Auteur Topic:  Klachten van dealer  (gelezen 114818 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Woodykipo

  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6282
Re: Klachten van dealer
« Reactie #870 Gepost op: 21 november 2018, 06:15:34 »
Held  :thumbsup:. Wel schandalig als je ziet wat allemaal is stukgegaan zo kort op elkaar. En dat in die prijsklasse *SLIK*.
Hoe meer technologie erop zit hoe meer er kan kapot gaan,hangt volgens mij niet van de prijsklasse af :P

Offline DanyDC

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 93
Re: Klachten van dealer
« Reactie #871 Gepost op: 21 november 2018, 08:36:29 »
Klopt natuurlijk, maar wanneer je als koper dieper in de geldbeugel tast en een duurder model aanschaft dan liggen de verwachtingen wellicht hoger en eigenlijk lijkt het mij logisch dat de kwaliteit en afwerking in verhouding zijn met de betaalde prijs. Het blijft natuurlijk mechaniek en electronica en uiteraard kan er een en ander fout gaan maar ik denk dat het dan de taak is van de dealer en invoerder om een tandje bij te steken.

Offline Dilyra

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2024
Re: Klachten van dealer
« Reactie #872 Gepost op: 22 november 2018, 01:42:32 »
Klopt natuurlijk, maar wanneer je als koper dieper in de geldbeugel tast en een duurder model aanschaft dan liggen de verwachtingen wellicht hoger en eigenlijk lijkt het mij logisch dat de kwaliteit en afwerking in verhouding zijn met de betaalde prijs. Het blijft natuurlijk mechaniek en electronica en uiteraard kan er een en ander fout gaan maar ik denk dat het dan de taak is van de dealer en invoerder om een tandje bij te steken.

+1
BMW geschiedenis:BMW E90 318d(Sold), E93 320i(Sold), E60 525d(Sold), E61 525d(Sold), F11 520d(Sold), F07 535i(Sold), E92 320d(Sold), E91 335Da (Sold). Heden -> F30 316d *If God doesn't drive BMW, then why is the sky white and blue?* (ook nog gehad: Seat ibiza fr, Alfa Romeo Mito QV, Alfa Romeo 159 ti, VW Passat break 2013, Audi A6 break 2013)

Offline DHL

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 358
Re: Klachten van dealer
« Reactie #873 Gepost op: 29 november 2018, 16:01:17 »
Ikzelf heb eigenlijk nog geen grote klachten gehad met mijn BMW's. Hiervoor reed ik (als verkoper van) met een veel verkocht Frans merk.

Uiteraard is de BMW duurder in aankoop... maar de kwaliteit ligt toch veel hoger. Heb ik het nog niet over betrouwbaarheid, maar gewoon de materialen en vooral de werking van de 'snufjes'. Zit groot verschil op! Simpele dingen zoals de snelheid waarmee de verwarming of airco werken, de mogelijkheden die men niet vernoemt in de catalogus maar die je bij BMW toch kan instellen zoals bvb het automatisch stoppen als je in achteruit te dicht een object nadert. Zo'n extra's heb je daar niet.
Ook de werking die altijd correct is maakt een groot verschil. Wat ben je met parkeersensoren als ze maar de laatste halve meter beginnen detecteren..?

En dan de naverkoop. Mijn wagen is steeds netjes na onderhoud, geen vuile vettige voetafdrukken op de mat, wagen wordt mooi gewassen. Het kost allemaal wel wat meer, maar je krijgt ook meer. Ook dat is kwaliteit.

Enige minpunt: word nu wel meer geconfronteerd met burgers die zich flik voelen op de snelweg als je te snel rijdt lol. En afgunst als ik mijn invalidenkaart leg terwijl je uiterlijk niets aan mij ziet. Vroeger nooit op aangesproken, nu regelmatig. Als invalide mag je dus geen 5 of 7 rijden en moet je sukkelaar zijn. Dat je zelfstandige was en heler dagen uw kloten afdraaide om iets te bereiken doet er uiteraard niet toe, dat ik 20 of meer pillen per dag moet pakken zien ze niet...
Vroeger maakte ik me boos en vroeg ik vriendelijk of ze mijn hand op hun kaak wilden, tegenwoordig niet meer....ik zeg gewoon dat ik die kaart gekocht heb op het internet, dan worden ze helemaal gek en hebben ze iets om over te babbelen 's avonds :)

Offline Pannenkoek

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2059
Re: Klachten van dealer
« Reactie #874 Gepost op: 30 november 2018, 10:35:08 »
Ikzelf heb eigenlijk nog geen grote klachten gehad met mijn BMW's. Hiervoor reed ik (als verkoper van) met een veel verkocht Frans merk.

Uiteraard is de BMW duurder in aankoop... maar de kwaliteit ligt toch veel hoger. Heb ik het nog niet over betrouwbaarheid, maar gewoon de materialen en vooral de werking van de 'snufjes'. Zit groot verschil op! Simpele dingen zoals de snelheid waarmee de verwarming of airco werken, de mogelijkheden die men niet vernoemt in de catalogus maar die je bij BMW toch kan instellen zoals bvb het automatisch stoppen als je in achteruit te dicht een object nadert. Zo'n extra's heb je daar niet.
Ook de werking die altijd correct is maakt een groot verschil. Wat ben je met parkeersensoren als ze maar de laatste halve meter beginnen detecteren..?

En dan de naverkoop. Mijn wagen is steeds netjes na onderhoud, geen vuile vettige voetafdrukken op de mat, wagen wordt mooi gewassen. Het kost allemaal wel wat meer, maar je krijgt ook meer. Ook dat is kwaliteit.

Enige minpunt: word nu wel meer geconfronteerd met burgers die zich flik voelen op de snelweg als je te snel rijdt lol. En afgunst als ik mijn invalidenkaart leg terwijl je uiterlijk niets aan mij ziet. Vroeger nooit op aangesproken, nu regelmatig. Als invalide mag je dus geen 5 of 7 rijden en moet je sukkelaar zijn. Dat je zelfstandige was en heler dagen uw kloten afdraaide om iets te bereiken doet er uiteraard niet toe, dat ik 20 of meer pillen per dag moet pakken zien ze niet...
Vroeger maakte ik me boos en vroeg ik vriendelijk of ze mijn hand op hun kaak wilden, tegenwoordig niet meer....ik zeg gewoon dat ik die kaart gekocht heb op het internet, dan worden ze helemaal gek en hebben ze iets om over te babbelen 's avonds :)

Wat de naverkoop bij BMW betreft ben ik niet zo tevreden en als men mijn wagen zou wassen, zou ik ontploffen. Zij weten niet hoe het volgens de regels van de kunst moet.

Ik heb er ook een hekel aan dat men de deur niet dicht doet bij de klink, maar bij de zwarte high gloss b-stijl. Je doet een glazendeur in huis toch ook open of dicht bij de deurgreep in plaats van met je vettige pollen tegen dat glas te duwen?

Als er een merk is waar aftersales van het niveau zijn waar BMW bij verbleekt, dan is het Lexus.

Je vervangwagen staat reeds met ingeschakelde airco te draaien, er liggen voorverpakte vochtige doekjes (eerder handdoekjes van textielkwaliteit in plaats van die flinterdunne babydoekjes) met de Lexus naam op in het opbergvakje, men vraagt terloops wat je graag drinkt en dan staan er twee gekoelde flesjes, blikjes in de bekerhouders.

Als je een vervangauto wenst, dan rekent men niets aan voor die wagen. Er zijn niet veel Lexus dealers in BelgiŽ (1 per provincie ongeveer) dus had mijn broer gevraagd of ik met de zijne wou gaan voor een onderhoudsbeurt. Wagens gewisseld en ik op weg naar de dealer, mij verkneukelend hoe amateuristisch het er zou aan toe gaan bij die veredelde Toyota garage.

Ďs Avonds die wagen terug binnengebracht en vergeten terug vol te tanken terwijl ik die halfleeg had gereden. Zo een 2,5 liter hybride zuipt wel wat, ik meld dat dus en men zegt dat de brandstofkost gratis is...

Het onderhoud zelf met alle filters kwam op 400 euro en geen cent meer dan vooraf afgesproken.

Na afloop kreeg ik een bamboe doos met Lexus opschrift met boek voorzien van zeer stevige en luxueuze kaft over de geschiedenis van Lexus.

Het zijn maar details, maar ze blijven wel in het achterhoofd zitten. Ik voelde mij erg gewaardeerd daar.



Dat er mensen zijn die je veroordelen om een niet zichtbare handicap moeten zij weten. De gewone burger is geen agent en heeft zich niet te moeien, zeker niet als je een invalidenkaart hebt.

Praktijkvoorbeeld: de laatste keer in een pretpark kwam een ganse meute kinderen met begeleiders langs de uitgang binnen op een attractie en kreeg voorrang op vertoon van een invalidenpasje. Consternatie alom in de wachtrijen en boze mensen dat die kinderen er niet ziek of invalide uit zagen, tot een van de begeleiders meldde dat het kinderen waren waarvan het er op neerkwam dat ze hun urine niet lang konden ophouden.

Dat kon nog steeds niet op begrip rekenen want toen werd geroepen dat ze maar een pamper moesten omdoen. Die misplaatste jaloezie ook.

Offline DHL

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 358
Re: Klachten van dealer
« Reactie #875 Gepost op: 30 november 2018, 16:56:40 »
Ja, mensen gunnen mekaar niets meer. Heb de indruk dat de verzuring de laatste jaren toeneemt. Vroeger zei ik altijd gedag als ik langs het jaagpad fietste. Nu niet meer, zijn er die kijken alsof ge ne zot zijt. Echter de jeugd lijkt me wel weer opener te zijn. Maar heb de indruk hoe ouder men wordt, des te onverdraagzamer men wordt.
Zou momenteel niet graag aan de receptie staan van een garage. Die mensen krijgen alle chit over zich, net alsof zij de eigenaar ban de garage zouden zijn. Als het echt hoog zou zitten vraag ik naar de patron..,

Offline beemerke2000

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1008
Re: Klachten van dealer
« Reactie #876 Gepost op: 8 december 2018, 01:28:56 »
Ja, mensen gunnen mekaar niets meer. Heb de indruk dat de verzuring de laatste jaren toeneemt. Vroeger zei ik altijd gedag als ik langs het jaagpad fietste. Nu niet meer, zijn er die kijken alsof ge ne zot zijt. Echter de jeugd lijkt me wel weer opener te zijn. Maar heb de indruk hoe ouder men wordt, des te onverdraagzamer men wordt.
Zou momenteel niet graag aan de receptie staan van een garage. Die mensen krijgen alle chit over zich, net alsof zij de eigenaar ban de garage zouden zijn. Als het echt hoog zou zitten vraag ik naar de patron..,

Dat is waar. Veel van de jeugd komt tegenwoordig vragen wat je probleem is. Dat had je vroeger zo niet  ;D

Offline RDR

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 659
Re: Klachten van dealer
« Reactie #877 Gepost op: 8 december 2018, 06:52:32 »
Wij waren diegene die vroegen aan de oudere wat hun probleem was he!

Oftewel "Ei k kleirsj oan va je moedre miskiens?"
"I spent a lot of money on booze, women and fast cars. The rest I just squandered." (George Best)

Offline Tmass

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1474
Re: Klachten van dealer
« Reactie #878 Gepost op: 8 december 2018, 15:45:55 »
Enige minpunt: word nu wel meer geconfronteerd met burgers die zich flik voelen op de snelweg als je te snel rijdt lol.

De ironie is dat die zelfverklaarde burgerwachten zichzelf eigenlijk schuldig maken aan verkeersagressie, waar veel zwaardere boetes opstaan dan op een paar km te snel te rijden. Als je dan al te snel rijdt, want veel van die ongeletterden denken dat de snelheid op hun dashboard ook hun effectieve snelheid is en gaan daar dan ook op af. Die jaloezie bij sommige mensen blijft er toch echt inzitten, alsof het de schuld is van iedereen behalve zichzelf dat ze met een Peugeot moeten rondrijden.

Offline chris k

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1185
Re: Klachten van dealer
« Reactie #879 Gepost op: 8 december 2018, 16:12:22 »
Een Opel is tegenwoordig ook Peugeot motor dus die doen ook zo