Auteur Topic:  advies trackdays  (gelezen 6060 keer)

Offline Monky

• Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • Freude am Fahren
Re: advies trackdays
« Reactie #30 Gepost op: 16 februari 2016, 14:57:33 »
@GeoBem007 @dannyro

Ik kan inderdaad geloven dat dit zeer interessant is.
Maar als je voor hetzelfde geld een hele dag kunt tracken waar ook wel genoeg volk zal zijn met kennis en bereid is om te helpen/info te geven.
Wat zou je doen moest je zo'n keuze moeten maken?
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #31 Gepost op: 16 februari 2016, 15:23:30 »
@Monky

Daar geef ik je volkomen gelijk in. Maar toen was dat voor mij wel de eerste keer op circuit, en met alleen de cursisten op de baan leek me dat toch wel het veiligste. Het was wel met mijn dagelijks wagen, daarmee was ik wat voorzichtig.
Maar ééns met @Boin (of andere ervaren circuit rijders) meegaan lijkt me ook wel eens een leuke optie ;)
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline GeoBem007

• Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
    • @hertgoan
« Reactie #32 Gepost op: 16 februari 2016, 16:23:56 »
Zolang er mensen zijn met échte en veel ervaring op circuit, kan je het evengoed op een ander doen.
Zou dat dan wel op voorhand afspreken en niet daar ter plekke aankomen en wat mensen beginnen aanspreken.

Die zijn daar namelijk voor hun plezier, niet om jan en allemaal te coachen :)

Offline Boin

• * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #33 Gepost op: 16 februari 2016, 16:40:52 »
Mijn eerste circuit ervaring was de Nordschleife. Leuk, maar zeker niet aan te raden om mee te beginnen..
Eerste volwaardige trackday was enkele jaren geleden met Trackaddix @ Ecuyers.
Superveilig en ideaal beginners circuit. Snelheid ligt niet hoog (in het recht stuk haal ik 140-150).
Icm de goede organisatie, duidelijke regels en het ontbreken van cowboys, hoef je geen schrik te hebben dat er iemand anders op je in zal rijden.
Het circuit is technisch, waardoor het nooit gaat vervelen. Als beginner kan je perfect op je eigen tempo rijden, en de grenzen van de wagen leren ontdekken. Er staan nergens vangrails of betonnen muren, waardoor je in het slechtste geval wat gras vantussen de wielen moet halen als je van de baan gaat.
Je kan altijd eens meerijden met wat meer ervaren rijders om te zien welke rijlijn ze pakken, en waar de rempunten liggen.

Offline dannyro

• World Champion
« Reactie #34 Gepost op: 16 februari 2016, 16:48:59 »
Mijn eerste circuit ervaring was de Nordschleife. Leuk, maar zeker niet aan te raden om mee te beginnen..
Superveilig en ideaal beginners circuit. Snelheid ligt niet hoog (in het recht stuk haal ik 140-150).
Icm de goede organisatie, duidelijke regels en het ontbreken van cowboys, hoef je geen schrik te hebben dat er iemand anders op je in zal rijden.
Het circuit is technisch, waardoor het nooit gaat vervelen. Als beginner kan je perfect op je eigen tempo rijden, en de grenzen van de wagen leren ontdekken. Er staan nergens vangrails of betonnen muren, waardoor je in het slechtste geval wat gras vantussen de wielen moet halen als je van de baan gaat.
Je kan altijd eens meerijden met wat meer ervaren rijders om te zien welke rijlijn ze pakken, en waar de rempunten liggen.

Dan zullen eerst de remmen in orde moeten zijn hoor :toofunny:
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline bostoene

• World Champion
« Reactie #35 Gepost op: 16 februari 2016, 17:09:57 »
Dan zullen eerst de remmen in orde moeten zijn hoor :toofunny:
Als je maar remt op de punten wanneer @Boin of Koen met zijn Atom bvb. beginnen te remmen dan mogen uw remmen idd in orde zijn :toofunny:
I'mma roll 'till I drop and ride 'till I die
Livin' life in the fast lane
My pride http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=23827.0
My daily ride http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=51089.0

Offline dannyro

• World Champion
« Reactie #36 Gepost op: 16 februari 2016, 18:41:19 »
Als je maar remt op de punten wanneer @Boin of Koen met zijn Atom bvb. beginnen te remmen dan mogen uw remmen idd in orde zijn :toofunny:

Atom begrijp ik niet goed :thinking:
Soit, dat was met de mijne op Zolder een groot probleem. 2 rondjes, en het was gedaan met remmen. Het was toen wel heel warm, 30°+, maar dan nog, niet te doen.
BTW, @Boin heeft voor mij een upgrade klaar liggen :thumbsup:
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline GeoBem007

• Premium Member
  • Race Legend
    • @hertgoan
« Reactie #37 Gepost op: 16 februari 2016, 19:24:34 »
Atom begrijp ik niet goed :thinking:
Soit, dat was met de mijne op Zolder een groot probleem. 2 rondjes, en het was gedaan met remmen. Het was toen wel heel warm, 30°+, maar dan nog, niet te doen.
BTW, @Boin heeft voor mij een upgrade klaar liggen :thumbsup:

Ariel Atom.

Offline velomakerke

• Pole Position
« Reactie #38 Gepost op: 17 februari 2016, 12:45:35 »
Ik heb me pagid rs blokken klaar liggen! Remmen zou geen probleem mogen zijn 😀
bmw f83 m4 2015 - bmw E30 320i cabrio 1991 - vw t6 business van 204pk - fiat doblo 1.3multijet

Offline Den Billie

• Pole Position
« Reactie #39 Gepost op: 17 februari 2016, 13:01:38 »

Dit kan ik volledig beamen.

Ook ik heb ooit de Nordschleife als eerste circuitervaring gehad, en dat was geen fun. Ik kende de wagen niet goed, zat met horrorverhalen in mijn achterhoofd, was richting einde van het jaar, ... . Ik heb daar rondgereden gelijk een bomma en was blij toen ik van het circuit kon.

En dan net als Boin heb ik mij op aanraden van mijn garagist ingeschreven voor een trackday bij Trackaddix (noemde toen VIP Trackdays denk ik) op het circuit van Ecuyers. Echt een aanrader, zowel het circuit als de organisatie en algemene sfeer. Ook bij technische issues (bijna een wiel verliezen bijvoorbeeld  8) ) staan die mannen van Trackaddix meteen klaar om te helpen. Kost misschien wel wat, maar je krijgt naar mijn gevoel waar voor je geld.

Offline JonasVG

• Grand Prix Winner
« Reactie #40 Gepost op: 15 februari 2017, 15:01:58 »
Ik vermoed dat ik vrij conservatief aan rijden op circuit begonnen ben. Eerst heb ik alle trainingen van BMW gedaan (exclusief de M experience aangezien ik nog geen M had destijds), en heb dan een silver stage bij de RACB gedaan op het circuit van Mettet waar ik tevens het examen voor de pilootlicensie afgelegd heb (theorie + praktijk: 8 ronden foutloos rijden). Het programma zag er als volgt uit =>

8u00
Welkom koffie/croissants en inschrijving piloten
8u15
Briefing en ontdekking van het circuit
8u30
Afwisselend praktische sessies op de piste en theoretische workshops (remmen – omloop)
13u00
Lunch
13u40
Gepersonaliseerde debriefing + Voorbeeld  van de telemetrie aan boord
14u00
Afwisselend praktische sessies op de piste en theoretische workshops + analyse van de telemetrie gegevens
17u00
Debriefing + Regelmatigheid
Test vergunning – theoretisch examen (facultatief)

Je rijdt dan zowel met FWD als RWD, en als complete newb (en n00b soms) heb ik hier toch veel van opgestoken, en voelde ik mij voldoende voorbereid om de volgende stap te zetten.

Hierna heb ik bij Tracktime een BMW M3 E36 (286pk) gehuurd voor een dag met 2u coaching aangezien het voor mij een nieuw circuit was (Francorchamps), en dan langzaam aan mijn rondetijden gewerkt.

Komende april zal ik een BMW M3 E46 (343pk) huren waar ik een hele dag op Francorchamps mee ga rondrijden om zo iets meer pk's en koppel gewoon te worden op circuit alsook iets meer durf te krijgen (zonder mijn eigen wagen in gevaar te brengen).

Ik verwacht hierna dat ik mij voldoende voorbereid heb om in juli met mijn eigen M op het circuit van Francorchamps te gaan rijden. Uiteraard heb ik een trackday verzekering afgesloten voor mocht ik mij toch vergist hebben   :greddy: :gayfight:
[DAILY] 2013 - E70 - X5///M - Carbonschwartz Metallic - http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=65581.0
[FUN] 2015 - F80 - ///M3 - Mineralgrau - http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=60528.0
[SOLD] 2016 F36 440iA GC M-Sport http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=59275.0

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #41 Gepost op: 15 februari 2017, 20:16:17 »
Huur terug een E36 M3.
De E46 gaat trager aanvoelen door het meer aan gewicht.

Offline JonasVG

• Grand Prix Winner
« Reactie #42 Gepost op: 15 februari 2017, 20:37:54 »
Huur terug een E36 M3.
De E46 gaat trager aanvoelen door het meer aan gewicht.

Veel te traag op recht stuk ginds, en wil meer koppel in de bochten om wat te oefenen op herstel bij uitbreken in de bochten, nu het mijn wagen nog niet is kan het al eens misgaan :)
[DAILY] 2013 - E70 - X5///M - Carbonschwartz Metallic - http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=65581.0
[FUN] 2015 - F80 - ///M3 - Mineralgrau - http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=60528.0
[SOLD] 2016 F36 440iA GC M-Sport http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=59275.0

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #43 Gepost op: 15 februari 2017, 21:35:09 »
Mmmm...mijn E36 M3 ging toch sneller dan de meeste E46 M3's op Spa. (recht stuk incl)

Nu als ze beide leeggehaalde racers zijn ist andere koek als ze op gelijke gewicht zitten.

Maar zowieso leuk om met zoveel mogelijk te rijden voor je met je eigen raket begint :)

Offline JonasVG

• Grand Prix Winner
« Reactie #44 Gepost op: 16 februari 2017, 11:27:32 »
Mmmm...mijn E36 M3 ging toch sneller dan de meeste E46 M3's op Spa. (recht stuk incl)

Nu als ze beide leeggehaalde racers zijn ist andere koek als ze op gelijke gewicht zitten.

Maar zowieso leuk om met zoveel mogelijk te rijden voor je met je eigen raket begint :)

Ja ze zijn idd volledig gestript en dergelijke. Het is de laatste keer voordat ik zelf ga rijden met 700Nm, dus ik kan alle kans op ervaring vergaren gebruiken :p

Offline Nostra

• Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #45 Gepost op: 18 augustus 2017, 21:17:39 »
This man speaks the thrut!

Ik had buiten 4 testrondjes zolder nu bijna 10j geleden tot vorig jaar geen ervaringen op circuit.

Via trackaddix Ecuyers gebookt op aanraden van o.a boin en volonte.

Was super dag! Gelijkelijk aan opgebouwd en tegen het einde van de dag zelfs over enthousiast geraakt met de nodige spin tot gevolg.

Alleen... Ecuyers ligt me niet zo qua layout. Heb het graag wat sneller ;)

Clastres paar maand later (int nat begot). Kijk dit is nu een circuit naar men hart. Veilig, technische stukken met snellere sectoren. La double droite is daar men favoriete bochtencombinatie.

Ik wil dit jaar koste wat het kost nog eens op clastres rijden. Tot nu toe men favoriet circuit.

Spa is ook meer dan de max, maar enige spijtige daar aan is dat je onder de 300pk er echt wel te kort komt... maar desondanks de tegenslag die ik die dag gehad heb qua verkeer en andere rijders toch 3x een goed half uur op men eigen tempo kunnen rijden. Eau rouge - radillon... schrik in den beginne, tegen het einde van die namiddag, vol vertrouwen aan het nemen.
Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
Porsche Cayman 987 or Lotus Elise S2???