, 18:44:30 »
Dat laatste vd garantie : ben je daar zeker van ?

Zie je bvb niet in de boordcomputer als je naar die PK en Nm waarden gaat, ben de naam er even van kwijt, niet de nieuwe waarden dan van na tuning ?

Een testritje is toch ook al genoeg om aan te voelen dat een auto 260 pk heeft ipv 184pk ?  :iono:

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #51 Gepost op: 26 mei 2017, 18:58:23 »
Beste tdc je PM box zit vol,  kan dus geen antwoord versturen op je PM.

Offline Scorpionstail

• Warming Up
  • *
« Reactie #52 Gepost op: 26 mei 2017, 19:31:59 »
Beste tdc je PM box zit vol,  kan dus geen antwoord versturen op je PM.

Waarschijnlijk zit die vol met klachten over "te zout" getunde auto's. Om het in zijn termen uit te leggen.

Ik blijf hier niet bezig met dat welles nietes spelleke. Ik hoef mij niet nog meer te verantwoorden.
Ik heb mijn ervaring gedeeld zoals het is, en wat een ander er over denkt moeten zij weten. Daar dient een forum voor.
Ik ben gewoon blij dat mijn auto nu "perfect gekruid" is en ik niet meer "diaree" krijg ervan.
Fiat Punto Evo (1jaar)

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #53 Gepost op: 26 mei 2017, 20:02:45 »
Waarschijnlijk zit die vol met klachten over "te zout" getunde auto's. Om het in zijn termen uit te leggen.

Ik blijf hier niet bezig met dat welles nietes spelleke. Ik hoef mij niet nog meer te verantwoorden.
Ik heb mijn ervaring gedeeld zoals het is, en wat een ander er over denkt moeten zij weten. Daar dient een forum voor.
Ik ben gewoon blij dat mijn auto nu "perfect gekruid" is en ik niet meer "diaree" krijg ervan.

Jep, en hij blijft vol want lukt nog niet.

:iono:

Offline TDC

• World Champion
  • Me cago en la leche!
« Reactie #54 Gepost op: 26 mei 2017, 21:14:32 »
Jep, en hij blijft vol want lukt nog niet.

:iono:
Mijn excuses. Ik moet mijn premium abonnement nog verlengen vandaar dat mijn inbox 200% vol zat. Maar natuurlijk geeft Tapatalk dat niet weer. Bij deze :) 

Offline Mr.Aicoco

• Qualifying
  • "Luck is an attitude."
    • @mr.aicoco 's YouTube channel
« Reactie #55 Gepost op: 30 mei 2017, 11:47:22 »
Hadden jullie dit maar sneller ontdekt om zo te doen.  :blink:

Maar met dit gegeven ben ik er zeker van dat het nog niet overal gaat werken.
Er zijn namelijk BMW garages die bij serieuze kosten aan de wagen (Motor en dergelijke), de volledige ECU inspecteren. Ze voelen zelfs of er een gaatje zit onder de plakker op de ECU. Een officiële garage zal altijd alles op alles zetten om er zeker van te zijn dat er niets van aanpassingen is gebeurt aan de wagen die de garantie teniet doen.

Maar het is en blijft natuurlijk leuk om je wagen aan te passen en te blijven aanpassen. (En niet alleen op ECU vlak.) Want een standaard auto is en blijft maar een saaie doos waar je inzit.

En op deze manier speel je dus altijd wel met het risico om je garantie te verliezen als je deze nog hebt. Maar wachten tot deze voorbij is, duurt voor vele van ons toch veel te lang.

Het is een beetje zoals gokken, You win some, You lose some. En ik kan het weten.  :wiggleyes:

Wat die garantie betreft heb ik wel goed nieuws. Het was vroeger zo dat om de garantie te behouden, je eerst terug naar je tuner moest om de wagen volledig origineel te zetten alvorens bij de dealer langs te gaan. Dit kon vroeger wel problemen geven als je in panne valt langs de kant van de weg en je BMW Assistance niet kunt opbellen. Wij tuners zitten niet stil en ontwikkelen ook de software zo dat hij volledig ondetecteerbaar is. Je mag dus gewoon met de tuning nog in de wagen naar de dealer gaan voor garantie, ze kunnen dit niet meer detecteren.

Om even kort uit te leggen hoe dit werkt: het is de diagnosecompter van BMW die aan de motorcomputer informatie opvraagt. Eenvoudig uitgelegd vraagt de diagnosecompter aan de motorcompter bijvoorbeeld: "hey motorcomputer, hoeveel turbodruk staat er in jouw kenveld geprogrammeerd”, de waarden die de motorcomputer dan aan de BMW diagnosecomputer doorgeeft worden vergeleken met de originele waarden die in een online databank staan van BMW. Als de waarden van de motorcomputer niet overeenstemmen met de opgeslagen waarden voor dat type motor op de BMW server in Duitsland, dan weten ze dat hij getuned is. Als tuner laden wij een stukje code in de ecu met daarin de gegevens van de originele software en dit stukje code zal bij ondervraging door de BMW diagnosecomputer de originele gegevens doorsturen i.p.v. de gegevens van de tuning. Na vergelijking met de gegevens op de BMW server blijken deze natuurlijk te kloppen en de garantie blijft behouden. Het is dus mogelijk om uw BMW te herprogrammeren met behoud van de constructeursgarantie.
All Black everything F22 BMW (N20 Fourbanger) - M performance parts - Z performance ZP.09 Gunmetal rims - M235i exhaust/Bastuck Catless - Wiechers Racingline Strut bar - Bleu M calipers - Mperf. brake discs - Mperf. brake pads - PSS tires - M4 Control arms - Awron vent gauge - BMS OCC - ACCUSUMP EPC VALVE controlled dry sump system - OEM M235i oil cooler - Mperf. Suspension  - Powerflexen (Front).

@mr.aicoco //          # https://www.instagram.com/mr.aicoco/                          # https://www.youtube.com/channel/UCigZkXw8FRDVR4axOAaVxsQ                         # https://www.facebook.com/Knallers/

Offline thetunerguy

• Qualifying
« Reactie #56 Gepost op: 8 juni 2017, 07:40:53 »
Dit moeten we zeker kunnen oplossen en dat bekijken we ook graag voor jou, alleen is het niet altijd zo eenvoudig om dit soort zaken op te lossen. Zeker niet als je als tuner een klacht krijgt in de aard van : "in de zomer als het extreem warm is en ik mega heb liggen knallen, als ik dan 5 minuten aan één stuk burn-outs trek, dan begint hij precies in te houden". Bij warm weer is het mogelijk dat hij te warm wordt (heat-soak), dan is het misschien verstandiger om het iets rustiger aan te doen i.p.v. de schuld op de tuning te steken.

Een downpipe staat er wel voor gekend dat die zich na montage gaat "zetten". Het best is om die na enkele weken nog eens aan te spannen. Wij raden onze klanten nu ook aan om enkele weken na de montage bij ons langs te komen om alles eens te checken en aan te spannen. Dit is een gratis service die wij leveren.

Je hebt een catless downpipe, lichte vlammen in de uitlaat is niet abnormaal. Onze M3 had dit met originele software en zonder pops ‘n bangs ook al na montage van downpipes. Die grote paniek is nergens voor nodig want die kleppen en turbo zijn hiervoor gemaakt. Wat je ook lijkt te vergeten is dat de ECU bij te hoge uitlaatgastemperaturen automatisch de power zal laten dalen, een foutcode geven en in noodloop gaan wat duidelijk niet het geval was. In onderstaand filmpje zijn de vlammen goed te zien:

Wat die lange wachttijd betreft heb je volledig gelijk, dit moet sneller kunnen en we werken er ook aan. Even ter vergelijking: bij BMW Tanghe is het 4 weken wachten voor een afspraak, zelfs als het dringend is. Vol is vol zeggen zij, dus die 2 weken is relatief kort in vergelijking met de wachttijd bij een officiële BMW garage.

Het intercooler probleem is gekend bij Forge. Zij leveren nu borgboeren met de kits maar wij konden niet op voorhand weten dat die gingen loskomen. Wat ik niet begrijp is waarom je dit niet gemeld hebt, dit valt 100% onder onze garantie en had jou geen euro gekost. Wij zijn hiervoor verzekerd dus dat kost ons ook niets en hadden we met veel plezier voor je opgelost. U had ons dus op de hoogte moeten houden en niet alles liggen veranderen om nadien uw beklag op een forum te doen.

Volgens onze datalogs draaide jouw wagen bij vollast een lambda van 0.76 en na de herprogrammatie 0.82. De wagen draaide dus minder rijk als hij origineel deed. Je kan zelf altijd deze datalogs inkijken, deze gegevens staan in onze database. Waarom zouden wij een wagen die origineel al vrij rijk staat, nog rijker afstellen? Neen, dat doen wij zeker niet. Dus dat die injectoren vervuild zijn door een te rijke tuning lijkt ons straf. Het is wel een gekend feit dat de ECU de motor zal verrijken om te koelen wanneer de olie-temperatuur te warm wordt. Wanneer je dus goed gaat knallen (burn-outs, driften, revven,...) kan de temperatuur flink oplopen. Wanneer er haast geen rijwind-koeling is gaat die extreem rijk gaan maar als tuner ga je dit natuurlijk niet tegenhouden, die verrijking om te koelen is nodig in dit geval.

Als afsluiter wil ik even zeggen dat er inderdaad wel 2 problemen zijn ( downpipe en intercooler) die wij niet goed hebben opgelost en dat willen we zeker goed maken want service en kwaliteit is voor ons het allerbelangrijkste en dat zijn geen loze woorden. Ik zal u daarom contacteren via PM om een oplossing te vinden en u alsnog tevreden te maken over ons product. Laat dit een boodschap zijn aan al onze klanten hier, wij geven 5 jaar garantie dus aarzel dan ook niet om ons bij het minste probleem te contacteren.

Het probleem lag niet aan onze software maar aan een skytune uitlaat die slecht was geplaatst door een derde partij. Wij hebben jou GRATIS een vervangwagen aangeboden en dit dus nooit aangerekend. Als dat wel het geval was dan stuurt/mailt u ons die factuur door en wij storten dat bedrag terug.

Even terug komen op het Bruno-Heinz verhaal. Je kunt het vergelijken met het "Hof van Cleve" van Peter Goossens: sommigen vinden het geweldig, maar anderen vinden het maar niets. De commentaren die je vaak leest zijn:

1) te duur
2) te gesofisticeerde keuken, te veel ditjes en datjes.
3) onvoldoende sfeer en gezelligheid
4) bestek niet perfect opgeblonken
5) te veel zuur-toetsen in de gerechten

Er zijn altijd "likers" & "haters", het is een kwestie van persoonlijke smaak. Je mag zoveel commentaar hebben als je wil, maar zeggen dat Peter Goosens niet kan koken is absoluut van de pot gerukt.
Over Bruno (één van de 3 gediplomeerde ingenieurs die bij ons de software schrijft) is er al veel gesproken, geschreven, gefluisterd en zelfs geroepen en ik kan je uit eerste bron melden dat hij niet altijd de meest sympathieke kerel is, maar tunen, daar is hij een meester in en daar geniet hij wereldwijd respect voor van de grootste namen in de sector.

Laat je daardoor vooral niet afschrikken om te tunen, er zijn maar zelden problemen door herprogrammatie ( en dat geldt voor alle tuners). Je hebt het hier zelf kunnen lezen: één probleem kwam door een slechte uitlaat het andere door loskomende bouten van een intercooler.

Op elk forum waar er iemand iets schrijft over een defect en dat hij tuning heeft, is het de eerste reactie van iedereen om het op de tuning te steken. Vorige week donderdag hadden wij nog een klant met een splinternieuwe F82 M4 (+- 3000 km op de klok) die zijn afspraak van de dag nadien afbelde omdat de crank hub het had begeven. Niemand die daarop zou reageren met uitspraken zoals " oei ik ga mij geen BMW kopen " maar je mag er zeker van zijn dat, indien wij die een dag eerder getuned hadden, het hier vol zou staan met commentaren zoals " een splinternieuwe M4, binnedoen voor tuning en hij is al meteen naar de vaantjes" of "doe nooit tuning want je blaast de motor op".

Bij elke BMW dealer staat het letterlijk vol met wagens met problemen. Van defecte turbos tot kapotte versnellingsbakken tot afgebroken zuigers en ga zo maar door. Een vriend bij BMW Tanghe vertelde mij dat ze in de periode 2011-2012 meer dan 80 van die B16 motoren (16i,18i) hebben vervangen in garantie. Dat zijn er bijna 1 per week voor maar 1 BMW garage. Reken dan maar eens uit hoeveel duizenden er wereldwijd zijn. Deze blokken stonden allemaal origineel want tuning van de F-reeksen ging toen nog niet. "een BMW gaat nooit kapot, daar zijn nooit problemen mee", wij kennen een aantal BMW dealers die het niet eens zijn met die stelling en die hebben een atelier vol probleem gevallen om dat te bewijzen.

Kort samengevat komen problemen zelden door een herprogrammatie van de motor. Als dat toch het geval is, kunnen die vaak eenvoudig worden verholpen. Laat je zeker niet afschrikken want een goed geherprogrammeerde wagen rijdt nu eenmaal een pak beter dan een originele. Sheer driving pleasure.

..

Nu doe je het weer. Dingens insinueren die ik niet doe. Dat mega hard liggen knallen. 5 min Burn-outs liggen trekken. Man man man. Wat zijn jullie toch onprofessionele mensen. Ik doe graag rondritten. Dan rijd ik door, maar ik beul mijn auto niet af. Burn-outs nog nooit gedaan met de wagen. Heb ik zelfs nog nooit gedaan met een wagen. Dus houd uw verzindseltjes maar voor jezelf.
Ah die vlammen waren normaal? Omdat een M3 dat mss soms is heeft wil dit zeggen dat een 420i constant vlammen van +10cm ook normaal is dan? Dacht het niet.
Ah dus jullie weten dat een downpipe na tijd gaat lekken maar hebben me daar niet van op de hoogte gebracht??? GOEDE SERVICE  :iono: Gratis service die wij leveren! Je leverd juist niets. Als je het niet verteld hoe kan je het dan in godsnaam weten. Ja hier achteraf wat op een forum liggen zeveren om u wat te gaan verdedigen. Dat zie ik de Heinz, shiftech en dergelijken toch niet doen. Zal ook waarschijnlijk daar niet nodig zijn.
Dat mijn intercooler gelost is. Forge? Ik heb wagner tuning :thinking: Even wat spek verkopen. Dat kan goed zijn dat die borgmoeren geweten zijn. Als plaatser moet je dat steken. Dat kan je niet steken op de doos waar er geen 2 in zitten. Heb dan maar zelf gaan sleutelen achteraf en zelf dan maar 2 nordlocken geplaatst. Wow wat een jov Heeft me zeker de volle 10min gekost. Maar dat is voor jullie al ruims teveel. Door dat jullie dit niet hadden geplaatst heeft me dat wel een nieuwe condensor gekost en de airco terug laten opvullen. Wat hadden jullie daarop te zeggen tja pech! En jawel hier had ik nogtans voor gebeld. Dan was het eerder bwa laat em eens tot hier slepen als je zin hebt. Het is een woon/werkverkeer auto dus ik heb geen weken tijd om die voor jullie kot te laten staan. En wat dan nog moet ik het aan jullie betalen. Al goed dat ik dat nooit gedaan heb.
Dat inhouden van de wagen. Dat is of van te warm of ergens een indicatie van de remmen. Misschien als jullie daar eens de tijd voor hadden willen nemen je het misschien wel had gevonden waar het aan lag. Maar de vraag werd niet gehoord.

Citaat: Wanneer je dus goed gaat knallen (burn-outs, driften, revven,...) kan de temperatuur flink oplopen. Alé toch is 1 keer niet gelogen. Revven dat doe ik wel eens. Vind ik ook wel plezand om te horen. Burn-outs doe ik niet. Driften doe ik niet. Daar zal je dan ook nooit een filmpje van hebben gezien. Dus houd uw leugens voor jezelf. Ik wist niet dat jullie hobby achteraf de mensen daar mee gaan zwart maken precies nog wat hobby is ook. Jullie zouden je wat beter moeten bezig houden met how to tune in de vrije tijd. Alé misschien dat jullie andere werken wel goed doen. Misschien ligt het probleem zelfs enkel bij de N20 blok. Hier zitten al zeker 3 mensen met hetzelfde blok. Doe er dan eens iets aan om het uit te zoeken wat het probleem ligt.

Citaat:Als afsluiter wil ik even zeggen dat er inderdaad wel 2 problemen zijn ( downpipe en intercooler) / Je bent het grootste bedrag nog vergeten. Mijn hangeschakelde bak die na 40.000 al stuk is gegaan. Misschien dat je nog kan zeggen dat ik niet kan rijden. Die onprofessionele praat is toch alles wat je hier kan verkopen. Neen dat lag ook aan het overtunen. Mijn garagist is zelf naar een chipper met mijn wagen gereden achteraf omdat hij dit nog nooit had gezien. (Officiële bmw garage) Om te achterhalen waar het probleem ligt. Door de tuning (Slechte tuning) kreeg ik veel te veel stress op mijn vliegwiel en boit doordat deze stuk is gegaan. Daarom ook meteen beslist jullie rommel eraf te gooien. Mijn kameraad is bij Heinz geweest. Man man man ik wist niet dat er zoveel verschil kon zitten in een tuning. Ik weet wel waar ik ooit moet zijn moest ik dat ooit nog willen laten doen. Heb er wel even de maat van vol. Zeker nadat jullie mij hier nog wat gaan zwart maken :thumbsup:.
Dat is de service die jullie leveren. Voila dat is dan ook weer gezegd.  :clap:

Aan allen die dit leest. Doe ermee wat je wil. Dit is enkel mijn verhaal en die van 2 andere. Ik spreek niet over alle wagens die daarbuiten rijden. Het zit me volgens mij met de blok waar Br geen raad mee weet of gewoon niet weet wat ermee te doen.

History:
BMW E46 318ci titansilber (3jaar)-Verkocht
Alfa Romeo Mito 1.3 95PK (4jaar)-Verkocht
BMW E24 633CSI (3.5L) 1980- Verkocht
BMW E36 320ci Brokatrot metallic-1992
BMW F32 420i estoril blauw M-pakket-2014

Offline Scorpionstail

• Warming Up
  • *
« Reactie #57 Gepost op: 8 december 2018, 19:27:04 »
Even een update doen hier.

Er steekt een awron vent guage in. Gekocht van een lid hier op het forum.
Andere velgen gekocht. Rotiform RSE.
Remmen van een F34 35I zonder m-pack gestoken voorraan. (achteraan heb ik liggen maar nog niet gestoken)
De airride is er ook onderuit en staat te koop. Overgegaan op KW-clubsport.

De foto's zijn nog met de airride.
Fiat Punto Evo (1jaar)

Offline Scorpionstail

• Warming Up
  • *
« Reactie #58 Gepost op: 8 december 2018, 19:28:01 »
nog foto's
Fiat Punto Evo (1jaar)

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #59 Gepost op: 9 december 2018, 08:47:29 »
Knappe pics, ik waan me precies ergens op de Route 66  :thumbsup: