Ik vermoed dat ik vrij conservatief aan rijden op circuit begonnen ben. Eerst heb ik alle trainingen van BMW gedaan (exclusief de M experience aangezien ik nog geen M had destijds), en heb dan een silver stage bij de RACB gedaan op het circuit van Mettet waar ik tevens het examen voor de pilootlicensie afgelegd heb (theorie + praktijk: 8 ronden foutloos rijden). Het programma zag er als volgt uit =>
8u00
Welkom koffie/croissants en inschrijving piloten
8u15
Briefing en ontdekking van het circuit
8u30
Afwisselend praktische sessies op de piste en theoretische workshops (remmen – omloop)
13u00
Lunch
13u40
Gepersonaliseerde debriefing + Voorbeeld van de telemetrie aan boord
14u00
Afwisselend praktische sessies op de piste en theoretische workshops + analyse van de telemetrie gegevens
17u00
Debriefing + Regelmatigheid
Test vergunning – theoretisch examen (facultatief)
Je rijdt dan zowel met FWD als RWD, en als complete newb (en n00b soms) heb ik hier toch veel van opgestoken, en voelde ik mij voldoende voorbereid om de volgende stap te zetten.
Hierna heb ik bij Tracktime een BMW M3 E36 (286pk) gehuurd voor een dag met 2u coaching aangezien het voor mij een nieuw circuit was (Francorchamps), en dan langzaam aan mijn rondetijden gewerkt.
Komende april zal ik een BMW M3 E46 (343pk) huren waar ik een hele dag op Francorchamps mee ga rondrijden om zo iets meer pk's en koppel gewoon te worden op circuit alsook iets meer durf te krijgen (zonder mijn eigen wagen in gevaar te brengen).
Ik verwacht hierna dat ik mij voldoende voorbereid heb om in juli met mijn eigen M op het circuit van Francorchamps te gaan rijden. Uiteraard heb ik een trackday verzekering afgesloten voor mocht ik mij toch vergist hebben