0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ik hoorde gisteren dat Europa naar een heritage/patrimonium status wil voor oldtimers, dwz alles standaard af-fabriek. Al de rest willen ze eruit.
Ook al gehoord. Maar hoe ver gaan ze hierin gaan ? Een spanbandje voor een radiatorslang heeft origineel een BMW stempeltje. Na 40 jaar schieten er niet meer veel van die spanbandjes over, en moet je al een freak zijn om dat enkel te willen vervangen door OEM. Om maar "een" voorbeeld te geven. Als alles echt tot het laatste schroefje origineel moet zijn, gaat er niet veel heritage meer overblijven. Bovendien zijn er niet veel die kennis hebben om tot op dit niveau te oordelen of een auto origineel is of niet.We zullen dus nog wel zien wat het precies wordt alvorens te paniekeren.
Voor u is dat dan (gelukkig) een oplossing. Maar ik denk dat de meerderheid gewoon van de baan gehaald wordt, door dit soort maatregelen, om te worden verkocht (naar het buitenland). Zoals er al een deel verkocht geweest zijn door invoering van een verplichte keuring. Zoels er een aantal jaren geleden in NL zeer veel van de baan gehaald werden door de oldtimerleeftijd op 40j te zetten.Pestkoppen
Kopen met expendable money en niet zien als investering. Als je hem samen plooit ben je het ook kwijt. Kan je hem later voor winst verkopen, is dat een mooi extraatje
Ik heb reeds geruime tijd een "youngtimer" van 30 jaar oud op het oog. Durf wegens de onzekere toekomst van het oldtimerstatuut op dit moment niet overgaan tot aankoop. Bedoeling zou zijn om er enkele jaren van te genieten en eventueel daarna geld terug krijgen... dus niet als investering. Bedenkingen hierover met pro's en contra's ?.