Auteur Topic:  1995 - E36 - ///M3 - Avus blauw  (gelezen 80290 keer)

Online Snorkel

• Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • undereZtimated
Re: 1995 - E36 - ///M3 - Avus blauw
« Reactie #1470 Gepost op: 12 augustus 2019, 23:16:38 »
Ze stonden eens samen buiten.. dan maar een paar foto's en wat ziet die blauwe er goed uit!! :drool:
Toch een bangelijk duo zeg, 2 pareltjes 8)

+1

Top-combo! Zie maar dat je geen spijt krijgt als de M3 de oprit zou verlaten.  ;)

Offline Titleist

• Qualifying
« Reactie #1471 Gepost op: 12 augustus 2019, 23:25:23 »
De ene valt al wat meer op dan de andere natuurlijk als je even wil controleren of er geen paard over de omheining is gesprongen.  :D

Offline Nostra

• Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #1472 Gepost op: 12 augustus 2019, 23:56:50 »
Droom oprit!

Beide tijdloze wagens.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
next year new fun car

Offline E21hartgeB

• Pole Position
« Reactie #1473 Gepost op: 13 augustus 2019, 12:37:12 »
Als je ze nu is gewoon alle twee zou houden

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

e30 320is 1988
e36 m3 3.0 1994
Mazda Mx5 1992
Mégane RS 275 Trophy 2015
Abarth Tourismo 2016

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #1474 Gepost op: 13 augustus 2019, 14:21:46 »
De Porsche heeft een speciaal kleurtje maar zie dat Avus blauw op de M3 eens blinken  :drool: :drool: :drool:
* BMW E91 320d: PPE Chipped, "20 Vossen, AP schroefkit, carbon parts ...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #1475 Gepost op: 13 augustus 2019, 19:20:23 »
Heb de story hier gemist tijdens het verlof. Vind het natuurlijk jammer dat de M3 weggaat, maar het is ook begrijpelijk. Het kan geen daily zijn en voor fun-wagen is de P zeker gewoon beter en moderner. Als hij weggaat, hopelijk naar iemand die hem zal apprecieren en voor zorgen.

Waarom geen annonce doen op mobile.de? Dan bereik je veel meer mensen denk ik.

Ik heb ook al gedacht mijn fun-wagenpark te verminderen maar zolang ik er geen boterham minder moet om eten, blijft het zo. Komt voorlopig wel niks meer bij me denkt.

Dit jaar naar goede gewoonte Duitsland-trip gedaan en sinds vorig jaar zit daar noord-luxemburg bij. Echt genoten ten top. Het motto was: we gaan ervoor zolang het nog mag / kan !
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline Geert

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #1476 Gepost op: 17 augustus 2019, 02:47:46 »
Het is nog altijd een dubbel gevoel maar we zien wel waar we uitkomen.
De Porsche vangt wel veel op mocht hij de garage verlaten, die zal het gemis en spijt wel grotendeels opvangen.
Wat niet echt gepland was komt dan misschien toch zo uit, de groene zal de blauwe vervangen en daarnaast terug iets anders om meer te gebruiken.. maar daar ben ik ook nog niet helemaal uit :)

Missen ga ik hem sowieso doen, dat kan niet anders.
Maar ik rij er niet meer mee en dat geeft de doorslag om te verkopen.
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2019, 03:15:32 door Geert »
2012 - Porsche Cayman R

Offline Geert

• World Champion
« Reactie #1477 Gepost op: 17 augustus 2019, 02:50:49 »
Dit jaar naar goede gewoonte Duitsland-trip gedaan en sinds vorig jaar zit daar noord-luxemburg bij. Echt genoten ten top. Het motto was: we gaan ervoor zolang het nog mag / kan !

Aanrader Luxemburg maar je hebt er dus al van geproefd! :thumbsup:
2012 - Porsche Cayman R

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #1478 Gepost op: 17 augustus 2019, 11:10:13 »
Aanrader Luxemburg maar je hebt er dus al van geproefd! :thumbsup:

Jaaaa! Vorig jaar geprobeerd en meteen een vaste waarde geworden onderweg naar de Moesel/Eiffel.

We rijden in de streek van Lac de La Haute Sure en Wirtz en vandaar de grens over naar Duitsland.

Zo ziet er dat dan uit op de routeplanner.

2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline Geert

• World Champion
« Reactie #1479 Gepost op: 18 augustus 2019, 03:07:43 »
Herkenbare stukken :thumbsup:
Vorige maand nog geweest met de M3, in mijn route zitten wel nog steeds 3 baansluitingen wegens werken.. ik zou nog eens iets anders moeten maken om met de Porsche te gaan ontdekken 8)
2012 - Porsche Cayman R

Offline Capitol

• Pole Position
« Reactie #1480 Gepost op: 19 augustus 2019, 09:18:49 »
Doen!
Ze geven deze week zelfs goed weer en ik kan een dagje verlof gebruiken

Offline Geert

• World Champion
« Reactie #1481 Gepost op: 19 augustus 2019, 21:22:45 »
Mja dat gaat toch september worden ;D
Volgende week eerst op onderhoud en dan eens echt beginnen rijden met dat ding.
Ik laat u binnenkort zeker iets weten om af te spreken ;)
2012 - Porsche Cayman R

Offline Geert

• World Champion
« Reactie #1482 Gepost op: 19 augustus 2019, 21:48:58 »
De advertenties zijn ondertussen verwijderd.
Zaterdag is er iemand komen kijken, kerel woont blijkbaar op 5 min van men deur.. moet ook lukken.. en zocht al even achter zoiets.
Hij keek wel rond maar dat was weer zo iemand dat denkt dat er elke 2 maanden nog zo eentje uit de grond zal schieten.. en dat binnen een straal van 20 km liefst.
Het ding was ook dat hij nog geen andere gezien had, dus hij kon ook niet vergelijken.
Als hij een andere al had gezien, had hij hem gekocht.. ik weet wat een bende wrakken er te koop staan of afgeragd en terug "OEM" gezet worden om te verkopen.
Hij kon er niets op aanmerken.. carrosserie, interieur, motor, historiek.
Ook dat laatste was hij toch niet helemaal mee.
Ik heb het gevoel dat die persoon er eentje gaat kopen met 130.000 km, die geen of slechts gedeeltelijke historiek heeft.. en waar je sowieso nog geld gaat moeten insteken, 5.000 euro ben je kwijt voor je het beseft bij die bakken.

Maar goed, hij heeft me dezelfde dag toch een bod van 20.000 euro gedaan.
Ik ben hem echt wel serieus tegemoet gekomen maar hij hapte niet, dat was zijn maximum.
Een nachtje over geslapen en met een gans ander gevoel wakker geworden.
Als 20K euro me niks doet... is uiteindelijk toch nog een hoop geld... dan is de tijd om te verkopen misschien toch nog niet gekomen voor mij?
Ik ben me er van bewust als ze die van de oprit rijden, dan ga ik daar even moeten voor gaan zitten.
Telkens ik de garage binnen stap geeft me dat een goed gevoel.. mooi, ik heb nog een E36M3 staan.. en ook al is stilstaan het enigste wat die nog doet, hij is er toch nog.
Vandaar, ik dacht dat ik klaar was om te verkopen maar na 2 jaar twijfelen haak ik terug af.

Ik zeg niet dat ik er niet op terug kom, volgend jaar of later, wie weet.. misschien ook niet, maakt ook niet uit.
We zien wel wat de tijd brengt :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2019, 22:00:51 door Geert »
2012 - Porsche Cayman R

Offline Nick vdc

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #1483 Gepost op: 19 augustus 2019, 22:03:19 »
Blij om te horen dat je hem niet weg doet.
Ik zou et ook nie kunnen zo een mooi exemplaar!

Offline Machiel

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #1484 Gepost op: 20 augustus 2019, 08:33:37 »
Top, lijkt mij ook beter dat ge zoiets laat staan. Dat is een wagen die in je hart en je ziel kruipt. Dat is nog uit de pure période !

Als ge de centen niet noodzakelijk nodig hebt, laat hem maar in uw grote vitrinekast staan dan..
1st BMW: E30 318i 1989 (wrecked) - E39 520D 2000 (sold) - E39 525D 2003 (sold) - E91 320D 2011 (current) - Honda VFR 750 1995 (current bike)

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #1485 Gepost op: 20 augustus 2019, 09:48:44 »
Top, lijkt mij ook beter dat ge zoiets laat staan. Dat is een wagen die in je hart en je ziel kruipt. Dat is nog uit de pure période !

Als ge de centen niet noodzakelijk nodig hebt, laat hem maar in uw grote vitrinekast staan dan..

+1 Zo denk ik er ook over. Hij blijft tijdloos mooi en goed.  :drool: :drool: :drool:
* BMW E91 320d: PPE Chipped, "20 Vossen, AP schroefkit, carbon parts ...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Tom

• Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
« Reactie #1486 Gepost op: 20 augustus 2019, 10:25:21 »
Gewoon af en toe is een maand inschrijven :)
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Canonball

• Grand Prix Winner
« Reactie #1487 Gepost op: 20 augustus 2019, 12:03:50 »
Superknappe Cayman R Geert!! En die kleur! Super!! Hoe valt eigenlijk die sportophanging mee? Is dat niet wat hard op die slechte Belgische wegen - en zeker op lagere snelheden want dan is die demping soms zeer hard. Maar op hogere snelheden (>80-100 hm/h) merk je daar niets meer van. Klopt dat?
Greetz,
Canonball (en ook ne Geert )
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline Geert

• World Champion
« Reactie #1488 Gepost op: 20 augustus 2019, 22:25:27 »
Ik denk er de dag nadien nog hetzelfde over dus dat is goed :thumbsup:
Op de één of andere manier heb ik het misschien zo eens moeten ervaren, het scheelde toch niet veel of hij was effectief ook verkocht.
Langs de andere kant weet ik nu ook dat er niet super veel vraag naar is maar na 2 weken toch een dergelijk bod krijgen is wel vrij positief?
Het is moeilijk in te schatten waarvoor ze nu echt verkocht worden deze dagen, nu heb ik er toch een idee van wat hij voor iemand anders waard is.
Eenmaal richting oldtimer zal dat zeker niet minder worden en zal de vraag ook wel stijgen.
2012 - Porsche Cayman R

Offline Geert

• World Champion
« Reactie #1489 Gepost op: 20 augustus 2019, 22:45:53 »
Superknappe Cayman R Geert!! En die kleur! Super!! Hoe valt eigenlijk die sportophanging mee? Is dat niet wat hard op die slechte Belgische wegen - en zeker op lagere snelheden want dan is die demping soms zeer hard. Maar op hogere snelheden (>80-100 hm/h) merk je daar niets meer van. Klopt dat?
Greetz,
Canonball (en ook ne Geert )

Thx Geert! ;D ;D

Kleur is geweldig hé... iedereen heeft me nu wel gezien, ergens onopvallend aankomen of doorrijden zit er niet meer in maar dat zal jij met je rode 981 ook wel ervaren denk ik.
Zoiets mag ook wel een kleur hebben, ik zie dat allemaal wel graag 8)

Ik kom uit een Megane RS CUP en geloof me, alles daarna zal zachter en zeker niet harder aanvoelen!
Uiteraard is dat strak afgeveerd maar de demping is zeker goed, het is niet zoals in een GT3 want die demping is van een andere planeet maar het komt wel in de buurt. Ik weet niet hoe ze het doen bij Porsche maar de demping is gewoon goed en filtert veel weg.
Welke bandendruk schrijven ze voor uw Cayman voor? 20" is dat bij u zeker?
2012 - Porsche Cayman R

Offline Canonball

• Grand Prix Winner
« Reactie #1490 Gepost op: 20 augustus 2019, 23:36:06 »
Thx Geert! ;D ;D

Kleur is geweldig hé... iedereen heeft me nu wel gezien, ergens onopvallend aankomen of doorrijden zit er niet meer in maar dat zal jij met je rode 981 ook wel ervaren denk ik.
Zoiets mag ook wel een kleur hebben, ik zie dat allemaal wel graag 8)

Ik kom uit een Megane RS CUP en geloof me, alles daarna zal zachter en zeker niet harder aanvoelen!
Uiteraard is dat strak afgeveerd maar de demping is zeker goed, het is niet zoals in een GT3 want die demping is van een andere planeet maar het komt wel in de buurt. Ik weet niet hoe ze het doen bij Porsche maar de demping is gewoon goed en filtert veel weg.
Welke bandendruk schrijven ze voor uw Cayman voor? 20" is dat bij u zeker?
20” inderdaad en 2.3 bar is de aanbevolen bandendruk. Heb jij 19”? Of ook 20”? Welke bandendruk moet jij gebruiken?
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline Geert

• World Champion
« Reactie #1491 Gepost op: 20 augustus 2019, 23:46:17 »
Cayman R staat origineel op 19" en deze BBS velgen hebben exact dezelfde afmetingen en bandenbreedte als de OEM velgen.
Bij mij schrijven ze 2.2 voor en dat lijkt me perfect te rijden :thumbsup:

Ik had al gereageerd in je topic maar verder nog even content van de uwe?
Als deels daily zou ik met een PDK bak mss nog wel kunnen leven maar als fun auto blijf ik vast hangen aan manueel.
Verder wel héél mooi de uwe, zeker in het rood en de 20" wielen.. en natuurlijk de PSE als optie! :drool:

Vorige week heb ik nog in een 987 2.7 gezeten, ook manueel en het verschil met men R is best groot.
Dat schakelt nog altijd heel strak maar ik moet er elke versnelling haast in rammen, dat is echt werken die bak en dat maakt het voor mij zo leuk.
2012 - Porsche Cayman R

Offline Canonball

• Grand Prix Winner
« Reactie #1492 Gepost op: 20 augustus 2019, 23:59:20 »
Cayman R staat origineel op 19" en deze BBS velgen hebben exact dezelfde afmetingen en bandenbreedte als de OEM velgen.

Als deels daily zou ik met een PDK bak mss nog wel kunnen leven maar als fun auto blijf ik vast hangen aan manueel.
Verder wel héél mooi de uwe, zeker in het rood en de 20" wielen.. en natuurlijk de PSE als optie! :drool:

Vorige week heb ik nog in een 987 2.7 gezeten, ook manueel en het verschil met men R is best groot.
Dat schakelt nog altijd heel strak maar ik moet er elke versnelling haast in rammen, dat is echt werken die bak en dat maakt het voor mij zo leuk.
De PDK-bak is bewuste keuze omdat je de 2.7 op toeren moet houden want onder de 4.5k heb je niet zoveel power. En dan is de 6MT nog daar met iets langere verhoudingen. Dus voor mij de PDK. Bij een 3.4 past een manuele bak iets beter want die motor heeft meer adem
Wat wielen betreft; 20” is mooi maar groot. Ga ook een 19” setje OZ Racing inleggen - lijkt me dynamisch nog iets beter.

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #1493 Gepost op: 21 augustus 2019, 00:35:01 »
Bij mij schrijven ze 2.2 voor en dat lijkt me perfect te rijden

Mag ik je bevindingen van de 2.7 weten Geert?

next year new fun car

Offline E21hartgeB

• Pole Position
« Reactie #1494 Gepost op: 21 augustus 2019, 08:00:37 »
Goeie keuze Geert .. de dikke atmo motoren zijn ten dode opgeschreven .. er nog zo eentje staan hebben om af en toe van te kunnen genieten is gewoon fijn.

Ik ben afgelopen weekend met de rs trophy naar de eifel geweest .. stuurt ook zeer fijn maar geeft me toch niet het pure rijdersgevoel van de m3

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

e30 320is 1988
e36 m3 3.0 1994
Mazda Mx5 1992
Mégane RS 275 Trophy 2015
Abarth Tourismo 2016

Offline Fred

• Pole Position
« Reactie #1495 Gepost op: 22 augustus 2019, 17:57:47 »
Ff niet volgen en ik kom jouw M3 tegen tussen de advertenties en ik heb 7 pagina's in te halen  :o. Veel gebeurd precies in een maand tijd.
Niets leuker dan het wereldwijd web afschuimen op zoek naar die ene vierwieler die alle vakjes afvinkt.

Fantastische aankoop gedaan! Ik ben over het algemeen geen fan van flashy kleurkes, maar dit is echt heerlijk. Way to go!

Wat die M3 betreft. Ben je wel zeker?  :P

Offline Canonball

• Grand Prix Winner
« Reactie #1496 Gepost op: 22 augustus 2019, 23:40:39 »

We zouden eens een ritje samen moeten plannen met de 2 Caymans. Lijkt me heel leuk.  Ik doe ook regelmatig eens een leuke trip richting Eifel, GH Luxemburg, Noord-Frankrijk, Vogezen, ...  maar eerst eens een mini-meet organiseren - zou ik wel tof lijken. Ikzelf ben van Zutendaal - vlakbij de E314 . Maar de tijd vinden; dat is weer zoiets . Maar ik zou je Cayman R wel eens IRL willen zien en horen . Heb daar vroeger ook op staan loeren; maar leek me iets te spartaans toen ...

Offline Canonball

• Grand Prix Winner
« Reactie #1497 Gepost op: 22 augustus 2019, 23:46:41 »
Mag ik je bevindingen van de 2.7 weten Geert?

Van die rode van mij of die groene R? Want dat is een 3.4 eh.
Wat die 2.7 van mij betreft; er is een apart topic en daar staat al één en ander hierover . Zeer tevreden tot nu toe. Die 2.7 heeft mij echt verbaasd. Soepel en welwillend onder de 4500 rpm en zeker veel meer jus dan de 2.5 6-in-lijn van mijn Z4. Erboven een hooligan . Gasrespons is ook fenomenaal! En de sound

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #1498 Gepost op: 23 augustus 2019, 00:43:14 »
Van die rode van mij of die groene R? Want dat is een 3.4 eh.
Wat die 2.7 van mij betreft; er is een apart topic en daar staat al één en ander hierover . Zeer tevreden tot nu toe. Die 2.7 heeft mij echt verbaasd. Soepel en welwillend onder de 4500 rpm en zeker veel meer jus dan de 2.5 6-in-lijn van mijn Z4. Erboven een hooligan . Gasrespons is ook fenomenaal! En de sound
Neenee Geert, van de 987 2.7 bedoelde ik ;)

De 981 is enorm boven budget (al droom ik stiekem van de 981 gt4 clubsport ;) )

next year new fun car

Offline Geert

• World Champion
« Reactie #1499 Gepost op: 24 augustus 2019, 08:50:39 »
De PDK-bak is bewuste keuze omdat je de 2.7 op toeren moet houden want onder de 4.5k heb je niet zoveel power. En dan is de 6MT nog daar met iets langere verhoudingen. Dus voor mij de PDK. Bij een 3.4 past een manuele bak iets beter want die motor heeft meer adem
Wat wielen betreft; 20” is mooi maar groot. Ga ook een 19” setje OZ Racing inleggen - lijkt me dynamisch nog iets beter.

Ik versta die keuze zeker, moet goed schakelen ook zo'n PDK bak!
Die 20" staan hem wel heel goed, met 19" ga je wel sneller het gevoel krijgen dat hij wat lager moet voor de looks volgens mij?
Maar qua rijden gaat dat zeker niet slechter zijn.

We zouden eens een ritje samen moeten plannen met de 2 Caymans. Lijkt me heel leuk.  Ik doe ook regelmatig eens een leuke trip richting Eifel, GH Luxemburg, Noord-Frankrijk, Vogezen, ...  maar eerst eens een mini-meet organiseren - zou ik wel tof lijken. Ikzelf ben van Zutendaal - vlakbij de E314 .

Valt goed mee qua afstand, ik schrijf nog een Cayman bij op men lijstje en ik hou je op de hoogte ;)
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2019, 09:20:48 door Geert »
2012 - Porsche Cayman R