Auteur Topic:  B-steil krassen uitpolieren e90 NFL ?  (gelezen 566 keer)

Offline Gabriel

• Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
B-steil krassen uitpolieren e90 NFL ?
« Gepost op: 30 maart 2015, 10:45:44 »
Ik heb zoals bij vele e90's een B-steil vol krassen (vorige eigenaar was een carwash fan)
Ik heb het over het zwarte blinkende stuk tussen de ramen
Ik ben deze lente van plan mijn e90 volledig te polieren en orangepeel correctie uit te voeren maar weet niet goed hoe ik die B-steil moet aanpakken omdat ik niet weet of hier een blanke laklaag over ligt of van wat voor materiaal ofzo het is.
Ik gebruik voornamelijk producten van chemical guys, meguiars professional en gtechniq
Is er hier iemand die tips heeft of ervaring heeft met dit te polieren om deze waskrassen weg te krijgen?

thx :)
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2015, 10:48:57 door Gabriel »

Offline Wax-it.be

• World Champion
Re: B-steil krassen uitpolieren e90 NFL ?
« Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2015, 11:24:35 »
Ik heb zoals bij vele e90's een B-steil vol krassen (vorige eigenaar was een carwash fan)
Ik heb het over het zwarte blinkende stuk tussen de ramen
Ik ben deze lente van plan mijn e90 volledig te polieren en orangepeel correctie uit te voeren maar weet niet goed hoe ik die B-steil moet aanpakken omdat ik niet weet of hier een blanke laklaag over ligt of van wat voor materiaal ofzo het is.
Ik gebruik voornamelijk producten van chemical guys, meguiars professional en gtechniq
Is er hier iemand die tips heeft of ervaring heeft met dit te polieren om deze waskrassen weg te krijgen?

thx :)

Deze heeft geen blanke lak, vandaar dat hij zo snel beschadigd wordt :(
Als je erop gaat polijsten moet je erg voorzichtig te werk gaan want het is gewoon plastic en dus erg gevoelig. Zorg dat je met medium tot fijne polishes werkt en bescherm met een degelijke glass coating zodat je extra bescherming hebt naar lichte krassen toe.

Daarnaast toch even vermelden dat een orange peel removal niet evident is ;) Zorg dat je goed weet waaraan je begint of het kan je nogal duur te staan komen ;)

Offline Gabriel

• Warming Up
  • *
Re: B-steil krassen uitpolieren e90 NFL ?
« Reactie #2 Gepost op: 30 maart 2015, 11:34:40 »
Ok thx :)
En idd orange peel removal is niet zo simpel daar ben ik van overtuigd, ben ondertusse een jaar of 6 bezig met detailing dus heb toch al wat ervaringen opgedaan.
Heb nu gekoze voor de carpro velvet pads icm meguiars professional m105, hoop op een voorzichtige manier de orange peel op de wagen toch op zyn minst te verminderen ( crimson red e90, de orange peel valt te fel in het oog voor mij op deze kleur)
Wetsanding ga ik mij voorlopig niet aan wagen, beter eens paar deuren en motorkaps bij de sloop halen om wetsanding op te oefenen