Auteur Topic: [F2X] Chiptuning, waar laten doen?  (gelezen 20147 keer)

Offline smignon

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
[F2X] Re: Chiptuning, waar laten doen?
« Reactie #60 Gepost op: 6 maart 2015, 21:33:44 »
Bedoel je niet garantie?

Offline Tvdb

• Nieuw
  • *
Re: Chiptuning, waar laten doen?
« Reactie #61 Gepost op: 6 maart 2015, 22:17:09 »
Zal ik doen! En nee, BR is geen sponsor op dit forum dus helaas :D

ik kan voor korting zorgen bij BR ;)

Offline Svenvanecht

• Warming Up
  • *
  • 114i - 09/2014
« Reactie #62 Gepost op: 6 maart 2015, 22:55:09 »
Bedoel je niet garantie?

Inderdaad garantie...  :razz:

Offline dobbelsteen

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #63 Gepost op: 7 maart 2015, 07:57:52 »
BMW geeft van de fabriek uit maar 2 jaar garantie?  :o
Work hard, play hard

Offline Svenvanecht

• Warming Up
  • *
  • 114i - 09/2014
« Reactie #64 Gepost op: 7 maart 2015, 08:20:16 »
BMW geeft van de fabriek uit maar 2 jaar garantie?  :o

Waarborgvoorwaarden (PDF - 33,1 KB)
Uw BMW Service Partner heeft met ingang van 01.01.2004 (eerste registratie) de garantie op het doorroesten van metalen carrosserieonderdelen verlengd van 6 tot 12 jaar op het lakwerk. Voor de volledige wagen (met uitzondering van slijtage-onderdelen), alle BMW onderdelen en originele BMW accessoires geldt een garantie tegen constructiefouten van twee jaar zonder kilometerbeperking vanaf de verkoop van het goed. Zo is uw rijplezier verzekerd én gegarandeerd.

Offline ewaldvangemert

• Nieuw
  • *
« Reactie #65 Gepost op: 11 maart 2015, 14:59:03 »
Beste BMW-fan's,

Ik heb alles nog eens goed afgewogen en ben afgelopen maandag bij ZIPtuning geweest. Ik heb gevraagd of men daar ook de 3 standen kon programmeren zoals Edje deze heeft en dat was mogelijk. Het heeft wel een uurtje langer geduurt, maar het geduld werd beloont met een hele mooie tuning.
Ik heb op mijn verzoek ook nog een rondleiding gehad/ kijkje in de keuken, en ik ben weer heel erg tevreden met de resultaten van de jongens uit Houten.

Op het moment dat ik mijn auto start staat deze altijd in de Comfort mode  en dan is het vermogensverschil goed merkbaar. Als ik dan de mode `sport` inschakel en op de gaspedaal druk is een grote grijns niet te onderdrukken. Woooowwww wat een vermogen.

Ik mag binnenkort nog een keer terug komen om mijn auto op de brug te zetten (deze was op het moment niet beschikbaar/defect) zodat ik het vermogen op papier heb.

Groeten,
Ewald

Offline smignon

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #66 Gepost op: 11 maart 2015, 15:21:08 »
Veel plezier ermee. Ben benieuwd naar de resultaten

Offline Bananenman

• Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
« Reactie #67 Gepost op: 11 maart 2015, 16:00:58 »
Beste BMW-fan's,

Ik heb alles nog eens goed afgewogen en ben afgelopen maandag bij ZIPtuning geweest. Ik heb gevraagd of men daar ook de 3 standen kon programmeren zoals Edje deze heeft en dat was mogelijk. Het heeft wel een uurtje langer geduurt, maar het geduld werd beloont met een hele mooie tuning.
Ik heb op mijn verzoek ook nog een rondleiding gehad/ kijkje in de keuken, en ik ben weer heel erg tevreden met de resultaten van de jongens uit Houten.

Op het moment dat ik mijn auto start staat deze altijd in de Comfort mode  en dan is het vermogensverschil goed merkbaar. Als ik dan de mode `sport` inschakel en op de gaspedaal druk is een grote grijns niet te onderdrukken. Woooowwww wat een vermogen.

Ik mag binnenkort nog een keer terug komen om mijn auto op de brug te zetten (deze was op het moment niet beschikbaar/defect) zodat ik het vermogen op papier heb.

Groeten,
Ewald
Wil je hier over een jaartje op terugkomen?  :)
• BMW E46 318d touring •
• Saab 9-3 1.9TiD touring •

Offline midas

• World Champion
« Reactie #68 Gepost op: 11 maart 2015, 16:09:46 »

In ieder geval wens ik u veel succes, :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #69 Gepost op: 11 maart 2015, 17:09:28 »
Is ziptuning bezig met een media offensief door op verschillende fora positieve comments te gaan plaatsen ofzo?  ;D
Maar ik moet wel zeggen, ze doen dat daar wel goed. Je krijgt een rondleiding in de keuken jong  :thumbsup: alleen al daarvoor zou je daar toch wel gaan?  :toofunny:
Work hard, play hard

Offline smignon

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #70 Gepost op: 11 maart 2015, 18:57:16 »
mag je er zowiezo er niet bij je auto blijven als ze bezig?  :P (hoop ik toch, anders moet ik daar 3u blijven wachten :p)

Offline Svenvanecht

• Warming Up
  • *
  • 114i - 09/2014
« Reactie #71 Gepost op: 11 maart 2015, 20:04:56 »
mag je er zowiezo er niet bij je auto blijven als ze bezig?  :P (hoop ik toch, anders moet ik daar 3u blijven wachten :p)

Natuurlijk mag je er bij blijven staan  :razz:

Online MaximDM

• Qualifying
« Reactie #72 Gepost op: 11 maart 2015, 21:40:03 »
Iedereen breekt hier ziptuning af, hebben jullie daar dan allemaal al zoveel problemen mee gehad?  ::)

Al 2 wagens binnengebracht en nooit problemen meegehad hoor.

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #73 Gepost op: 11 maart 2015, 22:02:09 »
Thank god no. Genoeg persoonlijke ervaringen te lezen op het internet er over om ons te behoeden om dezelfde fout te begaan.
Het is zelfs in Nederland gekend onder die reputatie.
Work hard, play hard

Offline ewaldvangemert

• Nieuw
  • *
« Reactie #74 Gepost op: 12 maart 2015, 09:47:14 »
Citaat
Is ziptuning bezig met een media offensief door op verschillende fora positieve comments te gaan plaatsen ofzo?  ;D

Tssss, ik ben gewoon een klant bij Ziptuning.

Ik zal over een jaar mijn uitgebreide bevindingen posten.

Offline Sven1980

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #75 Gepost op: 12 maart 2015, 10:41:04 »
Ik stoor mij eigenlijk maar aan 1 regel
Citaat

Ik leid hieruit af dat "de brug" de testbank is en dus niet getest is op de testbank.
E90 - 320D - Den dunnen
E91 - 320D - Den dikken

Offline Svenvanecht

• Warming Up
  • *
  • 114i - 09/2014
« Reactie #76 Gepost op: 12 maart 2015, 11:48:47 »
Is er iemand die het mij afraadt om een nieuwe wagen met ondertussen 5.000km te laten mappen?

Offline Barney

• Race Legend
« Reactie #77 Gepost op: 12 maart 2015, 11:51:33 »
Is er iemand die het mij afraadt om een nieuwe wagen met ondertussen 5.000km te laten mappen?

Als je nog garantie wilt zou ik het niet aanraden..

Offline Svenvanecht

• Warming Up
  • *
  • 114i - 09/2014
« Reactie #78 Gepost op: 12 maart 2015, 12:55:49 »
Als je nog garantie wilt zou ik het niet aanraden..

Ik ga hem niet tot de uiterste marges laten mappen.
Als er normaal mee gereden wordt, zouden er toch geen problemen mogen komen aan de motor etc.
Als de motor of andere stukken problemen hadden, waren die nu toch al kenbaar?

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #79 Gepost op: 12 maart 2015, 13:16:04 »
Ik ga hem niet tot de uiterste marges laten mappen.
Als er normaal mee gereden wordt, zouden er toch geen problemen mogen komen aan de motor etc.
Als de motor of andere stukken problemen hadden, waren die nu toch al kenbaar?
Na 5000km al?Guess again :P
Je hebt 2 jaar garantie,en garantie is op de gehele wagen,niet enkel op de motor.Om een surrealistisch maar duidelijk voorbeeld te geven:stel dat je deur eraf valt,dan is dat garantie.Maar als ze zien dat hij gechipt is kunnen ze garantie weigeren omdat je hem gechipt hebt,staat duidelijk in de garantievoorwaarden dat deze vervalt bij motortuning,niet originele onderdelen,... De tuning heeft geen hol te maken met je deur maar wees gerust dat als ze iets vinden om garantie te ontspringen dat ze dat ook zullen doen :)

Offline Svenvanecht

• Warming Up
  • *
  • 114i - 09/2014
« Reactie #80 Gepost op: 12 maart 2015, 13:46:40 »
Na 5000km al?Guess again :P
Je hebt 2 jaar garantie,en garantie is op de gehele wagen,niet enkel op de motor.Om een surrealistisch maar duidelijk voorbeeld te geven:stel dat je deur eraf valt,dan is dat garantie.Maar als ze zien dat hij gechipt is kunnen ze garantie weigeren omdat je hem gechipt hebt,staat duidelijk in de garantievoorwaarden dat deze vervalt bij motortuning,niet originele onderdelen,... De tuning heeft geen hol te maken met je deur maar wees gerust dat als ze iets vinden om garantie te ontspringen dat ze dat ook zullen doen :)

De fabrieksgarantie kan niet ingetrokken worden indien het defect niet te wijten is aan de tuning, volgens de Europese wetgevingen.
Maw: een deur die eraf valt zal niets te maken hebben met de herprogrammatie van de wagen.
Ik denk dat als er een deur afvalt, of een lampje niet meer brandt, ze ook heus niet naar de ECU gaan kijken. Dat is alleen maar meer werk voor hun...

Als je je motor opblaast binnen enkele maanden, dan zullen ze waarschijnlijk wel hun garantie intrekken ja  ;D

Offline smignon

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #81 Gepost op: 12 maart 2015, 13:57:21 »
Heb 60.000km op de teller. Nog  garantie wel maar denk dat ik safe zit

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #82 Gepost op: 12 maart 2015, 14:09:05 »
De fabrieksgarantie kan niet ingetrokken worden indien het defect niet te wijten is aan de tuning, volgens de Europese wetgevingen.
Maw: een deur die eraf valt zal niets te maken hebben met de herprogrammatie van de wagen.
Ik denk dat als er een deur afvalt, of een lampje niet meer brandt, ze ook heus niet naar de ECU gaan kijken. Dat is alleen maar meer werk voor hun...

Als je je motor opblaast binnen enkele maanden, dan zullen ze waarschijnlijk wel hun garantie intrekken ja  ;D

http://www.bmw.be/dam/brandBM/marketBELU/countryBE/nl_BE/Common/personal-service/Final_Waarborgvoorwaarden_NL_02_2014.pdf.resource.1395661129772.pdf
Dat is mijn punt net,het heeft niets met elkaar te maken maar wel reden om de garantie te vervallen :)
Ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat de auto voor elk garantiegeval aan de pc gehangen werd.

Offline noobke

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • Ik ben geen noob maar een noobke.
« Reactie #83 Gepost op: 12 maart 2015, 14:10:43 »
Voor het voorval met de deur... dan gaan ze de oorzaak zoeken waardoor die deur der is afgevallen en op welk moment. Uit de moment opname gaan ze dan toerental, snelheid, boost, enz kunnen aflezen en dan gaan ze zien dat die een andere boost waarde gaat hebben dan normaal. Dus bij veel merken vervalt de garatie dan of dat da nu voor een deur is of niet.
Maarja  da is ook maar een voorbeeld. Het is niet dat je u deur gaat kwijt spelen Door te chippen.
Ik heb wel bij Ford ooit geweten dat de garantie op een wagen met 13000 km is vervallen Door de tuning. Zijn dashboard kraakte langs alle kanten en dit was volgens ford te wijten aan meer trillingen dan normaal Door de aangepaste software.
9 op tien had da daar niks mee te maken maar zo zie je maar.
E39-520i ---> 322.475km===>sold
2001 subaru impreza wrx plus ===>foetsie
2001 subaru impreza wrx

"oh! Hang on! That is the throb of a turbo-charged flat-four engine. A sound, which all over the world, heralds the imminent arrival of a moron." -Jeremy Clarkson

Offline Svenvanecht

• Warming Up
  • *
  • 114i - 09/2014
« Reactie #84 Gepost op: 12 maart 2015, 14:11:24 »
Heb 60.000km op de teller. Nog  garantie wel maar denk dat ik safe zit

Waarom denk je dat dan? Ben je al geweest bij BR?

Offline smignon

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #85 Gepost op: 12 maart 2015, 14:26:38 »
Nee, einde deze maand ga ik. een fabriekfout in de motor zou nu al opgevallen zijn

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #86 Gepost op: 12 maart 2015, 18:55:01 »
Daar zou ik niet zo hard van uitgaan. Een fabrieksfout kan ook pas na lange tijd zichtbaar worden.
Work hard, play hard

Offline adri

• Trade Count: (+3)
  • Pole Position
« Reactie #87 Gepost op: 12 maart 2015, 19:02:12 »
Ik heb een paar weken geleden op mijn F20 de DPF onder coulance laten vervangen. Op dat moment was ik toch zeer gelukkig dat ik mij heb kunnen beheersen om niet te chippen, iets wat ik bij mijn vorige wagens wel heb gedaan. Ik ben er redelijk van overtuigd dat ik niet op de tegemoetkoming van BMW had moeten rekenen.
Je neemt een risico met chippen. Ik ben niet meer bereid dat risico te nemen  :D

Offline smignon

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #88 Gepost op: 12 maart 2015, 19:07:06 »
tuurlijk is dat mogelijk maar meestal is dan ook al de garantie voorbij

Offline adri

• Trade Count: (+3)
  • Pole Position
« Reactie #89 Gepost op: 12 maart 2015, 19:12:52 »
Mijn vertrouwen in de F2x-diesel is een beetje zoek. De mijne is toch fragieler dan ik dacht, en naar wat ik zo wat lees ben ik niet alleen. Chippen gaat dit niet verbeteren  :D.
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2015, 19:14:44 door adri »