Auteur Topic:  2008 - E92 - ///M3 Melbourne Rot  (gelezen 14022 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vakantieman

  • Trade Count: (+1)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 60
Re: 2008 - E92 - ///M3 Melbourne Rot
« Reactie #120 Gepost op: 21 maart 2020, 11:13:20 »
Kwijlbak  :drool:
E92 330d --> sold
Seat Leon cupra DSG

Offline Jamme1981

  • Trade Count: (+25)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11319
  • Beter realist dan negatief/optimist.
Re: 2008 - E92 - ///M3 Melbourne Rot
« Reactie #121 Gepost op: 21 maart 2020, 13:45:35 »
Zeer knappe e92 M3. Deze ziet er zeker zijn leeftijd niet uit. Maar krijgt ook de nodige zorgen/aandacht als ik dit topic zo doorneem.
Staat prachtig op die velgen. Lekker OEM.
Véél rijplezier ermee.
e87 - 116i - 115pK - Sonora - Havana - e30 - 316i -  99pK - Brillianrot - Anthrazit stoff - e61 - 525d - 163pK - Silbergrau-Black -SOLD
Freude Am Fahren
VW Corrado-1989-1800 16V

Offline RDR

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 845
Re: 2008 - E92 - ///M3 Melbourne Rot
« Reactie #122 Gepost op: 21 maart 2020, 18:52:42 »
Merci gasten.

Die houden we inderdaad in tiptop conditie. Is een testament naar tijden die nooit meer terugkomen...V8 zonder turbo, 3 pedalen.

Dit kleur, velgen, interieurkleur was hetzelfde als het lanceringmodel die op de stand stond in Frankfurt in 2007 en van deze werden schaalmodellen van gemaakt voor alle dealers (heb er zelf zo eentje).

2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline hmn_pwr

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 121
Re: 2008 - E92 - ///M3 Melbourne Rot
« Reactie #123 Gepost op: 22 maart 2020, 00:04:11 »
Het is old-skool he. Je moet hem in toeren houden anders sla je maar een stom figuur. En qua point-to-point snelheid is deze al lang voorbijgestreefd door moderne ///M modellen met DKG versnellingsbakken, launch control etc.

Maar qua rijplezier, sound en beleving...is voor mij nog altijd top. Er komen mijns inziens noooit meer geen sportauto's met atmosferische V8s die tot 8400 toeren ofzo gaan (of het zouden speciallekes meten zijn in beperkte oplages met hoge prijzen) dus ik blijf hardnekkig vasthouden aan deze, als eerbetoon aan wat BMW met de S65 motor heeft bereikt. Volgens Monserez is het nog de enige E9X M3 in onderhoud bij hen in de streek...we geven nog niet op.

²²²²²²
Idd, wat ben je met een moderne :///M: of turbobenzine sport(ieve) wagen van een ander merk met 400-500 pk en 400-500+ Nm vanaf pakweg 1.500 tr/min, plus automaat en launch control? En artificieel geluid uit de boxen + evt. een speciale (meestal non-oem) uitlaat zodat het geluid nog op iets trekt?

- In feite ben je dan bijna even goed af met een diesel met euro6 norm, al de cijferkes zijn hetzelfde, behalve iets minder vermogen, zelfs met 3 turbo's erop :o maar veel efficiënter (verbruik bijna /2) en qua geluid is een 6L diesel niet zo veel minder en gebruiken ze tegenwoordig ook meer en meer soundgenerators zodat ze (binnen) bijna als benzines klinken.
- Met al die power, newtonmeters en zonder zelf iets te moeten doen (launch-control) behalve je stuur vast te houden ben je (heel) rap weg aan de lichten, maar moet je bijna even snel terug op de rem gaan staan om je rijbewijs niet te verliezen door een vaste (of evt. mobiele) camera of door het volgende licht.
- Als je eens doortrekt op de autostrade zit je veel te snel aan 160 km/u (rijbewijs) dus amper fun te beleven, itt met een atmo waarmee je langer kunt genieten tot de grens van die 160 bereikt is.
- Last but not least: respect :thumbsup: voor wie de absurde taxen ophoest om met een 4l atmo te rijden (of bijv. met de 5l Ford Mustang) die heeft veel meer ballen aan zijn lijf dan wie zo snel mogelijk weg kan geraken aan de lichten, en er op café of op internetfora over stoeft  ;D

Een atmo benzine waarmee je nog zelf  'moet' schakelen is zoveel leuker en is nog echt auto-rijden imo.

Geniet zo lang mogelijk van je E92 M3!
En zelfs al staan er op den duur +/- 200.000 km op de teller en je hem toch weg zou doen, je zult altijd wel een liefhebber vinden.

Misschien koop ik er ooit één (de ballen zijn er, het geld een pak minder, onder meer door die b...) en intussen geniet ik van de bescheidener 3 liter atmo N52 in m'n Z4 QP.

Offline RDR

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 845
Re: 2008 - E92 - ///M3 Melbourne Rot
« Reactie #124 Gepost op: 22 maart 2020, 19:50:08 »
Bedankt voor de positeive commentaar. Hij is inderdaad niet ideaal voor rode licht sprintjes maar eens hij op toeren is, kan hij goed mee met de moderne  :///M: met toch iets meer beleving.

Nu staan er 107k op aangezien hij 5jaar als familiewagen heeft dienst gedaan en ons vele mooie herinneringen heeft geschonken (Gorges Du Verdon, Como-meer, Interlaken), mogelijks gaan we iets zoeken met een grotere achterbank en koffer nu de gasten groter zijn maar wegdoen staat zeker niet in het plan.

Als uitsmijter in moeilijke tijden, hier nog een fotootje die ik eerder nog niet gepost heb denk ik.



2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline Jamme1981

  • Trade Count: (+25)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11319
  • Beter realist dan negatief/optimist.
Re: 2008 - E92 - ///M3 Melbourne Rot
« Reactie #125 Gepost op: 22 maart 2020, 20:27:20 »
Dat is desktopachtergrond materiaal deze foto.
 :drool:
e87 - 116i - 115pK - Sonora - Havana - e30 - 316i -  99pK - Brillianrot - Anthrazit stoff - e61 - 525d - 163pK - Silbergrau-Black -SOLD
Freude Am Fahren
VW Corrado-1989-1800 16V

Offline Machiel

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1231
Re: 2008 - E92 - ///M3 Melbourne Rot
« Reactie #126 Gepost op: 26 juni 2020, 20:38:15 »
Zo een wagens gehad hebben & dan als familie ook echt gebruik van gemaakt blijven zowiezo een waarde hebben bij elk gezinslid denk ik dan :bow:
En al gedachten naar de opvolger?
1st BMW: E30 318i 1989 (wrecked) - E39 520D 2000 (sold) - E39 525D 2003 (sold) - E91 320D 2011 (current) - Honda VFR 750 1995 (current bike)

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6158
Re: 2008 - E92 - ///M3 Melbourne Rot
« Reactie #127 Gepost op: 27 juni 2020, 13:09:45 »
Opvolger? :wiggleyes: Heb ik iets gemist dan?

Vroeger was ik iets minder van van de 8cyl  :///M:‘s (IL6 ftw) maar ondertussen zitten al die atmo hoge toerendraaiers in het bovenste schuif :drool:

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline RDR

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 845
Re: 2008 - E92 - ///M3 Melbourne Rot
« Reactie #128 Gepost op: 27 juni 2020, 20:27:39 »
Zo een wagens gehad hebben & dan als familie ook echt gebruik van gemaakt blijven zowiezo een waarde hebben bij elk gezinslid denk ik dan :bow:
En al gedachten naar de opvolger?

Wel mijn kinderen zijn 6 en 10 ik weet niet in hoeverre dat ze realizeren dat dit geen gewone gezinsauto is, ze zijn meer fan van de oldtimer.

Kwestie opvolger, verkopen doe k hem zeker niet maar hij heeft al wat kms dus mogelijks parkeer ik hem voor fun-duties only. Voor de familietaken wordt het geen zware  :///M: ge kunt nie blijven benzine verstoken  aan 18l/100km ;D
Zeker een BMW en zeker een occassie want nieuw heeft geen nut aangezien ik maar 6w per jaar in Belgie ben. Misschien een dikke 7 van een paar generaties terug met veel opties, de kinderen worden al wat groter en zo kunnen ze loungen achteraan.
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline RDR

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 845
Re: 2008 - E92 - ///M3 Melbourne Rot
« Reactie #129 Gepost op: 27 juni 2020, 20:31:54 »
Opvolger? :wiggleyes: Heb ik iets gemist dan?

Vroeger was ik iets minder van van de 8cyl  :///M:‘s (IL6 ftw) maar ondertussen zitten al die atmo hoge toerendraaiers in het bovenste schuif :drool:

De atmo 6-cyl E36/46 zijn waarschijnlijk ook diegene met het meeste rijplezier denk k maar qua theatrale presence niks boven die S65. De E30 zal dan weer de puurste zijn. Het is eigenlijk wel tof dat al die M3 generaties andere karakters hebben, ze hebben allemaal iets.
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3553
Re: 2008 - E92 - ///M3 Melbourne Rot
« Reactie #130 Gepost op: 28 juni 2020, 00:41:00 »
De atmo 6-cyl E36/46 zijn waarschijnlijk ook diegene met het meeste rijplezier denk k maar qua theatrale presence niks boven die S65. De E30 zal dan weer de puurste zijn. Het is eigenlijk wel tof dat al die M3 generaties andere karakters hebben, ze hebben allemaal iets.

Volledig mee eens! :thumbsup:
2012 - Porsche Cayman R

Online d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 17745
  • Carpe diem!
Re: 2008 - E92 - ///M3 Melbourne Rot
« Reactie #131 Gepost op: 7 augustus 2020, 19:01:10 »
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'