Auteur Topic:  Rokersauto. Hemel en leder aanpakken.?  (gelezen 492 keer)

Offline barryken

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • (E32) BMW 730 - 1988
Rokersauto. Hemel en leder aanpakken.?
« Gepost op: 6 juli 2015, 19:36:05 »
hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb me zojuist een e32 1989 aangegekocht.
Mijn auto zal ik (als ik wat foto's gemaakt) later voorstellen.

Graag had ik van jullie vermomen hoe je een lederen interieur het best aanpakt. Alsook de hemel ea.

Welke producten? Welke behandeling? welke machine?
Kunnen jullie me helpen?
 :bow:

Offline Duf

• Trade Count: (+1)
  • Pole Position
Re: Rokersauto. Hemel en leder aanpakken.?
« Reactie #1 Gepost op: 6 juli 2015, 19:40:32 »
Het leder kan best gereinigd worden met een specifieke leather cleaner (bv Chemical Guys Pure Leather Cleaner)
Daarna is het zeker aangewezigen om het leder voldoende te voeden, om het soepel en duurzaam te houden (Chemical Guys Vintage series Leather Conditioner)

Verder zijn alle overige delen van het interieur (rubber, kunststof) grondig te reinigen door middel van een sterker reiniger om de rookvervuiling te verwijderen (Chemical Guys All Clean 1:10)
Daarna kunnen deze delen afgewerkt (voeden en uv beschermen) dmv een interior detailer (bv Chemical Guys Innerclean)

De stoffen delen kan je best grondig onderhanden nemen in combinatie met een extractor (deze moet je dan wel ter beschikking hebben)
Een zeer sterke bekledings/stof-reiniger is Chemical Guys Lightning fast Stain remover,
Deze kan ook op de dakhemel toegepast worden (1:1 aanlengen en niet rechtstreeks op de hemel vernevelen!)

om de effectieve achtergebleven rooklucht te verwijderen is een ozon behandeling aan te raden na het compleet reinigen van het interieur.

Offline kraftbayer

• Trade Count: (+7)
  • Crashed!
Re: Rokersauto. Hemel en leder aanpakken.?
« Reactie #2 Gepost op: 6 juli 2015, 19:50:02 »
De hemel kan je best opnieuw laten bekleden want het is een E32 en die hemel valt gewoonlijk toch al naar beneden door de jaren.
Zeker als je daar dan nog eens aan gaat poetsen
Dus daar moet je geen tijd gaan insteken.
Voor de rest van de producten voor het interieur zullen ze hier wel oplossingen hebben.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!