Auteur Topic:  2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch  (gelezen 60769 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ThomasD

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 411
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #600 Gepost op: 23 september 2018, 14:29:05 »
da gaat wel vuurwerk geven op 25psi  :thumbsup:

Online Capitol

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 395
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #601 Gepost op: 23 september 2018, 14:44:26 »
Benieuwd welk resultaat je dan gaat halen op de bank.

Offline Maxim87

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 122
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #602 Gepost op: 23 september 2018, 16:35:01 »
Staat wel heel dik zo  :thumbsup:
Ben je nog altijd tevreden van de b14 set ?
2011 e87 116d
2014 f20 m135i

Offline yakkoox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 757
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #603 Gepost op: 23 september 2018, 16:56:15 »
Staat wel heel dik zo  :thumbsup:
Ben je nog altijd tevreden van de b14 set ?
Thx!
De bilstein b14 is zeker voldoende voor straat/trackday gebruik.
Zeker in combinatie met millway camberplaten kan je voor dat budget bijna niet beter vinden.
Camberplaten en powerflex rubbers + solid subframe bussen is iets voor 2019


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Offline yakkoox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 757
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #604 Gepost op: 13 oktober 2018, 06:33:21 »
Wagen is onder handen genomen door Peter.
JB4 heeft plaats gemaakt voor een custom tune en de Port injection word nu aangestuurd door een AIC standalone.
 
Heb 2 custom bootmod3 tunes, beide op E30 (30% ethanol) en deze kunnen makkelijk via laptop of gsm(app) gewisseld worden.
Eentje voor daily te rijden (506whp 648nm)en dan nog eentje voor on track (455whp 607nm)

De bijhorend dynocurve


Wagen is echt zalig om met te rijden, leuk om zoveel vermogen tot de beschikking te hebben.
In lage toeren merk je weinig verschil maar bij optrekken is het echt een monster dat non-stop blijft trekken, tot in de begrenzer..

Online gfk807

  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5835
  • Enjoy life - Life's too short not to !
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #605 Gepost op: 13 oktober 2018, 08:51:00 »
Zotte cijfers, amai  :thumbsup:

Offline r1sthebest

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 446
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #606 Gepost op: 13 oktober 2018, 13:06:30 »
SUPER!!  :thumbsup:

Offline arbe

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 874
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #607 Gepost op: 13 oktober 2018, 19:26:13 »
Wagen is onder handen genomen door Peter.
JB4 heeft plaats gemaakt voor een custom tune en de Port injection word nu aangestuurd door een AIC standalone.
 
Heb 2 custom bootmod3 tunes, beide op E30 (30% ethanol) en deze kunnen makkelijk via laptop of gsm(app) gewisseld worden.
Eentje voor daily te rijden (506whp 648nm)en dan nog eentje voor on track (455whp 607nm)

De bijhorend dynocurve


Wagen is echt zalig om met te rijden, leuk om zoveel vermogen tot de beschikking te hebben.
In lage toeren merk je weinig verschil maar bij optrekken is het echt een monster dat non-stop blijft trekken, tot in de begrenzer..

Een Noob vraagje: Minder vermogen on track?
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline kietekiet

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 583
  • Der laste drei liter zal das krieg meister werden!
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #608 Gepost op: 13 oktober 2018, 21:15:46 »
Een Noob vraagje: Minder vermogen on track?
Anders vliegt hem de grindbak in :toofunny:
Zeker als je ne M3/M4 in uwe spiegel ziet, dat onderstel is ontworpen voor trackday's
Ge kunt ne ezel vol speed steken maar het blijft ne ezel..race paarden zullen altijd steviger op hun poten staan
Wel fantastische waarden op de vermogenbank :bow:
Gezond jaloers ;)
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2018, 21:21:07 door kietekiet »
2000-2002=opel kadet cabrio. 2002-2004=opel astra 16i 16v. 2004-2009=MG zr160.2009-2010=Bmw 320cd chipped.2010-2011 =suzuki swift 13 DDIS+ Bmw M3 e30.2011-2015= Bmw 325D touring chipped+Lotus exige RGB.2015-2017=Dacia logan MCV+Bmw M4 acs box.2017-2018=Dacia logan MCV+Bmw M3 f80 manual Heinz powerbox.2018=Dacia logan MCV+Bmw e36 M3 3.0. 2019= Bmw M140i......?......

Offline yakkoox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 757
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #609 Gepost op: 13 oktober 2018, 21:40:59 »
Een Noob vraagje: Minder vermogen on track?

Klopt, minder boost, minder warmte.
Puur om de motor wat te sparen.

Misschien dat er met der tijd nog een WMI bij op komt. Om de inlaattempratuur mooi laag te houden en dan is er ook nog iets meer vermogen mogelijk.

Offline yakkoox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 757
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #610 Gepost op: 13 oktober 2018, 21:48:03 »
Anders vliegt hem de grindbak in :toofunny:
Zeker als je ne M3/M4 in uwe spiegel ziet, dat onderstel is ontworpen voor trackday's
Ge kunt ne ezel vol speed steken maar het blijft ne ezel..race paarden zullen altijd steviger op hun poten staan
Wel fantastische waarden op de vermogenbank :bow:
Gezond jaloers ;)

Denk niet dat mijn wagen veel moet onder doen van m3/m4 qua wegligging.
2019 word het onderstel nog verder aangepakt, camberplaten, powerflex rubbers en uniballs hier en daar en dan een corner balance door Wim.
Geef mij maar het go-kart gevoel van de 1reeks i.p.v. het zware van de m3/m4.

Maar das ieders zijn ding.

Offline kietekiet

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 583
  • Der laste drei liter zal das krieg meister werden!
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #611 Gepost op: 13 oktober 2018, 22:42:26 »
Denk niet dat mijn wagen veel moet onder doen van m3/m4 qua wegligging.
2019 word het onderstel nog verder aangepakt, camberplaten, powerflex rubbers en uniballs hier en daar en dan een corner balance door Wim.
Geef mij maar het go-kart gevoel van de 1reeks i.p.v. het zware van de m3/m4.

Maar das ieders zijn ding.
Mijn ding ook ;)  nog een maandje wachten..
Dus met een paar aanpassingen kan je met een M140i hetzelde bereiken qua wegligging dan met een M4.
Maar hoe zit dat dan met de chassis stijfheid? Heel die onderkant van een M4 is verstevigd met aluminium subframes..
Kan een setje bilstein b14 en wat stijvere rubbers daar tegen op?
2000-2002=opel kadet cabrio. 2002-2004=opel astra 16i 16v. 2004-2009=MG zr160.2009-2010=Bmw 320cd chipped.2010-2011 =suzuki swift 13 DDIS+ Bmw M3 e30.2011-2015= Bmw 325D touring chipped+Lotus exige RGB.2015-2017=Dacia logan MCV+Bmw M4 acs box.2017-2018=Dacia logan MCV+Bmw M3 f80 manual Heinz powerbox.2018=Dacia logan MCV+Bmw e36 M3 3.0. 2019= Bmw M140i......?......

Offline r1sthebest

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 446
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #612 Gepost op: 14 oktober 2018, 01:05:48 »
Anders vliegt hem de grindbak in :toofunny:
Zeker als je ne M3/M4 in uwe spiegel ziet, dat onderstel is ontworpen voor trackday's
Ge kunt ne ezel vol speed steken maar het blijft ne ezel..race paarden zullen altijd steviger op hun poten staan
Wel fantastische waarden op de vermogenbank :bow:
Gezond jaloers ;)
Als je in uw spiegel moet kijken om die M3/M4 te zien is het het teken dat je voor hem zit. En als er in die M3/M4 een ezel achter het stuur zit zul je die alleen maar zien kleiner worden. Veel hangt af wie er rijdt denk ik.  ;)
Niets persoonlijk bedoeld hoor!  :thumbsup:

Offline yakkoox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 757
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #613 Gepost op: 14 oktober 2018, 11:17:00 »
Mijn ding ook ;)  nog een maandje wachten..
Dus met een paar aanpassingen kan je met een M140i hetzelde bereiken qua wegligging dan met een M4.
Maar hoe zit dat dan met de chassis stijfheid? Heel die onderkant van een M4 is verstevigd met aluminium subframes..
Kan een setje bilstein b14 en wat stijvere rubbers daar tegen op?

Weet niet juist hoe het zit met de chasisstijfheid maar dikkere swaybars, uniballs/powerflexen, deftige schroefset met camberplaten zal toch dik in de buurt komen van een m3/m4.
Het enige voordeel dat een m2/m3/m4 hebben is de bredere wielbasis en de bredere banden. By een 1 reeks kan je max 265 breed steken.

Nog veel succes met wachten maar het begint af te korten he, nog een maandje :D

Offline Maxim87

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 122
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #614 Gepost op: 18 oktober 2018, 18:03:29 »
Heb je nog altijd de straight pipe uitlaat en heb je nog geen problemen gehad met de politie ofzo ?
2011 e87 116d
2014 f20 m135i

Offline yakkoox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 757
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #615 Gepost op: 18 oktober 2018, 20:20:35 »
Heb je nog altijd de straight pipe uitlaat en heb je nog geen problemen gehad met de politie ofzo ?

Straight pipe zit er nog steeds op en heb nog nooit problemen gehad met de politie.
Enkel op als ik een trackday op zolder ga rijden, heb ik steeds zwarte vlag  :wiggleyes:
Daarom toch maar aan het overwegen om de stock einddemper weer te plaatsen.
Al vind ik hem niet overdreven met de straight pipe  >:D

Offline yakkoox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 757
Re: 2015 - F21 - M135i - Pure turbo stage 2 - upgraded clutch
« Reactie #616 Gepost op: 18 oktober 2018, 20:22:54 »
Straight pipe zit er nog steeds op en heb nog nooit problemen gehad met de politie.
Enkel op als ik een trackday op zolder ga rijden, heb ik steeds zwarte vlag  :wiggleyes:
Daarom toch maar aan het overwegen om de stock einddemper weer te plaatsen.
Al vind ik hem niet overdreven met de straight pipe  >:D