Auteur Topic:  S843a Motorauslegung  (gelezen 1610 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BMW320d19

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 495
S843a Motorauslegung
« Gepost op: 30 mei 2015, 12:18:48 »
Ik ontdekte per toeval bij nakijken voor spullen bij Leebmann dat mijn 525d uitgerust is met deze gegeerde optie.

Het gaat hem dus om de motorreductie omwille van fiscale redenen. Ik snap niet goed wat het verschil juist is,
13 fpk blijft 13 fpk. Ik begrijp nog minder waarom je bij een auto die de 50.000 overstijgt nog wil besparen op wat
belasting, die voor het gros van de nieuwe BMW aankopers toch iets is wat ze in fiscale mindering kunnen brengen.
Het is nu ook niet dat ze een boterhammetje minder zullen moeten eten.

Maar dat is nu niet van belang.

Kortom: kun jij met je apparatuur dergelijke optie verwijderen? En dus niet in de zin van mijn motor te herleiden naar 0
pk, maar wel om dus het Munchense zestal tot de orde te roepen en de oorspronkelijk bedoelde paardjes terug de
sporen te geven? En: doe jij ook ordinaire uitleesbeurten?  :)

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: S843a Motorauslegung
« Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2015, 20:18:02 »
Ik ontdekte per toeval bij nakijken voor spullen bij Leebmann dat mijn 525d uitgerust is met deze gegeerde optie.

Het gaat hem dus om de motorreductie omwille van fiscale redenen. Ik snap niet goed wat het verschil juist is,
13 fpk blijft 13 fpk. Ik begrijp nog minder waarom je bij een auto die de 50.000 overstijgt nog wil besparen op wat
belasting, die voor het gros van de nieuwe BMW aankopers toch iets is wat ze in fiscale mindering kunnen brengen.
Het is nu ook niet dat ze een boterhammetje minder zullen moeten eten.

Maar dat is nu niet van belang.

Kortom: kun jij met je apparatuur dergelijke optie verwijderen? En dus niet in de zin van mijn motor te herleiden naar 0
pk, maar wel om dus het Munchense zestal tot de orde te roepen en de oorspronkelijk bedoelde paardjes terug de
sporen te geven? En: doe jij ook ordinaire uitleesbeurten?  :)

Die optie kan je niet verwijderen want die zit in de DDE computer en is eigenlijk een geprogrammeerde "optie".
Vroeger heel lang geleden (15j) kon de Dealer dat "aanpassen" maar dat mag nu al lang niet meer.
Het heeft ook nu ook te maken met de uitstoot van de auto en is ook landafhankelijk.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1788
  • E93 325i
Re: S843a Motorauslegung
« Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2015, 20:21:56 »
@kraftbayer :  dat gereduceerd vermogen, is dat enkel 'softwarematig'?

ik meen me te herinneren dat het gereduceerd vermogen op mijn N53 ook in de 'gepitste' inlaatcollector zit,  of ben ik mis ?
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!


E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: S843a Motorauslegung
« Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2015, 20:24:29 »
@kraftbayer :  dat gereduceerd vermogen, is dat enkel 'softwarematig'?

ik meen me te herinneren dat het gereduceerd vermogen op mijn N53 ook in de 'gepitste' inlaatcollector zit,  of ben ik mis ?

Wat er bij een N53 aan verminderd vermogen op zit weet ik niet 100% maar bij de diesels is dit eigenlijk helemaal Softwarematig.
Buiten een paar sensoren die dan nog wat anders meten ;)
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline 130i

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1976
Re: S843a Motorauslegung
« Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2015, 20:27:00 »
@FJRdude : bij den uwe zit er inderdaad een andere inlaatcollector op.
Den uwe is ook niet gereduceerd, het is een 325i en geen 330i.
Je kan die wel naar 330i waarden brengen door inderdaad die andere collector en mapping...

Het gereduceerd vermogen waar hier over gepraat wordt slaat meer op bv bij de 320d die je kon krijgen met 177pk of 163pk.
De 163pk was dan de gereduceerde versie en was fiscaal aantrekkelijker...
Groeten, Greg

--> '08 DAF XF410     *Work HARD*
--> '10 BMW 130i       *Play HARD*

Offline 130i

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1976
Re: S843a Motorauslegung
« Reactie #5 Gepost op: 30 mei 2015, 20:30:52 »
Zie net in uw topic dat jij ook gereduceerd vermogen hebt op uw 325i FJRdude.
Maar dan heb je nu 211pk ipv 218pk.
Dat is enkel softwarematig.
De 211pk was in die tijd minder BIV.
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2015, 20:36:04 door 130i »
Groeten, Greg

--> '08 DAF XF410     *Work HARD*
--> '10 BMW 130i       *Play HARD*

Offline 130i

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1976
Re: S843a Motorauslegung
« Reactie #6 Gepost op: 30 mei 2015, 20:34:55 »
Ik ontdekte per toeval bij nakijken voor spullen bij Leebmann dat mijn 525d uitgerust is met deze gegeerde optie.

Het gaat hem dus om de motorreductie omwille van fiscale redenen. Ik snap niet goed wat het verschil juist is,
13 fpk blijft 13 fpk
. Ik begrijp nog minder waarom je bij een auto die de 50.000 overstijgt nog wil besparen op wat
belasting, die voor het gros van de nieuwe BMW aankopers toch iets is wat ze in fiscale mindering kunnen brengen.
Het is nu ook niet dat ze een boterhammetje minder zullen moeten eten.

Maar dat is nu niet van belang.

Kortom: kun jij met je apparatuur dergelijke optie verwijderen? En dus niet in de zin van mijn motor te herleiden naar 0
pk, maar wel om dus het Munchense zestal tot de orde te roepen en de oorspronkelijk bedoelde paardjes terug de
sporen te geven? En: doe jij ook ordinaire uitleesbeurten?  :)

De fiscale PK's blijven hetzelfde, maar door het iets lagere din PK's was de BIV "vroeger" minder.
Groeten, Greg

--> '08 DAF XF410     *Work HARD*
--> '10 BMW 130i       *Play HARD*

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1788
  • E93 325i
Re: S843a Motorauslegung
« Reactie #7 Gepost op: 30 mei 2015, 21:19:07 »
OK thx 

sorry 4 topic-hijack  :greddy:
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!


E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13