Auteur Topic:  2001 - Audi A6 2.7 Biturbo  (gelezen 57917 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline erq

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6432
2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Gepost op: 8 juni 2015, 10:31:53 »
Bon!

Het heeft even op zich laten wachten maar hierbij de 'officiële' voorstelling van mijn nieuwe kar. Geen bimmer deze keer, maar een Audi A6 Avant (ex van Avantus). Iets gans anders dan de Z4, en eigenlijk een improved variant van de 535d. Ik zocht terug wat meer ruimte gezien de praktische aspecten van de Z4 me toch meer beperkte dan verwacht. Geweldige drivers car die Z4, maar not the right time/place voor mezelf. Ooit komt er gegarandeerd iets soortgelijks terug in de garage! Momenteel was er spijtig genoeg geen ruimte om een 3e wagen te stallen dus moest de vervanger moest iets worden met ruimte, comfort en liefst wat power. Redelijk wat opties overlopen, en toen kwam deze opeens te koop. Toch wat bedenkingen gemaakt gezien puur cijfermatig deze mss wat 'over the top' ging zijn, maar na een telefoontje met Steve toch eens afgesproken om te gaan kijken. Zo'n A6 C5, daar had ik altijd wel een boon voor gehad. Vroeger thuis ook al 2 gehad en die waren superbetrouwbaar geweest. Zoals beschreven was deze nog in superstaat gezien zijn leeftijd. Optielijst volledig gelijk ik wou, en een prachtig kleurstelling imho. Na 2 volledig zwarte interieurs, nu mijn eerste bleek lederen exemplaar. Ook langs buiten quasi geen sporen van gebruik, kar was duidelijk goed gesoigneerd geweest. Dit was ook af te leiden uit de bibliotheek aan facturen die er ter staving bij zaten van de vorige eigenaars. Duidelijk geen kosten bespaard om de wagen in tiptop conditie te brengen/houden. Alle pijnpunten waren ook al aangepakt en waar nodig verbeterd. Enkel de laatste horde moest nog genomen worden: testrit. Na afloop maar een gevoel: "Dit wordt hem". Miljaar wat een duw geven die turbo's! De term sleeper is voor deze A6 uitgevonden al zeg ik het zelf.

Zijn volledig paspoort:

Citaat
Außenfarbe:   Lackierung   Delfingrau Metallic
Innenfarben:  Sitzbezüge   vanille
Dekoreinlagen:   schwarz-schwarz
Fußmatten:   schwarz
Dachhimmel:   vanille
Sonderausstattung:
Innenausstattung
•   Innenspiegel automatisch abblendend
•   Dekor-Einlagen,Holz,vavona-Bernstein,hochglänzend
•   Mittelarmlehne vorn
•   Fahrerinformationssystem
Außenausstattung
•   Entfall von Typ und Hubraum
•   Dachreling, blank
Mehr Informationen
•   Außenspiegel mit Memoryfunktion, automatisch abblendbar, elektrisch einstell-/beheizbar
•   Xenon plus
•   Scheinwerfer-Reinigungsanlage
Sitze
•   Buffalinoleder
•   Lendenwirbelstütze
Technik und Sicherheit
•   Sportfahrwerk
•   SIDEGUARD
Motor/Getriebe
•   Schalthebelknopf/-Griff in Leder
Serienausstattung
Innenausstattung
•   Trennnetz
•   Ladeboden, aufklappbar
•   Wärmeschutzverglasung
•   Gepäcknetz
•   Einstiegsleisten
•   Komfortklimaautomatik
Außenausstattung
•   Zentralverriegelung
•   Zierleisten blank
•   Außenspiegel rechts, konvex (großes Sichtfeld)
•   Außenspiegel links, asphärisch
•   Außenspiegelgehäuse in Wagenfarbe
Räder/Reifen
•   Aluminium-Gussräder 7 J x 16 im 5-Arm-Rotor-Design
•   Reifen 215/55 R 16 Y
•   Reserverad
Lenkrad
•   Lenksäule,axial u.vertikal einstellbar
Sitze
•   Rücksitzlehne, geteilt umklappbar
•   Kopfstützen hinten (3 Stück)
Technik und Sicherheit
•   Servolenkung
•   Dreipunkt-Automatikgurt für mittleren Fondsitz
•   Airbags
•   Nebelschlussleuchte


Technische Details

Motorbauart   V-6-Zylinder, Ottomotor, zwei Turbolader mit Ladeluftkühlung, Fünfventil-Technik, jeweils zwei oben liegende Nockenwellen (DOHC), Einlassnockenwellen mit hydraulischer Verstellung
Hubraum   2671 cm
Max. Drehmoment   350/1800-4500 Nm bei min
Höchstgeschwindigkeit   246
Beschleunigung 0-100 km/h   7,0 s
Gepäckraumvolumen      455 l
Tankinhalt                          ca.   70

Antriebsart   Permanenter Allradantrieb quattro, automatisch sperrendes Torsen-Mittendifferential, Elektronische Differentialsperre EDS, Antriebs-Schlupf-Regelung ASR, Elektronisches Stabilisierungsprogramm ESP mit Bremsassistent
Kupplung   Hydraulisch betätigte Einscheiben-Trockenkupplung mit asbestfreien Belägen, Zweimassen-Schwungrad
Getriebeart   6-Gang-Schaltgetriebe, vollsynchronisiert
Abgasreinigungssystem   Zwei Vorkatalysatoren, zwei Unterflur-Hauptkatalysatoren, Lambda-Regelung, Sekundärluftsystem
Lenkung   Servounterstützte, wartungsfreie Zahnstangenlenkung, Lenkrollradius spurstabilisierend, Wendekreis ca. 11,7 m
Motor

Bremssystem   Zweikreisbremsanlage mit diagonaler Aufteilung, Anti-Blockier-System ABS mit Elektronischer Bremskraftverteilung EBV, Bremskraftverstärker, Scheibenbremsen vorn/hinten, vorn innenbelüftet
Vorderachse   Einzelradaufhängung, Vierlenkerachse, Rohr-Querstabilisator; Zweirohr-Gasdruckstoßdämpfer und Schraubenfeder, Zuganschlagfeder, Führungslenker mit hydraulisch dämpfender Lagerung
Hinterachse   Doppelquerlenker-Hinterachse, Stabilisator
Reifen   245/45 R 18 Y
Kraftstoffverbrauch (1999/100/EG)
Kraftstoffart   Super bleifrei 95 ROZ
städtisch   16,7 l
außerstädtisch   8,9 l
insgesamt   11,7 l
Emissionsklasse (94/12/EG)   EU3
CO2-Emissionen   281 g/km
Emissionsklasse (94/12/EG)   EU3

Zul. Anhängerlast Leergewicht                      1720 kg
Zul. Gesamtgewicht         2270 kg
Zul. Dachlast/Stützlast      100/85 kg
ungebremst                      750 kg
bei 12% Steigung              1900 kg
bei 8% Steigung              2100 kg

“That’s thirty minutes away. I’ll be there in ten.”  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da

Offline erq

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6432
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #1 Gepost op: 8 juni 2015, 10:33:23 »
Nog enkel foto's!
“That’s thirty minutes away. I’ll be there in ten.”  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da

Offline Bananenman

  • Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10759
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #2 Gepost op: 8 juni 2015, 10:42:44 »
Knappe kar Erq! Veel veilige /snelle km's met deze!  :thumbsup:
• BMW E46 318d touring •
• Saab 9-3 1.9TiD touring •

Offline Momenol

  • Premium Member
  • Trade Count: (+10)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11854
  • Momenol Images
    • Owner of Momenol Images
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #3 Gepost op: 8 juni 2015, 10:44:55 »
Dik! Ik wil wel eens rijden. En hopelijk slaagt dat dik tegen met die turbo's. Anders weet ik weer meteen waar ik mag voor sparen  :toofunny:
The Racecar  - BMW E36 325i            The Oldie     -  E30 316i
The Roofless - Mazda MX-5 10th AE   The Blower   - Audi S4 B5
The Boiler     - BMW E39 530D   The Rotary    - Mazda RX8
The Italian     - Alfa 1.9 JTDm   That other Boiler    - BMW E91 320D

Online vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2841
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #4 Gepost op: 8 juni 2015, 10:59:10 »
Die kar is zeker en vast dik in orde, daar heeft Avantus goed voor gezorgd! Proficiat met je aankoop erq, geniet ervan!

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3066
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #5 Gepost op: 8 juni 2015, 11:02:49 »
Perfecte sleeper idd, draaide die niet ergens rond de 450-500 pk? 8)
1995 - BMW E36 M3 3.0
2016 - Renault Megane RS CUP 275
2018 - Škoda Octavia Combi RS 230

Offline erq

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6432
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #6 Gepost op: 8 juni 2015, 11:03:01 »
Knappe kar Erq! Veel veilige /snelle km's met deze!  :thumbsup:

Knap is subjectief. Heeft vrij ronde vormen dus iets saaier qua lijnenspel dan mijn E61. Maar door de kleurcombo, dubbele uitlaat, ophanging,... toont ie wel breed IRL. Straalt ook echt de klasse van destijds uit (vind ik toch). Maar eerlijk? Eigenlijk is S4 B5 Avant knapper (sportiever). Ik heb wel  al gemerkt dat deze een heel ander type aandacht aantrekt dan de Z4  ;D

Dik! Ik wil wel eens rijden. En hopelijk slaagt dat dik tegen met die turbo's. Anders weet ik weer meteen waar ik mag voor sparen  :toofunny:

Awel ik ben ook benieuwd hoe veel verschil daar op zit. Ik zoek nog wat infobronnen voor VAG (vervanger voor realOEM enzo, en wat goed forums) dus als gij al iets gevonden hebt moogt ge mij altijd PM'en! Ik kan u wel al zeggen dat mijne pa er niet meer in wil kruipen  >:D

Vin decoder info:
Citaat
E0A = No special edition
0GE = Emission standard EU3
4UE = Air bag for driver and front seat passenger
6XM = Exterior mirrors: with memory function, automatically dimming, electrically adjustable/heated
1KD = Disc brakes, rear
J0L = Battery 340 A (70 Ah)
1LG = Disc brakes, front
3FA = Without roof insert (standard roof)
5ME = Vavona wood insert "amber", high-gloss
7X1 = Park distance control
F0A = No special purpose vehicle, standard equipment
8GL = Alternator 120 A
0G1 = Gearshift lever
0YR = Weight range 16 installation control only, no requirement forecast
0JK = Weight category front axle weight range 10
T7Z = 6-cylinder gasoline engine 2.7 L unit 078.8
3NZ = Rear seat bench unsplit, backrest split folding
8ED = Bi-functional headlight with gas discharge lamp, for driving on the right
U2B = Instrument insert with km/h speedometer,radio-controlled clock, tachometer, tripodometer and additional instruments
X0A = National sales program Germany
1N1 = Power steering
2ZQ = Leather trimmed multi-function steering wheel for air bag system
3HA = Without leather parts scope
8Q3 = Automatic headlight-range adjustment dynamic (self-adjusting while driving)
9Q2 = Multi-function display/on-board computerwith check control
8Z5 = Not hot country
MK5 = 6-cyl. gasoline engine 2.7 L/184 kW 30V base engine is T7Z
7Q0 = Without navigation device
C9K = Alloy wheels 9J x 21 front, with 10J x 21 rear
7K0 = Without tire pressure warning light
4X4 = Side air bag, front and rear with curtain air bag
2K6 = Reinforced bumpers
6R2 = Leather gearshift boot
3L4 = Electric seat adjustment for both front seats, drivers seat with memory system
4KC = Side and rear windows in heat-insulatingglass
3Y0 = Without roll-up sun screen
4K4 = Radio remote controlled central locking
5D1 = Carrier frequency 433.92 MHz-434.42 Mhz
1SA = Without additional front underbody guard
Q1D = Sports front seats
4GH = Windshield in heat-insulating glass with sunshield
« Laatst bewerkt op: 7 september 2015, 19:05:24 door erq »
“That’s thirty minutes away. I’ll be there in ten.”  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da

Offline erq

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6432
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #7 Gepost op: 8 juni 2015, 11:05:42 »
Die kar is zeker en vast dik in orde, daar heeft Avantus goed voor gezorgd! Proficiat met je aankoop erq, geniet ervan!


Ik hoop hem zo te houden! Voor mij is het mijn eerste auto met wat 'aanpassingen'. Mocht ik niet zeker zijn van de afkomst had ik het zeker niet gewaagd... Gelukkig kent Avantus zijne shizzle!

Perfecte sleeper idd, draaide die niet ergens rond de 450-500 pk? 8)


De standaard 250 haalt ie idd niet meer  ;)
Even linkje parkeren  ;D
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2016, 21:14:21 door erq »
“That’s thirty minutes away. I’ll be there in ten.”  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8801
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #8 Gepost op: 8 juni 2015, 11:09:33 »
Lang leve de 2.7TT's , ik ben fan !

Realoem in het VAG's = ETKA
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline erq

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6432
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #9 Gepost op: 8 juni 2015, 11:14:30 »
Lang leve de 2.7TT's , ik ben fan !
Realoem in het VAG's = ETKA

Thx! Vagcat had ik al als referentie doorgekregen, maar dit werkt wel aanzienlijk beter!
“That’s thirty minutes away. I’ll be there in ten.”  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da

Offline Momenol

  • Premium Member
  • Trade Count: (+10)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11854
  • Momenol Images
    • Owner of Momenol Images
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #10 Gepost op: 8 juni 2015, 11:18:47 »
ETKA is gewoon wat ze bij vag zelf gebruiken.
The Racecar  - BMW E36 325i            The Oldie     -  E30 316i
The Roofless - Mazda MX-5 10th AE   The Blower   - Audi S4 B5
The Boiler     - BMW E39 530D   The Rotary    - Mazda RX8
The Italian     - Alfa 1.9 JTDm   That other Boiler    - BMW E91 320D

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8801
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #11 Gepost op: 8 juni 2015, 11:25:08 »
ETKA is gewoon wat ze bij vag zelf gebruiken.

Yep , ik gebruik(te) dat gewoon voor partnummers en tekeningetjes te checken. Was best nuttig.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline erq

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6432
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #12 Gepost op: 8 juni 2015, 11:30:43 »
ETKA is gewoon wat ze bij vag zelf gebruiken.
Ach zo!
Yep , ik gebruik(te) dat gewoon voor partnummers en tekeningetjes te checken. Was best nuttig.

Tot nu toe een kleine 1000km al gedaan met de wagen en bevalt me prima. Dus maar een klein todo/werklijstje:
  • DAP 900 eens aan het werk zetten (wat kleine swirls)
  • Interieur onder handen nemen (beige leer terug proberen 100% te krijgen)
  • Kraakje wegwerken aan de bagagerollo en passagierszetel
  • Buitenspiegels vervangen en nieuw afdekkapje voor 1 van beide passagiersasbakjes
  • Ipod-interface zoeken
“That’s thirty minutes away. I’ll be there in ten.”  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da

Offline Trebo91

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2564
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #13 Gepost op: 8 juni 2015, 11:46:11 »
Knappe wagen Erq, dat je er veel plezier aan mag beleven. Liefst voor een langere periode als de vorige.  :gayfight:
1993 BMW e36 325i

"If you're not scared you're not going fast enough" - Ken Block

Offline Joris G

  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1887
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #14 Gepost op: 8 juni 2015, 12:37:11 »
Zalige auto Erik!
Ik ben zeer benieuwd naar de ondervindingen na een paar maanden, want jammer genoeg worden we bijna alles gewoon.  ::)

Hier op het forum gaat het de laatste tijd wel snel met dikke estates.  :o
Ik wil een ritje!  :ontopic:
1996 E36 Z3 1.9 --> sold
2004 E46  ///M3 motorschade --> sold
2008 E63 630i  --> Sold
2003 Mercedes C32 AMG --> sold
2009 Mini Cooper Clubman D —> Vrouw haar daily
2014 BMW F31 320 —> mijn daily
2008 BMW F800S AC Schnitzer —> moto fun!

Offline Odan.be

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2177
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #15 Gepost op: 8 juni 2015, 13:22:51 »
Waarschijnlijk een heel domme vraag..  Is dat benzine of diesel?
 Ik ken echt 0.0 van VAG
*2007 E91 335i -Den Transporteur-

Offline Joris G

  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1887
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #16 Gepost op: 8 juni 2015, 13:23:42 »
Waarschijnlijk een heel domme vraag..  Is dat benzine of diesel?
 Ik ken echt 0.0 van VAG
Benzine.  ;)
1996 E36 Z3 1.9 --> sold
2004 E46  ///M3 motorschade --> sold
2008 E63 630i  --> Sold
2003 Mercedes C32 AMG --> sold
2009 Mini Cooper Clubman D —> Vrouw haar daily
2014 BMW F31 320 —> mijn daily
2008 BMW F800S AC Schnitzer —> moto fun!

Offline Snorkel

  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11083
  • undereZtimated
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #17 Gepost op: 8 juni 2015, 13:24:27 »
Waarschijnlijk een heel domme vraag..  Is dat benzine of diesel?
 Ik ken echt 0.0 van VAG

Kraftstoffart   Super bleifrei 95 ROZ

Offline Odan.be

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2177
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #18 Gepost op: 8 juni 2015, 13:25:06 »
Ha,  en Duits ken ik ook ni :p
*2007 E91 335i -Den Transporteur-

Offline Momenol

  • Premium Member
  • Trade Count: (+10)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11854
  • Momenol Images
    • Owner of Momenol Images
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #19 Gepost op: 8 juni 2015, 15:45:06 »
Kraftstoffart   Super bleifrei 95 ROZ
Hopelijk 98...
95 zou ik hier niet in doen.
The Racecar  - BMW E36 325i            The Oldie     -  E30 316i
The Roofless - Mazda MX-5 10th AE   The Blower   - Audi S4 B5
The Boiler     - BMW E39 530D   The Rotary    - Mazda RX8
The Italian     - Alfa 1.9 JTDm   That other Boiler    - BMW E91 320D

Offline erq

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6432
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #20 Gepost op: 8 juni 2015, 15:48:36 »
Hopelijk 98...
95 zou ik hier niet in doen.

Tank zelfs alleen >100  :wiggleyes:
« Laatst bewerkt op: 8 juni 2015, 15:50:25 door erq »
“That’s thirty minutes away. I’ll be there in ten.”  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da

Offline Momenol

  • Premium Member
  • Trade Count: (+10)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11854
  • Momenol Images
    • Owner of Momenol Images
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #21 Gepost op: 8 juni 2015, 15:51:33 »
Tank zelfs alleen >100  :wiggleyes:
Ow? Hier in België dan toch niet waarschijnlijk.
The Racecar  - BMW E36 325i            The Oldie     -  E30 316i
The Roofless - Mazda MX-5 10th AE   The Blower   - Audi S4 B5
The Boiler     - BMW E39 530D   The Rotary    - Mazda RX8
The Italian     - Alfa 1.9 JTDm   That other Boiler    - BMW E91 320D

Offline erq

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6432
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #22 Gepost op: 8 juni 2015, 15:52:30 »
Tank zelfs alleen >100  :wiggleyes:

Ow? Hier in België dan toch niet waarschijnlijk.

doordenkertje...
“That’s thirty minutes away. I’ll be there in ten.”  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da

Offline Momenol

  • Premium Member
  • Trade Count: (+10)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11854
  • Momenol Images
    • Owner of Momenol Images
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #23 Gepost op: 8 juni 2015, 15:53:41 »
doordenkertje...
Meth ofwat?  ;D

Edit: Juist ja, gas  ;D
« Laatst bewerkt op: 8 juni 2015, 15:59:30 door Momenol »
The Racecar  - BMW E36 325i            The Oldie     -  E30 316i
The Roofless - Mazda MX-5 10th AE   The Blower   - Audi S4 B5
The Boiler     - BMW E39 530D   The Rotary    - Mazda RX8
The Italian     - Alfa 1.9 JTDm   That other Boiler    - BMW E91 320D

Offline DéGioke

  • Premium Member
  • Trade Count: (+3)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6573
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #24 Gepost op: 8 juni 2015, 16:01:36 »
Absoluut fan van deze :)
Lang leve gas :)

Heb je foto's van de inbouw?
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

Offline jan.van.gent

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8958
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #25 Gepost op: 8 juni 2015, 16:02:48 »
Absoluut fan van deze :)
Lang leve gas :)

Heb je foto's van de inbouw?
+1!
Uiteindelijk bij De roover laten uitvoeren of toch elders?

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline erq

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6432
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #26 Gepost op: 8 juni 2015, 16:16:20 »
Edit: Juist ja, gas  ;D

Ding! Ding! Ding!

Absoluut fan van deze :)
Lang leve gas :)
Heb je foto's van de inbouw?

+1!
Uiteindelijk bij De roover laten uitvoeren of toch elders?

Inbouw is door De Roover gedaan ja. Was voor mij het makkelijkst voor ev assistentie en wist op alle vragen duidelijk en overtuigend te antwoorden. Bedankt nogmaals voor het advies/info he jongens!
Dit weekend staat kuisen en shooten op het programma!
“That’s thirty minutes away. I’ll be there in ten.”  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da

Offline Odan.be

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2177
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #27 Gepost op: 8 juni 2015, 19:21:54 »
Ik dacht dat lpg heter brandde dan benzine toch?  Kunnen de turbo's daar tegen? Of zijn de uitlaatgassen van lpg op zich  niet heter?
In al mijn "noobism"  ik dacht dat enkel atmo blokken op lpg konden draaien... 
*2007 E91 335i -Den Transporteur-

Offline erq

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6432
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #28 Gepost op: 8 juni 2015, 20:33:02 »
Klopt gedeeltelijk. Maar wanneer veel vermogen gevraagd wordt spuit de ecu wat benzine mee voor dat koelend effect. Klepsmering helpt dan weer de zettingen beschermen. Vroeger was dit een druppelaar, maar tegenwoordig (turbomotoren) heeft dit een aparte pomp. Velen kennen alleen de oude lpg installaties maar tegenwoordig zijn ze daar al jaren mee bezig. Mijn 2e optie van wagen was een V70R, ook benzine+turbo, en die leggen ze al jaren vlekkeloos op gas. Zelfde voor deze 2.7 van VAG. Zijn al referenties van met +200.000km op gas dus het kán. Maar je moet een betrouwbare installateur hebben. Is minstens zo belangrijk dan de gebruikte materialen voor de installatie.
“That’s thirty minutes away. I’ll be there in ten.”  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da

Offline Odan.be

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2177
Re: 2001 - Audi A6 2.7 Biturbo
« Reactie #29 Gepost op: 8 juni 2015, 21:06:23 »
Dus in theorie kan ik mijn n54 op gas leggen?  Of gaat dat niet met elke motor?
*2007 E91 335i -Den Transporteur-