Auteur Topic: [E9X] ervaringen na lange tijd chip tuning  (gelezen 15677 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Woodykipo

  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5204
[E9X] Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #90 Gepost op: 23 juli 2015, 07:29:55 »
Inderdaad om de zoveel tijd terug dezelfde discussie of chiptuning nu veilig is of niet...
Als je schrik hebt voor garantie of extra slijtage/kosten doe het dan niet.Als je dan toch perse meer vermogen wilt koop dan een zwaardere :)

Offline dannyro

  • Trade Count: (+8)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2871
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #91 Gepost op: 23 juli 2015, 09:26:09 »
Altijd dat gezeik over chiptuning op eender welk forum.
Als ge schrik hebt doe het dan niet. Punt !

Ja chippen is slijtiger voor de motor, ja er zijn onderdelen die meer afzien ... JA JA JA

En als je een auto hebt met een "bescheiden" vermogen, dan mag je er zeker van zijn dat je na de tuning dat extra vermogen 80 a 85 % van de tijd aanspreekt.
Heb je al een dikke motor van nature  bv een 325d LCI , dan spreek je procentueel dat meer aan vermogen minder aan. dus zal op een dikke(re) motor  die bijkomende slijtage minder zijn dan op een grasmachien dat tegen zijn limiet draait.

Helemaal waar Odan, Als je denkt dat je met een gechipte 116d kunt rijden zoals met een Golf GTI, dan gaat het op termijn zeker mis.
Als je uit een 325D N57 motor 300pk haalt staat je bijna gelijk met een 335d. Dat zijn dezelfde motoren. Daar zal de slijtage dan ook minder zijn.
Maar zoals je zegt, iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken ;)
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

knightgangsta

  • Gast
  • Trade Count: (0)
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #92 Gepost op: 24 juli 2015, 00:51:07 »
de hoofdvraag is natuurlijk ook dan wie is de beste ?
en natuurlijke voor een eerlijke prijs
uiteindelijk zetten ze gewoon een file erop en dit passen ze aan ( bij een goeie chiptuner dan ) is maar een uurtje werk
bij een goedkopere zetten ze dit er gewoon op en dit is het

en bij een goeie ben je dan ongeveer een goeie 650 euro kwijt ? voor de chiptuning alleen
met wegschrijven roetfilter en leegmaken ruim 1000
dit zijn zo wat de algemene prijzen die ik kreeg bij iedereen dat ik geweest ben in Belgie
het duurste was ruim 1500 euro

wel ik heb nog wat oude connecties opgeroepen
en die kende iemand!
iemand gevonden die dit doet maar niet voor iedereen

deze man heeft ruim 35 jaar ervaring en werkt eigenlijk op het circuit als tuner met de meeste kennis van bmw
deze wil mijn auto doen, wegschrijven EGR en roetfilter en leegmaken van roetfilter plus de chiptuning
voor slechts 500 euro
het is wel heel ver rijden maar dan nog komt het goedkoper uit

Offline chris k

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1134
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #93 Gepost op: 24 juli 2015, 08:19:40 »
Helemaal waar Odan, Als je denkt dat je met een gechipte 116d kunt rijden zoals met een Golf GTI, dan gaat het op termijn zeker mis.
Als je uit een 325D N57 motor 300pk haalt staat je bijna gelijk met een 335d. Dat zijn dezelfde motoren. Daar zal de slijtage dan ook minder zijn.
Maar zoals je zegt, iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken ;)

Als het met de 116d is  > 2l motor dan gaat het wel

Offline dobbelsteen

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3235
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #94 Gepost op: 24 juli 2015, 11:55:46 »
uiteindelijk zetten ze gewoon een file erop en dit passen ze aan ( bij een goeie chiptuner dan ) is maar een uurtje werk
bij een goedkopere zetten ze dit er gewoon op en dit is het

Vergeet niet dat ze er 2 jaar (of toch alleszins heel lang) over gedaan hebben om de beveiliging van de F reeks te kraken.
Daar betaal je ook voor natuurlijk. En ook al het materiaal dat je daar gebruikt, dyno run en zo.
Beetje kortzichtig om dan te zeggen dat het gewoon een file er op zetten is en aanpassen.
Als het echt zo simpel was, gingen er wel goeie tuners geweest zijn aan de helft van de prijs.
Work hard, play hard

Offline chris k

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1134
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #95 Gepost op: 24 juli 2015, 12:15:02 »
Ontwikkelingskosten zijn niet te onderschatten.

Als een nieuwe wagen koopt betaal je daar ook voor en voor de opvolger ervan .


Mijn  loon en dat van mijn rechtstreekse collega's   komt ontwikkelingskosten .
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2015, 12:23:40 door chris k »

knightgangsta

  • Gast
  • Trade Count: (0)
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #96 Gepost op: 24 juli 2015, 16:49:11 »
Vergeet niet dat ze er 2 jaar (of toch alleszins heel lang) over gedaan hebben om de beveiliging van de F reeks te kraken.
Daar betaal je ook voor natuurlijk. En ook al het materiaal dat je daar gebruikt, dyno run en zo.
Beetje kortzichtig om dan te zeggen dat het gewoon een file er op zetten is en aanpassen.
Als het echt zo simpel was, gingen er wel goeie tuners geweest zijn aan de helft van de prijs.
waar ik ga is het ook aan halve prijs zelfs nog minder
ook met dyno run en al die tralalala

Offline kris2

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 557
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #97 Gepost op: 24 juli 2015, 17:31:33 »
waar ik ga is het ook aan halve prijs zelfs nog minder
ook met dyno run en al die tralalala

Ben heel benieuwd om de resultaten te zien.
Liefst wel een uitprint inscannen dat we de curves mooi kunnen zien.  :gayfight:

Offline noobke

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2792
  • Ik ben geen noob maar een noobke.
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #98 Gepost op: 24 juli 2015, 17:55:30 »
Waarom zo geheimzinnig doen over waar je gaat. Ik kan daar alleen maar uit leiden dat het over een tuner gaat in fantasyland gewoon zodat het lijkt dat je weet waarover je het hebt juist zoals met da grasmachien van u.

Gast gij moet echt is in de keuring minder aan die slang van de uitlaatgassen gaan hangen want uwe zever begin er dik op te liggen
 
Btw. je zei in een ander topic dat een autoliefhebber niet achter het verbruik van een auto vraagt . Wel een echte autoliefhebber gaat niet bij de keuring werken.

Da is al een aantal weken da elke keer jij iets post bij mij een groot bulshit alarm afgaat . Ik kom dagelijks zo een mannen tegen die denken dat elektriciet Door elfkes uit de grond word gebracht met emmerkes , maar volgens mij gaat gij zelfs op jacht naar DIE elfkes.

Terug  :ontopic:

Ik heb met De nachtrit achter u gereden en ik moest enorm hard inhouden zelfs met versleten koppeling( alles boven de 5000rpm slipt Door bij mij) en nog moest ik elke keer van mijn gas gaan.
Dus zelf zou je u auto chippen zou je  een golf v gti  niet bijhouden.

En na lange tijd een chip is nomaal gezien geen probleem mogen zijn als je niet op het maximum van u motor zit want er zijn genoeg tuner die de auto op de Max waardes zetten zonder rekening te houden met de motor.

En wat maken die getallen uit ik heb rond de 250pk  maar wat ben je daarmee? Da wilt niks zeggen buiten dat als je eens wilt stoeffen tegen iemand die denkt dat hij een beest heeft als hij 150pk heeft.

Het enige wat telt is wanneer je de koppeling los laat en u gaspedaal instampt en rapper bent dan de andere,of je nu 200pk hebt of 1000pk.  En wat maakt het uit of je rapper bent of niet. Elke keer zou een plezier moeten zijn anders heb je de verkeerde auto gekocht.
Hier is in BelgiŽ geen enkele geijkte bank.  Ik kom wel meer mensen tegen die zeggen dat ze 200pk plus hebben maar als  ze rijden  lijkt het alsof ze ni vooruit gaan. Dus pk's meten is het zelfde al lengtes van uwe piet meten NUTTELOOS.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2015, 18:29:26 door noobke »
E39-520i ---> 322.475km===>sold
2001 subaru impreza wrx plus ===>foetsie
2001 subaru impreza wrx

"oh! Hang on! That is the throb of a turbo-charged flat-four engine. A sound, which all over the world, heralds the imminent arrival of a moron." -Jeremy Clarkson

Offline Grote Smurf

  • Trade Count: (+6)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 12024
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #99 Gepost op: 25 juli 2015, 16:59:31 »
Het is niet de lengte maar de dikte die telt  8)

Offline chris k

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1134
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #100 Gepost op: 25 juli 2015, 17:03:59 »
Het is niet de lengte maar de dikte die telt  8)
Beter een kleine plezante dan een lange ambetante .

Offline Bramm

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1636
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #101 Gepost op: 25 juli 2015, 17:41:09 »
Het is niet de lengte maar de dikte die telt  8)
Beter ne kleine plezante dan een dikke ambetante.

Offline BMW320d19

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 495
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #102 Gepost op: 25 juli 2015, 19:08:23 »
Ik las hier in een post iets over iemand die tunings doet, met 35 jaar ervaring... Hadden ze in de jaren
'80 dan ervaring met chiptuning? Er zit wellicht meer rekenkracht in een wasmachine van nu, dan in de
auto's van toen. Het is maar rond 2000 dat dat is beginnen doorbreken.

En wat tuning betreft: ik heb ook wat spijt van mijn 525d want, hoewel zeer zelden, geraak ik niet over
een auto waarvan de berijder beslist heeft van ook het gas te vloeren. Ik weet dat nu voor de toekomst,
dat ik van de eerste keer moet gaan voor minstens een '30d (of i).

Overigens reed ik recent met een nieuwe MINI, maar die motor... Het is een 1.5 en is best snedig, maar
het klinkt vreselijk. En dat is nog erg zacht uitgedrukt. Die motor klinkt daadwerkelijk als een auto waar-
van het drijfstanglager kapot is als die koud staat en warm klinkt die als zo een Aixam brommobiel...

Ik snap niet hoe BMW dit naar buiten durfde brengen. En als dat ook in de BMW's verschijnt, dan zou-
den ze zich diep moeten schamen. Ik vraag mij trouwens af wat daar aan te tunen valt, aan een motor
met een cilinderinhoud van een fles Vittel...

En als ik dan bijvoorbeeld kijk naar een f10 530d met 258 pk en 6 seconden de 100 km/u aantikt, dan
zie ik niet echt in waarom je die nog zou tunen.

Ik heb een auto ooit nog laten chippen. Ik deed dat bij een zaak in M. waarvan de zaakvoerder nog bij
BMW in diezelfde stad gewerkt heeft.

De vermogensrun gebeurde zonder koeling of wat ook. Het gas werd plat gestampt. Vol vermogen zonder
een zuchtje wind, dat kan niet gezond zijn. Tijdens de run, na tuning, vloog met een knal de afzuigbuis
die op mijn uitlaat gestoken was, eraf. Ik ging meteen in paniek kijken en zag ook een plas olie op de
grond liggen. Dit baarde me nog meer zorgen. De zaakvoerder (en toen ook de enige in dat bedrijf) zei
meteen dat dat "water" was die door de hogere turboflow naar buiten gewerkt was. Ik werd daarna
ook vrij snel buiten gestoken. Zonder factuur, want zijn printer deed het niet, maar dat zou worden op-
gestuurd.

Je raadt het al. Tijdens de rit naar huis voelde ik om de zoveel tijd een schokje, alsof het ESP Systeem
even aansloeg. Ik dacht nog dat het dat was, want bij het afrijden van de vermogensbank branden alle
remsysteemlampjes, wat normaal zou zijn.

Plots voelde ik de wagen vertragen. Ik gaf gas bij, maar dit bracht geen soelaas. Ik diende te stoppen
en de motor schudde als gek. Toen ik de kap opende, leek het zelfs of de motor er zou uitspringen.
Toch niet normaal voor een 2 liter diesel. Na diagnose van de garage die me kwam takelen, bleek de
motor economisch onherstelbaar te zijn. Ik heb nooit geweten wat er aan was, maar ik zag ook dat er
bij het stationair draaien rook uit de gedemonteerde inlaat kwam. Swirlflaps waren al lang verwijderd,
dus dat kon het ook niet zijn.

Dat was meteen het einde van mijn verder goed onderhouden BMW en dus ook mijn ervaringen met
chiptuning.


Offline chris k

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1134
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #103 Gepost op: 25 juli 2015, 19:19:10 »
Begin jaren '80 zat ik al in de autowereld .....chiptuning ? mechanische tuning ja .

Bij Mitsubishi was het toen zo .

Elektronica was de gelijkrichter voor de alternator.

En het begin van elektronische relais ......bij Viale gasinstallaties.


Online Eri///M4

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6487
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #104 Gepost op: 25 juli 2015, 19:21:58 »
Het is niet de lengte maar de dikte die telt  8)

Dat zeggen de mensen die een kleine hebben ;) :toofunny:
Jaguar F-Type R V8
BMW M4

Offline chris k

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1134
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #105 Gepost op: 25 juli 2015, 19:24:05 »
Auto? >:D

Offline BMW320d19

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 495
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #106 Gepost op: 25 juli 2015, 20:56:23 »
Een zoon of dochter?

Offline chris k

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1134
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #107 Gepost op: 25 juli 2015, 22:41:28 »
Een zoon of dochter?
Kat of hond of konijn?

En we zijn weer bezig.

Offline kietekiet

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 521
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #108 Gepost op: 25 juli 2015, 23:28:58 »
Dat zeggen de mensen die een kleine hebben ;) :toofunny:
Ach dat is niet erg,  met de technologische vooruitgang de dag van vandaag vinden ze wel een penis tuning uit in de vorm van een chip de men moet inslikken na eerst te hebben mogen wippen op een testbank in een super grote poes zodat de penis kan opzwellen naar een formaat dat 90% van alle poesen kan opvullen zonder te veel overschot aan speling te hebben. :clap:
Terug  :ontopic:

Offline BMW320d19

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 495
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #109 Gepost op: 25 juli 2015, 23:32:07 »
Komkom, het moet wat luchtig mogen zijn bij momenten.

Overigens, er is nu nog steeds geen eenduidig antwoord ivm chippen
op lange termijn.

Offline cossie300

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1107
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #110 Gepost op: 25 juli 2015, 23:53:45 »
Jawel hoor , al 10 keer gezegd geweest . Ben je bang voor schade , blijf er af , wil je het risico nemen , go for it . Al de rest is zever .
Porsche 911 ( 997 ) Carrera 4S  Bmw f11 520das   ford escort cosworth   renault master

Offline BMW320d19

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 495
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #111 Gepost op: 26 juli 2015, 08:20:12 »
Tien keer gezegd geweest... Mijn ervaringen zijn negatief,
dus ik denk dat je ook moet kijken van tuner tot tuner.

Ik las bvb dat ac schnitzer ook zoiets in hun gamma heeft.
Ik denk (of hoop) dat zij zich geen fouten kunnen permitteren.

Welke garantie heb je bij gewone tuner? Er zou soort keurmerk
moeten zijn. Als ik een e90 zie met motorkap in afwijkend
kleur en een immense rookpluim achter zich, dan stel ik mij
daar vragen bij. Subaru biedt het dan weer wel aan affabriek,
dus dat moet wel goed zijn => garantie en dergelijke.

Offline chris k

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1134
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #112 Gepost op: 26 juli 2015, 09:15:38 »
Komkom, het moet wat luchtig mogen zijn bij momenten.

Overigens, er is nu nog steeds geen eenduidig antwoord ivm chippen
op lange termijn.

Mijn vroegere Opel omega een 2 l diesel 100pk origineel >>>>bij Opel Duitsland ( fabriek) kreeg men er 180 pk uit maar dan  was de levensduur van de auto nogal korter.

Als men er in de fabriek 80% zou kunnen bijdoen hebben zal de 25 a 30% die de tuners erbij doen wel geen kwaad kunnen denk ik.

Draai of keer hoe je het wil het zwakste gaat normaal gezien eerst kapot met of zonder tuning.

een 1.6 haalt tegenwoordig de resultaten van een 2.0 ....maar de 2.0 moet minder moeite doen en een 3.O nog veel minder.

Offline BIG charlie

  • Trade Count: (+2)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 722
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #113 Gepost op: 26 juli 2015, 11:25:11 »

Die E39 is de laatste 7 jaar "gechipt" geweest en ongeveer een 180.000 km zo gereden.
De eerste jaren tot 60.000 km origineel en de wagen is weggegaan met een dikke 240.000 km op.
Wel, op al die jaren is er aan die wagen nooit iets aan geweest buiten de normale onderhoudskosten.
Mijn schoonvader heeft nochtans een (zeer) zware voet, zelfs met koude motor... de beste man heeft totaal geen gevoel voor mechaniek.
Hij was zeer tevreden over die tuning

grtz

BC
Dit heb ik geschreven ergens in het begin van dit topic... Na alle "horrorverhalen" hieromtrent toch ook een positieve klank ... Of niet ?..
E81 116i sapphire schwarz
Suzuki GSX 1400 "The Bull"
Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d

Offline BMW320d19

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 495
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #114 Gepost op: 26 juli 2015, 12:41:47 »
Dat is waar. Was dat mss een 525tds? Die waren sowieso degelijker en zachter van klank dan de d-versies.

En wie voerde de tuning uit?

Offline beemerke2000

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 890
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #115 Gepost op: 30 juli 2015, 16:41:59 »
Wat die stoplichtsprinten betreft: wat is daar schadelijk aan? Je kent wel al die camionettes e. Wel, smorgensvroeg worden die dingen met koude motor vaak geweldig afgetrapt. Tis toch maar de auto van de werkgever, denken sommigen misschien. Toch zijn het net die autos die ver nooit in panne vallen en de 300.000 km aantikken. Je kan nu wel zeggen dat zo een camionet minder weegt, maar de laadruimte bevat ook vaak een paar 100 kg in combinatie met een slechte aerodynamica.

Als je moest weten hoe dikwijls deze in de garage staan al wat stuk is te laten maken dan zou je nog verschieten.
De sprinters jagen er turbo's door aan de lopende band.

Offline beemerke2000

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 890
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #116 Gepost op: 30 juli 2015, 16:46:15 »
Da zo mij verbazen sinds meeste (alle) auto's na de  inspectie in transport modus word gezet tot ze bij de dealers zijn  . Deze rijd dan niet rapper dan 20 km/u.

Wie heeft u dat wijsgemaakt?
Bij dieteren worden sinds een jaar of 5 de porsches in transport modus gezet. Maar een RS6 of dergelijke gaat nog gewoon. Al de andere gewonere merken zijn niet begrensd. Zelf regelmatig ondervonden en gezien.

Offline PIRRE.

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 2418
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #117 Gepost op: 30 juli 2015, 16:59:36 »
Dat is waar. Was dat mss een 525tds? Die waren sowieso degelijker en zachter van klank dan de d-versies.

En wie voerde de tuning uit?
Ik kan niet direct vinden welke motorisatie u hebt in de beemer... :iono:
Mijn schoonvader heeft tot vorig jaar met een E39-520D gereden.(die daarvoor was een E34-525TDS)
Zo eentje van de laatste serie toen geproduceerd (2003).
Die E39 is de laatste 7 jaar "gechipt" geweest en ongeveer een 180.000 km zo gereden.
De eerste jaren tot 60.000 km origineel en de wagen is weggegaan met een dikke 240.000 km op.
Wel, op al die jaren is er aan die wagen nooit iets aan geweest buiten de normale onderhoudskosten.
Mijn schoonvader heeft nochtans een (zeer) zware voet, zelfs met koude motor... de beste man heeft totaal geen gevoel voor mechaniek.
Hij was zeer tevreden over die tuning , zodanig zelfs dat hij vorig jaar een E60 heeft gekocht en die wordt binnenkort ook aangepast.
Er zijn ook andere verhalen, maar ik wou dit toch effe meegeven.

grtz

BC
BMW E46 M3 coupe silbergrau 6MT 2004 --->toy    VMR CSL's 19' - Bilstein B6 - H&R lowered - eisenmann - EBC yellowstuff - Performance shortshift - PPE power
BMW E60 525d Lci carbonschwarz M pack 2009 --->daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm bing - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline noobke

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2792
  • Ik ben geen noob maar een noobke.
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #118 Gepost op: 30 juli 2015, 17:13:37 »
Wie heeft u dat wijsgemaakt?
Bij dieteren worden sinds een jaar of 5 de porsches in transport modus gezet. Maar een RS6 of dergelijke gaat nog gewoon. Al de andere gewonere merken zijn niet begrensd. Zelf regelmatig ondervonden en gezien.
Ik heb ondertussen 5 jaar geleden lang genoeg nieuwe auto's (volvo en ford) klaar gezet voor verkoop en die stonden allemaal in transport modus. Was een van de eerste dingen die ik moest doen da afzetten.
E39-520i ---> 322.475km===>sold
2001 subaru impreza wrx plus ===>foetsie
2001 subaru impreza wrx

"oh! Hang on! That is the throb of a turbo-charged flat-four engine. A sound, which all over the world, heralds the imminent arrival of a moron." -Jeremy Clarkson

Offline dobbelsteen

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3235
Re: ervaringen na lange tijd chip tuning
« Reactie #119 Gepost op: 30 juli 2015, 17:44:46 »
En wat is 'na de inspectie'? Mijn vader heeft ook nog eens auto's vanuit de transportboten moeten rijden aan de haven en die auto's gingen heus sneller dan 20km/u hoor.
Work hard, play hard