Bij deze het topic van mijn nieuwe aanwinst ter vervanging van de E91

Omdat ik een nieuwe job gevonden heb als buschauffeur bij De Lijn, en ik bijgevolg veel minder kms moet malen dan voordien (lees 40km per dag max ipv 120-130km per dag) is mijn zoektocht naar een benzine model begonnen.
Ik ben altijd al een E36 fan geweest, en dan vooral de coupé en cabrio. Toen mijn vader een goeie 12 jaar geleden een E36 coupé kocht was ik als jong broekie helemaal in de wolken.
Daarom dat ik nu mijn droom achterna ben gegaan. E91 is vorige week verkocht geraakt en opgehaald voor een deftige prijs dus kon ik gelijk beginnen met zoeken op de verschillende welbekende site's.
En ik had een "Momenolleke''

na een uurtje of wat had ik een mooie gevonden op het net.
Een origineel Nederlandse 320i cabrio van '97 met tal van opties die ik direct helemaal zag zitten. Een Cosmos zwarte met M-pack, hardtop en saffraangele lederen zetels. Eerst schrok de km-stand mij een beetje af, met zijn 193k km, maar de eigenaar wist me te vertellen dat hij een kaft met facturen had die teruggingen tot en met 2012 dus dat vond ik weer erg interessant worden. Alles eens overlopen via telefoon, en de volgende dag gaan kijken.
Tja dat was liefde op het eerste gezicht, motor draaide zoetjes zonder getik of rare bijgeluiden, geen rookvorming uit uitlaat,... enkel een paar cosmetische zaken zoals de lederen zetels die wat crackelee hebben en eens grondig gepoetst en gevoed moeten worden, de boordcomputer die pixelverlies heeft

En de body die eens een polierbeurtje kan gebruiken

kortom de standaard dingetjes voor een (e36) auto van 18 jaar oud.
RDW was natuurlijk niet open op zaterdag, dus voorschot gegeven en vandaag afgesproken bij de RDW om de export te regelen.
Alles was op 10 minuutjes geregeld en gedaan dus kon ik de rit van 100km naar huis beginnen

Reed heerlijk voor een wagen van 18 jaar oud, ik schrok eerlijk gezegd dat ik maar weinig moest inboeten op comfort tov mijn E91. Achter het glas was het best warm dus optimaal gebruik kunnen maken van de climate controle, en ook van de cruise control

Zal hier ook nog even de optielijst plakken

Type 320I (EUR)
Dev. series E36 (C)
Line 3
Body type CABRIO
Steering LL
Door count 2
Engine M52
Cubical capacity 2.00
Power 110
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)
Upholstery LEDER SOFT/SAFRANGELB (P8SG)
Prod. date 1997-02-12
Order options
No. Description
243 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL
380 HARDTOP PREPARATION
388 SOFTTOP BLACK
399 SOFTTOP OPERATION, FULLY AUTOMATIC
438 WOOD TRIM
441 SMOKERS PACKAGE
473 ARMREST, FRONT
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
540 CRUISE CONTROL
542 CHECK CONTROL
556 EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY
687 RADIO PREPARATION
704 M SPORT STYLING BODY AND SUSPENSION
818 MAIN BATTERY SWITCH
863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
886 DUTCH / ON-BOARD DOCUMENTATION
Series options
No. Description
210 ANTI-BLOCKIER-SYSTEM ( ABS )
214 AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION
246 STEERING COLUMN ADJUSTMENT MECHANICAL
285 LT/ALY WHEELS BMW STYLING
300 ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH
340 PROTECTOR STRIPES IN BLACK
411 WINDOW LIFTS, ELECTRIC
451 BEIFAHRERSITZ-HOEHENVERST.MECH
545 DREHZAHLMESSER,KM/H-TACHO,AN.U
548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
564 INTERIOR LIGHT PACKAGE
806 3RD STOP LIGHT
Aankomende mods/aanpassingen:
- nieuwe remschijven + blokken rondom
- lederen zetels herstellen (colourlock attributen zijn besteld)- nieuw 11 knops BC of upgraden naar 18 knops, ben alleen niet zo een held in dat elektronica gedoe

- radio erin- korte antenne
- veerpootbrug
- wood trim vervangen door gewoon zwart - weet alleen niet goed waar ik dat het beste kan vinden

- nieuwe pook want deze is gebarsten en ziet er niet uit

(evt in combi met short shift)
- ...
Kleine bijkomstigheid waar ik aan twijfel

een M52 motor is toch met distributie ketting he? Of ben ik nu zo abuis

En na die lap tekst uiteraard een paar foto's, voorlopig nog maar 1 zelf kunnen maken na de rit naar huis daarom 2 extra geleend van de verkoper.
Meer foto's volgen als de wagen op Belgische platen staat en ik hem eens deftig gepoetst heb