Auteur Topic:  BMW K1200S... alle tips en ervaringen welkom!  (gelezen 1132 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ceke1985

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 391
BMW K1200S... alle tips en ervaringen welkom!
« Gepost op: 18 augustus 2015, 17:09:08 »
Hallo iedereen

Sinds kort begon het weer te kriebelen. Ik ben stilaan aan het uitkijken naar een nieuwe motorfiets en liet mijn oog vallen op de BMW K1200 S. Ik vind het gewoon erg knap qua design, betaalbaar en voor mensen met mijn postuur en lengte ( 2M) een geschikte motorfiets.


pic upload


Iemand hier die deze motorfiets heeft? Tips bij aanschaf? Ervaringen?

Alvast dikke merci!

Groeten

Cédric
335I N54 2007 - BMS JB4 Stage 2 + Meth - OCC- BMS Catless downpipes - Mishomoto radiator - BHT intercooler - Bilstein B14 onderstel - clutchworks fx350- Pure stage 2 turbo's - Fuel it stage 2 - RB inlets - JB4 connection kit- custom flashing bij trebila.

Offline BIG charlie

  • Trade Count: (+2)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 919
Re: BMW K1200S... alle tips en ervaringen welkom!
« Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2015, 19:27:22 »
Zeer mooie motor en ook een degelijke motor.
Alleen twijfel ik dat op de lang(ere) afstand deze motor comfortabel zit voor een persoon van 2 meter lengte.
Ik denk zelfs dat je met de knieen tegen de rand van de kuip of voorbij de kuip gaat komen wat ronduit lastig is.
Gewoon eens testen en dit door een stukje te rijden ermee ( niet in de toonzaal effe opzittten).

succes met de zoektocht  :thumbsup:

grtz

BC
F21 116 ede lci Mineral Grau.

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i

Offline ceke1985

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 391
Re: BMW K1200S... alle tips en ervaringen welkom!
« Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2015, 19:52:39 »
@BIG charlie : vanaf welke afstand spreek je dan? Ik vernam van diverse personen dat dit een ruime motor is door de lange wielbasis. Geen idee of dit eig klopt.

Zwakke punten gekend? Latere bouwjaren beter?

Groeten

Cédric
335I N54 2007 - BMS JB4 Stage 2 + Meth - OCC- BMS Catless downpipes - Mishomoto radiator - BHT intercooler - Bilstein B14 onderstel - clutchworks fx350- Pure stage 2 turbo's - Fuel it stage 2 - RB inlets - JB4 connection kit- custom flashing bij trebila.

Offline Blue

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3210
Re: BMW K1200S... alle tips en ervaringen welkom!
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2015, 12:35:35 »
Kunt best zowieso eerst eens gaan testen hoor.
Ze zijn soms idd groot genoeg maar voor lange benen steken de knieeen dan net ergens tegen een kuipstuk en dan heb je er ook niets aan.
(Niet dat dat hier is)

Maar ge kunt best, als mede lange mens, tegoei testen.

Op mijn ktm rc8 zit ik vb perfect met mijn 2m (en lange benen)
Op de vtr ook en op een RT in den tijd ook (alleen vond ik die boxerschud maar niets)

Offline ceke1985

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 391
Re: BMW K1200S... alle tips en ervaringen welkom!
« Reactie #4 Gepost op: 13 september 2015, 15:38:54 »
Kunt best zowieso eerst eens gaan testen hoor.
Ze zijn soms idd groot genoeg maar voor lange benen steken de knieeen dan net ergens tegen een kuipstuk en dan heb je er ook niets aan.
(Niet dat dat hier is)

Maar ge kunt best, als mede lange mens, tegoei testen.

Op mijn ktm rc8 zit ik vb perfect met mijn 2m (en lange benen)
Op de vtr ook en op een RT in den tijd ook (alleen vond ik die boxerschud maar niets)


Ik heb er ondertussen één gekocht. Ik post snel wat meer info!

Greetz

335I N54 2007 - BMS JB4 Stage 2 + Meth - OCC- BMS Catless downpipes - Mishomoto radiator - BHT intercooler - Bilstein B14 onderstel - clutchworks fx350- Pure stage 2 turbo's - Fuel it stage 2 - RB inlets - JB4 connection kit- custom flashing bij trebila.

Offline M-Power

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4758
Re: BMW K1200S... alle tips en ervaringen welkom!
« Reactie #5 Gepost op: 20 november 2015, 11:43:26 »
Ooit iets gehoord dat tot bepaald jaar  (eind 2007 ? ) versnellngsbak of schakel mechanisme niet optimaal was en dat je best ook af en toe (om de paar jaar  of ca 40 000 km ?) olie vd cardan ververst want dat durft al eens overgeslagen worden .

En brandstofniveausensor zou ook gekend zwak punt zijn
« Laatst bewerkt op: 20 november 2015, 11:53:36 door M-Power »