Auteur Topic:  2007 - E86 - Z4///M Coupé - Sepang Bronze  (gelezen 27598 keer)

Offline henotteke

• Trade Count: (0)
  • World Champion
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupé - Sepang Bronze
« Reactie #300 Gepost op: 22 oktober 2017, 19:06:58 »
was leuk om de Z4M nog eens te zien!
mooie curve in elk geval!

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #301 Gepost op: 23 oktober 2017, 09:26:29 »
Knappe cijfers! :thumbsup:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline GunSpeed

• World Champion
« Reactie #302 Gepost op: 25 oktober 2017, 13:23:21 »
Topwagentje  :thumbsup:

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #303 Gepost op: 1 oktober 2018, 15:48:59 »
Dit weekend een kleine aanpassing gedaan, nl. een Eventuri intake geinstalleerd.
Reden was dat ik langer op zoek was naar wat meer sound, en eerste idee was iets te doen aan de uitlaat, liefst meer geluid uiteraard, maar ook weer niet te.
Eens wat rondgekeken voor een kleppenuitlaat, maar die dingen zijn duur, en nadeel is dat ze niet TUV-geprüft zijn.
CSL-style airbox was een andere piste, maar eveneens redelijk prijzig, daarbij nog een Alpha-N tuning ... in die piste had ik weinig zin.

Een paar weken terug dan opeens een leuke promo gezien van Eventuri intakes bij boardsponsor Apec.
De reviews van deze intake nog eens meer in detail bekeken, en tot de vaststelling gekomen dat dat misschien wel eens zou kunnen zijn wat ik zoek.
Prijs gevraagd, bestelling geplaatst en dit weekend geinstalleerd, zo vlug kan het soms gaan  :)

Een Eventuri intake is een mooi stukje carbon, dat is al meteen duidelijk bij het uitpakken, installatie is redelijk makkelijk
Na een uurtje werk blinkt er dus een mooi stukje carbon in de motorruimte, er wordt ook een rode air-scoop voorzien achter één van de nieren, iets wat BMW niet nodig vond bij het bedenken van de wagen.
Hoe de lucht met de originele inlaat op de juiste plek geraakte is me niet duidelijk, maar met die relatief kleine air-scoop van 10 bij 10 cm wordt de lucht nu rechtstreeks in de Eventuri gelaten, nog niet eens zo'n gek idee!
Uiteraard zijn deze looks bijzaak, ik veronderstel dat de meerderheid van de kopers dit niet aanschaft om de motorruimte op te fraaien.

Na installatie had ik niet meteen een testrit gepland, maar het was sterker dan mezelf, dus snel het materiaal aan de kant en hop met de geit!
Bij het uitrijden van de straat had ik al een positief gevoel na het horen van de eerste grom bij 2500rpm, en de rest van de korte maar krachtige testrit was geen teleurstelling.
Zelfs bij lage toeren is het motorgeluid duidelijk dieper, en tussen 4000 en 6000rpm had ik zelfs de idee dat de kleine eventuri niet veel voor een CSL-style airbox zou moeten onderdoen.
Bij constante rpm was het geluid trouwens niet anders dan voorheen, ook geen dreun bij snelwegsnelheden, hetgeen toch een serieus pluspunt is voor mij.
Volgens fabrikant en online reviews zou er minimaal voordeel behaald worden; iets betere gasrespons en zelfs een tiental extra pk's, maar daar heb ik niet echt veel van gemerkt.
Sowieso zijn dat waardes die op het totaal aantal pk's niet echt een groot verschil maken.

Maar al bij al ben ik zeker tevreden van deze aankoop, voor een relatief lage prijs heb je een mooi stukje techniek dat ook nog eens prima resultaten levert.

En uiteraard nog de obligatoire pics, video's/soundclips is niet evident, dat had ik ook al gemerkt bij de talrijke reviews die online te vinden zijn.

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life - Life's too short not to !
« Reactie #304 Gepost op: 1 oktober 2018, 18:06:48 »
Knappe upgrade A.  :thumbsup:

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #305 Gepost op: 1 oktober 2018, 18:54:50 »
Nice :thumbsup:
Zal ooit wel eens kunnen meerijden zeker :P
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline BartJanssen

• World Champion
« Reactie #306 Gepost op: 1 oktober 2018, 19:11:11 »
Kan je mij de prijs ervan eens PM'en? Heb zo ook eens rond gekeken om hetzelfde te doen met de RS4 maar dat is dan van GruppeM (en dat was nogal prijzig :s )

Tot op SED alvast :)
BMW E36 M3 3.0 - Track
BMW F15 X5 40e - Daily
Audi RS4 B7 - Whatever is left

Offline henotteke

• World Champion
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina B10 / VM77
    • IT-firma
« Reactie #307 Gepost op: 1 oktober 2018, 19:21:50 »
nice upgrade Andy!!

Offline Relexus

• Grand Prix Winner
« Reactie #308 Gepost op: 1 oktober 2018, 20:18:12 »
Interessant! Goede research gedaan lees ik wel. Ben benieuwd naar de sound.  :thumbsup:

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Crashed!
« Reactie #309 Gepost op: 1 oktober 2018, 20:47:47 »
Kan je mij de prijs ervan eens PM'en? Heb zo ook eens rond gekeken om hetzelfde te doen met de RS4 maar dat is dan van GruppeM (en dat was nogal prijzig :s )

Tot op SED alvast :)
Prijzen varieren nogal per model ... die voor de Z4M is zo wat de goedkoopste vermoed ik.
Hier vind je wel wat prijzen:  https://www.evolveautomotive.com/brands/eventuri.html

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Crashed!
« Reactie #310 Gepost op: 1 oktober 2018, 20:52:41 »
Deze video geeft misschien wel een beetje weer hoe het geluid anders is, als je echt aandachtig luistert toch   ;D

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
« Reactie #311 Gepost op: 2 oktober 2018, 02:51:14 »
Dat is een mooie upgrade en wat vooral telt is dat ge tevreden zijt van het resultaat en dus doet wat ge er toch van verwacht had  :thumbsup:
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Offline erq

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
« Reactie #312 Gepost op: 5 oktober 2018, 19:52:59 »
S54  :-*
“That’s thirty minutes away. I’ll be there in ten.”  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da