Hallo iedereen

Een tijdje na me aan te melden, vind ik het ook eens tijd om mijn wagens voor te stellen, beginnend met de wagen die ik nu ongeveer een maandje in m'n bezit heb.
Korte schets: begin 2014 m'n eerste wagen (E30 2dr 316i, zal ik ook nog kort voorstellen!) gekocht en was onmiddellijk verkocht aan de E30

. Maar de kriebels om een iets vlottere E30 te hebben, staken redelijk snel op. Al sinds begin dit jaar op het gemak aan het uitkijken naar een 318iS. Enkele wagens gaan bekijken maar nooit echt naar m'n zin. Ofwel was de wagen veel slechter dan beschreven ofwel was de prijs ver van conform de staat van de wagen.. Dan een wagen 'gevonden' bij een handelaar op een 25min van m'n thuis, redelijk snel op het zoekertje gesprongen gezien de iS'en lopen als zoete broodjes..
Bon, genoeg gezeverd

. Nu de wagen zelf:
- E30 318iS
- Lazurblau
- Productie: 12-12-1989
- Eerste inschrijving: 10-01-1990
- Kmstand: 209.xxx km
- Geen onderhoudshistoriek (alles wordt toch bekeken en indien nodig: vernieuwd)
Code Sonderausstattung
S281 Lm-rad 6 ½ X 14
S350 Wärmeschutzglas, grün
S400 Mechanisch Schiebe-hebedach
S481 Sportsitze für Fahrer/beifahrer
S520 Nebelscheinwerfer
S680 Radioantenne, manuell
S687 Radiovorbereitung
L811 Länderausführung Belgien
Dus mijn twee belangrijkste zaken zitten er op: origine sportzetels en schuifdakje
Wat er veranderd is in de periode bij de vorige eigenaars (voor zover ik ontdekt heb):
- servo ingebouwd
- 15" kruisspaken ipv de 14"
- geen originele voorruit
- blaupunkt radio ingebouwd (waarvan de cassettespeler niet werkt)
- lijkt mij ook verlaagd maar geen idee als dit nog de m-techveren zijn die er onder zitten of er reeds iets anders onder zit
Ondertussen uitgevoerde werken:
- groot onderhoud
- nieuwe achterlichtrubbers (maar is blijkbaar nog niet waterdicht

, misschien de kofferrubber zelf..)
- de-cat (hitteschild was redelijk kapot, cat zelf niet maar terwijl we bezig waren: er van tussenuit gehaald)
To do's (al dan niet op lange termijn)
- Remmen rondom reviseren (remklauw linksachter kan niet ontlucht worden terwijl de klauw wel druk krijgt. dus onmiddellijk 4 revisiesetjes besteld)
- B12-kit (en alles van ophangingsrubbers/stangetjes)
- Originele antenne plaatsen
- Deftige banden ipv de nieuwe "Minerva's" (had er zelf nog nooit van gehoord)
- Shortshifter
- Supersprint einddemper
- en vooral genieten

Updates volgen zeker

Gr
Steven