Auteur Topic:  2011 - F11 - 525da Sophisto Grau Brillianteffekt ME/Schwarz (new pics pag.18)  (gelezen 53155 keer)

Online Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
Re: 2011 - F11 - 525da Sophisto Grau Brillianteffekt ME/Schwarz (new pics pag.18)
« Reactie #600 Gepost op: 7 december 2018, 00:37:40 »
Thanks  :thumbsup:.
Ik had blijkbaar de pook eerst eens afgestoft of de foto's wat minder dichtbij moeten trekken want zo lijkt het of hij niet in al te beste staat is  :-\, terwijl hij juist in perfecte staat is.
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Online Phantom Five

• Premium Member
  • Race Legend
Re: 2011 - F11 - 525da Sophisto Grau Brillianteffekt ME/Schwarz (new pics pag.18)
« Reactie #601 Gepost op: 11 december 2018, 07:17:08 »
Gisteren kreeg ik de melding dat ik de accu moest opladen.
Even de accu tester eraan gehangen en inderdaad deze begint zwaar na te laten en is niet meer optimaal gezond.
Maar ja ze is ook 7,5 jaar ondertussen en dus mag ik niet klagen.
Vandaag dan maar eens voor een nieuw AGM exemplaar zorgen en plaatsen en registreren/inlezen en dan kunnen we weer voort  ;)

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #602 Gepost op: 11 december 2018, 07:42:40 »
Laat je dit bij de dealer doen?

Online Phantom Five

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #603 Gepost op: 11 december 2018, 12:40:34 »
Laat je dit bij de dealer doen?
Nee hoor dat doe ik allemaal zelf hoor net zoals zoveel andere dingen.

Offline eboss

• Trade Count: (0)
  • World Champion
« Reactie #604 Gepost op: 12 december 2018, 12:05:10 »
wat gebruik je voor het inlezen van uw batterij en dergelijke?
why drive fast if you can fly low?

Online Phantom Five

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #605 Gepost op: 13 december 2018, 05:55:44 »
wat gebruik je voor het inlezen van uw batterij en dergelijke?
Zie PM  ;)

Online Phantom Five

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #606 Gepost op: 9 januari 2019, 03:21:09 »
Op 20/12/2018 merkte ik een plasje olie op net voor mijn linkse achterwiel toen ik de wagen uit de stalling reed.
Omdat het op die plaats was had ik al dadelijk een vermoeden waar dit vandaan kwam en dus maar dadelijk even nagekeken, en inderdaad het was mijn linkse Bilstein B8 schokdemper die deftig aan het lekken was gegaan.
Gezien deze er pas sedert 20/11/2017 onder staan was hier wel sprake van een garantie geval en dus dadelijk contact opgenomen met de firma waar ik ze gekocht had.
Volgens hun zou dit inderdaad om een garantie geval gaan en hiervoor kreeg ik een garantie document toegestuurd dat ik moest invullen en met de beide achterste schokdempers terug moest sturen.
Ook de terug zending kreeg ik van hun betaald en hiervoor hadden ze me een verzending label toegestuurd om ze via DHL terug te sturen en de kosten waren voor hun.

Maar ja het ging dan wel om een garantie geval... maar ik moest wel eerst een set nieuwe aankopen die ik dan onder de wagen kon monteren en de andere kon terug sturen.
Geen probleem en dit dus dan maar dadelijk gedaan op 21/12/2018 dat dus een vrijdag was.
Maar doordat het reeds die datum was, een vrijdag (en dus weekend met daarna de komende feestdagen Kerst en Nieuwjaar) heb ik een tijdje moeten wachten aangezien men bij Bilstein tijdens die periode in verlof was.
Gelukkig kon ik nog met de wagen rijden en zeker aangezien ik hem tijdens die feestdagen periode niet veel nodig had en al zeker niet voor veel kilometers (want dan had ik er niet meer mee gereden).
Maar alles samen heeft de wagen toch wel een periode meer stilgestaan dan gereden.

Gisteren dan kreeg ik eindelijk mijn nieuwe schokdempers toegestuurd en natuurlijk dadelijk gemonteerd, en de oude in de verpakking van de nieuwe vandaag terug gestuurd.
Nu zullen we even moeten afwachten wat die garantie waard is en dat ik het geld netjes terugbetaald krijg zoals men mij gezegd had. Even afwachten dus tot ze de schokdempers ontvangen en onderzocht hebben of het een fabricage fout is.
Het moet wel een fabricage fout zijn want de schokdempers hebben geen abnormale dingen meegemaakt en is gewoonweg spontaan beginnen lekken terwijl de wagen reeds een dag stil stond.

Nu we zien wel wat ervan zal voort vloeien... ondertussen ben ik blij dat ik terug met de wagen kan rijden zonder zorgen te hoeven maken dat het rijgedrag/baanligging niet optimaal is  ;)

Online Phantom Five

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #607 Gepost op: 9 januari 2019, 06:25:03 »
Even ook maar enkele foto's bijvoegen van de kapotte schokdemper.

Online Phantom Five

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #608 Gepost op: 9 januari 2019, 06:25:44 »
En een foto van de olie vlek op de grond.

Offline BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #609 Gepost op: 9 januari 2019, 06:59:42 »
Goed opgelost  :thumbsup:
Was wel een serieuze lek blijkbaar.
F21 116 ede lci Mineral Grau.
Suzuki Burgman 650 Executive

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i

Online Phantom Five

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #610 Gepost op: 9 januari 2019, 07:19:12 »
Goed opgelost  :thumbsup:
Was wel een serieuze lek blijkbaar.
Was inderdaad een serieus lek zoals men kan zien.
Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat Bilstein over de garantie zal twijfelen en deze schokdempers zal terug vergoeden.
We zullen wel zien  ;)

Offline eboss

• Trade Count: (0)
  • World Champion
« Reactie #611 Gepost op: 9 januari 2019, 17:02:45 »
niet leuk zo'n verrassing en al zeker niet met die ambetante dagen erbij.
Bilstein zal wel niet twijfelen over de garantie.
is heel vroeg beginnen lekken, kan bijna niet anders dan fabricagefout zijn.
why drive fast if you can fly low?

Online Phantom Five

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #612 Gepost op: 10 januari 2019, 01:47:27 »
Ben er eigenlijk vrij zeker van dat men helemaal niet moeilijk zal doen bij Bilstein en het een fabricagefout zal zijn.
Ik heb tot nu toe op vrijwel al mijn wagens met Bilstein gereden voor zover ze te verkrijgen waren voor het type wagen, en heb er nooit geen problemen of klagen van gehad.

Ondertussen geniet ik weer met volle teugen van dit heerlijke ding  :thumbsup:
En als ik het nieuws ontvang dat ik ze terug betaald krijg wegens garantie geval, zoveel te beter en anders is het maar zo en ga ik er zeker niet om zitten bleiten.