Auteur Topic:  2010 - F10 - 525das - Havana / Zimt - M-Pack - Audio: The missing link  (gelezen 52932 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bimmerstyle

  • Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6205
Sommigen wisten al dat er iets op til was, vandaag is dus de knoop doorgehakt. We hebben een nieuwe mobiel.

Ik was al een tijdje aan't rondkijken, vooral in Duitsland, achter een opvolger voor de E61. Ergens was het plan van nog te wachten tot volgend jaar maar tegen dan zou er op de kilometerteller van de E61 een 3 voor gestaan hebben en dan zou de magere prijs die ik er nog voor kan krijgen alleen maar magerder geworden zijn.

Ik stelde mijn eisen nogal hoog op gebied van opties en in't Belgenlandje is de keuze dan nogal beperkt. Ik wou dus zeker een 525 met N57 blok, ik wou een automaat, een schuifdak, navi pro, inklapbare spiegels en als't effe kon comfortstoelen maar op zijn minst een volelektrisch interieur (zodat achteraf comfortstoelen plaatsen geen al te grote opdracht zou zijn). Verder wou ik geen zilveren of zwarte en geen zwart interieur. Wanneer je al deze zaken ingeeft op mobile.de schiet er al niet veel meer over, laat staan hier in BelgiŽ...

Tussen de soep en de patatten keken we dus al eens op diverse tweedehandsites en het toeval wou dat er nu deze week net twee op stonden die aan mijn eisen voldeden. En ze stonden dan nog wel in BelgiŽ. Eentje in Imperial Blue met wat minder opties maar ook minder kilometers op de teller en eentje in Havana met heel wat meer opties maar ook meer kilometers.

In eerste instantie mijn verstand gevolgd en helemaal naar de andere kant van BelgiŽ gebold om naar die met minder kilometers te gaan kijken. Dit was eigenlijk een grote tegenvaller. Lang verhaal kort, het was gewoon geen frisse auto. De lak zag niet fris uit, het interieur zag niet fris uit, banden kaal, remmen op,... Het leek of die auto meer kilometers had dan aangegeven. Het tamelijk louche onderhoudsboekje versterkte dit gevoel alleen maar. Er zat gewoon een geurtje aan, letterlijk en figuurlijk (airco stonk naar paardenmest...).

Enfin van een kale reis terug thuisgekomen toch maar eens gebeld naar degene met meer kilometers. Mijn verstand was wat aarzelend maar mijn hart neigde eerder naar die auto omwille van de mooiere kleurencombo (vooral interieur) en het groter aantal opties. Vandaag dan tot daar gereden en eens aangekomen draaide ook mijn verstand bij. Ondanks het feit dat de auto meer kilometers had zag hij er een stuk frisser en correcter uit dan die eerste. Mooi proper interieur, mooie lak buiten wat steenslag en een krasje op de achterbumper. Het onderhoudsboekje ziet er veel eerlijker uit. Er waren nog een aantal facturen bij van recente herstellingen... Kortom, het leek gewoon een eerlijkere auto.

De verkoper had een smeerput waar we hem mochten op zetten. Er helemaal onderdoor gegaan met de lamp. Geen tekenen van slijtage te zien. Rubbers zien er goed uit, geen speling gevonden (voor zover je dit met de blote hand kan checken) motor staat droog en draait netjes. In de auto werkt alles. Dan maar een testritje gaan doen. Auto rijdt zalig. Schakelt goed, geen gekke geluidjes, voelt strak aan,... Ik was redelijk verkocht. Alleen de prijs die hij in eerste instantie vroeg vond ik wat minder. Nog een beetje getallen over en weer gegooid en wat later zijn we tot een overeenkomst gekomen waar we beiden konden mee leven en hebben we een voorschot betaald.

Volgende week gaat hij er nog mee naar de keuring en ik naar de verzekering om platen te regelen en als alles een beetje vlot hebben we eind volgende week het volgende op onze oprit staan:

BMW F10 525d - 05/2010 - Sportautomaat met flippers aan't stuur
Havanna Metallic (A17)
Leder Dakota/zimtbraun (LCEZ)

Opties:

Code   Standard Equipment

S1CDA   Brake Energy Regeneration
S548A   Kilometer-calibrated speedometer
 
Code      Optional Equipment

S1CAA   Selection of COP relevant vehicles
S1CBA   CO2 package
S223A   Electronic Damper Control (EDC)
S230A   Extra package, EU-specific
S255A   Sports leather steering wheel
S258A   Tire with run-flat functionality
S2K2A   BMW LA wheel, V Spoke 328
S2PAA   Lug bolt retainer
S2TBA   Sport automatic transmission
S302A   Alarm system
S320A   Deleted, model lettering
S322A   Comfort access
S3ACA   Trailer coupling
S3AGA   Reversing camera
S403A   Glass roof, electrical
S423A   Floor mats, velours
S430A   Interior/outside mirror with auto dip
S431A   Interior mirror with automatic-dip
S441A   Smoker package
S456A   Comfort seat with memory
S465A   Through-loading system
S488A   Lumbar support, driver and passenger
S494A   Seat heating driver/passenger
S4CEA   Fine woodgrain vers., Fineline anthrac.
S4URA   Ambient interior lighting
S502A   Headlight cleaning system
S508A   Park Distance Control (PDC)
S522A   Xenon Light
S524A   Adaptive Headlights
S534A   Automatic air conditioning
S609A   Navigation system Professional
S644A   Preparation f mobile phone w Bluetooth
S676A   HiFi speaker system
S698A   Area-Code 2 for DVD
S6AAA   BMW TeleServices
S6ABA   Control for Teleservices
S6FLA   USB/Audio interface
S761A   Individual sunshade glazing
S775A   Headlining anthracite
S854A   Language version French
S863A   Retailer Directory Europe
S877A   Delete cross-pattern operation
S881A   On-board vehicle literature French
S8KAA   Oil-maintenance interval - 24 months/30,000 km
S8S3A   Automatic locking when driving off
S8SCA   Telematics access request,country-spec.
S8SMA   Car ident. number visible from outside
S8TFA   Active pedestrian protection
S8V1A   Label


Plannen? Natuurlijk zijn er plannen. Ik zou mezelf niet zijn moesten er geen plannen zijn. :P
In eerste instantie gaan we er een Eibach Pro kitje onder steken samen met de Breytons die nu onder de E61 staan (als die passen want ik vrees een beetje voor de ET...). We gaan hem een polierbeurtje geven (al ziet de lak er nu al vrij goed uit). De steenslag en kras gaan weggewerkt worden tegelijkertijd gaan de raamlijsten in hoogglans shadowline gezet worden. We gaan ook zien voor een andere grille. Ik ga mijn stijl volhouden en gaan voor een (glanzend nu wel) zwarte rand met chrome latjes. En er gaat waarschijnlijk een M-kofferspoilertje opgezet worden.

Op langere termijn gaat hij dan wel een vitaminekuurtje krijgen en er zal er wel ergens een M-pakket komen op te staan, eventueel met een splitter hier of daar. Ook de audio gaat waarschijnlijk een lichte update krijgen. Ik ga eerst eens horen wat voor een geluid we uit die Hifi krijgen maar mezelf kennende ga ik hier op langere termijn toch niet echt mee kunnen leven. Misschien dat er, eens hij wat vlotter gaat zijn, ook een 535-stijl uitlaat komt onder te zitten maar dat zien we dan nog wel.

Bon, om af te sluiten nog enkele foto's. Ik heb er zelf nog geen van gemaakt maar dit zijn degene die bij de advertentie stonden:
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2018, 20:41:10 door Bimmerstyle »

Offline Bimmerstyle

  • Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6205
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2015, 19:22:36 »
Interieur:

Offline Grote Smurf

  • Trade Count: (+6)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 12030
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #2 Gepost op: 14 augustus 2015, 19:33:38 »
Mooi mooi mooi,leuke combinatie in-exterieur  :thumbsup:

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8762
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #3 Gepost op: 14 augustus 2015, 19:56:36 »
Yep, nice score! Geen touring meer ?  :)
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline cossie300

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1194
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #4 Gepost op: 14 augustus 2015, 20:02:21 »
Mooie wagen , proficiat
Porsche 911 ( 997 ) Carrera 4S  Bmw f11 520das   ford escort cosworth   renault master

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10729
  • Freude am Fahren
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2015, 20:05:58 »
Zalig interieur  :drool:
Proficiat met de aankoop, we zijn benieuwd  :thumbsup:
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline Bimmerstyle

  • Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6205
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #6 Gepost op: 14 augustus 2015, 20:07:20 »
Mercikes mannen. ;)

De kleurencombo was idd hetgene wat me het meest aantrok in deze auto.

Yep, nice score! Geen touring meer ?  :)

Nope... Ik wou bewust geen touring meer eigenlijk. Enkele redenen zijn:

-Ik gebruikte de laadruimte van de E61 eigenlijk zelden
-De achterklepproblemen van de E61 heeft me wat schrik aangejaagd, zeker aangezien het syteem bij de F11 gelijkaardig is
-De E61 heeft nogal tamelijk veel last van rammeltjes en kraakjes komende van de bekleding achteraan Misschien is een F11 daar beter in maar een sedan is sowieso stiller binnenin
-Al wat je in je koffer legt hoor je ook rammelen

Bij de E6x reeksen vond ik de touring beduidend mooier dan de sedan. Bij de F1x reeksen vind ik ze beiden eigenlijk terug even mooi dus gezien bovenstaande factoren was de keuze voor een sedan dan snel gemaakt.

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #7 Gepost op: 14 augustus 2015, 20:08:46 »
Die ziet er netjes uit.
En die zal wel minder problemen geven dan de E61 ;)
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline Bimmerstyle

  • Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6205
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #8 Gepost op: 14 augustus 2015, 20:13:13 »
Die ziet er netjes uit.
En die zal wel minder problemen geven dan de E61 ;)
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:

 ;D

Mercikes, en laat het ons met z'n allen hopen. :P

Offline dannyro

  • Trade Count: (+8)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3013
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #9 Gepost op: 14 augustus 2015, 20:15:23 »
Proficiat. Mooie aankoop👍


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9624
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #10 Gepost op: 14 augustus 2015, 20:32:41 »
Proficiat.
Dat klinkt als een weldoordachte slimme aankoop .  :thumbsup:

Offline Bimmerstyle

  • Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6205
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #11 Gepost op: 14 augustus 2015, 21:29:26 »
Mercikes. ;)
Overdacht met momenten. Heb er slecht van geslapen. :p

Verstuurd vanaf mijn Oneplus One met Tapatalk


Offline AngeloV

  • Trade Count: (+21)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 9471
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #12 Gepost op: 14 augustus 2015, 22:15:33 »
Proficiat met je aankoop. Eibach pro kit zou ik niet doen ism de breytons, vandaag nog ene gezien met die combo en is geen verschil tussen m-pack veren en prokit tov hoogte.

Wel et's hebben je breytons als het voor en achter et35 is , gaan ze perfect passen :thumbsup:

Offline Bimmerstyle

  • Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6205
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #13 Gepost op: 15 augustus 2015, 08:15:51 »
Bedankt man. ;)

Ik weet dat de Pro Kit niet zo ontzettend veel verlaagd maar anderzijds wil ik deze ook niet te hard leggen vandaar mijn voorkeur voor de pro kit. De Sportsline of H&R gaan weer direct een stuk harder aanvoelen. Verder heb ik EDC dempers en ik wil dit systeem niet helemaal nutteloos maken door er te harde veren gaan onder te steken.

De maten van de velgen zijn 8,5x20 et 35 en 10x20 et 30. Vooral dat laatste, daar ben ik bang voor. Et 35 staat al tamelijk breed. Ik denk dat et 30 net een brug te ver gaat zijn...

Ik weet dat J. interesse toonde in uw Breytons. Hij heeft ook altijd gezegd dat hij mijn zou overnemen moest ik ze niet meer moeten hebben. Moest ik hem nu zo ver krijgen dat hij die van mij overneemt zou ik eventueel de uwe overnemen. Die gaan er beter onder passen. Hij is nu momenteel echter met zijn garage thuis bezig en zijn interesse in de wielen is blijkbaar wat afgezwakt... :-\

Moet er nog eens een babbelke mee doen... :D

Offline Diezelke

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 588
  • Life is too short to be small.
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #14 Gepost op: 15 augustus 2015, 08:48:52 »
Knappe wagen. Benieuwd naar de mods. Gaat de e61 nu de verkoop in ?
F11 LCI 535i - M Pack - BMW M Performance Power Kit
E61 525d - 2009 - M Pack - Heinz injected (sold)
E87  118d - 2008 - stock (sold)

Offline Bimmerstyle

  • Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6205
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #15 Gepost op: 15 augustus 2015, 09:07:38 »
Bedankt. :)

De E61 gaat hier nog enkele weken staan. Er moeten nog een paar zaken in orde gezet worden en ik ga de muziek er grotendeels uit halen en terug origineel zetten. Daarna gaat hij idd te koop komen te staan. Gaat weer met pijn in't hart zijn zoals gewoonlijk als ik er eentje weg doe... :'(

Offline AngeloV

  • Trade Count: (+21)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 9471
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #16 Gepost op: 15 augustus 2015, 10:05:21 »
Ivm mijn breytons had ik J. gecontacteerd maar geen reactie op gehad na zijn eerste sms'je. De breytons zijn nu al ondertussen veranderd van eigenaar.
Jou breytons zouden ook moeten passen op jou f10 met de 10x20" et 30. Welke band heb je hier weer op gemonteerd?
Ik heb nu bbs'n op mijne met 10,5x20 et 35 met een 275/30/20 en deze passen zo perfect zonder aan te lopen. Als je een 10x20 et 30 met een 275/30/20 zou plaatsen zou jou setup nog steeds 1,3mm dieper naar binnen zitten dan de mijn velgen. Dus zullen ze wel zeker passen  ;)

Offline Bimmerstyle

  • Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6205
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #17 Gepost op: 15 augustus 2015, 10:22:41 »
Ja, sinds hij terug met zijn garage bezig is, is zijn interesse in de wielen afgenomen. Vandaar waarschijnlijk...

Er zit bij mij ook een 275/30 op maar wel die Bridgestone waar ik zo veel miserie mee heb gehad onder de E61 omdat ze een stuk breder lijken uit te vallen dan de meeste andere merken in dezelfde maat.

Nu ja, we zullen wel zien. Desnoods steken we maar weer andere banden. :P

Zitten bij u nu, met de BBS'en, de velgen zelf nog binnen de kas of steken ze er wat uit? Als ze er binnen vallen dan moeten mijn Breytons idd ook wel passen. Toevallig geen foto van uw nieuwe setup?

Offline AngeloV

  • Trade Count: (+21)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 9471
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #18 Gepost op: 15 augustus 2015, 10:27:25 »
Ja, sinds hij terug met zijn garage bezig is, is zijn interesse in de wielen afgenomen. Vandaar waarschijnlijk...

Er zit bij mij ook een 275/30 op maar wel die Bridgestone waar ik zo veel miserie mee heb gehad onder de E61 omdat ze een stuk breder lijken uit te vallen dan de meeste andere merken in dezelfde maat.

Nu ja, we zullen wel zien. Desnoods steken we maar weer andere banden. :P

Zitten bij u nu, met de BBS'en, de velgen zelf nog binnen de kas of steken ze er wat uit? Als ze er binnen vallen dan moeten mijn Breytons idd ook wel passen. Toevallig geen foto van uw nieuwe setup?
Ik heb er nog geen foto van ik moet ze mandag nog op mijn f10 monteren. Maar gisteren lagen ze nog op een andere verlaagde f10 met eibach veren. De velg zelf kwam volgens mijn juist gelijk met de wielkast.

Offline Bimmerstyle

  • Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6205
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #19 Gepost op: 15 augustus 2015, 10:29:46 »
Ca-va. Merci voor de info. Ik zal uw topic in de gaten houden dan voor de foto's.  :P

En normaal gezien kan ik het eind volgende week zelf allemaal passen. ;D

Offline AngeloV

  • Trade Count: (+21)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 9471
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #20 Gepost op: 15 augustus 2015, 10:33:06 »
Ca-va. Merci voor de info. Ik zal uw topic in de gaten houden dan voor de foto's.  :P

En normaal gezien kan ik het eind volgende week zelf allemaal passen. ;D
Geen probleem, ben zelf ook benieuwd naar de foto's van jou nieuwe aanwinst op de breytons.
Ook succes met de verkoop van de e61. Houdt u maar vast :"meneer laagste prijs! Ik zoveel cash geven nu komen halen! "  :jpshakehead:
Verkoop hem zoveel mogelijk standaard, oem uitlaat , vorige zetels terug ook desnoods.

Offline Bimmerstyle

  • Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6205
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #21 Gepost op: 15 augustus 2015, 10:36:57 »
Ja daar ben ik ook bang voor. Ik ga alles echter laten zitten behalve de muziek tenzij ze er uitdrukkelijk achter vragen. Heb geen zin om alles er terug onderuit te halen en dan los beginnen te verkopen. Originele onderdelen krijgen ze er ook allemaal bij zodat het kot hier terug leeg geraakt want hier steekt ondertussen al een redelijke berg...

Offline AngeloV

  • Trade Count: (+21)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 9471
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #22 Gepost op: 15 augustus 2015, 10:40:38 »
Als je hem aan een liefhebber kan verkopen die het naar waarde kan schatten, geen probleem. Maar anders kan je er meer uithalen als hem oem staat en de andere onderdelen apart. Want die opkopers geven toch bijna niets.

Offline Bimmerstyle

  • Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6205
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #23 Gepost op: 15 augustus 2015, 13:17:14 »
Ik weet het. Ik hoop da'k iemand vind die hem naar waarde kan schatten. Ik heb echter geen zin om alles eruit en eraf te halen om het dan los liggen te verkopen. Geen zin om hier 50 keer "maak goeie prijs" te horen te krijgen om dan alles nog te goedkoop te moeten verkopen. We zien wel...

Offline Bimmerstyle

  • Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6205
Re: 2010 - F10 - 525d - Iets met kerken en kogels die erdoor geraakt zijn....
« Reactie #24 Gepost op: 15 augustus 2015, 13:23:39 »
Bon, zoals gewoonlijk bij de aankoop van een andere auto zijn we weer aan't photoshoppen geslagen geweest. Zo zou hij er uiteindelijk ongeveer komen uit te zien als alles goed gaat. Ik ben op't net wat foto's aan't zoeken geweest van de F10 met BBS CH-R's onder om de breedte van de wielen te kunnen schatten en blijkbaar gaat dit toch goedkomen. Heb ze op de shop ongeveer gezet zoals ik denk dat ze gaan komen.

Hij is bewust niet echt veel verlaagd op de shop aangezien ik dus idd voor die Eibach Pro kit wil gaan. Ik heb hem enkel wat lager gelegd vooraan omdat ik toch de indruk heb dat een Eibach pro kit wat feller duikt tov een M-ophanging. Persoonlijk vind ik het niet lelijk zo. Iets lager is altijd leuk maar ik heb deze gekocht omdat wat meer comfort wou dus zou het dom zijn om hem weer veel harder te gaan leggen met lagere veren. We worden oud papa... :P

Het M-pakket gaat waarschijnlijk voor volgend jaar zijn maar de rest zou ik toch nog willen klaar hebben voor de winter.

Offline cossie300

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1194
Re: 2010 - F10 - 525d - Naar goede gewoonte: eerste photoshop...
« Reactie #25 Gepost op: 15 augustus 2015, 13:26:18 »
Heel mooi , perfect . Weet jij soms of een wagen met luchtverkenning problemen heeft als je eibach pro veren 'onteerd ?
Porsche 911 ( 997 ) Carrera 4S  Bmw f11 520das   ford escort cosworth   renault master

Offline Bimmerstyle

  • Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6205
Re: 2010 - F10 - 525d - Naar goede gewoonte: eerste photoshop...
« Reactie #26 Gepost op: 15 augustus 2015, 13:29:37 »
Heel mooi , perfect . Weet jij soms of een wagen met luchtverkenning problemen heeft als je eibach pro veren 'onteerd ?


 :iono: :iono:




Allez, serieus: Op een wagen met luchtvering zitten geen veren. Allez, toch niet waar de luchtvering zit. Er zitten daar luchtbalgen ipv veren welke je softwarematig kan lager zetten of door de sensor te beÔnvloeden met een kortere regelstang.

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1745
  • E93 325i
Re: 2010 - F10 - 525d - Naar goede gewoonte: eerste photoshop...
« Reactie #27 Gepost op: 15 augustus 2015, 19:08:04 »
:iono: :iono:



Allez, serieus: Op een wagen met luchtvering zitten geen veren. Allez, toch niet waar de luchtvering zit. Er zitten daar luchtbalgen ipv veren welke je softwarematig kan lager zetten of door de sensor te beÔnvloeden met een kortere regelstang.

   :toofunny:   :toofunny:
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!


E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline cossie300

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1194
Re: 2010 - F10 - 525d - Naar goede gewoonte: eerste photoshop...
« Reactie #28 Gepost op: 15 augustus 2015, 23:26:11 »
Luchtvering zit toch maar alleen achteraan dacht ik . Ik bedoel als je lagere veren vooraan steekt , kan je de achterste ophanging  dan even veel verlagen . Maar intussen heb je het antwoord al gegeven . Ik had inderdaad mezelf slecht uitgedrukt . Bedankt
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2015, 23:37:53 door cossie300 »
Porsche 911 ( 997 ) Carrera 4S  Bmw f11 520das   ford escort cosworth   renault master

Offline Bimmerstyle

  • Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6205
Re: 2010 - F10 - 525d - Naar goede gewoonte: eerste photoshop...
« Reactie #29 Gepost op: 15 augustus 2015, 23:52:04 »
Geen probleem. ;D

Vooraan zijn het idd veren. Achteraan de luchtvering aanpassen. Gaat perfect. Zo heb ik jaren met de E61 rondgereden. ;)