Auteur Topic: [E9X] fysieke grenzen 318D  (gelezen 3295 keer)

Offline Beemerken248

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
    • [E90] 318D 2010
[E9X] fysieke grenzen 318D
« Gepost op: 28 oktober 2014, 19:29:58 »
Hallo BB'ers!!
Ik twijfel hard om mijn 318d (143Pk, 320Nm), al dan niet een vitaminekuurtje te geven, met behoud van DPF en dus ook EGR.
Zaterdag ben ik met 2 maten naar APEC gegaan om een A4 van 140 naar 182PK te brengen en een passat die blijkbaar een ZIPtuning kuurtje gehad zou hebben, wat terug te schroeven.
Didier en zijn broer ( APEC) kwamen me wel professioneel over maar de waarden die ze uit een 318D halen vind ik toch wel redelijk extreem: 190PK en zo'n400Nm. Het verschil met een getunede 320 is eigenlijk niet zo groot, hoewel er op een 320 wel een andere turbo en injectoren zitten.

Andere tuners blijven blijkbaar meer rond de 175Pk hangen voor deze motoren wat me iets realistische lijkt voor deze motor. maar de manier waarop koppel en max vermogen bereikt wordt is nog iets anders en mag ook niet vewaarloosd worden. Dit zit bij APEC dan weer wel zeer goed ( de 2 curves die ik zaterdag zag).

Als ik hem bij APEC zou laten chippen, kan dit aan een erg scherp prijsje wat het natuurlijk wel aantrekkelijk maakt maar toch *twijfel twijfel*. Ik heb de 6 forumpagina's die over APEC gaan al afgeschuimd maar ik geraak er niet uit. Ik had hen zelf al gemaild en kreeg volgend antwoord:
"Een vlugge inspectie in onze WinOLS database leert me dat we zo’n 80 318d (320nm) met EDC17C41 ECU en zo’n 220 318d (300nm) met EDC17C06 getuned hebben, tot op heden nog geen ENKELE negatieve feedback."

Maar hoe objectief is deze mail hé  :P

Dus hopelijk kan iemand me over de streep trekken door raad te geven bij de volgende vragen:

- Heeft er iemand al negatieve ervaringen gehad met APEC? Indien niet, hoeveel tevreden km's rij je er al mee?
- Weet iemand de limieten voor de 6-bak, koppeling, 2-massavliegwiel, turbo?

Het is niet de bedoeling dat ik mijn bimmer vaak tot het uiterste zou beproeven maar wat vlotter rijden, kleiner turbogat zouden al aangenamer zijn.

devildriver

• Gast
Re: fysieke grenzen 318D
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2014, 19:42:45 »
Apec is een zeer goede tuner,waarom dan twijfelen. Voor en nadelen vind ge overal als ge zoekt.Is een persoonlijke keuze die je moet maken he

Waarden zijn niet extreem hoor  ;)

Offline Boin

• * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+6)
  • World Champion
« Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2014, 19:50:04 »
Dt zijn helemaal niet zo'n gekke waardes. Er rijden stock 116d's rond met +200pk. ;)
Vliegwiel en versnellingsbak zijn geen probleem. De turbo, tja, dat hangt van de tuner af.

Offline Beemerken248

• Qualifying
    • [E90] 318D 2010
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2014, 20:29:17 »
Tjah, uit ne 1.4 VW scirocco halen ze ook 160PK maar of die blokjes bestemd zijn om lang mee te gaan.. :thinking:
'k vond het gewoon raar dat ze bij APEC een kleine 20PK meer leveren dan bij anderen, ZELFS zip * haar komt recht* chipt maar tot 170..

In ieder geval, al bedankt voor jullie mening, is toch al een geruststelling!

devildriver

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 28 oktober 2014, 20:30:25 »
Zip tuning blijft ge beter weg en moet ge niets van geloven  :thumbdwn:

Offline dolfke

• Pole Position
« Reactie #5 Gepost op: 28 oktober 2014, 20:51:30 »
Hallo BB'ers!!
Ik twijfel hard om mijn 318d (143Pk, 320Nm), al dan niet een vitaminekuurtje te geven, met behoud van DPF en dus ook EGR.
Zaterdag ben ik met 2 maten naar APEC gegaan om een A4 van 140 naar 182PK te brengen en een passat die blijkbaar een ZIPtuning kuurtje gehad zou hebben, wat terug te schroeven.
Didier en zijn broer ( APEC) kwamen me wel professioneel over maar de waarden die ze uit een 318D halen vind ik toch wel redelijk extreem: 190PK en zo'n400Nm. Het verschil met een getunede 320 is eigenlijk niet zo groot, hoewel er op een 320 wel een andere turbo en injectoren zitten.

Andere tuners blijven blijkbaar meer rond de 175Pk hangen voor deze motoren wat me iets realistische lijkt voor deze motor. maar de manier waarop koppel en max vermogen bereikt wordt is nog iets anders en mag ook niet vewaarloosd worden. Dit zit bij APEC dan weer wel zeer goed ( de 2 curves die ik zaterdag zag).

Als ik hem bij APEC zou laten chippen, kan dit aan een erg scherp prijsje wat het natuurlijk wel aantrekkelijk maakt maar toch *twijfel twijfel*. Ik heb de 6 forumpagina's die over APEC gaan al afgeschuimd maar ik geraak er niet uit. Ik had hen zelf al gemaild en kreeg volgend antwoord:
"Een vlugge inspectie in onze WinOLS database leert me dat we zo’n 80 318d (320nm) met EDC17C41 ECU en zo’n 220 318d (300nm) met EDC17C06 getuned hebben, tot op heden nog geen ENKELE negatieve feedback."

Maar hoe objectief is deze mail hé  :P

Dus hopelijk kan iemand me over de streep trekken door raad te geven bij de volgende vragen:

- Heeft er iemand al negatieve ervaringen gehad met APEC? Indien niet, hoeveel tevreden km's rij je er al mee?
- Weet iemand de limieten voor de 6-bak, koppeling, 2-massavliegwiel, turbo?

Het is niet de bedoeling dat ik mijn bimmer vaak tot het uiterste zou beproeven maar wat vlotter rijden, kleiner turbogat zouden al aangenamer zijn.

Mijn broer heeft zijne 318D LCI 2 jaar geleden ook bij Apec laten doen met +- dezelfde waardes.Loopt nog altijd zonder problemen. Apec behoord bij de top tuners van België  :thumbsup: :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 4 november 2014, 20:15:02 door dolfke »

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #6 Gepost op: 29 oktober 2014, 06:15:59 »
Bij elke grote tuner zit je wel goed(APEC,PPE,Heinz,BR).Als je op internet zoekt zal je van iedereen wel slechte ervaringen vinden :)

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
« Reactie #7 Gepost op: 29 oktober 2014, 07:10:30 »
Kan je bij Apec niet gewoon vragen het wat kalmer aan te doen? Ik heb dit gevraagd bij ASD en dat was geen probleem. Ipv 220pk en 480Nm, de standaardwaardes volgens de site, zijn we overeen gekomen het vermogen wat lager te zetten en het koppel in't laag wat hoger te zetten. Uiteindelijk zijn we 200pk en 500Nm overeen gekomen. Die deed daar helemaal niet moeilijk over...

Offline Beemerken248

• Qualifying
    • [E90] 318D 2010
« Reactie #8 Gepost op: 29 oktober 2014, 08:07:13 »
Kan je bij Apec niet gewoon vragen het wat kalmer aan te doen? Ik heb dit gevraagd bij ASD en dat was geen probleem. Ipv 220pk en 480Nm, de standaardwaardes volgens de site, zijn we overeen gekomen het vermogen wat lager te zetten en het koppel in't laag wat hoger te zetten. Uiteindelijk zijn we 200pk en 500Nm overeen gekomen. Die deed daar helemaal niet moeilijk over...

Aangezien hij beweert dat het tuning op maat is, zou dit inderdaad wel mogelijk moeten zijn veronderstel ik. Ik ga het in ieder geval toch ook vragen om hem proberen rond de 175Pk te houden. ANders ook wel mooie waarde; 500Nm koppel, daar kan je al eens een kassei mee uit de grond trekken :wow:

Offline Dilyra

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #9 Gepost op: 29 oktober 2014, 08:16:29 »
Reeds een 5-tal voertuigen bij Didier laten remappen.

Telkenmale uiterst tevreden.

Heb ook reeds een e90 318D laten remappen bij Apec (m'n eerste bmw), deze werd op 185 pk gebracht, komende van 136 pk. Nooit geen problemen mee gehad en ik knalde er wel serieus op los.

Ik heb ondertussen zeker meer dan 150000 km's gereden in totaal met Apec software en nooit geen miserie gehad.

Heb je toch vragen/twijfels of bedenkingen, dan stuur je een mailtje naar Didier. Je krijgt altijd zeer vlug een antwoord! Je kan de software ook telkens kostenloos terug origineel zetten en er nadien terug op laten plaatsen...

Zoals reeds aangehaald. Alle tuners die een beetje naam hebben zullen het wel goed doen, maar als je specifiek kijkt om naar Apec te gaan, dan zou ik niet twijfelen...

Indien je de aangeven waardes teveel van het goeie vindt, dan bespreek je dit gewoon met Didier.
BMW geschiedenis:BMW E90 318d(Sold), E93 320i(Sold), E60 525d(Sold), E61 525d(Sold), F11 520d(Sold), F07 535i(Sold), E92 320d(Sold), E91 335Da (Sold). Heden -> F30 316d *If God doesn't drive BMW, then why is the sky white and blue?* (ook nog gehad: Seat ibiza fr, Alfa Romeo Mito QV, Alfa Romeo 159 ti, VW Passat break 2013, Audi A6 break 2013)

Offline jellevanschelle

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 29 oktober 2014, 14:21:13 »
Gewoon op real oem of andere onderdelen website opzoeken welke versnellingsbak er in jouw wagen ligt en nadien googlen op de specs van dit type versnellingsbak en dan vind je wellicht het max aan Nm dat je versnellingsbak aankan.

Voor de f30/f31 enige tijd terug gevonden dat automatische versnellingsbakken van de 316d en 318d helemaal identiek zijn en als ik me niet vergis 450 of 500Nm aankonden.

Offline nightwarrior

• Trade Count: (+1)
  • Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 31 oktober 2014, 10:13:29 »
Mijn 316D werd gechipt bij Heinz en kwam op testbank uit op 186 pk waarmee ik zeer tevreden ben. Na 3 jaar nog geen klachten over.  ;D

Offline Pitjen

• Pole Position
« Reactie #12 Gepost op: 31 oktober 2014, 11:00:26 »
Ik ben ook bij Apec gegaan en heb ook 'slechts' een 316d hebben er deze waarden uitgehaald: 188pk en 401Nm. Is een jaar geleden en nog altijd tevreden van ;)

Offline Beemerken248

• Qualifying
    • [E90] 318D 2010
« Reactie #13 Gepost op: 31 oktober 2014, 12:27:14 »
Veel hangt natuurlijk ook af wat je zelf uitsteekt hé met die PK's en koppel. Ik ben nu wel overtuigd en zal een afspraakske vastleggen om the magic uit te voeren.

Thanks voor de hulp!

Offline Junni

• Pole Position
« Reactie #14 Gepost op: 3 november 2014, 23:32:58 »
Ondanks overtuigd te zijn, toch nog even bevestigen dat Apec uitstekende service levert. Ik heb al drie wagens door Didier laten doen, en steeds zeer tevreden van het resultaat en de service die hij blijft geven. Absoluut een topper!

Offline Beemerken248

• Qualifying
    • [E90] 318D 2010
« Reactie #15 Gepost op: 25 november 2014, 13:22:54 »
Uiteindelijk ben ik zaterdag dan ook eens gepasseerd bij APEC en tot hier toe nog geen spijt van. Niet dat ik nu constant het extra vermogen benut, zeker niet in 1e en 2e maar het is er wel als ik het nodig heb.

Wagen stond standaard al redelijk scherp: 148HP en 331Nm. Na tuning was er wel een heel klein dompertje op de feestvreugde; "slechts" 178PK en 391Nm, waarbij de curve echt naar beneden duikt na 3800RPM.
Dompertje is een groot woord eigenlijk want uiteraard zijn dit op zich mooie waarden maar de oorspronkelijke waarden deden vermoeden dat er reccords gingen gebroken worden  :P voor deze motorisatie.

Tijdens testrit kwam er een motorstoring op het display "te lage brandstofdruk" (enkel bij >4000RPM). De wagen bleef prima rijden, enkel het symbool lichtte op. Enkele mogelijke oorzaken:
- Probleem met hogedrukpomp: lijkt me quasi onmogelij; die plunjers zien niet echt af
- brandstofdruksensor op de rail: zou misschien wel kunnen maar zou dan over alle toerentallen problemen moeten opleveren
- Opvoerpomp in de tank lijkt me ook onmogelijk, die zou je ook al moeten merken bij het starten.
- het enige wat volgens mij nog mogelijk is, is de brandstoffilter.

Deze ZOU MOETEN vervangen geweest zijn 25k km geleden bij officiële dealer maar als ik kijk naar de andere filters lijkt het me sterk mogelijk dat ze deze OOK "vergeten" vervangen hebben.

Ik heb alvast een andere besteld dus ga eens kijken in welke toestend de huidige zich bevindt.
In ieder geval, niets dan lof over APEC, 't is ne krak dat hij die BMW stuurdozen meester kan  :bow:
Ze stelden ook meteen enkele mogelijkheden voor om te helpen, prima service dus!

Ik maak zeker en vast nog eens een afspraak om een re-run te doen.

Offline Dilyra

• World Champion
« Reactie #16 Gepost op: 25 november 2014, 20:47:50 »
Uiteindelijk ben ik zaterdag dan ook eens gepasseerd bij APEC en tot hier toe nog geen spijt van. Niet dat ik nu constant het extra vermogen benut, zeker niet in 1e en 2e maar het is er wel als ik het nodig heb.

Wagen stond standaard al redelijk scherp: 148HP en 331Nm. Na tuning was er wel een heel klein dompertje op de feestvreugde; "slechts" 178PK en 391Nm, waarbij de curve echt naar beneden duikt na 3800RPM.
Dompertje is een groot woord eigenlijk want uiteraard zijn dit op zich mooie waarden maar de oorspronkelijke waarden deden vermoeden dat er reccords gingen gebroken worden  :P voor deze motorisatie.

Tijdens testrit kwam er een motorstoring op het display "te lage brandstofdruk" (enkel bij >4000RPM). De wagen bleef prima rijden, enkel het symbool lichtte op. Enkele mogelijke oorzaken:
- Probleem met hogedrukpomp: lijkt me quasi onmogelij; die plunjers zien niet echt af
- brandstofdruksensor op de rail: zou misschien wel kunnen maar zou dan over alle toerentallen problemen moeten opleveren
- Opvoerpomp in de tank lijkt me ook onmogelijk, die zou je ook al moeten merken bij het starten.
- het enige wat volgens mij nog mogelijk is, is de brandstoffilter.

Deze ZOU MOETEN vervangen geweest zijn 25k km geleden bij officiële dealer maar als ik kijk naar de andere filters lijkt het me sterk mogelijk dat ze deze OOK "vergeten" vervangen hebben.

Ik heb alvast een andere besteld dus ga eens kijken in welke toestend de huidige zich bevindt.
In ieder geval, niets dan lof over APEC, 't is ne krak dat hij die BMW stuurdozen meester kan  :bow:
Ze stelden ook meteen enkele mogelijkheden voor om te helpen, prima service dus!

Ik maak zeker en vast nog eens een afspraak om een re-run te doen.

:thumbsup:
BMW geschiedenis:BMW E90 318d(Sold), E93 320i(Sold), E60 525d(Sold), E61 525d(Sold), F11 520d(Sold), F07 535i(Sold), E92 320d(Sold), E91 335Da (Sold). Heden -> F30 316d *If God doesn't drive BMW, then why is the sky white and blue?* (ook nog gehad: Seat ibiza fr, Alfa Romeo Mito QV, Alfa Romeo 159 ti, VW Passat break 2013, Audi A6 break 2013)

Offline Tony_ca1

• Qualifying
« Reactie #17 Gepost op: 30 november 2014, 00:14:10 »
Hoi allen...
Ik zou hier graag ook eens iets willen vragen , ben ook bij Apec geweest voor een vitamine kuur voor mijn 318 D 136 pk.. Ervoor 144,7 Pk Didier heeft toen de lucht filter nagekeken en die was compleet vuil... Heb toen de raad gekregen een andere filter te plaatsen  een oem filter gaan kopen of een BMC filter die zij op stock hebben , heb dan maar zo een BMC filter laten monteren en na remappen 184,4 PK en ben heekl tevreden over de service en knowhow van die mannen...
Nu hoor en lees ik hier allemaal dat zo een BMC of K&N filter slecht is voor de motor de LMM kan er niet goed tegen... Dan vraag ik mij toch af waarom gerenommeerde tuners gelijk Apec en BR-Performance  zulke filters plaaten en aanraden ???
 Als je op de site van BR-Performance gaat kijken naar de tuning van mijn BMW dan zie je  2stages mogelijkheden ,stage  1gewoon remappen stage 2 remappen roetfilter vervangen door een downpipe en dan BMC filter plaatsen  en nog iets (maar stage 2 is allemaal in het frans geschreven en dat is mijn sterkste kant niet )

Weet niet meer wat ik hierover moet geloven , denk er toch over om een oem filter te bestellen en plaatsen , maar bij mister auto heb je Bosh of Mann filters en een Knecht (MALHE) filter welke daarvan is dan een goede??? of moet ik eentke bij BMW zelf bestellen ??? plus wat gebeurt er met mijn tuning als ik nu een gewone filter plaats , want het remappen is gebeurt met een BMC filter  gaat de auto dan nog lekker draaien of niet ??
Vind het wel spijtig want die BMC filter ligt er  1week in en heeft mij 80€ gekost zonder reiniging set...

Groetjes

Offline Dilyra

• World Champion
« Reactie #18 Gepost op: 30 november 2014, 00:38:15 »
Hoi allen...
Ik zou hier graag ook eens iets willen vragen , ben ook bij Apec geweest voor een vitamine kuur voor mijn 318 D 136 pk.. Ervoor 144,7 Pk Didier heeft toen de lucht filter nagekeken en die was compleet vuil... Heb toen de raad gekregen een andere filter te plaatsen  een oem filter gaan kopen of een BMC filter die zij op stock hebben , heb dan maar zo een BMC filter laten monteren en na remappen 184,4 PK en ben heekl tevreden over de service en knowhow van die mannen...
Nu hoor en lees ik hier allemaal dat zo een BMC of K&N filter slecht is voor de motor de LMM kan er niet goed tegen... Dan vraag ik mij toch af waarom gerenommeerde tuners gelijk Apec en BR-Performance  zulke filters plaaten en aanraden ???
 Als je op de site van BR-Performance gaat kijken naar de tuning van mijn BMW dan zie je  2stages mogelijkheden ,stage  1gewoon remappen stage 2 remappen roetfilter vervangen door een downpipe en dan BMC filter plaatsen  en nog iets (maar stage 2 is allemaal in het frans geschreven en dat is mijn sterkste kant niet )

Weet niet meer wat ik hierover moet geloven , denk er toch over om een oem filter te bestellen en plaatsen , maar bij mister auto heb je Bosh of Mann filters en een Knecht (MALHE) filter welke daarvan is dan een goede??? of moet ik eentke bij BMW zelf bestellen ??? plus wat gebeurt er met mijn tuning als ik nu een gewone filter plaats , want het remappen is gebeurt met een BMC filter  gaat de auto dan nog lekker draaien of niet ??
Vind het wel spijtig want die BMC filter ligt er  1week in en heeft mij 80€ gekost zonder reiniging set...

Groetjes

Had dit ook gehoord dat de LLM zou kunnen kapotgaan door het plaatsen van een BMC filter.

Didier heeft mij toen uitgelegd dat dit niet het geval zou zijn (de juiste reden/uitleg ken ik niet meer).

Had op mijn eerste bmw (e90 318d 136pk) remap + BMC luchtfilter = 185 pk en ik dacht 400 Nm.

Alles was goed, enkel m'n koppeling die na een tijd begon te slippen...

Offline Beemerken248

• Qualifying
    • [E90] 318D 2010
« Reactie #19 Gepost op: 30 november 2014, 10:08:15 »
Zijn dat niet van de filters die ingeölied moeten worden? Na verloop van tijd is die olie weg; opgenomen door de luchtstroom.Dat passeert u LMM en als het daar op blijft plakken zal die na een tijdje wel de geest geven. Ik geef toch ook de voorkeur aan OEM luchtfilter, veel zal hem dat niet schelen in Pk's, toch niet voor een diesel en qua vuil en stof tegenhouden is dit toch wel de beste oplossing.

De knecht (mahle) filter is de OEM luchtfilter.

De koppeling die begint te slippen heeft niets te maken met een BMC filter. Als je in 1e,2e zwaar gaat doortrekken, moet die koppeling er sowieso aan, zelf met een niet getuned voertuig naar verloop van tijd..

Offline Tony_ca1

• Qualifying
« Reactie #20 Gepost op: 30 november 2014, 11:24:29 »
Zijn dat niet van de filters die ingeölied moeten worden? Na verloop van tijd is die olie weg; opgenomen door de luchtstroom.Dat passeert u LMM en als het daar op blijft plakken zal die na een tijdje wel de geest geven. Ik geef toch ook de voorkeur aan OEM luchtfilter, veel zal hem dat niet schelen in Pk's, toch niet voor een diesel en qua vuil en stof tegenhouden is dit toch wel de beste oplossing.

De koppeling die begint te slippen heeft niets te maken met een BMC filter. Als je in 1e,2e zwaar gaat doortrekken, moet die koppeling er sowieso aan, zelf met een niet getuned voertuig naar verloop van tijd..

Ok bedankt....
Ga dan toch maar een oem filter plaatsen , maar gaat dat nu niets doen aan het feit dat de remapping gedaan is met een BMC filter ??
De BMW draait nu juist zo mooi...

Groetjes..

Offline Boin

• * Board Sponsor *
  • World Champion
« Reactie #21 Gepost op: 30 november 2014, 11:27:21 »
Hoi allen...

Groetjes
Gebruik even de search, er zijn hier al een triljoen topics over Oem filter Vs K&N/BMC..

Offline Dilyra

• World Champion
« Reactie #22 Gepost op: 30 november 2014, 15:32:23 »

Dat van die koppeling stond los van het feit dat ik een BMC filter had steken  :thumbsup:

Offline Canonball

• Grand Prix Winner
« Reactie #23 Gepost op: 30 november 2014, 15:45:03 »

Ok bedankt....
Ga dan toch maar een oem filter plaatsen , maar gaat dat nu niets doen aan het feit dat de remapping gedaan is met een BMC filter ??
De BMW draait nu juist zo mooi...

Groetjes..
als die luchtfilter is geplaatst door iemand met kennis van zaken, laat hem dan gewoon zitten en vervang hem na 1 jaar weer door OEM filter. Het probleem met zulke filters is dat mensen die hier geen ervaring mee hebben die dingen te fel inoliën. Als dat echter correct gebeurt dan is er geen probleem, toch?
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

devildriver

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 30 november 2014, 15:52:06 »
Had alle 3 mijn BMW diesels geremapped,maar steeds oem filter behouden op aanraden van mijn tuner  ;)

Offline Dilyra

• World Champion
« Reactie #25 Gepost op: 30 november 2014, 16:15:22 »
BMC filter moet toch niet geölied worden? Dit is toch enkel zo bij k&n filters?

Offline Tony_ca1

• Qualifying
« Reactie #26 Gepost op: 30 november 2014, 23:39:50 »
BMC filter moet toch niet geölied worden? Dit is toch enkel zo bij k&n filters?

BMC heeft ook geoliede filters , de BMC filter die nu in mijn bmw zit en mijn oem filter heeft vervangen is een geolied filter type...

Groetjes

Offline Dilyra

• World Champion
« Reactie #27 Gepost op: 30 november 2014, 23:52:14 »
BMC heeft ook geoliede filters , de BMC filter die nu in mijn bmw zit en mijn oem filter heeft vervangen is een geolied filter type...

Groetjes

Wist ik niet, weer iets bijgeleerd :thumbsup:

Offline Scott-rider

• Trade Count: (+1)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • I only drive rear wheel traction (bike and car)
« Reactie #28 Gepost op: 8 december 2014, 19:27:47 »
Mijne 318d e91 lci is getuned bij br
194pk en 450Nm koppel(stage 2)
Hier is enkel de dpf leeg gehaald en ge remaped

Rijdt heerlijk en zit zelf verbruik 6.5. (Kwam van 8.3 ). Zelfde sportieve rijstijl
Volgens br vooral te danken aan de dpf die leeg is gehaald

Offline dakloze

• Trade Count: (+3)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #29 Gepost op: 10 december 2014, 18:48:26 »
BMC zit amper olie in en bij K&N loopt den olie er gewoon uit... das het verschil..
PPE raadde mij vorig jaar ook een BMC aan maar had nog een oem filter liggen.
mijn waardes waren op een 318D,  184pk en 430NM.
zal nu ietske meer zijn omdat de computer zichzelf aanpast volgens stef.