Auteur Topic: [E46] DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.  (gelezen 5874 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline robolop

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1236
  • Soms moet een mens al eens risiko's durven nemen
[E46] DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Gepost op: 28 december 2014, 13:46:40 »

Hier gaat het over.


Motorkap met ventilatie roosters.



Dit zal niet iedereen aanspreken, maar ik vind het de max.
Ik heb besloten van een gok te doen om de roosters zelf te maken.
Van carbon uiteraard.
Na eerst veeeeel na gedacht te hebben, heb ik eerst een testje gedaan.
Dit is me al vrij aardig gelukt, en hier zie je het buitenste rooster.





Met dit te maken heb ik ook gezien wat ik fout gedaan heb, en dan heb ik EVO 2 gemaakt.
Qua model heb ik dit ook iets korter gemaakt.
Hier zie je hoe ik het gemaakt heb, maar het is niet zo simpel om het uit te leggen.

Eert heb ik de buitenkant van mdf gemaakt.





Dit is de binnenkant.





Dan alles op een plaat geschroefd.





De totale dikte gaat 36mm worden...



De gleuf wat je nu ziet, dat gaat het kadertje worden en is 6 mm dik.


Dan heb ik het binnenste plankje genomen, en dit heb ik met een draadstang van m8 gemonteerd op een mdf voetje.





Zo kan ik mooi ronddraaien met mijn stuk terwijl ik het aan het bekleden ben met carbon.



Hier zie je het resultaat ervan.



Hier liggen nu een 8 laagjes op.





Eens alles droog is, zal ik dit proper slijpen en schuren, en dan gaan we naar de volgende stap......

Offline robolop

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1236
  • Soms moet een mens al eens risiko's durven nemen
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #1 Gepost op: 28 december 2014, 13:48:18 »
Hier kan je het verdere verloop zien van Evo 2.
Eerst alles proper geslepen, en geschuurd.

Hier kan je ook de dikte zien van de vele lagen cf.

Dan heb ik de mdf eruit geklopt, met dit als resultaat.

Oeps, epoxi te weinig...Maar kan verholpen worden.


Maar ik zag nog iets anders wat me helemaal niet aanstond.
Als je goed naar het latje kijkt, zie je dat de carbon niet mooi plat is.



Hoe het komt, weet ik ondertussen........
Evo 3 is al aan het drogen, en ik ben benieuwd hoe die gaat uitzien.
Ik mag nu toch al van me zelf zeggen dat ik toch al aardig wat dingen gemaakt heb van carbon, maar telkens moet je verdomd goed opletten als je met dat spul werkt.
Constant ligt er wel iets op de loer waar het kan misgaan.
Maar voor het nu al op te geven, daar is het nog een beetje te vroeg voor....

Hier kan je Evo 1 en 2 naast mekaar zien, en zie je ook dat het wat kleiner geworden is.......


Deze 2 zal ik boven mijn bed hangen

Offline robolop

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1236
  • Soms moet een mens al eens risiko's durven nemen
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #2 Gepost op: 28 december 2014, 13:49:21 »
Zoals je kan zien zit ik nu aan Evo 4, maar deze is wel gelijk ik hem wil hebben.

Je kan ook zien dat ik dadelijk een bredere heb gemaakt. Zo heb ik maar één keer werk, en slijp ik deze in twee.

Hier kan je zien dat deze mooi recht is.



Nu moest ik deze alleen nog wat sterker maken. Eerst een aantal carbonne flappen geknipt van een 9cm.



Daarna alles erop gezet.
Eens dit droog is, alles mooi gelijk schuren, en dan ga ik nog een truc met de duif doen..


Offline robolop

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1236
  • Soms moet een mens al eens risiko's durven nemen
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #3 Gepost op: 28 december 2014, 13:51:18 »
Het frame wat nu voorzie is van ongeveer een 15 lagen carbon, gaat zijn laatste bewerking krijgen.
Eerst heb ik mijn reuzen schuurblok nog eens van onder het stof gehaald om alles mooi vlak te schuren.

Dan heb ik 2 lijntjes getrokken in het center.


Daarna mijn favoriete werktuig erbij genomen, en alles in 2 geslepen.




Dan de geslepen kant terug vlak geschuurd.

Omdat ik aan de buitenkant van het frame ook een mooie rechte kant moest hebben, heb ik dit bedacht.
De binnenste blok mdf er terug ingezet, en alles afgeplakt.







Dan heb ik de buitenste mdf afgeplakt.



Hier zie je hoe alles in zijn geheel in elkaar is geschroefd



Als je goed op deze foto kijkt, zie je nog een spleet tussen de carbon en de buitenste kant.
Het zwarte lijntje is de carbon, en het rode, is de spleet die ik nog moest opvullen.



Om die buitenkant nu ook mooi strak te krijgen, heb ik de truc met de duif gedaan.
Duiventrucs zijn over het algemeen stom, maar o zo functioneel.
Ik heb een 200gr CARBONSTOF besteld.
Hoeveel COKE kost weet ik niet, maar dit was ook niet goedkoop, en als je hier een lijntje van snuift, zal je ook wel in de 7de hemel zijn.


Ik heb dan wat epoxy genomen, en deze goed opgewarmd. Dan heb ik het poeder erbij gedaan tot ik een mooi vloeibaar papje had.
CARBONPAP..Lol
Door de epoxy te verwarmen, wordt hij vloeibaarder en zo kon ik het gleufje mooi volgieten met het carbonpapje.


eens alles vol gelopen was, heb ik daar een beetje met een hamertje opgeklopt, zodat ik zeker was dat alles mooi dichtgelopen was. Hier en daar heb ik nog iets moeten bijgieten, maar volgens mij is het goed zo.


Dit laat ik nu 2 dagen uitharden, en eens ik dan alles uit mekaar haal zal ik kunnen zien of mijn frame 100% gelukt is.

Offline robolop

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1236
  • Soms moet een mens al eens risiko's durven nemen
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #4 Gepost op: 28 december 2014, 13:53:07 »
Het frame is perfect gelukt voor mij. ik ben zeer tevreden hoe het er nu uitziet.




Het 2de heb ik ondertussen ook voorzien van de carbonpap en zal ook snel klaar gaan zijn.

ik heb dat ding dan eens op de motorkap gelegd waar het ongeveer moet komen.

Ik kreeg al dadelijk een kik toen ik dit nog maar zag.  :ymparty:

Als je nu goed kijkt zie je dat de motorkap niet helemaal recht is.
Nu is het de kunst van de framepjes de zelfde ronding te geven dan de motorkap.   :lol:



Offline Whisper

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3783
    • Correct Craft Fan
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #5 Gepost op: 28 december 2014, 18:18:24 »
Alweer een mooi gedocumenteerd stukje vakwerk! Gewoon zalig om te volgen!

The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us...
Gun control means: using BOTH hands.
The car: E61 525D 06/2005 "Luther" - Swirl Flaps - DPF - EGR - ASD'd - Eibach Pro Kit
The boat: Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"

Offline pieterjan99

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4530
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #6 Gepost op: 29 december 2014, 18:41:41 »
Pfff stikjaloers dat jij dit allemaal kan... alsook al die gereedschappen in je nieuwe werkplaats!!
Bmw e61 525d PPE sold - Bmw e87 120d sold - BMW X5 sold - Audi A6 4G avant sold - BMW F20 114i - Jaguar XF

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1964
  • E93 325i
    • Freude Am Fahren
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #7 Gepost op: 29 december 2014, 18:56:09 »
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!


E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline robolop

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1236
  • Soms moet een mens al eens risiko's durven nemen
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #8 Gepost op: 29 december 2014, 20:13:40 »
De speeltijd is voorbij.
Tijd voor het echte werk.
Vooraleer ik de 2 gaten in de motorkap heb gemaakt, heb ik toch maar eerst 2 keer nagedacht.
Nieuwe motorkap, met spuiten enz, kost al snel 1000a1200 euro.

Eerst heb ik de luchthappers voorzien van zelfklevende vilt.
Dit heb ik genomen omdat het redelijk dik is. Kleur is nu rood omdat er niets anders was.



Dit heb ik dan onder de motorkap geplakt, en dat heb ik dan afgetekend met een stylo.
Dan heb ik me bezig gehouden met kit tegen de motorkap te plakken, om juist te kijken hoeveel plaats ik had tussen de motorkap en de pollyplaten die ik gemaakt heb.



Hier kan je zien dat ik op één plaats maar 25mm heb. Daar staat de dop van de ruitensproeiers.
Ik ga me daar niet te veel van aantrekken, en ik ga misschien de alu dop wat daar op komt uithalen in de luchthappers. De tijd zal raad brengen.




Aan de stuurkant, is er meer plaats.
Wat ik wel ga doen is ze beiden even hoog maken.



Dan heb ik mijn boor klaargemaakt. Hier kan je zien dat ik op de boorkop een plat rubbertje heb gezet.





Als ik door me motorkap boor vangt de rubber de slag op moest ik het boor niet onder controle hebben.

Genoeg nagedacht nu, en boren maar.

Ik heb nu een aantal gaatjes van 2.5mm geboord van binnen naar buiten.
Je kan ook zien dat ik iets aan de binnenkant van het lijntje zit met de gaatjes.






Zo ziet het er aan de buitenkant uit, en weet ik perfect waar ik de stikker moet hangen om de buitenkant af te tekenen.



Vooraleer ik het eerste gaatje geboord had, heb ik natuurlijk een aantal gaatjes gemaakt in het midden van wat weg moest.
En geloof me, je moet echt niet fel duwen voor daar een deukje in te hebben.

Wat ik ook nog gedaan heb is een lat gespannen, en uitgemeten en getekend voor de lamelletjes mooi recht te zetten.






Dan de motorkap afgedraaid, en op tafel gelegd.
Toen de slijpschijf in de motorkap geplant...



Een vriend die hier aan het kijken was zei nog, zou je dat wel doen?
Maar vooralleer hij het  nog maar uitsprak, was het al te laat.


Offline robolop

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1236
  • Soms moet een mens al eens risiko's durven nemen
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #9 Gepost op: 29 december 2014, 20:15:36 »
Het eerste gat is ondertussen klaar, en is voor mij persoonlijk goed gelukt.
De moeilijkheid was niet alleen het gat juist maken, maar ik mocht tijdens het vijlen, frezen en schuren, geen deuken maken.
Op de plaats waar de gaten staan, staat aan de onderkant geen versteviging.
Dus als je daar dan een gat in maakt is de het plaatwerk zeer zwak.





Hier staat het carbonne frame erin.





Je kan ook nog eens zien dat de motorkap gebogen is langs beide kanten.



Dit moet ik gaan aftekenen, en dan moet ik de carbon de zelfde ronding geven.

Wat het 2de gat aangaat, ga ik een paar dagen wachten voor dit te maken.
Ik heb een stukje metaal in mijn oog gehad. Dadelijk naar de oogarts geweest, en die heeft me dat eruit gehaald, en geboord.
Ik heb er nu wat last van , maar binnen 2 dagen moet dit over zijn.
En JA ik droeg een bril tijdens het slijpen.

Offline robolop

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1236
  • Soms moet een mens al eens risiko's durven nemen
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #10 Gepost op: 29 december 2014, 20:19:25 »
2de gat is ondertussen ook klaar, en is ook goed gelukt.
Hier kan je zien dat ik de frames erin geplakt heb met warme lijm.




Eens ik dit gedaan had, heb ik alles omgedraaid.



De bedoeling nu is om een flens te maken, zodat het frame altijd mooi qua diepte bleef liggen.

De motorkap heb ik afgeplakt met plakband.





Dan heb ik een papje gemaakt van epoxi met daarin carbonsnippers..
Dit heb ik dan rond het frame gesmeerd.



Toen dit goed droog was, heb ik de motorkap terug omgedraaid.
Dan heb eerst de lijm aan de bovenkant verwijderd.
Nu moest ik de bovenkant van het frame dezelfde bolling geven als de motorkap.
Dit het ik op een simpele manier kunnen oplossen.
Op de buitenste mdf mal wat ik gebruikt had om alles te maken, heb ik een stuk alu plaat geplakt van 1mm dik.
Dit heb ik dan tegen de kopiefrees gehouden. Deze alu plaat heb ik dan in 2 geslepen.
Dit stuk heb ik dan op de motorkap geplakt.


Dan heb ik de carbon wat daar bovenuit stak eerst weggeslepen met een schuurschijf, en daarna heb ik alles mooi vlak geschuurd met de schuurblok.



Hier zie je dat ik een strak resultaat heb.



Daarna heb ik de binnenkant gedaan.
Hier heb ik maar een klein stripje alu kunnen plakken omdat is niet zo ver van karakter lijn zat van de motorkap.
De 1mm die het frame nu TE hoog uitsteekt, ga ik opvangen aan de onderkant.
Op de flens ga ik een rubber snijden van 1mm dik, zodat alles mooi gelijkt komt te liggen aan de buitenkant.


Eens ik dit nu allemaal had, was er nog maar één ding wat me kon mislukken van gans de motorkap.
Ik moest nu de 2 frames er terug uithalen zonder deuken te maken.
Toen ik de plakband geplakt had, heb ik deze nog eens een paar keren ingesmeerd met boenwas om zeker te zijn dat alles er toch uit kwam.
Dan heb ik er wat moeten aan trekken, maar plots kwam alles eruit zonder beschadigingen.
Hier het frame met de flens.



Alles wat een hoog risico gehalte had om flink de boot in te gaan, is nu achter de rug. Als er nu nog iets mis moet gaan zou het verschrikkelijk dom zijn van mij.

Offline robolop

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1236
  • Soms moet een mens al eens risiko's durven nemen
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #11 Gepost op: 29 december 2014, 20:21:57 »
De flens aan de onderkant is goed gelukt. Deze proper geslepen, en wat bewerkt met mastiek. Je kan ook al zien dat ik ook een alu plaatje heb ingewerkt voor alles vast te zetten.



Dan heb ik de rode stikker op de bovenkant geplakt. De lijntjes die daar opstaan, heb ik ook op het carbone frame getrokken.
Alleen zo, wist ik onder welke hoek de lamelletjes moesten staan, en was ik er zeker van dat L en R hetzelfde stonden.




Dan heb ik een aantal lijntjes getrokken die haaks lopen op een dik stuk mdf, hierop heb ik dan het frame gelegd, en heb ik wat blokjes er rond gezet zodat dit altijd op de goede plaats bleef liggen.



De carbon die ik moest gebruiken voor de lamellen te maken, was ondertussen ook al klaar.
Een plat stuk CF kan je op een simpele manier maken.
Je pakt een stuk glas, en daar zet ik dan een laag of 4 boenwas op.
Eens je dit gedaan heb, neem je een propere doek, en wrijf je er alles vanaf.
Er zal een zeer dun laagje blijven opzitten.
Daar zet je de epoxy op, en dan leg je de carbondoek erop.
Dan terug hars, en doek. In mijn geval heb ik 6 lagen carbon gebuikt.
Dit laat ik dan zo een 2 dagen liggen, en dan heb ik de bovenkant geschuurd met het schuurmachine met daarop korrel 400(droog).




Eens ik dit had, kon is het stuk van het glas verwijderen.
Dit gaat heel simpel. Op een hoek ga ik daar effe met een stanleymes onderin, en dan zie je meteen dat de plaat loskomt van het glas.
Hier kan je dat vrij duidelijk zien aan de luchtbel.


Eens ik dit heb, neem ik mijn luchtpistool en spuit ik dat verder los ... SIMPEL.

Wat je dan krijgt is dit hier.



Zeg nu niet dat het niet glans.



Wat ik dan ook altijd doe, is mijn glas niet schoonmaken.
Dit doe ik pas als ik weer eens een stuk moet maken.
Doordat er hier en daar nog wat epoxy blijft hangen, weet ik perfect welke kant de goede is met de boenwas.


Ik heb dan wat rekenwerk gedaan, en eens wat karton gesneden voor te kijken wat ik mooi vond.
De carbonne plaat heb ik dan in stukken gezaagd van 7cm.



Dan begon wat ik noem HET MONNIKENWERK.
De  lamellen moesten natuurlijk mooi aansluiten aan de zijkanten.
Eerst een kartonnen mal gemaakt, en ja , soms waren er dat meer dan één.
Dit dan op de carbon gelegd, dat uitgeslepen, en met de hand bij geschuurd tot ik het goed vond.



Na vele uren passen, was dit mijn resultaat.



Je kan ook zien dat ik alles vast geplakt heb.



Natuurlijk moest ik de lamelletjes  vastzetten in het frame, maar ik wilde vooral niet dat je dit zou zien aan de buitenkant.
Ik wilde dit ook zeer stevig doen, zodat ik niet bang hoefde te zijn als ik de wagen zou poetsen en ik daar met een spons tussenin kon wrijven.
Aan de onderkant kan je zien dat ie er een schuin kantje heb aangeschuurd.





Dan heb ik de truc met de duif gedaan.
Ik heb wat epoxy klaargemaakt en daar heb ik carbonpoeder aan toegevoegd tot ik een dik papje had.

Dit heb ik dan in een flesje gedaan met een fijn lopend uiteinde.
Dit heb ik dan schuin afgesneden.




Zo heb ik dan alles opgevuld met het CF papje, en ging dit gemakkelijk en zag het er wat goed uit aan de onderkant.






De plakband was van groot belang dat deze in de hoeken mooi aansloot zodat er niets van epoxy kon doorlopen naar de bovenkant.
Dat dit sterk was, wist ik natuurlijk ook, omdat ik alles al eens geprobeerd had op een frame dat voor de vuilbak was.

Offline robolop

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1236
  • Soms moet een mens al eens risiko's durven nemen
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #12 Gepost op: 30 december 2014, 04:06:08 »
Alweer een mooi gedocumenteerd stukje vakwerk! Gewoon zalig om te volgen!



Das de bedoeling hé. Geniet ervan, dat deed ik ook toen ik het maakte, en nu nog elke dag als ik ernaar kijk. :thumbsup:

Offline robolop

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1236
  • Soms moet een mens al eens risiko's durven nemen
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #13 Gepost op: 30 december 2014, 04:08:23 »
Pfff stikjaloers dat jij dit allemaal kan... alsook al die gereedschappen in je nieuwe werkplaats!!

Komt allemaal met de jaren hé, wat de werkplaats aangaat betekend dit voor mijn zoveel als de 6 juiste cijfers op de lotto.

Offline dannyro

  • Trade Count: (+8)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3250
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #14 Gepost op: 30 december 2014, 10:19:29 »
Das de bedoeling hé. Geniet ervan, dat deed ik ook toen ik het maakte, en nu nog elke dag als ik ernaar kijk. :thumbsup:

Wees daar maar zeker van :thumbsup:
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline dadoke

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 13088
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #15 Gepost op: 30 december 2014, 10:24:21 »
Mooi werk!

Offline Gré E36

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3420
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #16 Gepost op: 30 december 2014, 11:33:57 »
Vakmanschap zoals altijd.

Leunt dit ook aan naar de dagelijkse beroepsbezigheden R.?
E87/E61

Offline LodewijkV

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 2177
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #17 Gepost op: 30 december 2014, 13:18:55 »
Wat jij kan is echt ongelooflijk! :o

Ik zou zelf nooit van die luchtuitlaten in mijn motorkap willen maar heb echt wel respect voor dit vakmanschap. :thumbsup:
Give a man a fish and he eats for a day, but give a man an M5 on the Nürburgring and he smiles for a lifetime.

BMW E39 M5 '99
BMW E39 525d '03
BMW E85 Z4 2.5i '04
BMW F11 520dM '11

Offline d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 18155
  • Carpe diem!
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #18 Gepost op: 30 december 2014, 13:51:00 »
Wat jij kan is echt ongelooflijk! :o

Ik zou zelf nooit van die luchtuitlaten in mijn motorkap willen maar heb echt wel respect voor dit vakmanschap. :thumbsup:

+10 :bow:

Het geduld dat je hiervoor moet hebben plus het denkwerk om zo weinig mogelijk materiaal te verspillen en tot een goed resultaat te komen... respect :bow:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline Brecht

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1664
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #19 Gepost op: 30 december 2014, 14:54:30 »
Geen woorden voor  :wow:

Offline robolop

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1236
  • Soms moet een mens al eens risiko's durven nemen
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #20 Gepost op: 31 december 2014, 16:16:52 »
Zal iets laten zien, maar niet TE veel hé.










Offline robolop

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1236
  • Soms moet een mens al eens risiko's durven nemen
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #21 Gepost op: 31 december 2014, 16:41:58 »
Vakmanschap zoals altijd.

Leunt dit ook aan naar de dagelijkse beroepsbezigheden R.?

Helemaal niet.   :jpshakehead: :jpshakehead: :jpshakehead: :jpshakehead: :jpshakehead:

Offline robolop

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1236
  • Soms moet een mens al eens risiko's durven nemen
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #22 Gepost op: 31 december 2014, 16:43:25 »
Wat jij kan is echt ongelooflijk! :o

Ik zou zelf nooit van die luchtuitlaten in mijn motorkap willen maar heb echt wel respect voor dit vakmanschap. :thumbsup:

Ik kan begrijpen dat dit niet iedereen mooi vind. En maar goed ook, anders reden we allemaal met hetzelfde rond.
Smaken verschillen, en maar goed ook.

Offline robolop

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1236
  • Soms moet een mens al eens risiko's durven nemen
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #23 Gepost op: 31 december 2014, 16:45:35 »
+10 :bow:

Het geduld dat je hiervoor moet hebben plus het denkwerk om zo weinig mogelijk materiaal te verspillen en tot een goed resultaat te komen... respect :bow:

Je moet inderdaad wat geduld hebben, als je de slijpschijf in een motor zet, maar dat maak het ook wat spannend hé.

Offline thaenzy

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 365
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #24 Gepost op: 1 januari 2015, 20:37:02 »
Zalig, superknap!  :wow: Respect voor uw werk!

Offline robolop

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1236
  • Soms moet een mens al eens risiko's durven nemen
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #25 Gepost op: 2 januari 2015, 18:36:13 »
Ok dude's, hier zijn een aantal foto's die ik getrokken heb van de BMW, gelijk hij er nu bijstaat voor het moment.






Ik heb ook nog een plaatsje gevonden waar ik foto's van bovenaf kon trekken.







Paar plaatjes van de cf roosters.

 








Deze heb ik in de andere richting getrokken.




Als je naar deze foto kijkt, is het juist alsof de lamellen niet even ver van mekaar staan, maar dat komt omdat de motorkap wat bol staat..
Dit geeft een vertekend beeld.
In de hoek aan de voorkant van de eerste lamel, heb ik ook een gaatje geboord van 2mm zodat er geen water kan blijven instaan.
Anders kon ik daar goudvisjes inzetten.





Wat de motorkap aangaat, is deze nog niet helemaal klaar.
Deze gaat volgende week mooi strak geschuurd worden met de blok, en daarna wordt alles gepolijst.
Dan pas zal alles AF zijn voor mij.

Offline Dave 530

  • Trade Count: (+8)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3560
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #26 Gepost op: 2 januari 2015, 19:36:02 »
Staan je spiegels er nog niet op?  :)

Offline Whisper

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3783
    • Correct Craft Fan
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #27 Gepost op: 2 januari 2015, 20:03:21 »
Echt wel knap werk... En ze misstaan die motorkap zeker niet  8)

Het geheel klopt gewoon...

The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us...
Gun control means: using BOTH hands.
The car: E61 525D 06/2005 "Luther" - Swirl Flaps - DPF - EGR - ASD'd - Eibach Pro Kit
The boat: Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"

Offline Brecht

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1664
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #28 Gepost op: 3 januari 2015, 13:15:14 »
Heel knap!!! :wow:

Offline ThomasCrauwels

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 339
  • E36 Cabrio 320i
Re: DIY: Carbon luchtinlaten in originele motorkap.
« Reactie #29 Gepost op: 3 januari 2015, 13:18:57 »
Ferm werk  :bow: Maar ik vind ze precies wat laag op de capeau staan? Had he tniet mooier geweest als het wat hoger kwam te staan?  :iono:
Mei 2012- Juni 2013: Mercedes W202 C220d
Juli 2013-2015: BMW E36 Cabriolet 320i (For sale)
2018- heden: BMW 1-serie 116da 2017
"The difference between tax evasion and tax avoidance is the thickness of a prison wall" - UK Chancellor of the Exchequer