Auteur Topic:  1991 - E31 - 850ci  (gelezen 14820 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline vts03

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 132
  • Men's mind, once stretched by a new idea, never re
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #30 Gepost op: 2 november 2014, 08:33:47 »
Gisteren namiddag de uitlaat onder de 8 gehaald. Heeft wel wat aandacht nodig..
Moet ik ergens op letten?
Men's mind, once stretched by a new idea, never regains its original dimensions

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2370
  • Snowy, the white shark
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #31 Gepost op: 2 november 2014, 10:19:43 »
Hopelijk vind je het niet erg omdat ik even je topic misbruik  :off_topic:

Als ik iemand zou tegenkomen die een goede 8 serie heeft, dan zou ik wel durven ruilen met mijn 635csi denk ik. Al heb ik wel schrik om een goede 635 in ruilen voor een mogelijke geldput. Want hoe mooi de 8 series ook zijn, ik kan niet zelf sleutelen en dan blijft het wel een grote gok. Om kostenbesparend te werken zou een 840 voor mij de betere keuze zijn. Een V12 bezitten is het ultieme maar met de V8 zou ik al heel blij zijn. Ik zou sowieso wel voor een manuele versnellingsbak gaan. De eerste 8 series hebben de 4 bak nog terwijl de latere reeds een automatische 5 bak (steptronic) hebben. Zo een auto zou ik dan ook kopen als hobby en vrijetijdswagen en niet als daily. De 8 series die een upgrade gehad hebben, zijn op de markt gekomen vanaf september 1993.

Voor mij zijn er wel een aantal specifieke eisen dan
- buitenkleur bordeaux, donkergrijs, blauw en ook die prachtige groene kleur. Je komt ze gewoonweg nooit tegen
- de uitlaten moeten de originele zijn. je vindt ze vaak met uitlaten die absoluut mijn ding niet zijn
- interieur moet zwart zijn. Ik kom ook vaak 8 series met cheap stoelen... Ik vind ze prachtig met dat leder met die plooikes in zoals je helemaal op het einde met de 6 serie ook had.
- manuele bak & open dak zijn een must zonder enige twijfel

Dat een E24 een vermoeiende auto is om met te rijden is wel juist. Om gewoonweg snelweg te doen is hij ideaal dan kan je er 1000kms mee bollen dankzij de goede sportstoelen maar de zware koppeling maken het een vermoeiende wagen wanneer je meedoet aan bijvoorbeeld een rally. Toen ik de HR verlagingset had, was de wegligging fenomenaal goed maar zonder de verlaging vind ik niet dat hij goed ligt in de bochten. Eerder een boot. Het leuke aan een E24 is ook dat je er niet snel mee moet rijden om rijplezier te hebben. Grootste nadeel aan de 635 is zijn windgevoeligheid en de roest natuurlijk. Kwalitatief zullen de 8 series ook wel beter zijn. Op een oldtimermeeting is het misschien ook raar om met een 8 serie aan te komen die ik nog altijd een moderne GT vind.

Met een 8 serie heb ik gewoonweg geen ervaring... Ik vind ze fenomenaal mooi en het is mijn absolute droomauto. Ik hoop dat ik ooit eens de kans kan krijgen om er met eentje te mogen meerijden. Dan ga ik direct weten of het al dan niet iets is voor mij.

Heb gehoord (weet niet of het klopt) dat de koppeling van een 850 te vergelijken is met eentje van een vrachtwagen. Als ze stuk gaat, ben je een fortuin kwijt. Zou de 850 en de 840 trouwens dezelfde manuele bak hebben? Een eerste generatie 8 serie zou ook de betere keuze zijn als het op onderdelen aankomt. Daar zijn er de meeste van gemaakt.

De standaardwielen van een 8 serie vind ik persoonlijk de mooiste al horen er wel andere wielen bij de CSI kit. De turbinevelgen, M parallel velgen en zelfs Schnitzers en Alpina's staan er schitterend onder. In de loop der jaren zijn er véél auto's omgebouwd naar een CSI uitvoering. Maar qua interieur zijn er volgens mij ook nog een aantal verschillen als je hem écht 100% wil ombouwen.
 
Even een copy paste van revtor maken.
Citaat
Als je echt een bijzondere 8-serie wil, dan moet je uitkijken naar Belgische 840Ci en 850Ci uit 1998 en 1999. In de hoop de verkoop in de laatste jaren een duw te geven hadden Belgische kopers de mogelijkheid om zonder meerkost de wagen te laten uitrusten met een optiepakket ter waarde van 12.000 euro (toenmalige prijs). Dit zogenaamde "Sport" pakket omvatte elektronisch regelbare schokdempers (EDC), M sport ophanging, edelhout uitvoering, sportzetels, BMW Professional audiosysteem, antraciet dakhemel,... en de fel begeerde bodykit van de (toen niet langer geproduceerde) 850CSi. Ik waarschuw je wel alvast: deze wagens zijn zeer zeldzaam.
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline vts03

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 132
  • Men's mind, once stretched by a new idea, never re
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #32 Gepost op: 2 november 2014, 10:31:48 »
Mijn uitlaat wordt hier even opzij geschoven ;D

Als je een handbak wil hebben zal je toch voor een 850i of 850csi moeten gaan. Als je voor een 850i kiest zal je (hopelijk) bij de eerste zijn voor de oldtimer regeling
Men's mind, once stretched by a new idea, never regains its original dimensions

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2370
  • Snowy, the white shark
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #33 Gepost op: 2 november 2014, 10:42:07 »
Er was hier een andere forummer die zijn uitlaat gereanimeerd heeft. Ik kan je daar helaas niet bij helpen  :iono: . Een 850CSI zal een ander prijskaartje hebben verwacht ik  :bow:
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9836
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #34 Gepost op: 2 november 2014, 11:02:19 »

Als je met een 850Ci/840Ci gereden hebt met automaatbak dan zie je de 635 niet meer staan.
Je rijd dan met een 635 echt met een "oude kar".
Want die maakt veel meer lawaai,stuurt veel onzekerder,zit veel slechter en rijd veel onrustiger omdat je moet schakelen.
Met de 850/840 kan je hier instappen en rustig 1000 Km afmalen zonder dat dit verveelt.
Probeer er maar eens met eentje  die in orde is een heel stuk te rijden.
Daarna dadelijk dat zelfde stuk met de 635.
Als je dan terug thuiskomt zet je dadelijk de 635 te koop ;)
Daar ben ik zeker van want ik heb met beide auto's vrij veel mogen rijden.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:

Zo een uitspraak kan toch onmogelijk komen van een autoliefhebber.  ::)
Als we deze redenering doortrekken dan staat binnenkort iedereen zijn auto te koop behalve  wie met een nieuwe 760Li rijdt. AL de rest zijn "oude karren" die meer lawaai maken en vermoeiender zijn om lange afstanden mee te doen.

Terwijl ik het juist geweldig vind dat er mensen zijn die een wat oudere auto kunnen waarderen voor wat hij is. Nog veel toffer vind ik het dat dit fenomeen zich zelfs bij "de jeugd" voordoet. Kijk naar Laurent, Alexanderve en zoveel andere voorbeelden .... Die rijden met een -02 die veel ouder is dan zijzelf. Ook genoeg jeugd die een E30/E28/E32 ....  vertroetelt.  Geweldig.

Denk je dat die personen al niet lang weten dat er nieuwere auto's zijn die een beetje stiller, een beetje directer sturen, een beetje sneller of whatever zijn ? Natuurlijk weet iedereen dat.
Boeit dat ? Compleet niet. Wie dat denkt begrijpt er niets van.

Een autoliefhebber houdt van zijn auto om zijn eigen redenen en kan om andere redenen ook van veel andere modellen houden. Zoals Stoffie zegt: "ik wil mijn 6 niet ruilen voor een 8, ik wil er nog een 8 bij". Thats the spirit.  :thumbsup:

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2370
  • Snowy, the white shark
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #35 Gepost op: 2 november 2014, 11:13:40 »
Mijn uitlaat wordt hier even opzij geschoven ;D

Als je een handbak wil hebben zal je toch voor een 850i of 850csi moeten gaan. Als je voor een 850i kiest zal je (hopelijk) bij de eerste zijn voor de oldtimer regeling


@ VTs: Heb je deze link al gezien. Die man verkoopt wel wat onderdelen voor een 8 serie. Ook een uitlaat
http://www.kapaza.be/nl/li?id=3110979
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline vts03

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 132
  • Men's mind, once stretched by a new idea, never re
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #36 Gepost op: 2 november 2014, 12:08:15 »
Thx
Men's mind, once stretched by a new idea, never regains its original dimensions

Offline bmw e12 e21

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1170
  • SHARK ATTACK!
    • 1980 - e12 - M535i
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #37 Gepost op: 2 november 2014, 12:18:53 »
@ VTs: Heb je deze link al gezien. Die man verkoopt wel wat onderdelen voor een 8 serie. Ook een uitlaat
http://www.kapaza.be/nl/li?id=3110979

 :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 2 november 2014, 12:31:27 door remy »
MIJN e12  M535i  -  218pk   
MIJN e21  323i edition S ´´RUN OUT´´  - 143pk
BMW  e21  315  -  75pk

Offline bmw e12 e21

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1170
  • SHARK ATTACK!
    • 1980 - e12 - M535i
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #38 Gepost op: 2 november 2014, 12:31:48 »
Zo een uitspraak kan toch onmogelijk komen van een autoliefhebber.  ::)
Als we deze redenering doortrekken dan staat binnenkort iedereen zijn auto te koop behalve  wie met een nieuwe 760Li rijdt. AL de rest zijn "oude karren" die meer lawaai maken en vermoeiender zijn om lange afstanden mee te doen.

Terwijl ik het juist geweldig vind dat er mensen zijn die een wat oudere auto kunnen waarderen voor wat hij is. Nog veel toffer vind ik het dat dit fenomeen zich zelfs bij "de jeugd" voordoet. Kijk naar Laurent, Alexanderve en zoveel andere voorbeelden .... Die rijden met een -02 die veel ouder is dan zijzelf. Ook genoeg jeugd die een E30/E28/E32 ....  vertroetelt.  Geweldig.

Denk je dat die personen al niet lang weten dat er nieuwere auto's zijn die een beetje stiller, een beetje directer sturen, een beetje sneller of whatever zijn ? Natuurlijk weet iedereen dat.
Boeit dat ? Compleet niet. Wie dat denkt begrijpt er niets van.

Een autoliefhebber houdt van zijn auto om zijn eigen redenen en kan om andere redenen ook van veel andere modellen houden. Zoals Stoffie zegt: "ik wil mijn 6 niet ruilen voor een 8, ik wil er nog een 8 bij". Thats the spirit.  :thumbsup:

+1 :thumbsup:
Ik persoonlijk vind een e31 veelt te zwaar en rijd liever iets sportiefs waarin je nog hoort dat je sportief rijd. Dat is ook weer een PERSOONLIJKE voorkeur.
MIJN e12  M535i  -  218pk   
MIJN e21  323i edition S ´´RUN OUT´´  - 143pk
BMW  e21  315  -  75pk

Offline dannyro

  • Trade Count: (+8)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3123
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #39 Gepost op: 2 november 2014, 14:57:45 »
Ik heb de indruk dat je geen eigen mening mag hebben hier. Je kan toch niet iedereen je eigen smaak opdringen, of heb ik het mis :-\

Trekt U dat niet aan ;)

En ik vind het een bangelijke kar dat je hebt. Succes :thumbsup:
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2370
  • Snowy, the white shark
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #40 Gepost op: 2 november 2014, 19:18:10 »
Waar heb je deze eigenlijk gekocht? Nu ik erover begin na te denken, heb ik deze misschien vroeger ook nog te koop weten staan. Had de verkoper nog een 2de 8 serie? De groene had een kras op de zijkant van in/uit de garage te rijden.
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #41 Gepost op: 2 november 2014, 19:45:21 »
Ik ben wel een beetje een autoliefhebber maar ik ben niet blind zot van alles wat BMW is.
Op mijn auto mag ook gerust een ster of een paar ringen staan :wow:
Ik wil hier gewoon even het verschil maken op de vraag van "Sharky" over een E24 en een E31 van rijgedrag en komfort.
Ik heb al het genoegen gehad om met beide modellen vrij grote afstanden te hebben mogen rijden vroeger.
En als je dan van een E24 naar een E31 gaat dan spring je ver omhoog.
Die zijn niet vergelijkbaar in rijgenot en gedrag.
Een E24 is een scheurijzer die je in de hand moet  houden.
Een E31 kan iedereen rustig mee rijden.
Die maken je niet moe.
In een E24 moet je werken :D
En als je wat ouder bent dan wil je dat echt niet meer.
Dan het eeuwige verhaal van de automaat.
Voor een E24 is handgeschakeld prettig om mee te rijden.
Bij een E31 helemaal niet.
De koppeling van die auto's is zo zwaar als een oude vrachtwagen ;D
Als je daar eens mee in file moet rijden of een toerrit wil rijden dan is de goesting vlug over.
Die rijden het beste met de automaat.
En of dat nu een gewone of een Steptronic is maakt niet uit.
En ik heb er ook mee in de Alpen en dergelijke gereden.
Dat is een Cruise auto en geen koersauto.
De CSI handgeschakeld die ze verkochten was ook niet echt een auto die verkocht werd.
Een paar liefhebbers en dan was het gedaan.
Dat is mijn mening daarover want de meeste die over deze auto's praten hebben nog niet met beide auto's een tijd gereden.
Ze praten meestal over hun ervaring met een bepaald model.
Oudere auto's hebben nu eenmaal allemaal hun voor en nadelen.
En iedereen mag daarover denken wat hij wil.

En nu de uitlaat want daar is het over te doen ;)
Zorg er gewoon voor dat je al de uitlaatpotten en dempers kan blijven behouden.
Eventueel lichtjes zandstralen en behandelen.
Monteer daar nieuwe buizen tussen en aan
Met flenzen zoals ze OEM zijn of met OEM verbindingen.
En niet zoals die nu aan elkaar gebrabbeld is aan de rechterkant.
Er zijn genoeg bedrijven die de uitlaat perfect weer bijna 100% OEM kunnen maken.
Zijn de potten en dempers niet meer te redden dan zal je op zoek moeten gaan naar nieuwe onderdelen.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 2 november 2014, 19:51:32 door kraftbayer »
BMW...Kraftbayers!

Offline vts03

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 132
  • Men's mind, once stretched by a new idea, never re
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #42 Gepost op: 3 november 2014, 18:24:25 »
Ik ben wel een beetje een autoliefhebber maar ik ben niet blind zot van alles wat BMW is.
Op mijn auto mag ook gerust een ster of een paar ringen staan :wow:
Ik wil hier gewoon even het verschil maken op de vraag van "Sharky" over een E24 en een E31 van rijgedrag en komfort.
Ik heb al het genoegen gehad om met beide modellen vrij grote afstanden te hebben mogen rijden vroeger.
En als je dan van een E24 naar een E31 gaat dan spring je ver omhoog.
Die zijn niet vergelijkbaar in rijgenot en gedrag.
Een E24 is een scheurijzer die je in de hand moet  houden.
Een E31 kan iedereen rustig mee rijden.
Die maken je niet moe.
In een E24 moet je werken :D
En als je wat ouder bent dan wil je dat echt niet meer.
Dan het eeuwige verhaal van de automaat.
Voor een E24 is handgeschakeld prettig om mee te rijden.
Bij een E31 helemaal niet.
De koppeling van die auto's is zo zwaar als een oude vrachtwagen ;D
Als je daar eens mee in file moet rijden of een toerrit wil rijden dan is de goesting vlug over.
Die rijden het beste met de automaat.
En of dat nu een gewone of een Steptronic is maakt niet uit.
En ik heb er ook mee in de Alpen en dergelijke gereden.
Dat is een Cruise auto en geen koersauto.
De CSI handgeschakeld die ze verkochten was ook niet echt een auto die verkocht werd.
Een paar liefhebbers en dan was het gedaan.
Dat is mijn mening daarover want de meeste die over deze auto's praten hebben nog niet met beide auto's een tijd gereden.
Ze praten meestal over hun ervaring met een bepaald model.
Oudere auto's hebben nu eenmaal allemaal hun voor en nadelen.
En iedereen mag daarover denken wat hij wil.

En nu de uitlaat want daar is het over te doen ;)
Zorg er gewoon voor dat je al de uitlaatpotten en dempers kan blijven behouden.
Eventueel lichtjes zandstralen en behandelen.
Monteer daar nieuwe buizen tussen en aan
Met flenzen zoals ze OEM zijn of met OEM verbindingen.
En niet zoals die nu aan elkaar gebrabbeld is aan de rechterkant.
Er zijn genoeg bedrijven die de uitlaat perfect weer bijna 100% OEM kunnen maken.
Zijn de potten en dempers niet meer te redden dan zal je op zoek moeten gaan naar nieuwe onderdelen.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:

Het ziet er idd aan elkaar gebrabbeld uit, maar is volgens mij toch origineel met een lasmof aan elkaar gezet. Eerst dacht ik ook dat hij hersteld was maar toen ik op zoek ging bij ETK kwam ik nr 3 op onderstaande afbeelding tegen. Niet zo netjes van BMW.. ???

Welke lak gebruik ik best voor de knalpotten opnieuw te spuiten?
« Laatst bewerkt op: 3 november 2014, 18:26:53 door vts03 »
Men's mind, once stretched by a new idea, never regains its original dimensions

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #43 Gepost op: 3 november 2014, 20:32:34 »
In reparatie was er altijd een lasmof die gebruikt werd.
Tegenwoordig zijn die bij BMW ook te koop   in de uitvoering die je gewoon weer los kan maken.
Voor de uitlaatverf zou ik een hittebestendige lak nemen.
Daar kom je wel uit als je eens rondluistert waar ze die allemaal verkopen.
De goede automateriaalzaak heeft dat zeker.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline vts03

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 132
  • Men's mind, once stretched by a new idea, never re
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #44 Gepost op: 7 november 2014, 18:48:35 »
Ik heb de (verroeste) isolatie verwijderd en hoopte in de uitlaat voor de kats een gat te vinden, zonder resultaat.
Heb nieuwe isolatieband aangebracht en hoop dat deze even goed is als het originele  :-\
Men's mind, once stretched by a new idea, never regains its original dimensions

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #45 Gepost op: 7 november 2014, 19:07:40 »
Ik denk dat je het niet beter en goedkoper kan maken zoals nu.
Anders moet je 2 dempers gaan kopen en die kosten nu al ongeveer een 600€ - 800€  per stuk dacht ik.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline Low Budget

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2071
  • Waarom
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #46 Gepost op: 7 november 2014, 19:50:59 »
Ziet er netjes uit. :thumbsup:

Heb je inox klembanden gebruik? want die galva bandjes roesten redelijk vlug en zeker onder een auto door hitte,...

MVG
Low Budget

Offline vts03

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 132
  • Men's mind, once stretched by a new idea, never re
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #47 Gepost op: 7 november 2014, 19:58:46 »
De bandjes zijn inox :)
Men's mind, once stretched by a new idea, never regains its original dimensions

Offline Low Budget

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2071
  • Waarom
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #48 Gepost op: 7 november 2014, 22:33:01 »
 :thumbsup:

Offline vts03

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 132
  • Men's mind, once stretched by a new idea, never re
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #49 Gepost op: 18 november 2014, 20:43:17 »
Ik heb toch besloten om de rotte isolatie achteraan de uitlaat te verwijderen.  :o was precies nodig..
Ondertussen heb ik een mal gemaakt om nieuwe buizen te lassen tussen de midden en einddempers.
Men's mind, once stretched by a new idea, never regains its original dimensions

Offline bhpaddict

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1776
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #50 Gepost op: 18 november 2014, 22:02:16 »
Bangelijk jobke.  :thumbsup:


E32 1992 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 1992 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 1995 540i Touring articgrijs 6-speed "El Ultimo"
E34 1992 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 2

Offline DéGioke

  • Premium Member
  • Trade Count: (+3)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6574
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #51 Gepost op: 19 november 2014, 10:17:06 »
Knap gemaakt die mal!! Dat volg ik op :)
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #52 Gepost op: 19 november 2014, 19:10:25 »
Dat gaat zo zeker in orde komen.
Ik heb dat ook ooit bijna op die manier gedaan maar ik had er dan nog gips onder gegoten zodat de buizen eigenlijk bijna 99% juist waren.
Ze kunnen de buizen dan perfect plooien zodat ze alleen aan de potten en dempers gelast moeten worden.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline vts03

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 132
  • Men's mind, once stretched by a new idea, never re
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #53 Gepost op: 21 november 2014, 18:57:51 »
Ik heb vandaag mijn complete achterbrug onder de 8 gehaald. Er zit her en der wat roest op. Nu de uitlaat onder de 8 gehaald is, was het aanlokkelijk om de brug ook er vanonder te halen. Wel een aardig klusje.

Mijn bedoeling is om de roest te verwijderen en alles opnieuw in de lak te zetten. Wat zijn de aandachtspunten? Waar moet ik op letten? Ik heb ergens gelezen dat je alles moet monteren als de auto in de vering staat (bussen zijn anders snel stuk), klopt dat?

Zijn er nog interessante werken die ik nu kan uitvoeren?
Men's mind, once stretched by a new idea, never regains its original dimensions

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #54 Gepost op: 21 november 2014, 19:02:20 »
Ik heb vandaag mijn complete achterbrug onder de 8 gehaald. Er zit her en der wat roest op. Nu de uitlaat onder de 8 gehaald is, was het aanlokkelijk om de brug ook er vanonder te halen. Wel een aardig klusje.

Mijn bedoeling is om de roest te verwijderen en alles opnieuw in de lak te zetten. Wat zijn de aandachtspunten? Waar moet ik op letten? Ik heb ergens gelezen dat je alles moet monteren als de auto in de vering staat (bussen zijn anders snel stuk), klopt dat?

Zijn er nog interessante werken die ik nu kan uitvoeren?


Al de draagarmen moet je aanspannen als de auto op rijhoogte staat want anders forceer je de rubbers.
Als heel de achterbrug er onder uit is dan vervang je beste de bussen waar de achterbrug mee vast zit aan de carrosserie.
Want die lijden het meeste en later kan je daar niet meer aan.
Voor de rest moet je zien welke rubbers er scheurtjes of speling vertonen.
En deze vervangen.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline vts03

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 132
  • Men's mind, once stretched by a new idea, never re
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #55 Gepost op: 22 november 2014, 12:15:17 »
Ben toch blij dat ik de brug verwijderd heb, nu kan ik de roestduivel aanpakken. Ook op de 8 zelf zijn hier en daar puntjes die ik nu kan meenemen.
Men's mind, once stretched by a new idea, never regains its original dimensions

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #56 Gepost op: 22 november 2014, 19:13:39 »
Nu de achterbrug er onder uit is zou ik ook gans de onderkant proper afstomen en in alle gaten en waar de plastiek doppen zitten hele dunne wax of Dinitrol inspuiten tot het er overal uitloopt.
Nu kan je daar goed aan.
En je kan de auto naar alle kanten draaien zodat dat product overal in kan lopen.
Eigenlijk is dit een werkje voor op een hele warme zomerdag.
Dan loopt dat product heel goed.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline vts03

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 132
  • Men's mind, once stretched by a new idea, never re
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #57 Gepost op: 24 november 2014, 14:28:08 »
Stap om de benzinetank te verwijderen, de benzineleidingen waar je normaal niet bij kan te vervangen was nu klein.
De beugels moet ik precies ook laten stalen en opnieuw lakken. En blijkbaar achter de tank is de roestduivel ook aanwezig   :thumbdwn:

Als ik zo nog 2 wegen doorga heb ik nog een naakte carrosserie over  :toofunny:
Men's mind, once stretched by a new idea, never regains its original dimensions

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9836
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #58 Gepost op: 24 november 2014, 17:12:33 »
Goed bezig.  :thumbsup:

Eens temeer: hoe goed een auto van 20+ er ook nog uit ziet, als je begint te demonteren kom je roest tegen he. Gelukkig nog geen gaten (denk ik) dus beter nu ineens aanpakken.

Offline vts03

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 132
  • Men's mind, once stretched by a new idea, never re
Re: 1991 - E31 - 850ci
« Reactie #59 Gepost op: 24 november 2014, 18:19:08 »
Neen, helemaal geen gaten. Wat oppervlakkige roest. Anderzijds waren deze auto's destijds toch goed voorzien. Volgens mij zijn ze midden jaren 90 pas met gegalvaniseerde koetsen begonnen..
Men's mind, once stretched by a new idea, never regains its original dimensions