Auteur Topic:  [G29] 2018 Z4  (gelezen 16924 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline M-Power

  • Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5655
Re: [G29] 2018 Z4
« Reactie #300 Gepost op: 13 augustus 2019, 23:41:14 »
Toyota Supra ombouwen naar handbak ? Kan, voor maar 11K euro’s : https://www.autoblog.nl/nieuws/toyota-supra-met-handbak-kan-voor-maar-11k-euros-128939


Blijkbaar met OEM BMW-onderdelen (dus vliegwiel + koppeling + handgeschakelde zesversnellingsbak  + koppelingscilinder + koppelingspedaal en leidingen  - weet niet of de krukas ve handgeschakelde 40i verschilt tov zelfde wagen maar dan met automaat op gebied v montagemogelijkheid ve vliegwiel + koppeling vs montagemogelijkheid ve ZF 8-traps automaat ) .

Ik veronderstel dat je voor dat bedrag je ZF 8-traps automaat en alle gedemonteerde hardware ervan terug mee krijgt , moest je die ook afgeven dan lijkt de prijs veel te hoog

Offline M-Power

  • Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5655
Re: [G29] 2018 Z4
« Reactie #301 Gepost op: 28 november 2019, 03:56:36 »
Intussen  wordt de 3 liter B58-motor vd M40i en Supra A90 of MK5 al tot meer dan 1000pk getuned :







Op 06min40 in onderstaand filmpje zie je wat er gebeurt als je de directe benzine-injectoren niet meer laat inspuiten omdat je indirecte injectie gebruikt (port injection ) , bij gebrek aan koeling door benzine door directe benzine-injectoren verbranden die injectorkoppen en vliegen ze uit de cilinderkop :




Dus de motorswap van BMW B58 naar Toyota 2JZ die veel dragracers of drifters wilden om fikse vermogensboost te realiseren lijkt ook al minder noodzakelijk ...