Auteur Topic:  2002 - E46 - 318ci  (gelezen 9476 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline DriesC

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 101
Re: 2002 - E46 - 318ci M3 diff en 330i remmen
« Reactie #60 Gepost op: 20 april 2016, 18:43:24 »
Apex is wel oke, maar kvind ze te duur  :razz: ik spaar dan liever wat door voor een set bbs lm (-r)



e46 - 318Ci - '02 Saphirschwarz
e30 - 325i   - '88 Schwarz
yamaha - yz125 - '04
honda - cb400n

Offline DriesC

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 101
Re: 2002 - E46 - 318ci M3 diff en 330i remmen
« Reactie #61 Gepost op: 5 mei 2016, 09:56:48 »
moet nu m'n nieuwe remschijven bestellen, mijn voorkeur gaat uit naar Ate, Maar ik zie nu dat ze ook Powerdiscs hebben,
ze kosten het dubbele maar buiten die groeven is er toch niks anders aan of heb ik het mis? :iono:
iemand ervaringen hiermee?
e46 - 318Ci - '02 Saphirschwarz
e30 - 325i   - '88 Schwarz
yamaha - yz125 - '04
honda - cb400n

Offline DriesC

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 101
Re: 2002 - E46 - 318ci M3 diff en 330i remmen
« Reactie #62 Gepost op: 6 juni 2016, 01:19:08 »
Bij het ombouwen naar de 330i remmen en m3 diff heb ik nog een paar modificaties gedaan
- powerflex rtab draagarmbussen
- powerflex camberarms, pas nieuw van powerflex. gezien net toen ik de rtab's wilde bestellen, zwart en simpel , (wel prijzig, zoals alles van powerflex eigenlijk..)
- poly subframe bussen
- mtec c-hook schijven vooraan, beetje voor de show, mag ondertussen wel vind ik  ::) de rest Ate oem.
- verse laag zwarte verf, 2k dat epoxy bevat tegen corrosie.
- Remklauwen heb ik phoenix yellow gelakt ;)

verder nog kleinigheden vernieuw zoals remklauw veer/spelden , bolgewrichten in de draagarmen etc...

Ik gooi er wel nog foto's bij

:edited:


« Laatst bewerkt op: 8 juni 2016, 01:38:15 door DriesC »
e46 - 318Ci - '02 Saphirschwarz
e30 - 325i   - '88 Schwarz
yamaha - yz125 - '04
honda - cb400n

Offline DriesC

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 101
Re: 2002 - E46 - 318ci M3 diff en 330i remmen
« Reactie #63 Gepost op: 8 juni 2016, 01:41:40 »
foto's, zoals je ziet zit de kw schroefset er ook al onder, dit al sinds februari. Ze hadden aardig wat miserie om hem uit te lijnen en op de keuring vreesde ik voor een afkeuring maar kwam er toch door, bij het uithalen van de oude achteras bleek de staat van de rtabs bijvoorbeeld wel erg slecht hierdoor konden ze dus heel moeilijk het spoor regelen, eind goed al goed hij rijdt nu strakker dan ooit tevoren.
« Laatst bewerkt op: 8 juni 2016, 01:50:11 door DriesC »
e46 - 318Ci - '02 Saphirschwarz
e30 - 325i   - '88 Schwarz
yamaha - yz125 - '04
honda - cb400n

Offline Brent Pletinckx

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 353
Re: 2002 - E46 - 318ci M3 diff en 330i remmen
« Reactie #64 Gepost op: 13 juli 2016, 19:31:39 »
I like How this is going! :)

nice die bbs WTCC velgen! holy moly!

Offline DriesC

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 101
Re: 2002 - E46 - 318ci M3 diff en 330i remmen
« Reactie #65 Gepost op: 15 juli 2016, 12:55:24 »
Erg fijn om mee te spelen :p

En die velgen echt one of a kind he ;)

Ps. Weet iemand hoe ik berichten kan verwijderen? Ik vind het niet, had hier een paar onbeantwoorde vragen maar die doen er niet meer toe nu en mogen weg om het overzichtelijker te maken.
e46 - 318Ci - '02 Saphirschwarz
e30 - 325i   - '88 Schwarz
yamaha - yz125 - '04
honda - cb400n

Offline Brent Pletinckx

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 353
Re: 2002 - E46 - 318ci M3 diff en 330i remmen
« Reactie #66 Gepost op: 17 juli 2016, 09:54:46 »
by the way, die power flex bushings, maken ze ze daar geen punt van bij de keuring omwille van hun funky geel kleurtje?
Dacht ik vroeger ergens had gelezen dat zo een dingen ook niet mochten. "alles origineel"? :p
Ben bezig met mijn e46 318i ook wat liefde te geven dus vandaar de vraag. :)

Offline DriesC

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 101
Re: 2002 - E46 - 318ci M3 diff en 330i remmen
« Reactie #67 Gepost op: 17 juli 2016, 14:29:37 »
daar ga ik met een spuitbus "Bitumen undercoating" over gaan , m'n voorenste powerflex zaten er al in de laatste keuring maar die waren black editions dus zowiezo al zwart.
als ze ergens van zagen ga ik een oplossing moeten bedenken, maar de keurders zijn hier redelijk als je het zelf ook bent :p

Dus ik kan niet zeggen wat dat gaat geven op de keuring,
het is wettelijk niet toegestaan, maar wie redelijk is snapt ook wel dat hiermee geen kwaad gedaan word, en je gewoon comfort inlevert voor een beter rijgedrag

yeey BELGIE :thumbdwn:
e46 - 318Ci - '02 Saphirschwarz
e30 - 325i   - '88 Schwarz
yamaha - yz125 - '04
honda - cb400n

Offline DriesC

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 101
Re: 2002 - E46 - 318ci M3 diff en 330i remmen
« Reactie #68 Gepost op: 27 juli 2016, 21:42:44 »
er is weer heel wat gebeurt, zonder updates,  :-X

we zijn gaan Touristenfahrten,
heb nieuwe banden gelegd rondom op de bbs rg's
zowel op de achterste (9j) en de voortste (8j) heb ik michelin pilot supersport laten leggen
245/35r18 rondom, zeer tevreden over de prestaties.

op zaterdag 23/07 had het geregend, 2 ronden gereden, natuurlijk niet veel speciaals en een BTG tijd van rond de 11 minuten.
Dan op zondag 24 juli, eindelijk een droog circuit.
Heb de eerste ronde een tijd van 9:50 afgelegd, hier en daar wat hinder en het bochtenwerk kon beter dus ging ik voor een 2e ronde dichter bij de 9 minuten, maar hier liep het mis.
Ik wist dat ik na schwedenkreuz genoeg over had om te remmen naar een kleine 100km/h voor de volgende bocht naar rechts, had me al 3 keer op de ring begeven die dag, 2 keer als passagier en 1 keer als piloot, maar ik wist nog niet dat de heuvel zo scherp was, m'n achterste kwam licht,het schoof weg en ik begon tegen te sturen maar het gewicht kwam terug op de wielen, geen houden meer aan. aan welke snelheid ik er precies door ging weet ik niet maar ik heb er vlak voor ongeveer 190 gehaald
De schade is 4 zwarte strepen over het tarmac en 4 platte kanten aan mijn banden, opkuiswerk kostte me 126 euro ( 3 personen x 0.5h )
waar ik de fout in ben gegaan is dat ik te snel een goeie tijd wilde neerzetten, de schade die aangericht kon zijn zou me meer gekost hebben dan wat 100 ronden zouden kosten om beter te leren rijden.

Ik overweeg nu een zomerpas te kopen. mss nog dit jaar, en zeker volgend jaar.

M'n eerste droge ronde zal ik binnekort eens op youtube zetten.


Drive safe... :-[
e46 - 318Ci - '02 Saphirschwarz
e30 - 325i   - '88 Schwarz
yamaha - yz125 - '04
honda - cb400n

Offline Boin

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+6)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4934
Re: 2002 - E46 - 318ci in the green hell
« Reactie #69 Gepost op: 28 juli 2016, 12:02:50 »
Overmoedigheid icm gebrek aan circuitkennis is de meest voorkomende oorzaak bij NS-craches. ;)

Offline Brent Pletinckx

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 353
Re: 2002 - E46 - 318ci in the green hell
« Reactie #70 Gepost op: 28 juli 2016, 14:46:59 »
Voor de rest heb je dan niets anders geraakt?

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10995
  • Freude am Fahren
Re: 2002 - E46 - 318ci in the green hell
« Reactie #71 Gepost op: 28 juli 2016, 14:58:17 »
Opkuis voor 4 zwarte strepen rubber ofwat?  :blink:
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline DriesC

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 101
Re: 2002 - E46 - 318ci in the green hell
« Reactie #72 Gepost op: 28 juli 2016, 15:23:17 »
Ben ook het gras in gegaan, ik zou het filmpje kunnen posten maar dat doe ik beter niet, denk ik toch?
Er zullen wel brokken gras en aarde op de baan gelegen hebben.
Beter 126 euro betalen dan dat het voor iemand anders een accident veroorzaakt.

Heb alle remmen dichtgehouden en ik keek door mn achteruitkijkspiegel waar ik heen ging (na enkele meter was mn wagen 160 graden gedraaid), op het laatste m'n stuur gedraaid en remmen gelost, en ik ging dan van de muur weg. Ik was ook heel kalm gebleven.

Hopelijk leren anderen hier ook uit en gaan ze niet hetzelfde meemaken als ik.
e46 - 318Ci - '02 Saphirschwarz
e30 - 325i   - '88 Schwarz
yamaha - yz125 - '04
honda - cb400n

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10995
  • Freude am Fahren
Re: 2002 - E46 - 318ci in the green hell
« Reactie #73 Gepost op: 28 juli 2016, 15:24:57 »
Veel geluk gehad dus, het kan allemaal veel erger als je sommige filmpjes ziet.
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline DriesC

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 101
Re: 2002 - E46 - 318ci in the green hell
« Reactie #74 Gepost op: 13 november 2016, 11:46:17 »
https://www.youtube.com/watch?v=zUtjVH94CxQ

heb eens de beelden aan elkaar geplakt en geupload.

met de e46 zelf gaat het minder goed, maakt geen oliedruk meer, en na net geen 4 jaar in mijn bezit te zijn is het tijd voor een andere wagen.
maar de kas blijft gwn bij me thuis staan voor een later project a la drift/rally/circuit oid..
twijfel nog over de opvolger maar het zou fijn zijn de achter as over te kunnen zetten, in dat geval word het een 330ci/i of z4 3.0si coupé

« Laatst bewerkt op: 13 november 2016, 12:13:38 door DriesC »
e46 - 318Ci - '02 Saphirschwarz
e30 - 325i   - '88 Schwarz
yamaha - yz125 - '04
honda - cb400n

Offline DriesC

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 101
Re: 2002 - E46 - 318ci in the green hell ---DEAD.---
« Reactie #75 Gepost op: 2 december 2017, 11:59:43 »
de 318ci word terug opgebouwd maar nu als 330ci  ::)

330ci track/tarmac rally car

plannen:

alles strippen
kabelboom uitdunnen ( airbag airco radio, spiegels
safety devices gelaste kooi
m54b30
zf 5 speed ( kan later samsonas in )
staal enkelmassa vliegwiel
m3 diff en subframe
330i brakes achter
performance klauwen voorraan
wielkassen verbreed ( wielen a la wtcc )
pedalbox





e46 - 318Ci - '02 Saphirschwarz
e30 - 325i   - '88 Schwarz
yamaha - yz125 - '04
honda - cb400n