Auteur Topic:  1993 - E32 - 730i V8 xenon  (gelezen 6408 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9738
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #60 Gepost op: 4 juni 2016, 17:20:15 »

Ik heb wel gezien dat van de ALU-centreerringen die nodig zijn om de velgen te doen passen, er ééntje (linksvooraan) een beetje misvormd is omdat het gebogen randje gewoon recht is op 1/3 van de centreerring... Zijn plastic centreerringen beter?? Misschien zit daardoor de bijhorende velg niet goed op de wielnaaf ?? (heb toch de indruk dat de velg goed vast zit)... Of heeft de omschakeling van de originele "15 velgen naar nu de "17 zoveel invloed op het onderstel (draagarmen, rubbers) ??
Wie hier raad mee weet, mag altijd een oplossing aanreiken, want met de originele "15 velgen/banden heb ik 0,0 trillingen...

Waarvoor bij voorbaat dank...
Grtjs...

Ik heb tot dusver gewoon plastiek centreer ringen gebruikt, zonder trillingen. het dient uiteindelijk om de velg te centreren bij montage. Nadien zullen er niet al te veel krachten meer opkomen omdat de bouten met conische kop dat wel doen.

Ik kan me niet zo goed voorstellen hoe uw ALU ringetjes vervormd zijn. Moest het zo zijn dat de velg niet meer perfect kan aansluiten tegen de naaf, omdat er een stuk centreerring tussen zit, dan heb je uw oorzaak. Als ze wel nog kan aansluiten maar staat niet meer gecentreerd door de vervorming idem. Ik zou die eens vervangen.

Offline cemilekura

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 10
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #61 Gepost op: 10 juni 2016, 11:38:57 »
Als u de styling 32 wilt verkopen heb ik wel interesse erin :D

Offline mega_stihl

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1463
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #62 Gepost op: 22 augustus 2016, 11:06:06 »
Het geval dat je nog op zoek zou zijn naar een A/C verdamper, ik heb er nog een liggen voor E34 (is "dacht ik" identiek voor een E32), maar het zou me sterk verbazen dat daar een probleem mee is. Heb ook ooit eens een "ervaren garagist" diagnose laten doen aan mijn E34 voor A/C problematiek. Zei me ook dat zowel condensor als verdamper lekte, maar de compressor werkte nog heel goed!

Half jaar later ben ik terug bij VW dealer beginnen werken en zelf mijn auto terug onder handen genomen. Verdamper was niets aan, en naast condensor lekte ook een leiding tussen compressor en condensor. Wat de compressor betreft, die werkte idd heel goed! Systeem ging zelfs tot 30-35 bar. Heel goed! Schitterende diagnose meneer de garagist! M.a.w. druksensor ofzo werkte niet meer naar behoren waardoor compressor niet afslaat bij druk hoger dan 20 bar.

Bon terug ontopic. Indien interesse in een verdamper laat iets weten, maar het zou me verbazen dat daar iets aan zou schelen.
2008-2010 Opel Astra F 1.6 16v sport  -  2010 BMW E36 320i (RIP)
2010-2011 Mitsubishi Carisma 1.6 16v  -  2011-2013 BMW E34 520i
2012-... BMW E32 730i  -  2013-2016 BMW E46 320d
2014-... Suzuki SV650S  -  2016-... BMW E46 320Ci

Offline beemerbuddy

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1043
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #63 Gepost op: 22 augustus 2016, 17:31:00 »
@mega_stihl
Heb dit laten nakijken enige tijd geleden bij BMW-specialist Lievens in Balen, en ze hebben iets radiator-achtig vervangen, zit aan de interieurkant onder het dashboard... 'k weet nu niet of dit een verdamper of een condensor is, maar ik heb het vervangen onderdeel gezien en je zag duidelijk waar ie aan 't lekken was...

Is nu een kleine 2 maanden geleden, en airco werkt sinsdien perfect  :thumbsup: Vorige keer na het bijvullen van 't systeem was het na 2 weken al uit met de (koude) pret...

Grtjs...
1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline mega_stihl

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1463
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #64 Gepost op: 22 augustus 2016, 17:55:08 »
verdamper zit in het interieur. Condensor zit buiten voor de radiator :)
2008-2010 Opel Astra F 1.6 16v sport  -  2010 BMW E36 320i (RIP)
2010-2011 Mitsubishi Carisma 1.6 16v  -  2011-2013 BMW E34 520i
2012-... BMW E32 730i  -  2013-2016 BMW E46 320d
2014-... Suzuki SV650S  -  2016-... BMW E46 320Ci

Offline beemerbuddy

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1043
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #65 Gepost op: 10 november 2016, 08:59:36 »
Hoi allen,
ondertussen nog wat kms afgemaald met deze... En heeft op 25/09 meegereden met de Exx-meet, weliswaar niet met mij als chauffeur (want met de E31),wat een zéér aangename dag geweest is... Hieronder een foto-bewijs, samen met de E31 en de E34 Alpina van @henotteke  :thumbsup:

Nu heb ik ondertussen nagekeken welke verlaging er onder de auto zit, nl. Eibach verlagingsveren i.c.m. Bilstein B8 schokdempers... (nr. 24-015271)...
En ik vind 'm eigenlijk te hard om op langere trajecten nog comfortabel te zijn, de veerweg is nog acceptabel maar de wegoneffenheden (putten e.d.) worden toch zeer pertinent doorgegeven... Ik zou dus hier iets aan willen doen, maar als ik bv. met Bilstein B4 schokdempers wil werken, moeten er natuurlijk ook andere veren onder, en dan ben ik mijn verlaging kwijt  :iono: :thinking:

Suggesties? :wiggleyes: shoot...

Grtjs., en thnx...
1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline henotteke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3469
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #66 Gepost op: 10 november 2016, 09:54:45 »
Hoi allen,
ondertussen nog wat kms afgemaald met deze... En heeft op 25/09 meegereden met de Exx-meet, weliswaar niet met mij als chauffeur (want met de E31),wat een zéér aangename dag geweest is... Hieronder een foto-bewijs, samen met de E31 en de E34 Alpina van @henotteke  :thumbsup:

Nu heb ik ondertussen nagekeken welke verlaging er onder de auto zit, nl. Eibach verlagingsveren i.c.m. Bilstein B8 schokdempers... (nr. 24-015271)...
En ik vind 'm eigenlijk te hard om op langere trajecten nog comfortabel te zijn, de veerweg is nog acceptabel maar de wegoneffenheden (putten e.d.) worden toch zeer pertinent doorgegeven... Ik zou dus hier iets aan willen doen, maar als ik bv. met Bilstein B4 schokdempers wil werken, moeten er natuurlijk ook andere veren onder, en dan ben ik mijn verlaging kwijt  :iono: :thinking:

Suggesties? :wiggleyes: shoot...

Grtjs., en thnx...

gewoon de alpina ophanging monteren met Alpina velgen  :neener:
maar ik vermoed dat dat ook eibach veren zijn met de B8 Bilsteins  :iono:

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #67 Gepost op: 10 november 2016, 12:30:22 »
Hoi allen,
ondertussen nog wat kms afgemaald met deze... En heeft op 25/09 meegereden met de Exx-meet, weliswaar niet met mij als chauffeur (want met de E31),wat een zéér aangename dag geweest is... Hieronder een foto-bewijs, samen met de E31 en de E34 Alpina van @henotteke  :thumbsup:

Nu heb ik ondertussen nagekeken welke verlaging er onder de auto zit, nl. Eibach verlagingsveren i.c.m. Bilstein B8 schokdempers... (nr. 24-015271)...
En ik vind 'm eigenlijk te hard om op langere trajecten nog comfortabel te zijn, de veerweg is nog acceptabel maar de wegoneffenheden (putten e.d.) worden toch zeer pertinent doorgegeven... Ik zou dus hier iets aan willen doen, maar als ik bv. met Bilstein B4 schokdempers wil werken, moeten er natuurlijk ook andere veren onder, en dan ben ik mijn verlaging kwijt  :iono: :thinking:

Suggesties? :wiggleyes: shoot...

Grtjs., en thnx...


Wat er nu van veren en dempers en onder zit weet ik niet.
Maar als die te hard is dan vermoed ik B8 dempers met Sportline veren van Eibach.
Ik heb vroeger meerdere E32 gehad en daar zaten dan Eibach Pro kit veren onder in combinatie met de B6 dempers van Bilstein en dat was heel comfortabel.
Met de B8 dempers was die "iets" stugger maar nu niet om te zeggen dat die de putten vrij goed doorgaf.
Met B4 dempers en de Eibach Pro kit veren krijg je eigenlijk hetzelfde effect als met een M ophanging van BMW.
Dan is die auto wat lager maar heeft nog voldoende comfortabele demping op slechte wegen.

Als je in uw draagarmen Powerflex bussen hebt zitten dan krijg je ook redelijk wat klappen in de auto als je in putten rijd.
Dat gaat niet veel beter zijn als je   andere dempers en veren gaat steken.

Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline beemerbuddy

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1043
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #68 Gepost op: 6 september 2017, 15:35:32 »
Hi Folks,
Lang geleden alweer... Tijd voor een update... Alhoewel deze maar niet kapot wilt gaan  :greddy: hij blijft maar starten en rijden en remmen... als 't moet, haha.
Alle gekheid op een stokje, ik heb met deze tot nu toe zeer veel geluk en rijplezier gehad, alles blijft werken en zo hoort het ook natuurlijk, desalniettemin kan er wel eens 't één en ander beginnen te wringen  :wiggleyes:

Ik heb een tijdje geleden (aan de vorige post van @kraftbayer te zien ook al weer bijna één jaar dus) wel wat issues gehad met het feit dat de auto door de Eibach-verlaging en de Bilstein veren (vermoedelijk een Bilstein B12 pro-kit) redelijk strak (lees: stug) is opgehangen, maar waar de veerweg en -uitslag toch redelijk comfortabel blijven... Ik heb wat navraag gedaan ivm een evt. oplossing en ik zou desgevallend natuurlijk zowel vering als schokdempers moeten vervangen, omdat een OEM schokdemper niet compatibel is met de verlaagde vering en een OEM vering niet met de Bilstein B8 schokdemper... ttz, één en ander zal nooit op elkaar afgestemd zijn zoals de combinatie nu en ik ben eigenlijk ook niet van plan om daar dan nog (veel) geld aan uit te geven (incl. montage), temeer omdat deze Bilstein B12 pro-kit er nog maar onder zit van 2013 (bewijs=aankoopfactuur)... Ik laat 'm voorlopig maar zoals ie is, voor die paar duizend kms die er jaarlijks mee gereden worden...

Waar ik me wel aan stoorde van in het begin, was het redelijk gladde stuur dat gemonteerd was, nochtans was hier ook een aankoopfactuur van de vorige eigenaar van in 2013, maar het zal vermoedelijk een 2de-hands geweest zijn... Ik merkte continu dat ik dat stuur toch wel steviger moest vastpakken bij het uitvoeren van manoevres... Dus heb ik dit recent laten herbekleden, samen met het stuur uit de E31, dat ook wel een nieuw jasje kon gebruiken ;)

Bijgevoegd dus het oude versus het nieuwe... en een hele verbetering, mag ik wel zeggen...


« Laatst bewerkt op: 6 september 2017, 17:38:49 door beemerbuddy »
1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2358
  • Snowy, the white shark
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #69 Gepost op: 6 september 2017, 19:16:14 »
Waar heb je uw stuur laten herbekleden? Hoeveel vragen ze voor dergelijk werk? Ik zou dit ook is moeten doen met dat van de E24.
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline beemerbuddy

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1043
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #70 Gepost op: 6 september 2017, 20:28:40 »
Waar heb je uw stuur laten herbekleden? Hoeveel vragen ze voor dergelijk werk? Ik zou dit ook is moeten doen met dat van de E24.

Hey Olivier, is via Adri opgestuurd naar Duitsland, weet niet bij wie... En vermits ik ook het stuur van de 850i heb laten doen en Adri ook nog 1 of 2 extra sturen had meegestuurd viel de rekening nogal mee... Geloof dat ik geen 400euro kwijt ben voor m'n 2 sturen  :) ;) Wel gewoon met zwarte stiksels, indien met  :///M:-kleuren was het iets meer geweest, maar ik vind dat dat niet past in een E32, in geen enkele non-M eigenlijk... Indien interesse laat ik het je wel weten...
1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2358
  • Snowy, the white shark
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #71 Gepost op: 6 september 2017, 21:23:32 »
Ik kan nog een nieuw E24 stuur krijgen maar is ook vrij prijzig. Iets van een 600 euro was het dacht ik.
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline beemerbuddy

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1043
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #72 Gepost op: 13 mei 2018, 22:02:44 »
Hoi allen,

Na blijkbaar een tijdje van stilzwijgen, niet stilzitten  :greddy:, toch nog eens een update bij deze... Want ik merkte al van in't begin dat de kofferklep niet vanzelf volledig open ging, en ik 'm soms een handje moest helpen om niet spontaan terug dicht te gaan... allée, te vallen eigenlijk... dus de gasdrukveren hadden hun beste tijd toch zowat gehad... En toen sinds kort bleek dat ook de gasdrukveren van de motorkap ook geen lang leven meer beschoren was, heb ik 4 nieuwe stuks besteld... Wel geen OEM, want de after-market spullen zijn voor het verdere gebruik van de wagen ook goed, ik heb er nu van STABILUS, verpakt onder de naam van FEBI/BILSTEIN...

Omdat voor de vervanging van de gasveren van de kofferklep, de zijbekleding moet plaats maken, heb ik vandaag maar eventjes tijd gemaakt om heel de kofferruimte eens goed te inspecteren en proper te maken... Dan ook maar de achterlichten eens uitgehaald, proper gemaakt en ook het plaatwerk achter de lichten gereinigd en naderhand gewaxt...

Ziehier het resultaat...




Na het verwijderen van de achterlichten (waarvan trouwens van één ervan de rubberen afdichting werd bij/vastgekit  :thinking: , misschien losgekomen of waterinsijpeling), werd ook duidelijk dat hetgeen ik al wist ivm het herlakken van de auto, dit ook effectief zeer vakkundig gebeurde, met het verwijderen van alle lichten, raam- en stootlijsten, rubbers,  voor- en achterruit... Getuige de lakresten bij de achterlicht-gaten na het afplakken van de binnenkant...







Behoudens wat normale vuil/residu aan het plaatwerk achter de lichtblokken, heb ik gelukkig geen 'verborgen' gebreken gevonden... Deze auto heeft tijdens zijn nu bijna 25 jarige bestaan (zeer) goede zorgen gekregen, waarschijnlijk van alle vorige eigenaars  :thumbsup:  Dus na het opkuiswerk alles terug kunnen monteren en de kofferklep is nu in no time open en zonder zorgen dat deze terug dichtvalt...







1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline henotteke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3469
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #73 Gepost op: 13 mei 2018, 22:19:58 »
goed bezig Hans!!

Offline beemerbuddy

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1043
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #74 Gepost op: 14 mei 2018, 09:12:05 »
goed bezig Hans!!

Thnx, Jurgen, ik probeer zoveel mogelijk om mijn wagens in orde te maken/houden, zodat ik met een gerust gevoel de baan op kan...

Bij deze nog een beeld van de vervangen gasdrukveren van de motorkap... Zijn natuurlijk geen spannende dingen, maar zijn toch items die vroeg of laat vervangen moeten worden, omdat het hoort... en natuurlijk ook om de kap niet op uwe knikker te krijgen tijdens een check-up  :greddy:

1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline Phantom Five

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4911
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #75 Gepost op: 15 mei 2018, 01:28:49 »
Dat is weer zeer netjes in orde gebracht Hans  :thumbsup:
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Offline bhpaddict

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1770
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #76 Gepost op: 15 mei 2018, 15:19:05 »

Bij deze nog een beeld van de vervangen gasdrukveren van de motorkap... Zijn natuurlijk geen spannende dingen, maar zijn toch items die vroeg of laat vervangen moeten worden, omdat het hoort... en natuurlijk ook om de kap niet op uwe knikker te krijgen tijdens een check-up  :greddy:



Of bij een windvlaagje de motorkap niet naar beneden stuikt met 2 lelijke deuken tot gevolg....


E32 1992 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 1992 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 1995 540i Touring articgrijs 6-speed "El Ultimo"
E34 1992 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 2

Offline beemerbuddy

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1043
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #77 Gepost op: 3 november 2018, 20:03:07 »
Aan de geïnterresseerde mede-forummer...

Ondertussen nog alles zeer goed met deze 7, rijdt nog als een blok en heeft momenteel bijna de 140000 km bereikt, eigenlijk nog peanuts voor zo'n v8... Heeft een tijdje geleden nog verse sapjes en filters gehad, en heb 'm de voorbij 2 dagen eens letterlijk in de 'watten' laten leggen, want hij is volledig gepolierd en voorzien van een waxlaagje... Ik had sinds de aankoop, nu 3 jaar geleden, er nog niks aan laten doen omdat ie er toen eigenlijk nog zeer goed bij stond, maar onderussen toch weer 3 jaar verder in de tijd... Ik ga 'm nu voorlopig ook even stallen, hij is nu proper en dan kan ik wat met de "nieuwe" E34 gaan 'dieselstoken' en de E36 Touring blijft sowieso gewoon in de winter rijden (because daily)...

Dus bij deze, verse sapjes en filters, verse wax en natuurlijk... verse pics van vandaag  :thumbsup:
1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3112
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #78 Gepost op: 3 november 2018, 21:25:20 »
Perfect plaatje zo! 8)

Mooi om te zien zo'n verzorgde E32, de BBS velgen passen hem ook super :thumbsup:
1995 - BMW E36 M3 3.0
2016 - Renault Megane RS CUP 275
2018 - Škoda Octavia Combi RS 230

Offline beemerbuddy

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1043
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #79 Gepost op: 3 november 2018, 21:30:34 »
Perfect plaatje zo! 8)

Mooi om te zien zo'n verzorgde E32, de BBS velgen passen hem ook super :thumbsup:

Bedankt, Geert, ik ben zelf ook uiterst tevreden van deze stijvolle looks, mede dankzij de velgen en de verlaging  8)
1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3112
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #80 Gepost op: 3 november 2018, 21:35:47 »
Wil je deze ook nog lange tijd bijhouden, Hans?
Ik zie mezelf eigenlijk zoiets nog wel dagelijks rijden, soms kijk ik wel eens rond of er nog iets deftigs te koop is (ook E34) maar dat is haast onbegonnen werk denk ik.
Dat zou dan een heel mooi en verzorgd exemplaar moeten zijn, geen roest of schade.. zoiets als die van u dus :D
1995 - BMW E36 M3 3.0
2016 - Renault Megane RS CUP 275
2018 - Škoda Octavia Combi RS 230

Online Draje

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2499
    • BelleVue
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #81 Gepost op: 4 november 2018, 00:35:07 »
Proper geval vind ik dit. Die velgen vind ik meestal niet mijn genre, maar ze passen er goed op.

Als ik ooit nog een BMW wil, dan liefst eentje van u :) Ben ik zeker van de staat en verzorging

Offline Phantom Five

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4911
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #82 Gepost op: 4 november 2018, 01:02:51 »
Ziet er absoluut super uit zo Hans, prachtige wagen hoor  :thumbsup: :bow:
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9738
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #83 Gepost op: 4 november 2018, 09:13:40 »
Piekfijn  :thumbsup:

Offline Ian

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 301
  • Back 02 Basics
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #84 Gepost op: 4 november 2018, 13:32:50 »
soms kijk ik wel eens rond of er nog iets deftigs te koop is (ook E34) maar dat is haast onbegonnen werk denk ik.
Het is tegenwoordig echt triestig gesteld met het aanbod.. Iedereen lijkt te denken dat ie goud in z'n handen heeft. De term 'perfecte staat' wordt ook gretig in het rond gegooid, waarbij de verkoper zichzelf een zin later dan tegenspreekt met 'hier en daar een blutsje en krasje en wat roest, het is geen nieuwe wagen'...
2001 BMW E39 520d Touring - 1973 BMW E10 1602 - (en nog een paar Benzen)
1990 BMW E30 320i Touring (Verkocht) - 1990 BMW E30 318is (Verkocht) - 1983 BMW E30 320i (Verkocht) - 1986 BMW E30 316 (Verkocht)

Offline beemerbuddy

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1043
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #85 Gepost op: 5 november 2018, 09:51:06 »
 :bow: Thanks guys... hij staat er in ieder geval zeer deftig bij nu... En alles wat er op zit werkt en doet z'n ding... Alleen de zonnerollo ratelt wat door bij het neerlaten, en de zijdelingse kleine rollo's van de achterdeuren rollen niet meer vanzelf terug in hun houder  :'( ik heb die dingen al eens open gehad, en het inwendig veersysteem is kapot, waarschijnlijk van dat vroeger meerdere keren te snel dicht te willen doen door gewoon los te laten  :iono: Heb er toen bij de dealer prijs voor gevraagd, en de Linkse was niet meer leverbaar, en de Rechtse kostte 2 jaar geleden al een schamele? 350 EURO  :wow:

Wil je deze ook nog lange tijd bijhouden, Hans?
Ik zie mezelf eigenlijk zoiets nog wel dagelijks rijden, soms kijk ik wel eens rond of er nog iets deftigs te koop is (ook E34) maar dat is haast onbegonnen werk denk ik.
Dat zou dan een heel mooi en verzorgd exemplaar moeten zijn, geen roest of schade.. zoiets als die van u dus :D

Geert, dat is eigenlijk wel de bedoeling, ja... Ik heb er nu in de 3 jaar dat ik 'm heb een dikke 10K km bijgereden, teller staat nu op 139000km... Het enige wat er tot nu toe aan gebeurd is, is 1 groot onderhoud bij aankoop en dit jaar nog een klein onderhoud, en ik heb de Eisenmann eindemper en de lekke middendemper die er op zat, vervangen door OEM-materiaal...

Ik heb wel geluk gehad met deze, toen ik de eerste keer ben gaan kijken, stond ie (in de herfst) onder een grote boom, half bedekt met grote bladeren... Ik heb 'm toen wel vanbinnen kunnen bekijken, en daar trof ik toch al een verzorgd interieur aan... En starten deed ie ook  ;) Ik ben toen een paar dagen later teruggeweest voor een proefrit (met de zoon van de verkopende handelaar, auto stond in consignatie)... Toen stond ie mooi gewassen te blinken, en bij de proefrit let je dan natuurlijk op het algemene rijgedrag van de wagen: rijden, remmen, sturen, vering, aan- of afwezigheid van (bij)geluiden... Dat is voor mij in ieder geval belangrijker dan evt. optische onvolkomenheden, want daarvan zie je meestal meteen welke carrosserie je 'in de kuip hebt'... ongeval- of parkeerschades, spuit- en/of plamuurwerk... Ik neem ook altijd een lakdiktemeter mee, en na wat opzoekwerk weet je ook wel waar je bij bepaalde modellen in 't algemeen op moet letten... Als ik dan nog (vooral technische) twijfels heb, neem ik mijn huisgaragist mee voor een second opinion  :wiggleyes:

Ik heb zelf na de proefrit wel gemerkt dat deze E32 altijd z'n goede zorgen gehad heeft, ondanks de afwezigheid van het OHB en de Duitse historiek... Maar dat zag je gewoon aan de algemene staat van de auto...Het enige dat erbij zat was een kopie van de aankoopfactuur (altijd leuk!) en de overzicht van de gedane kosten door de eerste Belgische eigenaar, vanaf 2013... Dus daarom na de proefrit ook overgegaan tot aankoop, en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad !!  En het feit dat ik nu wat kan wisselen, maakt dat ik elke keer met iedere auto even graag rijd, want ze hebben allemaal hun "charmes"... Ik kocht vroeger elke 2 à 3 jaar een andere daily, omdat ik (weer) wat anders wilde, en dat kost op termijn ook veel geld aan waardeverlies !

Het is tegenwoordig echt triestig gesteld met het aanbod.. Iedereen lijkt te denken dat ie goud in z'n handen heeft. De term 'perfecte staat' wordt ook gretig in het rond gegooid, waarbij de verkoper zichzelf een zin later dan tegenspreekt met 'hier en daar een blutsje en krasje en wat roest, het is geen nieuwe wagen'...

Ian, daar heb je zeer zeker gelijk in, maar daar houd ik als evt. koper toch rekening mee, dat een wagen sowieso IRL er heel anders uitziet dan de foto's doen vermoeden/laten uitschijnen... Ik zal zelf ook nooit bieden op een auto via de verkoopsites, maar als ik interesse heb, afgaande op de advertentie, zal ik altijd eerst gaan zien voor een juist beeld van de auto... Ik zal in ieder geval nooit gaan kijken naar een auto met after-market velgen, radio's, stuurwielen, versnellingspoken en andere 'aanhangsels'... Ook ben ik vies van een auto met een trekhaak, ten eerste omdat ik dat niet vind 'passen' op een liefhebbersauto/oldtimer, ten tweede weet je ook nooit wat er allemaal achter gehangen heeft  :thinking:
Maar je 'filtert' voor jezelf al een hele hoop aanbod uit n.a.v. de advertentie, ik snap ook niet dat er auto's te koop worden aangeboden met geen enkele foto van het interieur of de motorruimte... Die laat ik ook al links liggen... En als je zoals ik al ...tig auto's gezien heb tijdens mijn zoektochten, dan zie je wel wat voor jou als koper wel of niet door de beugel kan bij een aankoop :exactly:

Mijn duurste aankoop is de eerste geweest, de E31, en daar heb ik er zeker 15 gaan bekijken vooraf... Goedkopere EN duurdere... Met deze heb ik het ook getroffen  :thumbsup:, en met de E32 dan, de E30 (gekocht van @kriistof) zeker ook, en m'n recente E34 is nochtans ook een juweeltje, zéér goed onderhouden exemplaar... De E36 is ook zeker geen miskoop geweest, rijdt fantastisch, maar had hier daar wel een krasje, de achterklep heb ik moeten laten spuiten vanwege de gekende roestvorming en onlangs nog roestvorming laten wegwerken n.a.v. vervangen van voorruit (en dit was dus niet zichbaar bij aankoop), qua interieur ook een verzorgde auto... Alleen bij de E28 was wat meer werk nodig, om 'm technisch en optisch (o.a. hagelschade, kleine motor- en ophangingsissues) in een voor mij aanvaardbare staat te brengen, maar daar is dan ook rekening mee gehouden bij de aankoop...

Qua aankoopwaarde staat hier nu 6 auto's in de hal voor samen 38500 euro, verspreid gekocht vanaf 02/2015, en als ik daar de onderdelen- en onderhoudskosten/werken bij optel, zal ik de 50K wel aantikken... Maar dan staan hier ook 6 auto's in (zeer) goede technische en optische staat waarmee ik ook minstens elke week 1x (sommigen méér) de baan op kom en ze gebruik waarvoor ze dienen nl. rijden en alles laten roderen  8)

Wat mij betreft, rijd ik nog 10 jaar met deze verzameling rond, ik ben ze nog lang niet moe :exited:



 
« Laatst bewerkt op: 5 november 2018, 11:08:53 door beemerbuddy »
1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline stievenbol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1091
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #86 Gepost op: 6 november 2018, 10:12:22 »
Heerlijke collectie heb je daar! Ik volg je helemaal in je gevoel rond al die auto's!

Voor +- 40K heb je een hele lekkere 6 reeks Gran Coupé bevoorbeeld, en hoe lekker die bak ook is, ik zou zonder enige twijfel of terugblik kiezen voor 5 of 6 oudere bmw's in bruikbare rijklare staat uit de jaren 80 en 90, voor hetzelfde geld!!
De hoeveelheid plezier die zo'n verzameling kan opbrengen, dat kan je gewoon niet bereiken met eender welke (dure) moderne wagen, vind ik  :)

Knap je die allemaal zo in ere houd (brengt), zoals die pompjes van je koffer moeten vervangen worden, dan maar gelijk al die andere inspanningen erbij doen in de koffer en met die achterlichten enzo, DAT is de juiste mindset! ZO onderhoud je een oude auto  :thumbsup:

Offline BlackE32

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 338
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #87 Gepost op: 6 november 2018, 19:55:46 »
Prachtige e32  :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
stoffel

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2358
  • Snowy, the white shark
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #88 Gepost op: 8 november 2018, 20:31:54 »
Tijdloos gewoonweg en zoveel meer karakter dan een moderne Siebener!
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline Ian

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 301
  • Back 02 Basics
Re: 1993 - E32 - 730i V8 xenon
« Reactie #89 Gepost op: 9 november 2018, 19:32:49 »
Tijdloos gewoonweg en zoveel meer karakter dan een moderne Siebener!
Heb jij de jouwe nog eigenlijk? (E38 dan)
2001 BMW E39 520d Touring - 1973 BMW E10 1602 - (en nog een paar Benzen)
1990 BMW E30 320i Touring (Verkocht) - 1990 BMW E30 318is (Verkocht) - 1983 BMW E30 320i (Verkocht) - 1986 BMW E30 316 (Verkocht)