Auteur Topic:  2004 - E63 - 645ci s  (gelezen 2763 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline speedy25

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 140
2004 - E63 - 645ci s
« Gepost op: 19 februari 2015, 19:39:38 »
Hallo BMW vrienden

het is een hele tijd stil geweest van mijn kant nadat ik de BMW m5 verkocht had, heb ook lang getwijfeld wat er voor terug moest komen.
Zat toen zelf aan een Mercedes e55 amg te denken hiermee ook een paar keer proefgereden ondanks het brute vermogen was er verder niks aan deze auto wat mij aantrok.
ondertussen lekker een tijdje in een oude Ford fiesta rond gescheurd omdat ik toch een auto nodig had voor het werk.
Maar het BMW gevoel bleef toch maar knagen wat auto`s bekeken van alpina tot de m series maar helaas niet echt het goede gevoel erbij.
Maar sinds vandaag kan ik me weer bij de BMW familie voegen ben nu de trotse eigenaar van een zwarte BMW 645ci uit 2004 met 117000 kilometer op de klok nog niet eens ingereden dus.
De eerste ervaringen zijn positief het is natuurlijk geen e39 m5 maar met 333 pk onder de kap niet echt reden tot klagen.

Paar foto`s



« Laatst bewerkt op: 6 november 2015, 11:12:33 door dadoke »

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10016
Re: [e63] 645ci s
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2015, 19:50:31 »
Plezierige auto's om meet te rijden.
Vermogen genoeg.
Hopelijk heb je er wat geluk mee want de motoren hebben nu niet zo een beste reputatie.
Daar kan ik boeken over schrijven want ik heb er al een hoop uit elkaar gehaald.
En hij zit nu net rond de 120.000 Km.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline speedy25

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 140
Re: [e63] 645ci s
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2015, 20:06:25 »
Wat zijn zoal de kwalen dan kraftbayer? heb wel wat gelezen over een buis van het koelsysteem in het blok dat die stuk kan gaan en dat dan het halve blok uit elkaar moet voor de reparatie zijn er verder nog dingen? preventief op te lossen misschien?


Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10016
Re: [e63] 645ci s
« Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2015, 20:34:54 »
Wat zijn zoal de kwalen dan kraftbayer? heb wel wat gelezen over een buis van het koelsysteem in het blok dat die stuk kan gaan en dat dan het halve blok uit elkaar moet voor de reparatie zijn er verder nog dingen? preventief op te lossen misschien?

Ik kan dat hier allemaal niet in een paar woorden uitleggen.
Maar ik zal een aparte topic over deze motoren aanmaken binnenkort.
Het komt er op neer dat er heel veel aan stuk kan gaan.
De buis is maar een van de dingen en daar is ondertussen al een "goedkopere" oplossing voor gekomen.
Veel erger is het olieverbruik dat ze krijgen.
Dan gaat het pas geld kosten.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline pukkie007

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 418
Re: [e63] 645ci s
« Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2015, 20:43:42 »
Ik vrees dat het gaat zoals bij het 4,8 blok van de 750.
Olieverbruik > blauwe uitlaatgassen bij hoge temperaturen en lage toeren > kleppenprobleem = nieuw onderblok. Kosten kunnen oplopen tot 10k.

De details gaat Kraftbayer straks wel uitleggen. ;)

Offline Jamme1981

  • Trade Count: (+25)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11316
  • Cars are a passion
Re: [e63] 645ci s
« Reactie #5 Gepost op: 20 februari 2015, 09:46:23 »
Mooie wagen.
e87 - 116i - 115pK - Sonora - Havana
e30 - 316i -  99pK - Brillianrot - Anthrazit stoff
e61 - 525d - 163pK - Silbergrau-Black -SOLD

Freude Am Fahren

VW Corrado-1989-1800 16V

Offline speedy25

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 140
Re: [e63] 645ci s
« Reactie #6 Gepost op: 20 februari 2015, 15:14:43 »
Ik ga me verder niet al te veel zorgen erover maken je leest en hoort altijd zoveel en ja er zullen ongetwijfeld 6 series zijn die flinke problemen hebben of hebben gehad, maar tijdens mijn zoektocht heb ik wel gezien dat er ook genoeg zijn met een km stand van 200.000 + en die rijden ook nog.
Weet nog wel toen ik ging kijken voor een e39 m5 zoveel dingen erover gehoord en gelezen van extreem olie verbruik de vanossen en noem maar op.
Toen toch 1 gekocht een pfl nog wel waar volgens iedereen de meeste problemen mee waren heb in anderhalf jaar tijd 50.000 km met de m5 gereden en neem maar van mij aan dat ik hem echt gebruikt heb waarvoor die gemaakt was.
De m5 heeft behalve het olie verbruik wat varieerde van 1 liter op 1000km tot 1 liter op 500km geen krimp geven en liep nog als een nieuwe toen ik hem verkocht.
Je kan natuurlijk altijd pech hebben en net 1 hebben waar wel die problemen naar voren komen maar je kan ook geluk hebben en een auto hebben waar buiten het normale onderhoud nooit wat aan mankeert tenminste dat is mijn mening.

Offline speedy25

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 140
Re: 2004 - E63 - 645ci s
« Reactie #7 Gepost op: 7 november 2015, 12:49:32 »
Heb van de week een set 20 inch velgen gekocht ze waren in de eerste instantie voor onder de 6 serie cabrio. Maar na een velg gepast te hebben al erg gauw tot de conclusie gekomen dat ze voor geen meter stonden dit waarschijnlijk om dat de cabrio voorzien is van een lichte kleur.
 Dus maar besloten om ze onder mijn eigen 6 coupe te gooien staat erg dik uiteraard moet ie wel een stukje omlaag grin-emoticon Omdat foto`s meer zeggen dan woorden!
 Mocht iemand nog een idee hebben qua verlaging dan hoor ik dat graag zat zelf te denken aan 40-30?






Offline BimmerFan

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1363
Re: 2004 - E63 - 645ci s
« Reactie #8 Gepost op: 29 december 2015, 13:10:27 »
Mooie auto,velgen ben ik wel geen fan van.