Auteur Topic:  autogames en jullie setup?  (gelezen 5068 keer)

Offline PaulF

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • Alpina F31 B3 BiTurbo
Re: autogames en jullie setup?
« Reactie #30 Gepost op: 6 februari 2017, 13:09:13 »
Ik heb nu al een tijdje een ps4 en speel voornamelijk battlefield1 en f1 2016. f1 is goed te spelen met controller maar ik wil ook de overstap nemen naar een stuur. Ik heb ondertussen al vanalles gelezen op het internet en uiteindelijk zie je door de bomen het bos niet meer. Mijn budget zit rond de 4-500€. Daar heb je met een beetje geluk toch een g29, t500 met wheelstand voor. Echter kan ik niet kiezen, voordelen van de g29 toerental zichtbaar op het stuur en ps toetsen. Nadeel is dan weer het tandwiel mechanisme. Is dat dan zo duidelijk voelbaar?
T500 zou een zeer goede forcefeedback hebben maar zijn die verschillen dan zo groot? Nadeel van de t500 is dat het standaard stuurwiel de peddels niet meedraaien wat misschien wel vervelend kan zijn als je f1 aan het rijden bent. Dus dan kan je al weer 100-200€ voor een ander stuurtje neerleggen.
Meningen en tips van experts altijd welkom!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ik heb een G29 een week geprobeerd en daarna een T500 gekocht. Ik zou niet meer terug willen. Tandwielmechanisme was heel duidelijk voelbaar, met een groot gat/spel bij wisselen van draairichting.

Offline bmwmbart

• Trade Count: (+46)
  • Race Legend
« Reactie #31 Gepost op: 6 februari 2017, 15:44:29 »
Ik heb nu al een tijdje een ps4 en speel voornamelijk battlefield1 en f1 2016. f1 is goed te spelen met controller maar ik wil ook de overstap nemen naar een stuur. Ik heb ondertussen al vanalles gelezen op het internet en uiteindelijk zie je door de bomen het bos niet meer. Mijn budget zit rond de 4-500€. Daar heb je met een beetje geluk toch een g29, t500 met wheelstand voor. Echter kan ik niet kiezen, voordelen van de g29 toerental zichtbaar op het stuur en ps toetsen. Nadeel is dan weer het tandwiel mechanisme. Is dat dan zo duidelijk voelbaar?
T500 zou een zeer goede forcefeedback hebben maar zijn die verschillen dan zo groot? Nadeel van de t500 is dat het standaard stuurwiel de peddels niet meedraaien wat misschien wel vervelend kan zijn als je f1 aan het rijden bent. Dus dan kan je al weer 100-200€ voor een ander stuurtje neerleggen.

Als ik een tip mag geven zou ik voor een tweedehands fanatec stuur gaan.
Goedkoper en zeker en vast de beste optie, en kan wat verdragen.
Is bijna niet kapot te krijgen.

bv : https://www.2dehands.be/computer-game-consoles/computer-onderdelen/racestuur/fanatec-porsche-racestuur-csr-elite-323567928.html

https://www.2dehands.be/computer-game-consoles/computer-onderdelen/racestuur/fanatec-csr-playseat-328969977.html

En moest het niet compatibel zijn met uw console kan je altijd een cronusmax bijkopen (kost nieuw 75 euro)

http://cronusmax.com/
R.I.P. e36 318is ac schnitzer 1992
now e36 320i 1996

Offline Trebo91

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #32 Gepost op: 7 februari 2017, 10:18:50 »
Als ik een tip mag geven zou ik voor een tweedehands fanatec stuur gaan.
Goedkoper en zeker en vast de beste optie, en kan wat verdragen.
Is bijna niet kapot te krijgen.

bv : https://www.2dehands.be/computer-game-consoles/computer-onderdelen/racestuur/fanatec-porsche-racestuur-csr-elite-323567928.html

https://www.2dehands.be/computer-game-consoles/computer-onderdelen/racestuur/fanatec-csr-playseat-328969977.html

En moest het niet compatibel zijn met uw console kan je altijd een cronusmax bijkopen (kost nieuw 75 euro)

http://cronusmax.com/

Ik heb er eens naar gekeken maar enkel project cars zou speelbaar zijn met ps4 en die set up. Liefst ben ik niet gebonden aan 1 spel of beperkt over het algemeen.

Ik denk dat ik uiteindelijk toch voor de t500 zal gaan inclusief het ferrari f1 stuur. Lijkt me een leuke set up en ideaal voor f1 te spelen wat toch het meeste zal gespeeld worden.

En voor asseto corsa of dergelijke switch ik dan gewoon om naar het originele stuur.

Nu nog eens kijken of ik een wheelstand, racestoel pak of zelf iets probeer te maken.

1993 BMW e36 325i

"If you're not scared you're not going fast enough" - Ken Block

Offline Détail Magnifique

• Pole Position
    • Test
« Reactie #33 Gepost op: 7 februari 2017, 10:31:52 »

Ikzelf heb na testen de Thrustmaster T300RS genomen, deze voelde beter aan de dan de Logitech G29.
Ook het manueel schakelen interesseert me niet omdat ik enkel F1-2016 rijdt.
Daarbij een opvouwbare Playseat gekocht aangezien de Playstation in mijn kantoor thuis staat waar ook de hond slaapt. Nu kan ik deze netjes opvouwen en opbergen.

Heel tevreden, alles blijft gemonteerd en opbergen en installeren duurt 10sec.

Offline s2000jan

• Premium Member
  • Crashed!
« Reactie #34 Gepost op: 7 februari 2017, 10:40:17 »
in mijn mancave worden de nodige voorbereidingen getroffen om mijn PS4 mooi te installeren, aangesloten op een projector, met een projectiescherm van 106"

Heb voorlopig nog een T80 stuurtje, maar een playseat plus iets deftigers van Thrustmaster moet eraan komen, evenals GT Sport (als het uitkomt)
Brownie [2016 BMW F36 - 440i Gran Coupé - Jatoba] -- Te Koop
S2000 - 2006 - Moonrock

Offline Konrad

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #35 Gepost op: 7 februari 2017, 10:44:05 »
in mijn mancave worden de nodige voorbereidingen getroffen om mijn PS4 mooi te installeren, aangesloten op een projector, met een projectiescherm van 106"

Heb voorlopig nog een T80 stuurtje, maar een playseat plus iets deftigers van Thrustmaster moet eraan komen, evenals GT Sport (als het uitkomt)
Dan komen wij allemaal gamen bij u  :clap:
Statische & Sticker nummerplaten te verkrijgen bij mij!
Info PB of FB: facebook.com/konradgacplaten

Offline s2000jan

• Premium Member
  • Crashed!
« Reactie #36 Gepost op: 7 februari 2017, 10:50:22 »
Dan komen wij allemaal gamen bij u  :clap:

als ge uw madam meebrengt moogt gij ondertussen gamen, dan gaan wij ook 'gamen'  >:D
Brownie [2016 BMW F36 - 440i Gran Coupé - Jatoba] -- Te Koop
S2000 - 2006 - Moonrock

Offline Eri///M4

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #37 Gepost op: 7 februari 2017, 13:10:13 »
als ge uw madam meebrengt moogt gij ondertussen gamen, dan gaan wij ook 'gamen'  >:D
:toofunny: :toofunny:
Jaguar F-Type R V8
BMW M4

Offline bmwmbart

• Race Legend
« Reactie #38 Gepost op: 7 februari 2017, 15:55:26 »

Ik heb er eens naar gekeken maar enkel project cars zou speelbaar zijn met ps4 en die set up. Liefst ben ik niet gebonden aan 1 spel of beperkt over het algemeen.

Ik denk dat ik uiteindelijk toch voor de t500 zal gaan inclusief het ferrari f1 stuur. Lijkt me een leuke set up en ideaal voor f1 te spelen wat toch het meeste zal gespeeld worden.

En voor asseto corsa of dergelijke switch ik dan gewoon om naar het originele stuur.

Nu nog eens kijken of ik een wheelstand, racestoel pak of zelf iets probeer te maken.

Daarom dient een cronusmax he, dan kan je eender welke controler gebruiken op eender welke console.
Ook een ps4 controller op x-box bv
now e36 320i 1996

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #39 Gepost op: 7 februari 2017, 15:58:09 »
Wat raden jullie aan als je alleen autogames wil spelen?

1) ps4
2) game pc
3) ...??

Offline Trebo91

• World Champion
« Reactie #40 Gepost op: 7 februari 2017, 16:09:09 »
Wat raden jullie aan als je alleen autogames wil spelen?

1) ps4
2) game pc
3) ...??

Ik denk dat dat voornamelijk te maken heeft met welke set up je zou willen en hoeveel geld je er aan wilt uitgeven. 3 schermen = pc

1 scherm = console lijkt mij ook meest budget vriendelijk tenzij je al een deftige pc hebt staan.

1993 BMW e36 325i

Offline bmwmbart

• Race Legend
« Reactie #41 Gepost op: 7 februari 2017, 18:14:45 »
Klopt en ook of je met controller of stuur wilt spelen.
Heb een ps4, xbox one en gaming pc.

De ps4 heeft sinds nieuw nog maar een half uur opgestaan, games boeien mij niet echt wat nu uit zijn.
Wacht eigenlijk op de nieuwe gran turismo die zo veel beter zou moeten zijn :)

tussen xbox en pc is een moeilijke keuze voor mij.
Bepaalde games zijn enkel op console of omgekeerd verkrijgbaar.
Voor simulatie rijden kies ik voor pc, maar heb evenveel fun op bv forza horizon op xbox.
now e36 320i 1996

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #42 Gepost op: 7 februari 2017, 18:54:02 »
Zowieso uitsluitend met stuur.
En zoveel mogelijk benadering van realistisch circuit rijden.

Offline Trebo91

• World Champion
« Reactie #43 Gepost op: 8 februari 2017, 13:46:18 »
Zowieso uitsluitend met stuur.
En zoveel mogelijk benadering van realistisch circuit rijden.

Dan denk ik dat ge beter kunt gaan kijken naar een gaming pc met een echte sim racer.

1993 BMW e36 325i

Offline vinox

• World Champion
« Reactie #44 Gepost op: 8 februari 2017, 14:03:39 »
Ik heb na jaren op beide systemen wel een goeie vergelijking kunnen maken, en het hangt vooral af van welke stijl game je wil spelen en de flexibiliteit die je verwacht van je systeem.

Console: beter voor als je niet te veel wil liggen klooien met installs, mods, configureren, etc. De games op console zijn eerder gericht op de entertaining factor, hebben meestal een leuke career mode, en boeten enkel in aan physics, al is het wel beter geworden met de jaren. Je hebt iets beperktere keuze in stuur/pedalen combo, en zoals al eerder aangegeven scherm. Ik heb me jaren goed geamuseerd op console met een stuurtje, en als het je gaat puur om af en toe wat te racen met een stuur, en je vind heel het physics verhaal niet zo belangrijk, dan zou ik voor een console gaan. De welke dat moet je zelf beslissen, Playstation fanboy hier :p

PC: volledige flexibiliteit. je kan mods downloaden voor alle games, wat vooral voor racegames heel leuk is, maar zelfs voor GTA:V (ik rijd daarin rond met een E28 M5 8) ), het ziet er allemaal tien keer zo goed uit, je haalt veel hogere framerates, kan meerdere schermen aansluiten, en vooral, je kan de echte racesims spelen, waar physics koning zijn en alles kan en niets moet, maar tergelijkertijd kan je ook een flink scala aan arcade, leuke racegames spelen die ook een PC release hebben gehad. Je kan drie schermen aansluiten, een degelijke VR, alle mogelijke sturen en pedalen en shifters en zelfs handremmen, enz, zoals ik al zei: volledige flexibiliteit. Nadeel van dit alles: het prijskaartje. Voor die betere graphics en frames, de gear, de build, ben je wel wat geld kwijt. Als je dat alles kwijt kan zodat het ook nog kan dienen voor andere games, om op te werken, te browsen, dan is het het zeker waard. Maar als je het gaat dumpen in een rig puur om op een playseat aan te sluiten, dan is het best pittig. Dit alles gezegd zijnde zijn de games zelf op PC veelal goedkoper dan op console, zeker als je even wacht op een Steam Sale bvb.

Soit, my behoorlijke two cents, maar het gaat tenslotte om veel meer cents ;D

Offline Trebo91

• World Champion
autogames en jullie setup?
« Reactie #45 Gepost op: 8 februari 2017, 17:12:18 »
Ik heb na jaren op beide systemen wel een goeie vergelijking kunnen maken, en het hangt vooral af van welke stijl game je wil spelen en de flexibiliteit die je verwacht van je systeem.

Console: beter voor als je niet te veel wil liggen klooien met installs, mods, configureren, etc. De games op console zijn eerder gericht op de entertaining factor, hebben meestal een leuke career mode, en boeten enkel in aan physics, al is het wel beter geworden met de jaren. Je hebt iets beperktere keuze in stuur/pedalen combo, en zoals al eerder aangegeven scherm. Ik heb me jaren goed geamuseerd op console met een stuurtje, en als het je gaat puur om af en toe wat te racen met een stuur, en je vind heel het physics verhaal niet zo belangrijk, dan zou ik voor een console gaan. De welke dat moet je zelf beslissen, Playstation fanboy hier :p

PC: volledige flexibiliteit. je kan mods downloaden voor alle games, wat vooral voor racegames heel leuk is, maar zelfs voor GTA:V (ik rijd daarin rond met een E28 M5 8) ), het ziet er allemaal tien keer zo goed uit, je haalt veel hogere framerates, kan meerdere schermen aansluiten, en vooral, je kan de echte racesims spelen, waar physics koning zijn en alles kan en niets moet, maar tergelijkertijd kan je ook een flink scala aan arcade, leuke racegames spelen die ook een PC release hebben gehad. Je kan drie schermen aansluiten, een degelijke VR, alle mogelijke sturen en pedalen en shifters en zelfs handremmen, enz, zoals ik al zei: volledige flexibiliteit. Nadeel van dit alles: het prijskaartje. Voor die betere graphics en frames, de gear, de build, ben je wel wat geld kwijt. Als je dat alles kwijt kan zodat het ook nog kan dienen voor andere games, om op te werken, te browsen, dan is het het zeker waard. Maar als je het gaat dumpen in een rig puur om op een playseat aan te sluiten, dan is het best pittig. Dit alles gezegd zijnde zijn de games zelf op PC veelal goedkoper dan op console, zeker als je even wacht op een Steam Sale bvb.

Soit, my behoorlijke two cents, maar het gaat tenslotte om veel meer cents ;D

Wat ik ondertussen ook al veel gelezen heb is dat als he bijvoorbeeld meer naar de sim racers gaat dat je veel meer aan instellingen moet veranderen voor de ffb. Zelfs wanneer je niet van spel veranderd maar wel van auto, kan het zijn dat de ffb instelling terug aangepast moeten worden omdat een andere auto onder bepaalde instellingen niet meer realistisch aanvoelt.

Nu dit heb ik van horen zeggen...
Iemand die hier feedback over heeft?

1993 BMW e36 325i

Offline vinox

• World Champion
« Reactie #46 Gepost op: 9 februari 2017, 00:05:10 »
Klopt, maar da's vooral zo met mods, rFactor had da bvb vrij erg. Als je dan een nieuwe mod installeerde, moest je altijd je FFB wat bijstellen, vooral de kracht van de feedback, en soms ook de graden rotatie. In Assetto Corsa kom ik daar bijna nooit ni aan, da's allemaal vrij goed op mekaar afgestemd en met 900° rotatie kunt ge zo goed als met alles perfect rijden.

Offline sini

• Grand Prix Winner
  • -= 435 ixa =-
« Reactie #47 Gepost op: 9 februari 2017, 03:58:24 »
of zoiets

ik weet niet aan de hand van wat hij zijn toestel heeft ontworpen, als zijn auto is, moet hem dringend zijn ophanging nakijken vervangen  :toofunny:

Offline Trebo91

• World Champion
« Reactie #48 Gepost op: 14 februari 2017, 12:44:41 »
Afgelopen zaterdag bij alternate mijn stuur gaan halen de t500rs. 

Ik speel hoofdzakelijk f1 en het is in het begin echt wennen. Ik heb al een beetje liggen spelen met de  fbb instellingen, zoals ik nu rijd gaat het goed maar weet niet of het ideaal is.  Ik vind ook weinig tot niks voor ffb instellingen van de t500  voor f1.

Mijn ronde tijden zijn vlot 2 seconde er op achteruit gegaan met het stuur maar ik hoop dit in de komende weken terug te verbeteren.

1993 BMW e36 325i

Offline JDesschans

• Qualifying
  • BMW 125i [F21]
« Reactie #49 Gepost op: 11 september 2017, 02:58:55 »
Beste,

Hier zal ik eens kort mijn EX-setup neerpennen.

Ik heb een kleine 3 jaar geleden een UGX racesimulator gekocht om wat 'race-ervaring' op te doen en om beter de circuits te leren kennen zoals; Nürburgring GP & Nordschleife, Spa Francorchamps, Zandvoort & Zolder. Daarnaast heb ik een Thrustmaster T500 RS gekocht met het GT stuur.

Ik speelde voornamelijk de games: Gran Turismo 5 (PS4), iRacing (PC) & Project Cars (PC).

Ik heb jammer genoeg de simulator verkocht, maar weet nog altijd niet waarom ...  :thinking:
BMW [F21] 125i Alpinweiß III - Awron F2xDGA display - Bilstein B14 - H&R sways - Solid Subframbussen - OZ Racing Alleggerita HLT - Michelin PSS - Supersprint volledige uitlaatlijn

Offline WÅky

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #50 Gepost op: 11 september 2017, 11:21:36 »
Ik heb jammer genoeg de simulator verkocht, maar weet nog altijd niet waarom ...  :thinking:

Waarschijnlijk omdat je deze te weinig gebruikte?  :iono: Neemt veel plaats in.. zo gaat het dus bij mij. Ding is meer dan een jaar werkloos geweest, nu recent terug beginnen racen. Assetto corsa.

Offline bmwmbart

• Race Legend
« Reactie #51 Gepost op: 12 september 2017, 22:57:06 »
Ik heb ook periode's dat ik wat minder game.
Nu probeer ik toch elk weekend een uurtje of meer te spelen.
Bij mij blijft assetto corsa het meest gespeelde spel.
Ben wel benieuwd naar de nieuwe projectcars, al heb ik veel miserie gehad met het eerste spel.
Speelt momenteel nog niet zoals het zou moetenveel bugs en krijg mijn schemresolutie niet groot genoeg.
Dus heb constant een kader wat heel vervelend is :)
now e36 320i 1996

Offline JDesschans

• Qualifying
  • BMW 125i [F21]
« Reactie #52 Gepost op: 31 maart 2018, 15:03:36 »
Beste BB’ers

Omdat ik terug de race-microbe te pakken heb gekregen heb ik na lang twijfelen toch de knoop doorgehakt en beslist om terug een simulator te kopen.

Games:

Assetto Corsa
Automobilista
iRacing
Project Cars 1&2

De setup is als volgt:

SIM LAB P1 Frame (Black Anodised Aluminium)
SIM LAB Fanatec Clubsport Shifter Side Mount
Sparco REV II Race Seat

Fanatec Clubsport Wheel Base V2.5
Fanatec Clubsport Steering GT + Hub
Fanatec Clubsport Steering Ovel (voor drift & rally)
Fanatec Clubsport V3 Pedals
Fanatec Clubsport V3 Damper Kit
Fanatec Clubsport V3 Brake Performance Kit
Fanatec Clubsport SQ/H-Pattern Shifter V1.5

Toekomstplannen:

Fanatec Clubsport Steering Formula Black
Heusinkveld Sim Handbrake
HTC Vive Pro of Oculus Rift VR bril (zit met een GTX 1060 6GB)

Greets!
J.D.

BMW [F21] 125i Alpinweiß III - Awron F2xDGA display - Bilstein B14 - H&R sways - Solid Subframbussen - OZ Racing Alleggerita HLT - Michelin PSS - Supersprint volledige uitlaatlijn

Offline WÅky

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #53 Gepost op: 18 april 2018, 17:30:45 »
Deftig materiaal  :thumbsup:

Offline Eri///M4

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #54 Gepost op: 18 april 2018, 19:31:00 »
Ja maar hij rijdt als een monkey.
Jaguar F-Type R V8
BMW M4

Offline KITO

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • PDM Motorsport
« Reactie #55 Gepost op: 18 april 2018, 19:32:10 »
Ik krijg ebola van die gast op de nordschleife
https://www.facebook.com/PDMMotorsport/
BMW e90 ///M3 -  BMW e92 ///M3 - BMW e46 ///M3

Offline Eri///M4

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #56 Gepost op: 18 april 2018, 19:49:11 »
Ik krijg ebola van die gast op de nordschleife
Ik aids
Jaguar F-Type R V8
BMW M4

Offline Konrad

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #57 Gepost op: 18 april 2018, 21:00:24 »
Hahahahaha!
Hoe BESTE schanzy jij hebt toch een 1080ti nu en gij hebt oculuasjdhdieuehd toch al gekocht?!

Rijke Tata kindjes!
Statische & Sticker nummerplaten te verkrijgen bij mij!
Info PB of FB: facebook.com/konradgacplaten