Zoals sommigen hier wel weten is mijn E36 325i coupé na 5 trouwe jaren abrupt aan zijn einde gekomen door een accident, gelukkig in mijn recht en zonder gekwetsten
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=22026.0Dus dan begint de zoektocht naar een opvolger. De E36 was mijn eerste bmw en ik wist vanaf dag 1 dat ik een bmw-rijder in hart en nieren ging worden

En na 5 jaar veel rijplezier was er geen twijfel mogelijk dat de opvolger terug een bmw zou zijn

Zo begon de zoektocht naar een opvolger, maar wat moest het dan worden...

Opnieuw een E36 ? ik was vrij zeker dat het geen E36 meer ging worden, want dan zou ik weer dezelfde toer zijn opgegaan als met mijn 325i

namelijk, plat op zijn buik en een dikke breedset eronder en de bijhorende rijstijl, voorzichtigheid, gevloek bij het schuren enz, was ik eigenlijk een beetje moe.
Dan kwamen er nog enkele eisen bij die ik tijdens mijn 5jaar coupé rijden had vooropgesteld waaraan de volgende zeker moest voldoen.
- grotere koffer
- 4 deuren
- comfort
- terug airco
Ik heb enkele dagen verkoopsites afgeschuimd op zoek naar E91 325d's maar de moderne looks deden mij niks ook al zijn het beste knappe tourings.
En toen ik dan voor mijzelf de berekening maakte van het lpg-rijden(E36 lag op lpg) vs diesel rijden, kwam lpg minstens 1000€ goedkoper uit per jaar.
Toen wist ik het zeker, het zou terug een 6 in lijn benzine worden waar ik mijn huidige lpg-installatie laat inbouwen.
Een E36 ging het al niet worden en dus begon de zoektocht naar de voor mij mooiste bmw ooit gebouwd: de E34

Welk model was vrij voor de hand liggend... 525i met de M50-motor.
Dus begon de zoektocht op mobile.de, autoscout24, kapaza, 2dehands, marktplaats.
Ik wou een onverprutste E34 sedan met als basis een zwart dashboard en airco, in die tijd waren namelijk veel "80's" kleuren mogelijk voor het interieur.
De kleur maakte niks uit zolang het maar geen zilver of wit was.
Ik had reeds contact met enkele verkopers tot ik 2 weken geleden eentje tegen kwam in nederland.
De uitleg + foto's waren veelbelovend maar de verkoper was dus wel een Nederlander

Toch waagde ik het erop en sprak een mooie prijs af en regelde direct een takelwagen, want het was namelijk een duitse wagen dus exportplaten waren onmogelijk.
Reeds van de 1ste seconde wist ik al, deze gaat mee naar huis, de wagen was compleet origineel, zowel interieur als exterieur en dan nog eens in topstaat

Ik had de voorbije weken al redelijk wat opgezocht waarop ik moest letten bij aankoop van een E34 en van een M50 weet ik nu toch ook al redelijk wat maar er was niks op aan te merken.
Genoeg gezeverd, nu de wagen zelf

Het betreft dus een E34 in complete oem-staat met 185.000km op de teller van 1990.
- Diamantschwarz metallic
- manuele airco
- manueel schuif-kantel-dak
- elektrische ramen vooraan
- verwarmde stoffen zetels
- originele cassette-radio

- originele style 5 7x15 velgen inclusief reserve-wiel
- Zonnerollo achteraan
Wat zijn de plannen hiermee

uiteraard plat op zijne buik en dikke set velgen onder

==> niet dus

De wagen wordt 25 jaar in juni dus tot dan blijft ie aan de kant aangezien het verschil in taks voor die 5maand ongeveer 1300€ zou zijn.
Ondertussen ga ik deze toch iets of wat naar mijn zin zetten maar de oem-look moet behouden blijven. De wagen heeft de laatste 10 jaar stil gestaan, weliswaar droog en beschermd, maar dat is uiteraard wel nefast voor rubbers ed dus een serieuze onderhoudsbeurt is zeker op zijn plaats + keuring voor verkoop.
- een subtiele verlaging, dus gewoon een setje verlagingsveren zodat de wielkassen toch ietsje mooier gevuld zijn.
- setje 18" zomer-velgen die bij een E34 passen.
- mijn lpg-installatie laten overzetten.
- zwart leder interieur plaatsen.
- gaandeweg wil ik enkele oem-upgrades uitvoeren zoals mistlichten vooraan, obc, enz.
- radio upgraden aangezien ik terug usb wil, iemand een idee welke radio, usb heeft maar toch wat in het interieur van een E34 past ?
- trekhaak plaatsen.
Dit is het zowat, nu is het nog aftellen tot juli en dan gewoon genieten.