Auteur Topic:  2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch  (gelezen 63187 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ThomasD

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 461
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #600 Gepost op: 23 september 2018, 14:29:05 »
da gaat wel vuurwerk geven op 25psi  :thumbsup:

Offline Capitol

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 396
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #601 Gepost op: 23 september 2018, 14:44:26 »
Benieuwd welk resultaat je dan gaat halen op de bank.

Offline Maxim87

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 128
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #602 Gepost op: 23 september 2018, 16:35:01 »
Staat wel heel dik zo  :thumbsup:
Ben je nog altijd tevreden van de b14 set ?
2011 e87 116d
2014 f20 m135i

Offline yakkoox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 777
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #603 Gepost op: 23 september 2018, 16:56:15 »
Staat wel heel dik zo  :thumbsup:
Ben je nog altijd tevreden van de b14 set ?
Thx!
De bilstein b14 is zeker voldoende voor straat/trackday gebruik.
Zeker in combinatie met millway camberplaten kan je voor dat budget bijna niet beter vinden.
Camberplaten en powerflex rubbers + solid subframe bussen is iets voor 2019


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Offline yakkoox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 777
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #604 Gepost op: 13 oktober 2018, 06:33:21 »
Wagen is onder handen genomen door Peter.
JB4 heeft plaats gemaakt voor een custom tune en de Port injection word nu aangestuurd door een AIC standalone.
 
Heb 2 custom bootmod3 tunes, beide op E30 (30% ethanol) en deze kunnen makkelijk via laptop of gsm(app) gewisseld worden.
Eentje voor daily te rijden (506whp 648nm)en dan nog eentje voor on track (455whp 607nm)

De bijhorend dynocurve


Wagen is echt zalig om met te rijden, leuk om zoveel vermogen tot de beschikking te hebben.
In lage toeren merk je weinig verschil maar bij optrekken is het echt een monster dat non-stop blijft trekken, tot in de begrenzer..

Offline gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6051
  • Enjoy life - Life's too short not to !
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #605 Gepost op: 13 oktober 2018, 08:51:00 »
Zotte cijfers, amai  :thumbsup:

Offline r1sthebest

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 485
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #606 Gepost op: 13 oktober 2018, 13:06:30 »
SUPER!!  :thumbsup:

Offline arbe

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 907
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #607 Gepost op: 13 oktober 2018, 19:26:13 »
Wagen is onder handen genomen door Peter.
JB4 heeft plaats gemaakt voor een custom tune en de Port injection word nu aangestuurd door een AIC standalone.
 
Heb 2 custom bootmod3 tunes, beide op E30 (30% ethanol) en deze kunnen makkelijk via laptop of gsm(app) gewisseld worden.
Eentje voor daily te rijden (506whp 648nm)en dan nog eentje voor on track (455whp 607nm)

De bijhorend dynocurve


Wagen is echt zalig om met te rijden, leuk om zoveel vermogen tot de beschikking te hebben.
In lage toeren merk je weinig verschil maar bij optrekken is het echt een monster dat non-stop blijft trekken, tot in de begrenzer..

Een Noob vraagje: Minder vermogen on track?
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline kietekiet

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 589
  • Der laste drei liter zal das krieg meister werden!
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #608 Gepost op: 13 oktober 2018, 21:15:46 »
Een Noob vraagje: Minder vermogen on track?
Anders vliegt hem de grindbak in :toofunny:
Zeker als je ne M3/M4 in uwe spiegel ziet, dat onderstel is ontworpen voor trackday's
Ge kunt ne ezel vol speed steken maar het blijft ne ezel..race paarden zullen altijd steviger op hun poten staan
Wel fantastische waarden op de vermogenbank :bow:
Gezond jaloers ;)
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2018, 21:21:07 door kietekiet »
2000-2002=opel kadet cabrio. 2002-2004=opel astra 16i 16v. 2004-2009=MG zr160.2009-2010=Bmw 320cd chipped.2010-2011 =suzuki swift 13 DDIS+ Bmw M3 e30.2011-2015= Bmw 325D touring chipped+Lotus exige RGB.2015-2017=Dacia logan MCV+Bmw M4 acs box.2017-2018=Dacia logan MCV+Bmw M3 f80 manual Heinz powerbox.2018=Dacia logan MCV+Bmw e36 M3 3.0. 2019= Bmw M140i......?......

Offline yakkoox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 777
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #609 Gepost op: 13 oktober 2018, 21:40:59 »
Een Noob vraagje: Minder vermogen on track?

Klopt, minder boost, minder warmte.
Puur om de motor wat te sparen.

Misschien dat er met der tijd nog een WMI bij op komt. Om de inlaattempratuur mooi laag te houden en dan is er ook nog iets meer vermogen mogelijk.

Offline yakkoox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 777
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #610 Gepost op: 13 oktober 2018, 21:48:03 »
Anders vliegt hem de grindbak in :toofunny:
Zeker als je ne M3/M4 in uwe spiegel ziet, dat onderstel is ontworpen voor trackday's
Ge kunt ne ezel vol speed steken maar het blijft ne ezel..race paarden zullen altijd steviger op hun poten staan
Wel fantastische waarden op de vermogenbank :bow:
Gezond jaloers ;)

Denk niet dat mijn wagen veel moet onder doen van m3/m4 qua wegligging.
2019 word het onderstel nog verder aangepakt, camberplaten, powerflex rubbers en uniballs hier en daar en dan een corner balance door Wim.
Geef mij maar het go-kart gevoel van de 1reeks i.p.v. het zware van de m3/m4.

Maar das ieders zijn ding.

Offline kietekiet

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 589
  • Der laste drei liter zal das krieg meister werden!
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #611 Gepost op: 13 oktober 2018, 22:42:26 »
Denk niet dat mijn wagen veel moet onder doen van m3/m4 qua wegligging.
2019 word het onderstel nog verder aangepakt, camberplaten, powerflex rubbers en uniballs hier en daar en dan een corner balance door Wim.
Geef mij maar het go-kart gevoel van de 1reeks i.p.v. het zware van de m3/m4.

Maar das ieders zijn ding.
Mijn ding ook ;)  nog een maandje wachten..
Dus met een paar aanpassingen kan je met een M140i hetzelde bereiken qua wegligging dan met een M4.
Maar hoe zit dat dan met de chassis stijfheid? Heel die onderkant van een M4 is verstevigd met aluminium subframes..
Kan een setje bilstein b14 en wat stijvere rubbers daar tegen op?
2000-2002=opel kadet cabrio. 2002-2004=opel astra 16i 16v. 2004-2009=MG zr160.2009-2010=Bmw 320cd chipped.2010-2011 =suzuki swift 13 DDIS+ Bmw M3 e30.2011-2015= Bmw 325D touring chipped+Lotus exige RGB.2015-2017=Dacia logan MCV+Bmw M4 acs box.2017-2018=Dacia logan MCV+Bmw M3 f80 manual Heinz powerbox.2018=Dacia logan MCV+Bmw e36 M3 3.0. 2019= Bmw M140i......?......

Offline r1sthebest

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 485
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #612 Gepost op: 14 oktober 2018, 01:05:48 »
Anders vliegt hem de grindbak in :toofunny:
Zeker als je ne M3/M4 in uwe spiegel ziet, dat onderstel is ontworpen voor trackday's
Ge kunt ne ezel vol speed steken maar het blijft ne ezel..race paarden zullen altijd steviger op hun poten staan
Wel fantastische waarden op de vermogenbank :bow:
Gezond jaloers ;)
Als je in uw spiegel moet kijken om die M3/M4 te zien is het het teken dat je voor hem zit. En als er in die M3/M4 een ezel achter het stuur zit zul je die alleen maar zien kleiner worden. Veel hangt af wie er rijdt denk ik.  ;)
Niets persoonlijk bedoeld hoor!  :thumbsup:

Offline yakkoox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 777
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #613 Gepost op: 14 oktober 2018, 11:17:00 »
Mijn ding ook ;)  nog een maandje wachten..
Dus met een paar aanpassingen kan je met een M140i hetzelde bereiken qua wegligging dan met een M4.
Maar hoe zit dat dan met de chassis stijfheid? Heel die onderkant van een M4 is verstevigd met aluminium subframes..
Kan een setje bilstein b14 en wat stijvere rubbers daar tegen op?

Weet niet juist hoe het zit met de chasisstijfheid maar dikkere swaybars, uniballs/powerflexen, deftige schroefset met camberplaten zal toch dik in de buurt komen van een m3/m4.
Het enige voordeel dat een m2/m3/m4 hebben is de bredere wielbasis en de bredere banden. By een 1 reeks kan je max 265 breed steken.

Nog veel succes met wachten maar het begint af te korten he, nog een maandje :D

Offline Maxim87

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 128
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #614 Gepost op: 18 oktober 2018, 18:03:29 »
Heb je nog altijd de straight pipe uitlaat en heb je nog geen problemen gehad met de politie ofzo ?
2011 e87 116d
2014 f20 m135i

Offline yakkoox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 777
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #615 Gepost op: 18 oktober 2018, 20:20:35 »
Heb je nog altijd de straight pipe uitlaat en heb je nog geen problemen gehad met de politie ofzo ?

Straight pipe zit er nog steeds op en heb nog nooit problemen gehad met de politie.
Enkel op als ik een trackday op zolder ga rijden, heb ik steeds zwarte vlag  :wiggleyes:
Daarom toch maar aan het overwegen om de stock einddemper weer te plaatsen.
Al vind ik hem niet overdreven met de straight pipe  >:D

Offline yakkoox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 777
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #616 Gepost op: 18 oktober 2018, 20:22:54 »
Straight pipe zit er nog steeds op en heb nog nooit problemen gehad met de politie.
Enkel op als ik een trackday op zolder ga rijden, heb ik steeds zwarte vlag  :wiggleyes:
Daarom toch maar aan het overwegen om de stock einddemper weer te plaatsen.
Al vind ik hem niet overdreven met de straight pipe  >:D

Offline Maxim87

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 128
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #617 Gepost op: 24 oktober 2018, 22:38:19 »
Ja klinkt wel bruut zo  ;D.
Ik heb ook een catless downpipe zitten nu, in jouw ervaring maakt de midpipe veel verschil qua volume ?
2011 e87 116d
2014 f20 m135i

Offline yakkoox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 777
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #618 Gepost op: 25 oktober 2018, 09:01:52 »
Ja klinkt wel bruut zo  ;D.
Ik heb ook een catless downpipe zitten nu, in jouw ervaring maakt de midpipe veel verschil qua volume ?

Ik heb zelf de middendemper nog zitten.
Maar een kameraad van me heeft dezelfde setup als mij maar dan zonder middendemper en deze klinkt veel rauwer/metaalachtiger.

Ik zou eerder de einddemper vervangen of verwijderen tegenover de middendemper verwijderen

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 479
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #619 Gepost op: 25 oktober 2018, 11:27:15 »
klinkt heerlijk!
maar die middendemper, dat is maar een klein potje, toch gek dat dat dan zoveel verschil geeft.

Offline Maxim87

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 128
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #620 Gepost op: 25 oktober 2018, 15:57:26 »
Ja ik ben al even aan het experimenteren met het geluid ook,
heb eerst de mpe gemonteerd, klonk wel lekker maar net niet luid genoeg en dan de mid pipe van bastuck gemonteerd was al beter maar nog niet echt luid genoeg.
En nu heb ik een catless downpipe gemonteerd klinkt het echt lekker maar nu is het net iets te luid en zeker als je gewoon rustig in comfort wilt rijden.  :D
Ofwel plaats ik de originele downpipe terug maar de gasrespons is echt veel beter nu,
ofwel originele midpipe eens terugplaatsen en kijken wat het verschil is pff wat een dilemma :iono:

2011 e87 116d
2014 f20 m135i

Offline Fiets

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1551
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #621 Gepost op: 25 oktober 2018, 17:24:46 »
Zotte cijfers! Blijft toch heerlijk zo'n dikke hot hatch.
Mini F56 Cooper SD - Geleverd @ 04-06-2015 | Daily - BMW F20 120dA - Sold - BMW E82 1M Coupé - BMW E89 Z4 sDrive23i - Sold - BMW E87 120dA - Sold

Offline ThomasD

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 461
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #622 Gepost op: 25 oktober 2018, 18:21:33 »
PS2 FTW  >:D :razz: :bow:

Offline yakkoox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 777
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #623 Gepost op: 25 oktober 2018, 20:39:11 »
Ja ik ben al even aan het experimenteren met het geluid ook,
heb eerst de mpe gemonteerd, klonk wel lekker maar net niet luid genoeg en dan de mid pipe van bastuck gemonteerd was al beter maar nog niet echt luid genoeg.
En nu heb ik een catless downpipe gemonteerd klinkt het echt lekker maar nu is het net iets te luid en zeker als je gewoon rustig in comfort wilt rijden.  :D
Ofwel plaats ik de originele downpipe terug maar de gasrespons is echt veel beter nu,
ofwel originele midpipe eens terugplaatsen en kijken wat het verschil is pff wat een dilemma :iono:

Dan zou ikzelf kiezen om de stock midpipe weer te plaatsen. Catless downpipe zou ik nooit wisselen voor de stock downpipe :D

Offline Liquid Li0n

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 479
  • 1990 BMW 535i E34
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #624 Gepost op: 26 oktober 2018, 15:32:42 »
en een 200 cellen sportkat ipv catless of stock kat? mss dat het geluid dat iets luider is, gasprespons iets beter maar altijd wel slechter dan zonder maar beter dan alles OEM

Offline yakkoox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 777
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #625 Gepost op: 9 november 2018, 20:06:17 »
Vorig weekend 4november de super sunday van skylimit gaan rijden op zolder.
Eerste maal on track met de geprepareerde motor.
Beviel me goed! Wagen deed wat hij moest doen en rondentijd weer wat kunnen verbeteren.
1:56.xx - 1:57.xx waren de beste