Auteur Topic:  1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber  (gelezen 24865 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline stoffie

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2132
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #60 Gepost op: 7 februari 2016, 13:16:01 »
Heb mij al afgevraagd hoe goed dat allemaal nog werkt na 25+ jaar. Enkel volledige oliekoelers zijn nog te krijgen dus even die thermostaat wisselen zit er niet in.

Online b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10096
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #61 Gepost op: 7 februari 2016, 14:11:34 »
Dat kun je u terecht gaan afvragen.
De thermostaat zit in het oliefilterhuis, waar de leidingen naar de koeler vertrekken en is voor zover ik weet idd. niet los te vervangen. Je kan dat oliefilterhuis wel vervangen maar kost wel iets.

Offline flash

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1374
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #62 Gepost op: 7 februari 2016, 17:10:10 »
Wist ik niet, maar is dus vervangen bij mij en de opwarmtijd blijft hetzelfde.
Soit, ik ga hier TS zijn topic niet te veel meer vol spammen  :gayfight:
'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak?
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-'18 CitroŽn Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht '18-? Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => daily beast
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak [/

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 608
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #63 Gepost op: 7 februari 2016, 23:10:51 »
Ik vind het zeker nog interessant maar we wijken wat af van de oplossing voor de olietemperatuur. Maar ik denk dat jullie daar wel de nodige oplossing voor hebben maar dan zullen we elkaar eens in het echt moeten treffen bijvoorbeeld.

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 608
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #64 Gepost op: 14 februari 2016, 15:03:54 »
even men beginpost geŁpdatet met wat informatie ťn vooral wat voor en na foto's.
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2016, 15:08:03 door Liquid Li0n »

Offline Mayonaise

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 278
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #65 Gepost op: 17 februari 2016, 16:10:28 »
Dikke proficiat, 'k wist niet dat je al iets gekocht had. Ketel ziet er nice uit!  :)

Offline Chasingdreams.be

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3836
    • Chasing Dreams
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #66 Gepost op: 17 februari 2016, 22:21:06 »
Als je de 535i graag met wat OEM+ onderdelen wil uitrusten, moet je dit topic eens doornemen.  ;)

http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=58574.0
Chasing Dreams - Automotive Auctions

Follow us on Instagram: https://www.instagram.com/chasingdreams.be/

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 608
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #67 Gepost op: 17 februari 2016, 23:22:59 »
Als je de 535i graag met wat OEM+ onderdelen wil uitrusten, moet je dit topic eens doornemen.  ;)

http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=58574.0


super! ik stuur hem direct een PM :)

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 608
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #68 Gepost op: 21 februari 2016, 11:14:35 »
Nog eens terug over die olietemperatuur sensor/meter.
Hadden jullie al iets gevonden dat werkbaar is?
Ik had nu via via een VDO sensor gekregen tot 140 graden Celsius, kan die gebruikt worden ergens en dan een metertje of ledpaneeltje hier aan koppelen?

Online b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10096
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #69 Gepost op: 21 februari 2016, 15:43:59 »
Ik denk dat dit een oem watertemperatuur sensor is. Nu ... als hij tot 140į gaat zou hij bruikbaar moeten zijn.

De kunst is echter niet om aan een geschikte sensor te raken. Die zijn genoeg te koop. De kunst is om hem ergens geplaatst te krijgen.
Voor uw blok lijkt me die speciele deksel wel een makkelijke oplossing.

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #70 Gepost op: 21 februari 2016, 19:00:24 »
Ik zou gewoon op Ebay een deksel bestellen.
Dan weetje zeker dat het netjes gedaan kan worden en het is ook weer dadelijk terug OEM te zetten.
De prijs van dat deksel moet je er maar bijnemen.
Een hobby mag geld kosten.
http://www.ebay.com/itm/oil-filter-adapter-BMW-E36-E34-E30-E32-oil-temperature-Oil-pressure-from-Germany-/180729879788
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline Brecht

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1664
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #71 Gepost op: 21 februari 2016, 19:27:14 »
Of 2de hands een origineel deksel kopen en zelf een gaatje boren en draad in tappen en met een L-stuk werken moest je dan plaats genoeg hebben?

Offline Mr. SLASH

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1725
  • Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #72 Gepost op: 21 februari 2016, 19:35:26 »
Ik heb voor mijn deksel toch bijlange zoveel niet betaald hoor, ik dacht dat het maar de helft was als in kraftbayer zijn link.
Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
BMW E34 525i
Suzuki GSF1200 Bandit

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #73 Gepost op: 21 februari 2016, 19:43:07 »
Ik heb voor mijn deksel toch bijlange zoveel niet betaald hoor, ik dacht dat het maar de helft was als in kraftbayer zijn link.

De link was maar een voorbeeld.
Er zijn nog andere die zulke deksels verkopen.
Meestal ook goedkoper. ;)
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline bostonvert

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 545
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #74 Gepost op: 21 februari 2016, 19:59:41 »
Proficiat met de aankoop, ziet er nog heel mooi uit! Zeker het interieur is fantastisch!

Was gisteren nog aan het kijken naar 535's in De, jammer genoeg voor op daily platen onbetaalbaar geworden...

Veel rijplezier erbij en nog nieuwe opties gevonden?
E36 320I cabrio 1994
E28 520I 1982

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 608
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #75 Gepost op: 21 februari 2016, 21:06:49 »
De link was maar een voorbeeld.
Er zijn nog andere die zulke deksels verkopen.
Meestal ook goedkoper. ;)
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:

bedankt voor de link, als dat de beste manier is dan wordt het zo een deksel zoeken.

Of 2de hands een origineel deksel kopen en zelf een gaatje boren en draad in tappen en met een L-stuk werken moest je dan plaats genoeg hebben?

ja dat is ook een oplossing, als jij een deksel vindt mag je deze altijd aanpassen en klaarmaken en dan vraag je maar wat je er voor moet hebben.

Proficiat met de aankoop, ziet er nog heel mooi uit! Zeker het interieur is fantastisch!

Was gisteren nog aan het kijken naar 535's in De, jammer genoeg voor op daily platen onbetaalbaar geworden...

Veel rijplezier erbij en nog nieuwe opties gevonden?

het is inderdaad als niet oldtimer eigenlijk niet te betalen. helaas in belgie...

nieuwe opties zijn die zwart lederen armsteunen, heb ook 2 zwart lederen paneeltjes liggen voor de achterdeuren. De volledige gereedschapskist in de koffer is bijna compleet, dat komt een van de weken nog wel in orde, net zoals een opbergnetje aan de passagierskant vooraan komt er in. Ook bijna alle ontbreken stukken zijn gevonden, behalve nog een linker ruitenwisserkapje.

Vandaag wat gaan rijden en eens een filmpje gemaakt hoe hij standaard klinkt. Heerlijk wel die 6 in lijn maar als ik de katalysator ga veranderen door 2 RVS buizen gaat dit nog wel wat beter klinken.  :exited:

In het begin van het filmpje de uitlaat, daarna fly by's e.d. ENJOY en zet het in HD ;D
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2016, 21:08:46 door Liquid Li0n »

Offline ADR

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1829
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #76 Gepost op: 26 februari 2016, 09:52:25 »
dit is een vette 535i. leuke topic om door te lezen.

veel succes ermee.

Dave

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 608
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #77 Gepost op: 6 maart 2016, 19:50:31 »
Gisteren de nieuwe banden laten plaatsen die ik via internet (popgom.be) had besteld. Volgend week eens testen hoe ze rijden. Maar in het korte ritje naar huis reden ze toch zachter dan de vorige banden, maar die waren echt versleten en 8 jaar oud.




Ook heb ik eens met een deftige vlekkenverwijderaar geprobeerd die zwart bruinige vetvlekken uit de koffer bekleding te halen. En tot mijn verbazing is dit zeer goed gelukt. De vlekken zijn er eigenlijk uit of toch bijna onzichtbaar als je het niet goed weet waar ze waren.

« Laatst bewerkt op: 10 maart 2016, 23:45:35 door Liquid Li0n »

Offline flash

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1374
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #78 Gepost op: 8 maart 2016, 23:58:11 »
Blijft knap zo een kruisspaak!
'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak?
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-'18 CitroŽn Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht '18-? Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => daily beast
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak [/

Offline Philippe6

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 417
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #79 Gepost op: 9 maart 2016, 17:56:46 »

Was gisteren nog aan het kijken naar 535's in De, jammer genoeg voor op daily platen onbetaalbaar geworden...


Hoezo?
Rijtax en BIV zijn sowieso (nu toch nog!) het minimumtarief indien 25j oud.
Enkel de verzekering is duurder op daily platen..

Offline s13

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 462
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #80 Gepost op: 10 maart 2016, 23:04:03 »
welke banden gekocht? en die vlekken verwijderaar, geef daar ook eens de naam van ben ook op zoek naar een goed product, de meeste die ik al heb geprobeerd trekken op niks.

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 608
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #81 Gepost op: 10 maart 2016, 23:38:22 »
welke banden gekocht? en die vlekken verwijderaar, geef daar ook eens de naam van ben ook op zoek naar een goed product, de meeste die ik al heb geprobeerd trekken op niks.


de banden die ik heb gekocht zijn Vredestein SporTrac 5 in maat 205/65/R15 en de banden die er af kwamen waren Uniroyal 225/55/R15. De reserveband is nog steeds een Pirelli P600.

Over die vlekkenverwijderaar, men ma kwam daar mee af, ze had dat spuitbusje al een hele tijd staan en werd amper gebruikt. Tot mijn grote verbazing zijn vlekken, die er misschien 20 jaar of langer inzitten, er uit.

ingespoten, 10 min wachten, en dan met een vochtige vezeldoek er op wrijven. Bij 1 vlek heb ik nadien nogmaals moeten spuiten maar je zag na 1 poging al grote verbetering...wel grappig want ik leek precies in een reclamefilmpje te zitten.




heb de foto's via tapatalk getrokken en ze staan dus schuin...
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2016, 23:42:41 door Liquid Li0n »

Offline Mr. SLASH

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1725
  • Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #82 Gepost op: 11 maart 2016, 14:06:07 »
Waarom van een 225 overstappen naar een 205 ?
Ik vond mijn 225 toch echt wel het minimum voor een E34.
Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
BMW E34 525i
Suzuki GSF1200 Bandit

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 608
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #83 Gepost op: 11 maart 2016, 15:02:28 »
Waarom van een 225 overstappen naar een 205 ?
Ik vond mijn 225 toch echt wel het minimum voor een E34.

het is proberen, ik had een garagist die vroeger nog aan E34's en andere BMW's van die tijd sleutelde en zei me dat de wagen op die bandenmaat veel comfortabeler (zachter) reed dus ben benieuwd.

Offline Mr. SLASH

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1725
  • Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #84 Gepost op: 11 maart 2016, 22:24:31 »
ah okee, dat zal inderdaad zachter rijden, al vond ik em op die 225's toch ook vrij zacht.
Maar ik vergelijk dan ook met 18" en bilstein B12 vs oem setup
Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
BMW E34 525i
Suzuki GSF1200 Bandit

Online b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10096
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #85 Gepost op: 11 maart 2016, 22:33:36 »
Ik denk dat een 205 of een 225 op dezelfde velgdiameter, bijzonder weinig verschil in comfort gaat zijn. De totale omtrek moet gelijk blijven dus beide banden moeten even hoog zijn zodat ze in de flanken dezelfde "soepelheid" hebben.
Er zijn wel kleine verschillen als je naar een ander merk of type van band overstapt. Mogelijk voel je zo iets en kom je tot de verkeerde conclusies.


Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 608
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #86 Gepost op: 12 maart 2016, 00:32:53 »
fout
« Laatst bewerkt op: 18 april 2016, 18:55:26 door Liquid Li0n »

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 608
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #87 Gepost op: 18 april 2016, 18:55:43 »
Zaterdag naar een meeting geweest van E34's. Wel een ervaring en veel kennis bij elkaar. Daar ook dan afgesproken met een Nederlander die wat spullen had verkocht aan me, is daardoor men gereedschapslade in de kofferklep volledig in orde, een netje aan de passagierskant vooraan en nog wat andere dingen.







Offline Beemerke05

  • Trade Count: (+8)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4509
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #88 Gepost op: 20 april 2016, 10:34:14 »
Was een aangename kennismaking gisteren! Moet weer lukken om zo mekaar te ontmoeten ;D
Veel plezier met het schaalmodel, en ik hoop deze ook eens IRL te zien :thumbsup: :thumbsup:
Ford Fiesta 1991 waits restauration - Skoda Fabia 2001 sold - BMW E46 318d Touring sold
BMW E46 320Ci Cabrio sold - BMW E36 325i Coupť sold - BMW E46 320d Touring M-Tech crashed
BMW E36 323ti sold - BMW 320Cd Coupť M-Tech sold - BMW E39 525iA daily - BMW E46 325ti track&fun

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2895
Re: 1990 - E34 - 535i - Sterlingsilber
« Reactie #89 Gepost op: 20 april 2016, 10:49:29 »
Vet! Waar was da?