Auteur Topic:  1988 - E30 - 335i  (gelezen 22165 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2944
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #240 Gepost op: 3 april 2017, 11:00:36 »
Al vaker gehoord dat die Pagids het beter doen on track, en dat EBC het beter doet all round, omdat ze on track wa rapper faden. Ook maar hear say hoor, ik heb zelf nooit fading gehad met EBC omdat ik ook nooit stint na stint na stint heb getracked. Ik ben er blij mee op Gandalf, die Yellows die gij der had onderzitten Joris, zitten er nog altijd onder, ze zijn nog altijd niet op. Ik heb dan ook nog geen trackdays gedaan, maar zelfs na twee ring trips met een paar dagen kachelen in de Eifel en behoorlijk wat spirited ritjes gaan ze nog altijd mee. Verder hebde daar weer een knap lijstje staan, hij gaat een pak strakker rijden met die paar kleine maar toch voelbare updates. Good busy, as usual ;)

Offline GeoBem007

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6271
    • @hertgoan
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #241 Gepost op: 3 april 2017, 11:34:51 »
EBC Yellow is bij mij weggesmolten als boter achteraan op de M135i na 1x trackday. Nu is daar ook het e-diff mede verantwoordelijk voor, dus die blokken zien wel énorm af.
Pagids houden goed stand :)

Offline Blue

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3751
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #242 Gepost op: 3 april 2017, 13:33:29 »
Wat ik me dus afvraag....
Is dat bijremmen nog actief als je een aftermarket diff hebt zitten??

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2944
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #243 Gepost op: 3 april 2017, 15:06:21 »
Logisch gezien wel hè. Een platensper is puur mechanisch, maar dat e-diff werkt op dezelfde manier als ESP/DSC, met bijremmen dan als ik het zo lees, als het zo'n blokken freet. Als ge dat dan afzet, zou ook alles uit moeten, maar da's dan blijkbaar niet het geval. Beetje raar wel dat dat elektronisch bijremt ipv power te sturen naar bepaalde wielen, het vertraagt u dan ipv u te versnellen?

Offline jan.van.gent

  • Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8804
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #244 Gepost op: 3 april 2017, 15:12:48 »
Logisch gezien wel hè. Een platensper is puur mechanisch, maar dat e-diff werkt op dezelfde manier als ESP/DSC, met bijremmen dan als ik het zo lees, als het zo'n blokken freet. Als ge dat dan afzet, zou ook alles uit moeten, maar da's dan blijkbaar niet het geval. Beetje raar wel dat dat elektronisch bijremt ipv power te sturen naar bepaalde wielen, het vertraagt u dan ipv u te versnellen?
Het remt het slippende wiel.
Als bij een niet-sperrend diff 1 wiel doorslipt, dan krijgt het ander wiel 0.0 power.

Als je met je auto met je linker achterwiel op een ijsplek gaat staan, terwijl rechts gewoon op de baan staat, dan ga je niet vooruit geraken.
Een E-diff gaat je linker achter dan afremmen/blokkeren zodat er wel vermogen kan gaan naar het rechter wiel.
E30 316i - E36/7 1.9i - K1100rs - E36 316i - E39 530i - F11 535d

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2944
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #245 Gepost op: 3 april 2017, 15:44:55 »
I see. Slimme techniek wel, maar ik prefereer toch wel mijn 40% 4 platensper 8)

Offline kenson

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1546
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #246 Gepost op: 3 april 2017, 16:02:37 »
Ondertussen is de nieuwe uitlaat ook opgemeten, besteld en geleverd.
Ik vertrek vanaf de spaghetti die ik via @Tom van Anton gekocht heb, daar komt dan een Y-stuk aan zodat ik met 1 buis van 63mm verder kan naar de achterste pot.
Moest dat te luid zijn, komt er nog een extra pot in het midden tussen. De katalysator gaat er tussen uit.
De aangekochte Bonini-einddemper ga ik terug verkopen, die ingang was maar 50mm en ik heb dan maar een universele demper gekocht met de juiste ingang (63mm)

De setup gaat dan zijn als volgt.
Spaghetti - Y-stuk - rechte buis met een flexibel tussen - einddemper

Daarnaast heb ik zo goed als alles voor de ophanging-refresh ook binnen.

Nieuwe draagarmen
Nieuwe spoorstangen
Lowtec Sportfahrwerk 60/50
Aluminium draagarmhouders (E30 M3 spec)
Strongflex schokdemperbevestiging achter
Strongflex subframe mounts
Polyurethaan stuurstangrubber
Strongflex draagarmrubbers achter
H&R stabilisator-set
Nieuwe toplagers vooraan
E36 stuurhuis

Ook zijn er ook 4 nieuwe wiellagers onderweg, als ik toch alles moet los doen knal ik er dat ook ineens nieuw in.

Het enige wat ik dan nog moet aankopen zijn 4 nieuwe remschijven en blokken.
Momenteel is de keuze gevallen op ATE powerdiscs icm EBC geel en stalen remleidingen, in combinatie met wat extra koeling zou dat zeker voldoende moeten zijn voor mijn gebruik.
Iemand alternatieven?  :iono:

Ik heb op de E30 Ate Powerdiscs met PFC 08 rondom, voorheen Hawk HT10; deze waren ok met de M20, maar met de M30 beginnen deze te trillen (op Zolder).  Vandaar ineens het betere werk (PFC of Pagid). EBC yellow kan voldoende zijn, maar ik vreesde voor trillingen (alsook snelle slijtage).
Koeling voorzien?  Dit doet ENORM veel!!  ;)

PS: Lowtec; ik kende dit niet tot ik het las hier... Van waar deze keuze?

« Laatst bewerkt op: 3 april 2017, 16:07:28 door kenson »
1987 Mercedes W126
1990 E30 325i
1998 E36/8 Z3 M Coupé
2005 E91 330i

Offline Jables

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6701
  • Do. Or do not. There is no try.
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #247 Gepost op: 3 april 2017, 16:35:51 »
Ik heb op de E30 Ate Powerdiscs met PFC 08 rondom, voorheen Hawk HT10; deze waren ok met de M20, maar met de M30 beginnen deze te trillen (op Zolder).  Vandaar ineens het betere werk (PFC of Pagid). EBC yellow kan voldoende zijn, maar ik vreesde voor trillingen (alsook snelle slijtage).
Koeling voorzien?  Dit doet ENORM veel!!  ;)

PS: Lowtec; ik kende dit niet tot ik het las hier... Van waar deze keuze?

Hmmm, straks of morgen dan nog maar wat opzoekwerk verrichten ivm de remmen.
Waarom de Lowtec-kit? Ik was eigenlijk op zoek naar veren die achteraan ook voldoende verlaging boden zonder dat ik naar een dure schroefset moest gaan. Dit komt de balans alleen maar ten goede.
De Lowtec kit kan je aanschaffen in 60/50, de H&R cupkit was 60/40.
Daar zaten dan ook ineens 4 verse, kortere, dempers bij om te combineren met de veren.
Naar wat ik gelezen heb, zou de kwaliteit KONI’ish moeten zijn. We zullen zien.
Aangezien ik dat ding maar ne keer of 8 per jaar uit haal, kijk ik natuurlijk ook naar de prijs en die was zeer scherp. Ik ben daar eerlijk in, ik heb het graag in orde maar ik ben ook niet gek. Het moet een plezante hobby blijven, als ik daar andere dingen voor moet laten hoeft het niet voor mij.
2011 Volvo V70 D3

Offline Tito

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1263
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #248 Gepost op: 11 april 2017, 19:12:06 »
Levering 1 is binnen 😎


Foto's van de montage zijn geen schande eh! :exited:

Offline Jables

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6701
  • Do. Or do not. There is no try.
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #249 Gepost op: 11 april 2017, 19:12:57 »
Foto's van de montage zijn geen schande eh! :exited:
Ik wacht nog op de laatste goodies, daarna zwieren we alles er onder 🙂

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

2011 Volvo V70 D3

Offline Whisper

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3345
    • Correct Craft Fan
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #250 Gepost op: 12 april 2017, 10:21:15 »
Yummy yummy...  ;D

The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us...
Gun control means: using BOTH hands.
The car: E61 525D 06/2005 "Luther" - Swirl Flaps - DPF - EGR - ASD'd - Eibach Pro Kit
The boat: Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"

Offline Jables

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6701
  • Do. Or do not. There is no try.
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #251 Gepost op: 4 juni 2017, 07:56:47 »
Ik wacht nog op de laatste goodies, daarna zwieren we alles er onder 🙂

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
Ondertussen is alles binnen en steekt het er ook onder. Aangezien ik wilde mee doen met de E30 E31 E32 E34 rondrit om alles eens goed te testen, hebben ik en mijn collega een paar dagen tot laat gewerkt om alles gereed te krijgen.

- volledig onderstel inclusief dempers, veren, remmen en lagers. ALLES!
- nieuw stuurhuis
- H&R stabi's
- kleppen gesteld + oliewissel
- hydrobrake aangesloten
- nieuwe brandstofleidingen + filter
- ...


2011 Volvo V70 D3

Offline Jables

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6701
  • Do. Or do not. There is no try.
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #252 Gepost op: 4 juni 2017, 08:01:48 »
De deadline hebben we dus gehaald en dus heb ik hem uitgebreid aan de tand kunnen voelen tijdens de rondrit.
FAN-TAS-TISCH!!!

Dat ding stuurt strak, ligt strak op de baan, is snel, is wendbaar, is ECHT auto-rijden...helemaal tevreden van de kar, de opfrissing en de upgrades.

Ready to go dus 😎

Binnenkort project-auspuff 😎
2011 Volvo V70 D3

Offline Capitol

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 576
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #253 Gepost op: 4 juni 2017, 08:27:42 »
Dat heb jij goed gedaan man! 👍🏻

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2944
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #254 Gepost op: 4 juni 2017, 10:48:36 »
Die stance man, echt vet. Strak sturen > poweeeeeeeer!

Offline Motorsport88

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1438
  • F30 335i Melbourn red
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #255 Gepost op: 4 juni 2017, 11:43:25 »
Vetjes!

Totaal andere wagen met al update's zegt!
Netjes

Verstuurd vanaf mijn E6853 met Tapatalk


Offline Andy

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 758
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #256 Gepost op: 6 juni 2017, 09:52:58 »
Staat er goed bij  :thumbsup:, zal genieten zijn geweest  ;D
Welk stuurhuis heb je er nu eigenlijk onder gemonteerd, is een onbekrachtigd exemplaar zo te zien?

De kofferspoiler is trouwens  :drool:
1999 E46 316i stahlblau -> geprakt - 2002 E46 320ci topasblauw -> verkocht - 2006 E87 116i M-pakket titansilber -> verkocht - 2008 E91 335i M-pakket alpinweiss -> daily/fun - 1990 E30 (325i) lagunagroen -> verkocht - 1978 E21 316 pastellblau -> verkocht - 1993 E36 325i sedan -> 100% track  - 2009 R56 COOPER S horizon blue -> fun & voor madam

Offline Jables

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6701
  • Do. Or do not. There is no try.
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #257 Gepost op: 6 juni 2017, 12:11:46 »
Staat er goed bij  :thumbsup:, zal genieten zijn geweest  ;D
Welk stuurhuis heb je er nu eigenlijk onder gemonteerd, is een onbekrachtigd exemplaar zo te zien?

De kofferspoiler is trouwens  :drool:

Awel, ik wilde per se het stuurhuis onverkracht laten omdat dit naar mijn gevoel toch plezanter is en meer feedback geeft.

Ik had dan ontdekt dat de eerste E36 316i ook een onverkracht stuurhuis had en een E36 stuurhuis is per definitie korter dan dat van de E30.
Met andere woorden; ik DACHT dat ik de heilige graal gevonden had. Onbekrachtigd EN korter. Het stuknummer voor dat stuurhuis was immers uniek voor dat type wagen.

Bij de montage zag ik dan dat het stuknummer op mijn stuurhuis en het aangekocht stuurhuis identiek was. Blijkbaar is dat dus krak hetzelfde als een E30-stuurhuis.  ::)
Waarom die stuknummers dan niet identiek zijn is me ook een raadsel.
Niet helemaal wat ik in gedachten had maar toch tevreden dat ik een stuurhuis heb zonder speling nu.
2011 Volvo V70 D3

Offline Jables

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6701
  • Do. Or do not. There is no try.
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #258 Gepost op: 16 juli 2017, 10:33:37 »
Project auspuff is ook afgerond trouwens. De Hartge Spaghetti pastte niet dus OEM uitlaat spruitstuk, katalysator-delete en straight pipe naar een einddemper.
Allemaal self-made en blij met het resultaat.
2011 Volvo V70 D3

Offline Bananenman

  • Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10901
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #259 Gepost op: 16 juli 2017, 10:41:02 »


Dat moet brullen :D

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2944
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #260 Gepost op: 16 juli 2017, 11:37:53 »
Videodinges, videodinges.

Offline DéGioke

  • Premium Member
  • Trade Count: (+3)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6367
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #261 Gepost op: 16 juli 2017, 13:16:35 »
Lijkt me netjes gemaakt ;)
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

Offline kenson

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1546
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #262 Gepost op: 18 juli 2017, 21:46:55 »
Ik wil een geluidsfragment ;)
1987 Mercedes W126
1990 E30 325i
1998 E36/8 Z3 M Coupé
2005 E91 330i

Offline Triple-FX

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 193
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #263 Gepost op: 20 juli 2017, 13:11:43 »
Ik wil een geluidsfragment ;)

+1  :D

Offline Jables

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6701
  • Do. Or do not. There is no try.
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #264 Gepost op: 25 juli 2017, 20:59:57 »
2011 Volvo V70 D3

Online FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2151
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #265 Gepost op: 25 juli 2017, 21:13:49 »
Damn,  zo ne vette batsbak hebben en dat dan wegdoen...   op momenten als deze zou ik een hele grote garage willen en een nog grotere portefeuille....
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag!! Sterven, dat doe je maar 1 keer....



F21  || F48  ||  FJR

Offline fonny

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3107
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #266 Gepost op: 25 juli 2017, 21:24:46 »
Dafuq? :thinking:

Succes met de verkoop.
Live your life.

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10317
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #267 Gepost op: 26 juli 2017, 12:10:01 »
Je ging daar wel nog eens mee afkomen he vriend.

Offline flash

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1435
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #268 Gepost op: 26 juli 2017, 18:15:38 »
Was de klik er dan toch niet? ;p

Succes met de verkoop iig
'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak?
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-'18 Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht '18-? Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => daily beast
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak [/

Offline mega_stihl

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1930
Re: 1988 - E30 - 335i
« Reactie #269 Gepost op: 28 juli 2017, 12:13:08 »
https://www.2dehands.be/autos/bmw/3-reeks/e30-335i-360559801.html

Ook net tegengekomen. Waarom verkoop je deze? Moest ik zoiets hebben zou die nooit buitengaan!
2008-2010 Opel Astra F 1.6 16v sport  -  2010 BMW E36 320i (RIP)
2010-2011 Mitsubishi Carisma 1.6 16v  -  2011-2013 BMW E34 520i
2012-... BMW E32 730i  -  2013-2016 BMW E46 320d
2014-... Suzuki SV650S  -  2016-... BMW E46 320Ci