Ik moet al een heel eind terug in de tijd gaan, maar wat ik mij nog herinner van mijn Z3MCoupe is hetgeen wat Tom zegt, onderin had die echt wel een bak koppel.
Dat 3.2 blok is sterker onderin dan een 3.0, dat sowieso.
Al was mijn voorkeur wel het 3.0 S50 blok, is persoonlijk maar dat blok klinkt nog wat rauwer en het vermogen moet je iets meer bovenin gaan zoeken.
Ofwel zou je eens moeten proberen om met een goede Z3M te rijden, dan zal je meteen zien dat je dat blok best "lui" kunt rijden door het koppel onderin, die moet je echt niet altijd planken om vooruit te komen.
Misschien is dat dan wel iets om nog eens naar over te stappen?
Enkel heb je nu wel een heel zuivere met lage km stand.. of die M dat dan waard is (vooral meerprijs) voor het weinige gebruik moet je zelf uitmaken.
Met de gedachte die ik nu heb zou ik uw auto daar zelf ook niet meteen voor wisselen, je hebt gewoon een tijdloze klassieker en een heel mooie!
Qua vermogen mist die 2.8 misschien net wat maar hij heeft even goed andere kwaliteiten.
Ik zou er alvast niet mee beginnen prullen, inlaat mod enz.. of het dat waard is betwijfel ik.
Dan zou je eerst eens met eentje moeten rijden en meteen terug overstappen of het allemaal wel zoveel verschil is.
Alles went, na een tijdje (als het al veel doet) ga je nog altijd meer vermogen willen volgens mij.
Bijhouden of inruilen op iets dat deze kan overtreffen