Auteur Topic:  1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver  (gelezen 12123 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 18761
  • Carpe diem!
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #120 Gepost op: 28 oktober 2018, 09:28:42 »
Knap exemplaar :thumbsup:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 404
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #121 Gepost op: 28 oktober 2018, 19:45:08 »
Thanks  8)

Echt heerlijk ja... die is werkelijk zo mooi op die velgen!! 8) 8)

En PM terug ;)

Bedankt voor je reply, ik zal ter inspiratie jouw topic doorspitten. Gezond verstand zegt dat ik dat beter niet doe, maar toch...  :D

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 404
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #122 Gepost op: 30 oktober 2018, 18:45:57 »
Nog wat plaatjes van de laatste rit  8)




Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 404
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #123 Gepost op: 30 oktober 2018, 18:47:13 »





Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3471
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #124 Gepost op: 30 oktober 2018, 21:37:48 »
Bedankt voor je reply, ik zal ter inspiratie jouw topic doorspitten. Gezond verstand zegt dat ik dat beter niet doe, maar toch...  :D

Kijken kan nooit kwaad hé ;D

Maar... als ik de laatste foto's zie zou ik daar nog wel eens goed over nadenken.. :drool:
Dat is echt fantastisch mooi zo'n Z3Coupe, veruit het mooiste (of speciaalste?) wat BMW ooit heeft gemaakt.
Ik zou er meteen terug eentje willen.
2012 - Porsche Cayman R

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 404
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #125 Gepost op: 30 oktober 2018, 22:11:39 »
Kopen 😀? Ik wil altijd wel ruilen tegen die dikke M3 😋

Ik vind em zelf ook fantastisch. Stuurgevoel is echt super en die 6 cil is heerlijk soepel. De manier waarop hij zijn vermogen afgeeft geraak ik nog steeds van verbaasd. Alleen merk ik dat de ritten zich beperken tot korte toertjes. De echte roadtrips blijven uit, en dat mis ik wel. Sedert de komst van onze dochter is het ook niet verbeterd natuurlijk...

Ik weet het niet, ik mis hem nu al bij de gedachte om hem te verkopen. Maar als hij daar maar wat staat te staan... food for thought 🙄
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2018, 22:32:42 door Fred »

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3471
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #126 Gepost op: 30 oktober 2018, 22:50:03 »
Met ons zoontje van 19 maanden heb ik ook niet altijd nog evenveel tijd.. maar ik probeer er echt nog tijd voor te maken en maak jaarlijks toch nog wel redelijk wat stevige ritten.
Dat is zeker niet altijd met de M3 maar als ik die buiten haal probeer ik wel het maximum eruit te halen, van zulke auto's krijg je zoveel terug.
Ik weet nog goed genoeg hoe zo'n Z3Coupe is om te rijden, dat is echt heerlijk genieten, de kleine cockpit met de lange neus voor u, laag zittend net voor de achteras, het geeft een speciaal gevoel en de 6cilinder versterkt dat alleen maar 8)

Mijn M3 staat ook veel stil maar dat is deels de schuld van mijn andere fun auto... maar toch kan ik geen afscheid nemen van de M3, ruilen zal er dus niet inzitten :D
Ik zou zoiets er direct terug bij willen hebben maar dan zou er nog minder mee gereden worden.

Een ///M is leuk, motorkarakter van de oude ///M's is beleving nog eens x 3... een achterbank is handiger maar ik zou in u plaats niet meteen de wissel doen, zeker omdat je zo een mooi exemplaar hebt.
2012 - Porsche Cayman R

Offline navigator

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 220
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #127 Gepost op: 30 oktober 2018, 23:45:24 »
Ik herken dit wel, alhoewel mijn zonen al wat ouder waren dan jullie kids nu.  Eind 2003 mijn Z3 Qp gekocht en in't begin vooral dagritten gedaan met het Z3 forum.nl en met BMW AC Vlaanderen.  Daarna ook via een duits Z3 forum weekendtoeren en samen met nederlands vrienden met een Z3 Qp een 5 daagse Alpenrit ondernomen.  Sindsdien maken we minstens 1x per jaar een vakantie met de Z3 en daarnaast een aantal weekends en dagtoeren, meestal in "onze" achtertuin Ardennen, Eifel, Luxemburg.  Ik kom toch jaarlijks op een 4 à 5000 km pure fun, het blijft voor mij echt ontspanning.  Zo lang ik er in kan, blijf ik 'm rijden  ;).

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 404
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #128 Gepost op: 31 oktober 2018, 10:03:05 »
Hij moest onlangs binnen voor een defecte thermostaat. Ik kende die garagist niet. Vorige keer was ik tot in erondegem gereden bij Guy De Clercq, maar dat vond ik toch een heel eind rijden voor zo'n klein prutske. De lokale garagist was ook bmw-specialist en bleek ook een groot hart te hebben voor Z3's, hij had er zelf ook ene  8).

De vraag of ik em weg deed kwam nogal snel boven, hij heeft een klant die al een tijdje op zoek was. Ik zal toch even kijken hoe geïnteresseerd de man is. Maar om eerlijk te zijn heb ik al lang weer second doubts dat ik ingegaan ben op zijn verzoek om de auto te komen bezichtingen. Er is daarmee nog steeds niets gebeurd natuurlijk, en ik moet het allemaal nog eens laten bezinken.

wat mij vooral doet twijfelen

- 5-bak dus maakt altijd veel toeren op snelwegen (vooral voor langere trips erg vervelend)
- comfort voor langere ritten is er niet echt (verlaging heeft uiteraard niet geholpen)
- 2-zit, dus mijn dochter kan niet mee

Uiteraard besef ik zelf ook wel dat het een kwestie is van organiseren. We doen jaarlijks ongeveer twee of drie rondritten in Durbuy, en daar maken we dan telkens een weekendje van. Die weekends zijn ronduit zalig. Maar de grote ritten van +5 dagen mag ik volgens mij op mijn buik schrijven. Afgelopen zomer heb ik de kans gehad om met een 911 4 dagen rond te sjeezen in de moezelstreek en dat was toch een heel andere ervaring (los van de auto natuurlijk, die valt niet te vergelijken  ;D ).

Langs de andere kant past die auto zo goed bij mij en hij staat nu helemaal naar mijn zin. En het is ook niet te voorspellen of we met een e36 of e46 m3 dan plots wel roadtrips gaan doen...
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2018, 10:14:17 door Fred »

Offline jvc

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 113
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #129 Gepost op: 31 oktober 2018, 10:53:54 »
Of je koopt een E46 325i/328i, zelfde motor en plaats voor kinderen :)
Natuurlijk niet hetzelfde als een Z3 maar als je moet compromissen maken...
2006 BMW E87 130i

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3471
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #130 Gepost op: 31 oktober 2018, 13:33:49 »
Of je koopt een E46 325i/328i, zelfde motor en plaats voor kinderen :)
Natuurlijk niet hetzelfde als een Z3 maar als je moet compromissen maken...

Dat is toch totaal geen vergelijk?
En volgens mij is dat niet de richting waar hij naartoe wilt :D
2012 - Porsche Cayman R

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3471
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #131 Gepost op: 31 oktober 2018, 13:58:06 »
wat mij vooral doet twijfelen

- 5-bak dus maakt altijd veel toeren op snelwegen (vooral voor langere trips erg vervelend)
- comfort voor langere ritten is er niet echt (verlaging heeft uiteraard niet geholpen)
- 2-zit, dus mijn dochter kan niet mee

Mijn 3.0 heeft ook "maar" een 5-bak, ik kan je volgen maar echt storend heb ik dat nooit gezien eigenlijk.
Na een lange rit kreeg ik ook altijd last van mijn rug in de ZMCoupe, in mijn M3 heb ik dat niet echt.
Je moet je misschien ook afvragen of je echt effectief 5 dagen gaat rijden met je dochter, zeker op zo een jonge leeftijd?
Wij zijn dit jaar ook met ons 3 naar Kroatië geweest, lange trip en allemaal goed verlopen met mooie tussenstops maar continue bergpassen ontdekken doe ik misschien toch best zonder het gezin, de rijstijl is al helemaal anders (op de autobahn na dan :-X) en eenmaal de kleine begint te lopen wil die ook wel meer ontdekken dan enkel het zitje op de achterbank :D
Dan moeten ze volgens mij ook weer wat ouder zijn wil je dat doen.. maar jij kan dat evengoed anders zien.

Koop een M3 erbij, probleem opgelost ;D
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2018, 13:59:45 door Geert »
2012 - Porsche Cayman R

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 404
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #132 Gepost op: 31 oktober 2018, 16:58:31 »
Mijn dochter is 9 maanden, momenteel is dat nog niet echt een issue. Als je ergens naartoe moet zet je haar gewoon in haar stoel, eens ze een eigen willetje krijgen wordt dat inderdaad een stuk lastiger allemaal. Dan is het inderdaad nog maar de vraag in hoe verre die extra zitruimte benut zal worden. Ik denk dat ik creatiever zal moeten worden wil ik die bergpassen gaan afrijden  :D.

Ik wacht gewoon geduldig af tot de juiste M3 (e46 cabbie in carbonzwart/ e36 cabbie in avusblauw  :drool:) mijn pad kruist, en dan zien we wel wat we doen. Tweedehands/ mobile/ marktplaats afschuimen is toch een soort hobby geworden  :wiggleyes:. Ik wil toch ooit een  :///M: in de garage staan hebben, maar haast heb ik niet. Tot die tijd zal ik ten volle blijven genieten van die kleine coupé. Je moet altijd iets hebben om naar uit te kijken he.

Of je koopt een E46 325i/328i, zelfde motor en plaats voor kinderen :)
Natuurlijk niet hetzelfde als een Z3 maar als je moet compromissen maken...

Hoewel dat een fantastische rijdersauto zal zijn, zie ik dat niet echt als een verbetering voor mij. Praktischer dat wel, maar ik heb nu al een Passat break als dagelijkse wagen, ik heb niet nog een extra ruimtewonder nodig  :D. Het gaat em vooral over het rijplezier, met de mogelijkheid om eventueel nog een extra persoon mee te nemen.
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2018, 17:27:30 door Fred »

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 404
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #133 Gepost op: 4 maart 2019, 13:57:14 »
Het is stilaan weer tijd om de Z uit zijn winterslaap te halen en dat gaat dan meestal gepaard met een onderhoud. Ik wil al langer een remupgrade doen, maar bij mijn laatste rit heb ik gevoeld dat ze zoiezo moeten nagekeken worden. Dus tijd voor iets anders, maar wat is een goede (en betaalbare) upgrade?

Ik heb prijs gevraagd voor een set van een e46 330i te monteren, maar ben toch wat verschoten van de prijs. Ik heb geen ervaring met dergelijke upgrades en vraag mij dan ook af of het eigenlijk wel de moeite waard is. Zijn betere remblokken, nieuwe schijven en nieuwe olie ook al niet voldoende?

Het is niet de bedoeling dat ik met deze auto intensief ga tracken ofzo...

Offline jvc

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 113
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #134 Gepost op: 4 maart 2019, 14:21:21 »
Het is stilaan weer tijd om de Z uit zijn winterslaap te halen en dat gaat dan meestal gepaard met een onderhoud. Ik wil al langer een remupgrade doen, maar bij mijn laatste rit heb ik gevoeld dat ze zoiezo moeten nagekeken worden. Dus tijd voor iets anders, maar wat is een goede (en betaalbare) upgrade?

Ik heb prijs gevraagd voor een set van een e46 330i te monteren, maar ben toch wat verschoten van de prijs. Ik heb geen ervaring met dergelijke upgrades en vraag mij dan ook af of het eigenlijk wel de moeite waard is. Zijn betere remblokken, nieuwe schijven en nieuwe olie ook al niet voldoende?

Het is niet de bedoeling dat ik met deze auto intensief ga tracken ofzo...

Als je geen circuit doet zal je zeker voldoende hebben met schijven, remblokken en olie te vernieuwen. Als je wel circuit wil doen kan je al veel doen met nieuwe oem schijven, goede remblokken (EBC/Pagid) en goede remolie (Castrol SRF of iets dergelijks). Ik zou maar kijken voor grotere schijven als je echt regelmatig wil op circuit rijden.
2006 BMW E87 130i

Offline GunSpeed

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4493
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #135 Gepost op: 5 maart 2019, 10:38:45 »
Ik zou zelf een set samenstellen met originele onderdelen, een mix van nieuwe en occasie onderdelen.

Goedkoopste optie is kijken naar nieuwe remblokken en remschijven en voor de remklauwen zou ik op zoek gaan naar occasie onderdelen en deze dan laten reviseren. Zoek eerst de oemnummers van de E46 klauwen op en kijk eens rond of je zo geen set klauwen vind op ebay ofzo. Als dat niet lukt kan je natuurlijk ook nieuwe klauwen kopen van bijvoorbeeld TRW...

Zelf heb ik dit zo ook gedaan maar dan nog loopt de prijs aardig op hoor  :-X

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 404
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #136 Gepost op: 5 maart 2019, 17:28:57 »
Ik vind +1300 euro voor zo'n upgrade toch vrij veel, en ik weet dan niet of de achterste remmen al inbegrepen zijn.

Ik ben zeker niet gierig op onderhoud en wil graag deftige merchandise, maar het blijft een hobby-auto die uiteindelijk meer stil staat dan rijdt...
Denk dat ik de schijven eens laat nakijken en de blokken vervang door ebc yellowstuff, verse olie erin. Klaar.  :D
« Laatst bewerkt op: 5 maart 2019, 17:57:13 door Fred »

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3471
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #137 Gepost op: 5 maart 2019, 18:02:05 »
Zijn betere remblokken, nieuwe schijven en nieuwe olie ook al niet voldoende?

Het is niet de bedoeling dat ik met deze auto intensief ga tracken ofzo...

Ik ben zeker niet gierig op onderhoud en wil graag deftige merchandise, maar het blijft een hobby-auto die uiteindelijk meer stil staat dan rijdt...
Denk dat ik de schijven eens laat nakijken en de blokken vervang door ebc yellowstuff, verse olie erin. Klaar.  :D

Dat zou ik ook doen, eventueel nieuwe schijven plaatsen, zeker nieuwe remblokken en verse remolie.
Dat moet voor uw gebruik echt wel volstaan, al de rest dat je er extra wilt inpompen ga je er niet uithalen en gaat ook niet nodig zijn voor een leuke zondagsrit :thumbsup:
2012 - Porsche Cayman R

Offline GunSpeed

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4493
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #138 Gepost op: 12 maart 2019, 09:16:23 »
Ik vind +1300 euro voor zo'n upgrade toch vrij veel, en ik weet dan niet of de achterste remmen al inbegrepen zijn.
Is idd veel geld maar ik zou het opnieuw doen  8)

Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2986
  • Le bonheur c’est le bon humeur.
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #139 Gepost op: 30 maart 2019, 09:21:12 »
Mijn eerste BMW na een paar Mercedessen was de Z3Coupé 2.8. Een van de eerste die op de markt kwamen. De plezantste wagen waarmee ik had gereden tot dan toe. Zitpositie bijna op de achterwielen. Go-Card gevoel, je zat werkelijk in dit wagentje i.p.v. erop... Jammer dat de M versie toen nog niet uit was. Toch heel veel plezier mee gehad. Was mijn dayly. Tijdens de winter nooit met winterbanden gereden. Dit wagentje was zo goed te corrigeren dat het een lieve lust was.
Heb daar trouwens 140000 km mee gereden zonder noemenswaardige problemen.
En op de Z ben ik verliefd gebleven. De nieuwe Z4 M40i kriebelt in mijn benen. Alleen de soft-top is voor mij een rem. Mocht die in vast dak bestaan, direct, uiteraard liever een echte ///M natuurlijk...
Dus een dikke proficiat voor de unieke vondst en nog veel rijgenot. :thumbsup:
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline thibdwin

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 29
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #140 Gepost op: 7 oktober 2019, 10:09:44 »
Gisteren irl mogen aanschouwen, wat een kist!
Knap driftje op het einde ;-)


Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 404
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #141 Gepost op: 8 oktober 2019, 19:10:38 »
Thanks 😊. Ik kan je link niet zien 🤷‍♂️

Offline thibdwin

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 29
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #142 Gepost op: 8 oktober 2019, 22:12:31 »
Thanks 😊. Ik kan je link niet zien 🤷‍♂️

Zo!


Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 404
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #143 Gepost op: 21 oktober 2019, 10:40:46 »
Foto's van het laatste rce event. Als ik zo naar die foto's kijk, dan snap ik waarom hij af en toe sleept achteraan bij een bultje  :wiggleyes:








Offline Machiel

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1193
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #144 Gepost op: 25 oktober 2019, 11:55:04 »
Nog steeds puur genieten als ermee buiten gekomen word? En idd, veel bodemspeling. hebt ge niet achteraan!!
1st BMW: E30 318i 1989 (wrecked) - E39 520D 2000 (sold) - E39 525D 2003 (sold) - E91 320D 2011 (current) - Honda VFR 750 1995 (current bike)

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 404
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #145 Gepost op: 26 oktober 2019, 00:23:01 »
Zoiezo start je al met een ander gemoed aan een rit. Ook al is dat maar een korte rit. Het is een moment die gereserveerd is voor rijden en niets anders. Ik rij dagelijks met een passat. Degelijke auto en mooi aangekleed, maar echt warm wordt je daar niet van. Met de Z merk ik dat ik al blij wordt van de motor te starten 😄.

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 404
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #146 Gepost op: 18 mei 2020, 19:42:35 »
De eerste zonnige ritjes zijn ook weer een feit. Het blijft een heerlijke machine om de binnenwegen onveilig mee te maken. Vorig weekend heeft hij me toch weer laten inzien hoe capabel hij geworden is met de billstein-set.

Toch blijf ik af en toe wat op mijn "honger" op rechte stukken. Het karakter van die motor is geweldig, maar soms zou het toch net dat ietsje meer mogen zijn. Heeft iemand ervaring met een M54 inlaatcollector op deze 2.8 blokjes (M52TUB28 blok met dubbele vanos volgens mij)? Hoe zonde zou het zijn om eraan te zitten prutsen? Langs de ene kant denk ik, waarom ook niet, meer is altijd beter, hij kan er alleen maar leuker door worden. Langs de andere kant heb ik nu een vrijwel 'onverprutste' QP. Het is op zich niet de bedoeling om hem weg te doen. Ik heb altijd wel met het idee gezeten dat ik hem zou verkopen voor ik de grens van 90k km's bereik, maar nu die grens stilletjes aan dichterbij komt ben ik daar niet meer zo zeker van. Zo collectable blijken ze uiteindelijk ook weer niet te zijn, en mijn wishlist aan potentiele opvolgers is te hoog gegrepen  :D. Daarnaast zou het eerlijk gezegd gewoon teveel hartzeer doen  :greddy:. Iemand ervaring met zo'n inlaatmod?
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2020, 19:44:31 door Fred »

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 404
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #147 Gepost op: 19 mei 2020, 20:37:46 »
Ik heb een aantal topics doorgespit. Heb daarvoor wat moeten terugkeren in de tijd want de meeste Z’jes zijn ondertussen al lang verkocht. Maar wat ik kan besluiten is dat iedereen die de inlaat-mod gedaan heeft, toch behoorlijk enthousiast is/ was. Koppel in lage toeren blijft, met merkbaar meer frisse lucht om vlotter door de toeren te jagen. Klinkt perfect imo.

Alleen heb ik ook gezien dat de mod zeker geen 1 op 1 aanpassing is, en dus ook moeilijk omkeerbaar.

Als de leek die ik ben op vlak van motoren en techniek, zou me dat als koper absoluut afschrikken. Zolang ik hem bijhoud is dat natuurlijk prima... maar wispelturig als ik ben... 🙄

Offline Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3974
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #148 Gepost op: 19 mei 2020, 22:36:37 »
Gewoon bijhouden, zoiets gaan ze nooit meer maken :D De jacht naar meer pk’s stopt toch nooit. Er zijn er genoeg met een M140i die toch ook nog stage 1/2/.. willen gaan doen etc. Gewoon genieten van die heerlijke clownshoe en atmosferische 6 in lijn :) Ik heb er zelf ook al zitten aan denken hoor, maar uiteindelijk zijn het heel wat kosten die eindigen in een minwaarde, en na een aantal maanden ben je het toch gewend en heb je datzelfde gevoel terug. De beste oplossing imo: wegen nemen met minder rechte stukken :D

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9556
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reactie #149 Gepost op: 20 mei 2020, 02:02:38 »
Power heeft een 2.8 genoeg, maar een m52TU zal altijd een loom blok blijven, als je dat persé wil veranderen ben je meer aan het uitgeven dan wat een S50 kost :)
Nur Tote Motoren werden beatmet