Auteur Topic:  Kawasaki Z250SL  (gelezen 1405 keer)

Offline Nostra

• Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • G-Sense Driver
Kawasaki Z250SL
« Gepost op: 26 januari 2015, 18:50:32 »
Heren,

ik zit al een tijdje te tobben over me een lichte motor voor woon-werkverkeer aan te schaffen en op een zonnige zondag/maandag namiddag eens een toertje te gaan doen (ik moet geen autostrade doen en dit interesseert mij ook geen bal, liever secundaire wegen)

Ik ben op het Salon eens goed gaan kijken naar wat het beste bij me past en op de volgende modellen uitgekomen:

KTM Duke 125
Kawasaki Z250SL

Iets sportiever en vooral wendbaar (aangezien ik met enduro en full cross in het veld met de motor leren rijden heb)

Nu was men vraag aangezien ik niet op de hoogte ben van de nieuwe wetgeving van moto's.

Ik heb men rijbewijs gehaald in 2007 en ben 29 (bijna 30) jaar.

Moet ik een extra rijbewijs en lessen doen voor de Kawasaki? aangezien deze 250cc en 20,5kW is?

ik hoor het wel.
Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
next year new fun car

Offline jan.van.gent

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
Re: Kawasaki Z250SL
« Reactie #1 Gepost op: 26 januari 2015, 18:53:14 »
Heren,

ik zit al een tijdje te tobben over me een lichte motor voor woon-werkverkeer aan te schaffen en op een zonnige zondag/maandag namiddag eens een toertje te gaan doen (ik moet geen autostrade doen en dit interesseert mij ook geen bal, liever secundaire wegen)

Ik ben op het Salon eens goed gaan kijken naar wat het beste bij me past en op de volgende modellen uitgekomen:

KTM Duke 125
Kawasaki Z250SL

Iets sportiever en vooral wendbaar (aangezien ik met enduro en full cross in het veld met de motor leren rijden heb)

Nu was men vraag aangezien ik niet op de hoogte ben van de nieuwe wetgeving van moto's.

Ik heb men rijbewijs gehaald in 2007 en ben 29 (bijna 30) jaar.

Moet ik een extra rijbewijs en lessen doen voor de Kawasaki? aangezien deze 250cc en 20,5kW is?

ik hoor het wel.
Voor zover ik weet, mag je met de 250cc niet rijden zonder rijbewijs.

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #2 Gepost op: 26 januari 2015, 18:57:23 »
Das ferm kut :( !

Dan zal het toch iets anders moeten worden.

En nu met die nieuwe regeling met 125cc dan?
next year new fun car

Offline jan.van.gent

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #3 Gepost op: 26 januari 2015, 18:58:52 »
Das ferm kut :( !

Dan zal het toch iets anders moeten worden.

En nu met die nieuwe regeling met 125cc dan?
Mensen die pas recentelijk hun auto rebewijs halen, mogen zelfs niet met een 125cc rijden dacht ik. Als 18 jarige, als je je motorrijbewijs haalt, mag je enkel met 125cc rijden. Daarna met 35 kW, en later pas full power. Maar die regels kan je makkelijk googelen.

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline Xasuntox

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #4 Gepost op: 26 januari 2015, 19:04:25 »
Klopt wat Jan zegt. Wie zijn rijbewijs gehaald heeft voor 1 mei 2013 mag na 2 jaar zonder extra lessen of examens met een 125cc motorfiets met 11 kW rijden. Wil je meer vermogen zal je lessen moeten volgen, maar gezien je leeftijd lijkt me dit geen probleem.

Gewoon eens lessen vastleggen en dat rijbewijs halen, kleine investering voor heel veel plezier. Want je gaat waarschijnlijk na enkele maanden meer vermogen willen dan dat een 125cc kan bieden. Een 125cc kan heel tof zijn, is ook heel wendbaar maar ik ben er zeker van dat je meer cc's gaat willen na verloop van tijd.

Verder zijn de prijzen ook wel vrij hoog van bijvoorbeeld een KTM Duke 125, mooie machine maar wel duur. Ik zou het rijbewijs halen en opzoek gaan naar een (lichte) zwaardere motor. :thumbsup:

- BMW E46 320D 2000
- Yamaha WR450F 2010

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #5 Gepost op: 30 januari 2015, 10:29:14 »
wat kost dat allemaal dan (ongeveer)?

Lessen + examens?

gewoon een kwestie van te weten wat en hoe  ;)
next year new fun car

Offline Xasuntox

• Grand Prix Winner
« Reactie #6 Gepost op: 30 januari 2015, 10:50:06 »
Prijzen liggen momenteel hier rond:

9 uur + examenbegeleiding : 665 euro (dan ga je wel eerst met een L moeten rijden)
12 uur + examenbegeleiding: 880 euro

Lijkt veel maar het is zeker de moeite, tenslotte heb je dan het rijbewijs voor de rest van je leven. :thumbsup:

- BMW E46 320D 2000
- Yamaha WR450F 2010

Offline Bananenman

• Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
« Reactie #7 Gepost op: 30 januari 2015, 13:43:10 »
Prijzen liggen momenteel hier rond:

9 uur + examenbegeleiding : 665 euro (dan ga je wel eerst met een L moeten rijden)
12 uur + examenbegeleiding: 880 euro

Lijkt veel maar het is zeker de moeite, tenslotte heb je dan het rijbewijs voor de rest van je leven. :thumbsup:
880 euro is nog het goedkoopste dat ik al ben tegengekomen!
Deze zomer wil ik dit o zo graag doen, een A2 rijbewijs halen.

Veel centjes.. Keuzes keuzes keuzes!  :)
• BMW E46 318d touring •
• Saab 9-3 1.9TiD touring •

Offline Xasuntox

• Grand Prix Winner
« Reactie #8 Gepost op: 30 januari 2015, 14:21:22 »
880 euro is nog het goedkoopste dat ik al ben tegengekomen!
Deze zomer wil ik dit o zo graag doen, een A2 rijbewijs halen.

Veel centjes.. Keuzes keuzes keuzes!  :)

Ik moet wel zeggen dat de prijzen komen van bij Apex motorrijschool in Lichtaart. Die was toen het goedkoopste en bood ook de beste service aan vond ik. Altijd max 2 personen op de les en hij gaf altijd goede uitleg. Een man met veel ervaring op de moto.
Ook het feit dat hij toen de KTM Duke 690 als lesmotor had heeft me waarschijnlijk wel beïnvloed toen.

Het is inderdaad wel een pak geld, zeker als je nog jong bent maar zoals ik al zei het is eenmalig en zeker de moeite waard. :thumbsup:

- BMW E46 320D 2000
- Yamaha WR450F 2010

Offline Bananenman

• Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
« Reactie #9 Gepost op: 30 januari 2015, 14:27:26 »
Ik moet wel zeggen dat de prijzen komen van bij Apex motorrijschool in Lichtaart. Die was toen het goedkoopste en bood ook de beste service aan vond ik. Altijd max 2 personen op de les en hij gaf altijd goede uitleg. Een man met veel ervaring op de moto.
Ook het feit dat hij toen de KTM Duke 690 als lesmotor had heeft me waarschijnlijk wel beïnvloed toen.

Het is inderdaad wel een pak geld, zeker als je nog jong bent maar zoals ik al zei het is eenmalig en zeker de moeite waard. :thumbsup:
Het is dat, 35kw is niet 'het-van-het' maar zeker geschikt voor de kleinere CC-klasses.

Een bmw g650gs lijkt me super-über om af en toe een landwegje mee te pakken/ autostrade/ met de madam op vakantie trekken  :drool:
• BMW E46 318d touring •
• Saab 9-3 1.9TiD touring •

Offline Xasuntox

• Grand Prix Winner
« Reactie #10 Gepost op: 2 februari 2015, 00:44:55 »
Het is dat, 35kw is niet 'het-van-het' maar zeker geschikt voor de kleinere CC-klasses.

Een bmw g650gs lijkt me super-über om af en toe een landwegje mee te pakken/ autostrade/ met de madam op vakantie trekken  :drool:

Heb momenteel ook het A2 rijbewijs en ik mag in April mijn volledige A gaan halen. Toch heb ik nu een motor met 34,3 kW. Die motor is goedkoop en goed om mee te leren rijden.

Een BMW Funduro wil ik (ook) graag of een andere enduro motor. Maar ik heb me al voorgenomen om volgende winter een Enduro project te starten :razz: Maar een Funduro is heel tof, goedkoop in aankoop en qua onderhoud valt dat ook wel goed mee denk ik.
Ik zou niet twijfelen en u lessen zo rap mogelijk vast leggen :thumbsup: :thumbsup:

- BMW E46 320D 2000
- Yamaha WR450F 2010