Auteur Topic:  1980 - E12 - 525 manueel  (gelezen 1318 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sickonico

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 25
1980 - E12 - 525 manueel
« Gepost op: 3 december 2015, 16:35:04 »
Sinds korte tijd helemaal weg van de bmw e12-reeks. Dus ben ik dit weekend al op weg om een e12 525 van 1980 met 170k km te gaan bekijken. Deze auto staat in Frankrijk. Ik heb weinig ervaring met sleutelen aan auto's maar zal mijn plan wel trekken met hopelijk wat tips en trics die ik hier kan verzamelen. Zit zelf in de licht/geluidswereld dus heb wel wat technische achtergrond. Maar mijn 2 eerste vragen zijn:
  -een auto invoeren vanuit Frankrijk lijkt mij niet zo moeilijk? :thinking: inschrijvingsbewijs, kopie van faktuur(of wat er voor moet doorgaan) en CoC nodig? CoC zal er niet zijn vrees ik...
   
  -is deze bmw een goede basis om te beginnen. Zou hem willen gebruiken als daily drive met max.10k km per jaar... :D Enige raadgevingen? Volgens de eigenaar geen roest(enkel in
   binnenkant motorkap maar hij zou dat gefikst hebben  :iono:) en ook een motor zonder noemenswaardige problemen.. Volledig origineel en interieur ziet er ook nog netjes uit...

Let me know  :D

Nico

« Laatst bewerkt op: 11 februari 2016, 21:08:57 door dadoke »
(e28 528i '86--184 pk en enkele ezels)verkocht
e23 728i '86-cruising

Offline sickonico

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 25
Re: 1980-e12-525 manueel
« Reactie #1 Gepost op: 3 december 2015, 16:37:17 »
Alsook ander pics:
(e28 528i '86--184 pk en enkele ezels)verkocht
e23 728i '86-cruising

Offline E21hartgeB

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 259
Re: 1980-e12-525 manueel
« Reactie #2 Gepost op: 3 december 2015, 17:07:48 »
Om als oldtimer in te schrijven geen coc nodig .. enkel de franse carte grise en het aankoopfactuur .. hier laten dedouaneren .. goed zeggen dat ze het inventarisnr op het roze aanvraagformulier ook moeten invullen .. dit is nodig als je de wagen particulier invoerd .. niet ingevuld is terug naar de douane .. dan keuring .. verzekering en inschrijven

Simpel dus ^-^

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
e30 320is 1988
e36 m3 3.0 1994
Mazda Mx5 1992
Mégane RS 275 Trophy 2015
Abarth Tourismo 2016

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10257
Re: 1980-e12-525 manueel
« Reactie #3 Gepost op: 3 december 2015, 19:00:09 »
Daily drive ... dus misschien op gewone platen zetten en dan is coc wel nodig.
Met een zo originele auto mag dat ook geen probleem zijn. Even naar Bornem (na afspraak)  en je hebt dat.

Offline sickonico

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 25
Re: 1980-e12-525 manueel
« Reactie #4 Gepost op: 3 december 2015, 19:40:59 »
Wat is er in Bornem? Wil zeker zijn dat ik alles zeker mee heb nadat ik de auto gekocht heb :) geen zin om terug 250km naar Frankrijk te rijden... De coc wordt niet door verkoper zijnde een particulier afgeleverd maar door de invoerder van het merk?
Maar kom, wat vinden jullie op het eerste zicht van de auto? Opbouwende kritiek mag ;)
(e28 528i '86--184 pk en enkele ezels)verkocht
e23 728i '86-cruising

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10257
Re: 1980-e12-525 manueel
« Reactie #5 Gepost op: 3 december 2015, 19:48:07 »
In Bornem zit BMW Belux, de invoerder.
coc kan zeker niet door een partikulier van Frankrijk afgeleverd worden worden dit soort auto. 250Km is nu nog niet zo ver om terug te rijden. Ik dacht al dat het ene van het zuiden was.
Foto's zijn veelbelovend.  :)

Offline stievenbol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1150
Re: 1980-e12-525 manueel
« Reactie #6 Gepost op: 7 december 2015, 06:09:26 »
Wouw, wat een knappe e12! Helemaal mijn ding kwa kleur :) leuke motorisatie ook!
Zalig je deze gaat "daily'en" :D

Offline sickonico

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 25
Re: 1980-e12-525 manueel
« Reactie #7 Gepost op: 7 december 2015, 07:25:52 »
Thx, alleen een klein probleempje nl. vlak voor vertrek naar Frankrijk nog een laatste keer gebeld ivm met aankomstuur van mij..eigenaar nam niet op, zelfs niet na verschillende keren..ook mails worden niet beantwoordt.. Niet te begrijpen want we hadden gebeld en alles leek mij in orde. Dus blijven proberen zeker zonder dat er sprake gaat zijn van stalking ;) Zou deze zwarte beauty niet willen opgeven!  Rare mannen die fransen...
(e28 528i '86--184 pk en enkele ezels)verkocht
e23 728i '86-cruising

Offline ADR

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1831
Re: 1980-e12-525 manueel
« Reactie #8 Gepost op: 9 december 2015, 21:08:42 »
Thx, alleen een klein probleempje nl. vlak voor vertrek naar Frankrijk nog een laatste keer gebeld ivm met aankomstuur van mij..eigenaar nam niet op, zelfs niet na verschillende keren..ook mails worden niet beantwoordt.. Niet te begrijpen want we hadden gebeld en alles leek mij in orde. Dus blijven proberen zeker zonder dat er sprake gaat zijn van stalking ;) Zou deze zwarte beauty niet willen opgeven!  Rare mannen die fransen...
nog vorderingen?

anders heeft ie waarschijnlijk een hoger bod  >:(

Veel success
Dave

Offline sickonico

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 25
Re: 1980-e12-525 manueel
« Reactie #9 Gepost op: 9 december 2015, 23:00:01 »
Krijg hem niet meer aan de lijn...misschien moeten we hem in Nederland zoeken. Wel een beetje een risico naar mijn bescheiden mening.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m985275670-belastingvrij-bmw-5-serie-2-8-528-aut-1976.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Carroseriewerk moet ik laten doen dus dat gaat wel wat kosten denk ik...en waar stopt de roest? En natuurlijk geen zwarte lak ;)
(e28 528i '86--184 pk en enkele ezels)verkocht
e23 728i '86-cruising

Offline ADR

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1831
Re: 1980-e12-525 manueel
« Reactie #10 Gepost op: 10 december 2015, 07:51:25 »
Die 528 uit Nijmegen is zeker en vast de juiste motor, doe daarbij de automaat en je hebt een zalige cruiser. Qua werk kan je wel wat verwachten gezien de prijs, maar hij heeft nog een donor ook ...

Deze zwarte is er ook nog
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/278577540?asrc=st|as

ik vind de whalenose mooier voor de 5 reeks, ook omdat die mooiere achterlichten heeft, en ook tja, omdat die er eerst was. :)
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/281430023?asrc=st|as

MvG
Dave


Offline sickonico

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 25
Re: 1980-e12-525 manueel
« Reactie #11 Gepost op: 10 december 2015, 13:40:28 »
Tja, Dave, over smaak valt gelukkig niet te discussiëren  8).
Zelf vind ik reeks 2 mooier, om de 1 of andere reden ziet de achterkant er meer symmetrisch uit. Maar bedankt om mij te helpen in mijn zoektocht.
Cruisen is begonnen in mijn Volvo850 break 2.0(zalig), dan wat luxe cruisen in mijn huidige Merc C220 break aut. en zoals ik overal lees in mijn volgende nl. de e12. :D Als jullie spreken over goede motors 2.5 en 2.8, wil dat dan zeggen dat een 520i wat "plat" uitvalt? Ben geen snelheidsduivel maar een tussensprintje op zijn tijd moet wel  :)  En injectie of carburatie? Groot verschil in afstellen?
(e28 528i '86--184 pk en enkele ezels)verkocht
e23 728i '86-cruising

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10257
Re: 1980-e12-525 manueel
« Reactie #12 Gepost op: 10 december 2015, 18:30:14 »
Bijna de enige injectie is de 528i.
Van de 520/4 is in de eerste reeks ook wel een i geweest maar dat gaat heel zeldzaam zijn en de 535 is ook i, nog zeldzamer.
528i is een L-jetronic. Is niet zo veel aan af te stellen op voorwaarde dat er geen (half) kapotte onderdelen in zitten.
« Laatst bewerkt op: 10 december 2015, 18:32:06 door b_ken »

Offline sickonico

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 25
Re: 1980-e12-525 manueel
« Reactie #13 Gepost op: 20 december 2015, 23:54:17 »
 :censor: waarom ziet alles er beter uit op foto en klinkt het beter aan de telefoon...zucht...de search continues...
« Laatst bewerkt op: 21 december 2015, 21:27:17 door sickonico »
(e28 528i '86--184 pk en enkele ezels)verkocht
e23 728i '86-cruising

Offline sickonico

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 25
Re: 1980-e12-525 manueel
« Reactie #14 Gepost op: 11 februari 2016, 21:07:56 »
Even kleine update....
Sta al wat verder en heb een e28 528i van 1985 om mij uit te leven :exited:
Maar zal daar best een ander topic over opstarten...
Ondertussen kan ik al de vraag stellen of er hier sleutelaars of zoiets zijn uit de buurt van Tongeren en die een werkplaats/loods/... willen delen,huren,....
Ben eens benieuwd :thumbsup:

Ps:kan ik dit topic veranderen of moet ik een nieuw opstarten?
(e28 528i '86--184 pk en enkele ezels)verkocht
e23 728i '86-cruising

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10257
Re: 1980 - E12 - 525 manueel
« Reactie #15 Gepost op: 11 februari 2016, 21:48:32 »
Ik zou een nieuw topic starten.  :thumbsup:

Offline sickonico

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 25
Re: 1980 - E12 - 525 manueel
« Reactie #16 Gepost op: 24 maart 2020, 00:26:34 »
Oei, een aardig tijdje geleden hier..
Ondertussen een e23 728i in bezit.. Leuke boot maar toch wel wat werk nog... Ik zoek een goede carrossier die natuurlijk niet extreem duur mag zijn 😁en liefst ergens in de buurt van Tongeren is...
Bedankt,
Nico
Ow.. Iemand die 4 deuren heeft in diamantschwartz voor type 2 mag ook altijd... 😎
(e28 528i '86--184 pk en enkele ezels)verkocht
e23 728i '86-cruising