Deze staat nog in mijn garage maar al een tijdje uitgeschreven,maar ik zit ermee in mijn hoofd om deze om te bouwen naar een lichte vracht.
Heeft er hier iemand ervaring mee?
- Goedkeuring vragen aan BMW Bornem (attest waarin staat dat uw chassisnummer + motornummer mag omgebouwd worden met toestemming van BMW, echter zonder dat BMW hiervoor een PVG nummer geeft)
- Wagen ombouwen (riemen verwijderen, vlakke laadvloer van min 50% van de wielbasis, opstaande rand van 20cm)
- Afspraak maken op de keuring (keuring alleenstaand geval) => dit is een volledige normale keuring + opmeting/controle ombouw)
- Dossier wordt opgemaakt door de keuring en opgestuurd naar Brussel. Even geduld hebben, dan krijg je factuur van Brussel voor je dossier.
Na betaling gaat de verwerking verder. Weer iets later komt je nieuwe gelijkvormigheidsattest en sticker toe op de keuring (keuring belt je dan op).
- Je wagen wéér aanbieden op de keuring. Weer moet je wagen een vollédige keuring doorlopen (+ aanbrengen nieuwe sticker). Vanaf dit moment is je wagen gekeurd en gekend als lichte vracht
- Wagen buiten rijden en TERUG binnen rijden voor keuring voor verkoop
Dat laatste lees je goed, je moet effectief je wagen 2 keer na mekaar laten keuren

In jouw geval, als je heel dit gaat doorlopen ben je ook quasi verplicht om weer ettelijke jaren verder te rijden met deze omdat je voor bovenstaande ook al wat geld uitgeeft (ombouw materiaal, keuringen, dossier)
Succes