Auteur Topic:  2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - M DKG  (gelezen 65034 keer)

Offline Win

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
Re: 2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - M DKG
« Reactie #660 Gepost op: 7 juni 2018, 20:51:44 »
Als ik dit artikel doorneem heb ik zo mijn bedenkingen over het lanceren dan een M2Competition:

https://www.tijd.be/ondernemen/auto/BMW-ziet-Belgische-verkoop-kelderen/10019462?utm_campaign=MORNING_COMMENT&utm_medium=email&utm_source=SIM

Als de verkoop van BMW zo afwaarts is gegaan, zou het dan niet kunnen dat het plaatsen van de S55 motor in een M2 een middeltje is om van die hogere CO2 uitstotende motoren af te geraken  :iono:
Ik krijg hier de laatste tijd ook nogal wat uitnodigingen om stockwagens aan interessante tarieven te gaan bekijken.

De M3 word niet meer gemaakt, dan steken ze de motoren de motoren in de M2.

Offline Pol

• Grand Prix Winner
« Reactie #661 Gepost op: 7 juni 2018, 21:58:36 »
De M3 word niet meer gemaakt, dan steken ze de motoren de motoren in de M2.

Zal wel waarheid inhouden.
Eens een realistische kijk vanuit het oogpunt van een huidige M2 eigenaar. De nieuwe M2 Competition heeft een motor die 40Pk meer heeft, die 51 kg zwaarder weegt een meer CO2 uitstoot produceert. Waar zit de logica?
« Laatst bewerkt op: 7 juni 2018, 22:00:45 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Hyy

• Grand Prix Winner
« Reactie #662 Gepost op: 7 juni 2018, 23:43:54 »
Zal wel waarheid inhouden.
Eens een realistische kijk vanuit het oogpunt van een huidige M2 eigenaar. De nieuwe M2 Competition heeft een motor die 40Pk meer heeft, die 51 kg zwaarder weegt een meer CO2 uitstoot produceert. Waar zit de logica?

Misschien wordt er wat overdreven voor die bijkomend 51 kg.
Waarschijnlijk gaat de meeste huidige M2 eigenaars het niet eens voelen.
Dat is verschil van een 1/4 of een volle tank, een passagier, of het kan zelfs verschil tussen gewichten van 2 personen zijn.

Of rijden alle hudige M2 rijders altijd met 1/4 tank, zonder passagier enzovoort om de prestatie van hun M2 optimaal te houden?
2013 F06 640i Gran Coupe

Offline Alexx

• Grand Prix Winner
« Reactie #663 Gepost op: 8 juni 2018, 10:55:07 »
Dat is verschil van een 1/4 of een volle tank, een passagier, of het kan zelfs verschil tussen gewichten van 2 personen zijn.

Of rijden alle hudige M2 rijders altijd met 1/4 tank, zonder passagier enzovoort om de prestatie van hun M2 optimaal te houden?

Nee zeker niet, maar bevestigd wel dat de naam Competition geen steek houdt en eerder marketing is.

Ik vind hem te duur.
Kwam op een gelijkaardig uitgeruste als mijn M2 LCI op 74k.... dat is 6K meer. Maar ik heb nog wel alle Mperformance spullen er op. Inschrijving is eenmalig ook 3x zo duur. Als je dan begint met de stoelen, remmen, carbon dak etc.. hmm nee
2018 BMWM2 LCI. Mperformance exh, diffusor, spoiler - Akrapovic Sportcat - Bilstein B16

Offline TR335I

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
« Reactie #664 Gepost op: 8 juni 2018, 11:20:06 »
Al fel besproken voor en auto waar niemand nog maar en meter gereden heeft 😂 vergeet ook niet dat he ook en stuk meer koppel hebt .
En M2 is en supper kar maar prestaties zijn ni mega en al zeker niet tegenover de concurrentie bijkomend is het verbruik hoger omdat het met de nieuwe cyclus gemeten word en de motor meer vermogen heeft .
Dan word het toch en beetje appelen met peren vergelijken .
In ieder geval zijn beide dikke bakken met hun voor en nadelen zo vind ik de sound van de s55 niet zo mooi als die van de n55 .

Offline midas

• World Champion
« Reactie #665 Gepost op: 8 juni 2018, 11:24:11 »
Nee zeker niet, maar bevestigd wel dat de naam Competition geen steek houdt en eerder marketing is.

Ik vind hem te duur.
Kwam op een gelijkaardig uitgeruste als mijn M2 LCI op 74k.... dat is 6K meer. Maar ik heb nog wel alle Mperformance spullen er op. Inschrijving is eenmalig ook 3x zo duur. Als je dan begint met de stoelen, remmen, carbon dak etc.. hmm nee

Klopt volledig,en is eerder marketingpraat  :thumbsup:
Wat gaat de volgende stap zijn,een CLS,CS of GTS met telkens een verschil van 10 K?
Ondanks alles vind ik de nieuwe M2 comp.een grote stap vooruit met een échte M-motor  :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 8 juni 2018, 11:25:56 door midas »
Het sakhir monster in actie

Offline Alexx

• Grand Prix Winner
« Reactie #666 Gepost op: 8 juni 2018, 12:38:10 »
Pas om, de M2 comp zal zeker bangelijk zijn. Maar ik vind hem heel duur. Ik amuseer me rot met mijn huidige M2, no way dat ik meer plezier heb in een competition. S55 heeft een veel beter tuningpotentieel. En dat is ook meteen zijn groot pluspunt voor vele. Want qua sound en karakter verkies ik persoonlijk een N55.
2018 BMWM2 LCI. Mperformance exh, diffusor, spoiler - Akrapovic Sportcat - Bilstein B16

Offline Pol

• Grand Prix Winner
« Reactie #667 Gepost op: 8 juni 2018, 19:01:28 »

Hier 99% zonder passagiers en zelden met een tank die beneden de helft zit, tenzij ik eens honderden km aan één stuk rijdt. Mijn redenering was dus enkel vanuit mijn eigen situatie bekeken als M2 eigenaar met gebruikt als daily waarbij die 40Pk meer niks te betekenen hebben. Ik ben ook maar een sporadische circuit rijder. En die fors hogere BIV stoort mij ook wel.
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Fiets

• World Champion
« Reactie #668 Gepost op: 4 augustus 2018, 16:09:27 »
Als ik kijk naar de UK website van BMW worden we in België gepluimd. Die M zetels etc zijn in de UK allemaal standaard.
Hier betaal je daar voor bij. Zo krijg je natuurlijk snel een prijsverschil van +-10k voor dezelfde auto in de UK of hier.
Mini F56 Cooper SD - Geleverd @ 04-06-2015 | Daily - BMW F20 120dA - Sold - BMW E82 1M Coupé - BMW E89 Z4 sDrive23i - Sold - BMW E87 120dA - Sold

Offline Eri///M4

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #669 Gepost op: 4 augustus 2018, 20:49:31 »
Hier 99% zonder passagiers en zelden met een tank die beneden de helft zit, tenzij ik eens honderden km aan één stuk rijdt. Mijn redenering was dus enkel vanuit mijn eigen situatie bekeken als M2 eigenaar met gebruikt als daily waarbij die 40Pk meer niks te betekenen hebben. Ik ben ook maar een sporadische circuit rijder. En die fors hogere BIV stoort mij ook wel.
Biv van mijn m4 was in 2015 1200 euro of zo.  :wiggleyes: hoge biv??? van mijn jag wel 10700  ::)
Jaguar F-Type R V8
BMW M4

Offline Nostra

• Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #670 Gepost op: 4 augustus 2018, 23:09:52 »
Ikzelf had op het yt kanaal van schmee150 de m2 competition vol (letterlijk vol!) mperformance stukken gezien. Dat vond ik een dikke bak!

De gewone competition vind ik (op foto dan) tegenvallen. Ze hadden er gerust iets meer a la m4 gts van mij persoonlijk van mogen maken. Dan zie je de verkoop van zo een wagen denk ik stijgen.

Nuja zelfs een standaard m2 is voor de gewone Jan met de pet al niet meer haalbaar. Idem met de m235i en m240i.

Ff snel omgerekend naar de goede ouderwetse BEF kom je op 3 miljoen ballen uit. Blijft immens veel geld en dit kan een gemiddelde Belg gewoon niet meer betalen nieuw. Wetende dat je omgerekend voor dat geld bijna 20 jaar terug 2 E39M5’s voor kon kopen en nog geld overhad voor de inschrijving.

En dit is nu de instap naar de m reeks...

Ook zoals al gezegd als je naar andere landen gaat wordt je hier gewoon int zak gezet waar je bij staat...

En dat gevoel heb ik ook tegenwoordig bij bmw, evengoed bij de VAG groep buiten Skoda dan die prijs/kwaliteit in mijn ogen de beste zijn, als bij andere merken.

Als autoliefhebber zijnde ben ik genoodzaakt om naar andere merken over te stappen om iets sportief te hebben dat betaalbaar is. Daarom niet altijd rwd.

Ikzelf ben ook zot van de m2 begrijp me niet verkeerd... de enige die ik me nog zou durven kopen (buiten de onbetaalbare m4 gts) van de laatste generatie. Maar alleen... onbereikbaar wegens te duur.
Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
next year new fun car

Offline PIRRE.

• Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
2016 - F87 - ///M2 - Mineral Grey - M DKG
« Reactie #671 Gepost op: 5 augustus 2018, 06:00:26 »

Ff snel omgerekend naar de goede ouderwetse BEF kom je op 3 miljoen ballen uit. Blijft immens veel geld en dit kan een gemiddelde Belg gewoon niet meer betalen nieuw. Wetende dat je omgerekend voor dat geld bijna 20 jaar terug 2 E39M5’s voor kon kopen en nog geld overhad voor de inschrijving.

Mijn E46M3 heeft 14j geleden 68000€ gekost. Heb de factuur hier liggen.
20j geleden 2 E39M5 hmmmm

In nederland begint de M2 competition vanaf 100K. Dan valt het hier nog mee, denk ik dan.
« Laatst bewerkt op: 5 augustus 2018, 06:02:02 door PIRRE. »
BMW E46 ///M3 coupe silbergrau 6MT 2004 --->  weekend toy    VMR CSL's 19' - Bilstein B6 - H&R lowered - eisenmann - EBC yellowstuff - Performance shortshift - PPE power
BMW F87 ///M2 competition DKG 2018 Hockenheim Silber---> daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life - Life's too short not to !
« Reactie #672 Gepost op: 5 augustus 2018, 10:28:41 »
Prijzen zijn idd , zoals Nostra zegt, super gestegen.

In 1981 kochten mijn ouders zich een bijna full option 518i de luxe (zelfde interieur en afwerking als de 528i was dat).

En die kostte toen NIEUW 412.000 Bfr dus ergens 10.000€  :o

Koop nu eens de instap 5-reeks met wat opties op ??? Prijs X 6-7  :-X:wiggleyes:   :blink:

Online Shitze

• Pole Position
« Reactie #673 Gepost op: 5 augustus 2018, 10:42:13 »
Prijzen zijn idd , zoals Nostra zegt, super gestegen.

In 1981 kochten mijn ouders zich een bijna full option 518i de luxe (zelfde interieur en afwerking als de 528i was dat).

En die kostte toen NIEUW 412.000 Bfr dus ergens 10.000€  :o

Koop nu eens de instap 5-reeks met wat opties op ??? Prijs X 6-7  :-X:wiggleyes:   :blink:

idd, en de oude garde dan maar klagen dat het vroeger ook niet makkelijk was.
Volgens mij zijn de lonen niet navenant gestegen naar hetgeen alles is gestegen + er zijn talloze hebbedingen bijgekomen die ook als 'standaard' beschouwd worden.
Ik heb het er persoonlijk niet voor over om zoveel neer te leggen voor een nieuwe M (of andere), t'is erover.

Offline JonasVG

• Grand Prix Winner
« Reactie #674 Gepost op: 5 augustus 2018, 11:23:51 »
idd, en de oude garde dan maar klagen dat het vroeger ook niet makkelijk was.
Volgens mij zijn de lonen niet navenant gestegen naar hetgeen alles is gestegen + er zijn talloze hebbedingen bijgekomen die ook als 'standaard' beschouwd worden.
Ik heb het er persoonlijk niet voor over om zoveel neer te leggen voor een nieuwe M (of andere), t'is erover.

Koop dan een Opel he mensen, nooit meer uitgeven dan wat er binnen komt

Volgend jaar de M8 se, iedere eurocent waard

Sent from my iPhone using Tapatalk
[DAILY] 2013 - E70 - X5///M - Carbonschwartz Metallic - http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=65581.0
[FUN] 2015 - F80 - ///M3 - Mineralgrau - http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=60528.0
[SOLD] 2016 F36 440iA GC M-Sport http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=59275.0

Offline midas

• World Champion
« Reactie #675 Gepost op: 5 augustus 2018, 11:49:10 »

Niet iedereen heeft het geluk om jouw familienaam te dragen hé...…. ;)
Het sakhir monster in actie

Offline JonasVG

• Grand Prix Winner
« Reactie #676 Gepost op: 5 augustus 2018, 11:52:02 »
Niet iedereen heeft het geluk om jouw familienaam te dragen hé...…. ;)

Hehe die heeft niet zoveel marktwaarde denk ik

[DAILY] 2013 - E70 - X5///M - Carbonschwartz Metallic - http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=65581.0
[FUN] 2015 - F80 - ///M3 - Mineralgrau - http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=60528.0
[SOLD] 2016 F36 440iA GC M-Sport http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=59275.0

Online Shitze

• Pole Position
« Reactie #677 Gepost op: 5 augustus 2018, 12:11:23 »

Daar gaat het totaal niet om.
Kan gerust één bestellen zonder een stutje minder te moeten eten  :thumbsup:
Ik wil gewoon niet zoveel neertellen voor een nieuwe wagen, om dan te kunnen zeggen ik rij met een M.
+ nu een opel kopen, t'is brol geworden en trekt op nx meer :thumbsup:
Een oude opel (RWD) geeft ook enorm veel plezier in rijgedrag, als je ermee gereden hebt kan je dit bevestigen  :thumbsup:

Offline Eri///M4

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #678 Gepost op: 5 augustus 2018, 12:12:30 »

Geen enkele bmw is iedere eurocent waard. Als ik zie hoe slecht de nieuwe m5 was  :-\
Jaguar F-Type R V8
BMW M4

Offline JonasVG

• Grand Prix Winner
« Reactie #679 Gepost op: 5 augustus 2018, 12:18:18 »
Daar gaat het totaal niet om.
Kan gerust één bestellen zonder een stutje minder te moeten eten  :thumbsup:
Ik wil gewoon niet zoveel neertellen voor een nieuwe wagen, om dan te kunnen zeggen ik rij met een M.
+ nu een opel kopen, t'is brol geworden en trekt op nx meer :thumbsup:
Een oude opel (RWD) geeft ook enorm veel plezier in rijgedrag, als je ermee gereden hebt kan je dit bevestigen  :thumbsup:

Ik denk dat je een M moet kopen omdat die een aantal voordelen heeft tov een gewone BMW, ik weet niet of er mensen zijn die dat kopen om te zeggen dat ze met een M rijden (allee dat hoop ik toch want als het is vior de show heb je opvallendere alternatieven ) Als je ziet welk verschil er zit in materialen en componenten (die het oog niet ziet) is het de meerprijs meer dan waard. Ok je moet er nog eens de prijs van een M tegenaan gooien om er iets deftig van te maken indien je wil tracken, maar de basis zit alvast een pak beter dan de gewone uitvoering

Offline JonasVG

• Grand Prix Winner
« Reactie #680 Gepost op: 5 augustus 2018, 12:20:07 »
Geen enkele bmw is iedere eurocent waard. Als ik zie hoe slecht de nieuwe m5 was  :-\

Mja das een luxewagen op steroïden, voor de gemiddelde zakenman die graag eens gas geeft zal dat wel een droom zijn

Offline Eri///M4

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #681 Gepost op: 5 augustus 2018, 12:27:36 »
Mja das een luxewagen op steroïden, voor de gemiddelde zakenman die graag eens gas geeft zal dat wel een droom zijn

Ik heb het gevoel dat de M8 dan ook zoiets zal worden.
Jaguar F-Type R V8
BMW M4

Offline JonasVG

• Grand Prix Winner
« Reactie #682 Gepost op: 5 augustus 2018, 12:28:45 »
Ik heb het gevoel dat de M8 dan ook zoiets zal worden.

Niet na ik ermee klaar zal zijn

Online Shitze

• Pole Position
« Reactie #683 Gepost op: 5 augustus 2018, 12:36:44 »
Ik denk dat je een M moet kopen omdat die een aantal voordelen heeft tov een gewone BMW, ik weet niet of er mensen zijn die dat kopen om te zeggen dat ze met een M rijden (allee dat hoop ik toch want als het is vior de show heb je opvallendere alternatieven ) Als je ziet welk verschil er zit in materialen en componenten (die het oog niet ziet) is het de meerprijs meer dan waard. Ok je moet er nog eens de prijs van een M tegenaan gooien om er iets deftig van te maken indien je wil tracken, maar de basis zit alvast een pak beter dan de gewone uitvoering

Meningen verschillen, maar ik amuseer me rot als ik met mijn oude kar ga tracken. Voor mij is het niet om de snelste, beste of wat dan ook te zijn. Ik voel me een met de wagen, weet dat ie kan en gebruik hem ook.
Ik heb je topic gezien over je M, heb er respect voor, maar ik zou met een ei in mijn broek zitten op een trackday vanwege de kost (is ook boven mijn petje ;)). Dan is de fun er ook af voor mij, en daar draait het om  :thumbsup:

Offline JonasVG

• Grand Prix Winner
« Reactie #684 Gepost op: 5 augustus 2018, 12:58:32 »
Meningen verschillen, maar ik amuseer me rot als ik met mijn oude kar ga tracken. Voor mij is het niet om de snelste, beste of wat dan ook te zijn. Ik voel me een met de wagen, weet dat ie kan en gebruik hem ook.
Ik heb je topic gezien over je M, heb er respect voor, maar ik zou met een ei in mijn broek zitten op een trackday vanwege de kost (is ook boven mijn petje ;)). Dan is de fun er ook af voor mij, en daar draait het om  :thumbsup:

Daar draait het uiteindelijk om
Mijn project is een uit de hand gelopen daily, en als ik hem toch eens in de vangrail zou parkeren of hij is zelfs per totale ja dan wordt hij gewoon terug gemaakt. Uiteindelijk valt quasi alles te herstellen. Aangezien hij vanaf volgend jaar uitgeschreven wordt is er ook het gedoe van keuring na ongeval niet meer. Ik ben zeker geen cowboy op het circuit, integendeel ik rij heel voorzichtig, maar besef ook dat een fout snel gemaakt is aangezien ik geen Schumacher ben (of iemand anders maakt een fout). Ik rij ook exclusief met Curbstone, waar het cowboy gehalte toch een pak lager ligt dan bijv. een skylimit. Als daily heb ik een andere wagen, dus ik kan mijn tijd nemen om hem grondig te laten herstellen bij stukken. Mocht ik het opnieuw kunnen doen had ik ineens voor een M4 GT4 gegaan, maar niemand heeft een glazen bol

Offline gfk807

• Race Legend
« Reactie #685 Gepost op: 13 oktober 2018, 08:47:17 »
Deze M2 gisteren IRL mogen aanschouwen en blijft na 2,5j een droomwagen en ziet er nog als nieuw uit want wordt duidelijk met veel passie gesoigneerd   :thumbsup:

Ik zou niet weten waarom deze te moeten upgraden naar een competition  :iono:

Muggezift-modus aan : “Misschien de achterlichten vd LCI ?”   (Pic 3 hieronder) 8)

Geniet er nog maar goed van Pol  :clap:

Offline SILV3R

• World Champion
    • Silver Photography
« Reactie #686 Gepost op: 13 oktober 2018, 15:40:34 »
Door dit topic aan het scrollen en zie ik opeens een foto van mijn auto verschijnen  ;D
LCI achterlichten maken de look idd een stuk frisser, vernieuwender (is perfect na te plaatsen)

@Pol Uw M2 staat er idd nog als nieuw bij  :thumbsup:
As I Lay rubber down the street.. I pray for traction I can keep, but if I spin and begin to slide.. Dear God please protect my ride !!

Offline gfk807

• Race Legend
« Reactie #687 Gepost op: 13 oktober 2018, 18:32:32 »
Door dit topic aan het scrollen en zie ik opeens een foto van mijn auto verschijnen  ;D
LCI achterlichten maken de look idd een stuk frisser, vernieuwender (is perfect na te plaatsen)

@Pol Uw M2 staat er idd nog als nieuw bij  :thumbsup:

Idd, ik was zo vrij  :-[

:razz:

Offline greb

• Qualifying
« Reactie #688 Gepost op: 13 oktober 2018, 23:39:31 »
Achterlichten zeker updaten, ook bij mijn M2 gedaan bij aflevering. Kosten vallen mee, maar €450...

Offline Pol

• Grand Prix Winner
« Reactie #689 Gepost op: 28 oktober 2018, 11:19:36 »
Deze M2 gisteren IRL mogen aanschouwen en blijft na 2,5j een droomwagen en ziet er nog als nieuw uit want wordt duidelijk met veel passie gesoigneerd   :thumbsup:

Ik zou niet weten waarom deze te moeten upgraden naar een competition  :iono:

Muggezift-modus aan : “Misschien de achterlichten vd LCI ?”   (Pic 3 hieronder) 8)

Geniet er nog maar goed van Pol  :clap:

Bedankt voor de lovende woorden Gert. Mijn M2 wordt inderdaad nog steeds met de nodige passie onderhouden met de best vindbare producten. Niet te vergeten, kost wat aan producten en tijd, maar dat moet men er als echte liefhebber voor over hebben. Persoonlijk idee natuurlijk.
En uiteraard proficiat en veel geluk met de 140i drive, een pracht van een wagen. De achtersteven van  deze 140i doet mij toch weer nostalgie terugdenken aan mijn Z3Coupé zaliger. Die vijfde, derde deur op de Z3 Coupé, was een zeer praktijk en bovendien eigen accent van deze wagen.
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !