Auteur Topic:  1991 - E31 - 850i automatic  (gelezen 14694 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #120 Gepost op: 4 januari 2016, 14:39:02 »
again, months have passed  :D

Ik vind de E46 ook veel te laag en de velgen op de E31 eigenlijk niet passen want er zijn veel mooiere OEM velgen voor te koop.
Maar blijkbaar is de E46 een meeting auto en daar moet je alleen maar naar kijken en niet mee rijden. ;)
Daar is het gewoon wie de breedste en de laagste heeft.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:


e46 WAS menne dagelijkse toch hoor :) maar is ondertussen weer vervangen door een e92 325i  ;D zo verlaging is eens tof voor 1 keer maar bij de nieuwe zal t nooit meer zijn als mss ooit M veren steken vooraan voor iets bruter op de style 95's te staan die ik ervoor klaarliggen heb :)

 :ontopic: ondertussen heb ik een 2dehands uitlaat gehaald in Duitsland die er al een tijd terug onder hangt, mis het brute geluid wel beetje :( maar men buren zullen mss wel wat blijer zijn nu dat beest een beetje gedempt is :p

D-day: 17 januari 2016 :)








en menne nieuwe daily  ;D




maar ik denk dat volgende foto velen hun ogen gaat uitsteken  :-[ maar het is men uiteindelijk plan met de 850, en dat is luchtvering.


dit is volgens mij de enige manier om zo een auto te verlagen  :-[
want met schroefset/veren rij je de lip frut vaneen doordat de snuit zover uitsteekt en met luchtvering behoud je het comfort van een normale vering.

hier verwacht ik wel veel komentaar op  ;D

grtz :D
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline Bananenman

  • Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10806
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #121 Gepost op: 4 januari 2016, 14:45:25 »
Leuke plannen!
Dat lijkt me echt een zalige manier om zo'n schare classic te eren  8)


 :drool: :drool: :drool:
BMW E46 318d touring

Offline beemerbuddy

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1083
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #122 Gepost op: 4 januari 2016, 14:57:12 »
Hoi tds-ke,

Hoe staat het met deze, al aan de praat gekregen ondertussen?

Je hebt die in Linde-Peer gekocht, geloof ik...  Ben daar ook eens gaan kijken in mijn zoektocht, maar omdat ik een technische leek ben,
heb ik uiteindelijk toch maar iets meer uitgegeven voor eentje die in orde stond...

In ieder geval, nog succes met het verdere verloop van de werkzaamheden...

Grtjs...

Hoi, jammer van de (nog)niet-reactie, maar aan je eerst geposte foto's kan ik idd zien dat je 'm in Linde-Peer gekocht hebt, die moest toen plaats ruimen voor een witte  :jpshakehead:
Ondertussen staat daat idd een witte, en nog een andere zwarte en een zilvere buiten te verkommeren  :thumbdwn:

Maar goed  :ontopic: ik denk dat je ivm de luchtvering idd wel wat reacties gaat krijgen, want een echte BMW-liefhebber/topiclezer ziet zo'n klassebak als een E31 het liefste zo OEM mogelijk... ik ook, maar 't is jouw auto, h  ;)
Waar heb je trouwens de uitlaat gevonden? Ik ben ook van plan de mijne te vervangen voor ik er in Augustus mee de baan op kan...

Grtjs... 
1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline Mr. SLASH

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1643
  • Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #123 Gepost op: 4 januari 2016, 16:08:14 »
Zo erg is dat uiteindelijk toch niet, dat is iets wat je weer gewoon kan verwijderen en de auto terug oem zetten :)

Ik vind het er knap uit zien, benieuwd naar het vervolg :thumbsup:

Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
BMW E34 525i
Suzuki GSF1200 Bandit

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #124 Gepost op: 4 januari 2016, 16:39:29 »
Leuke plannen!
Dat lijkt me echt een zalige manier om zo'n schare classic te eren  8)


 :drool: :drool: :drool:

dit was ook mijn voorbeeld :D heb hem in levende lijven gezien op Eurosunday 2015 en toen was ik helemaal verkocht, t is ook niet dat ik men kofferbekleding kapot moet maken want ik heb er helemaal geen  ::)

luchtvering houd de auto beter in ere als schroefset (tenzij je als een idioot gaat rijden op 0 bar   >:( )

en meer als 4 gaten boren vr de leidingen door de kas te leggen wordt er niks aan vernield dus idd, allemaal terug weg te halen en terug OEM te maken :)

grtz :p
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #125 Gepost op: 4 januari 2016, 16:48:09 »
Hoi, jammer van de (nog)niet-reactie, maar aan je eerst geposte foto's kan ik idd zien dat je 'm in Linde-Peer gekocht hebt, die moest toen plaats ruimen voor een witte  :jpshakehead:
Ondertussen staat daat idd een witte, en nog een andere zwarte en een zilvere buiten te verkommeren  :thumbdwn:

Maar goed  :ontopic: ik denk dat je ivm de luchtvering idd wel wat reacties gaat krijgen, want een echte BMW-liefhebber/topiclezer ziet zo'n klassebak als een E31 het liefste zo OEM mogelijk... ik ook, maar 't is jouw auto, h  ;)
Waar heb je trouwens de uitlaat gevonden? Ik ben ook van plan de mijne te vervangen voor ik er in Augustus mee de baan op kan...

Grtjs...

hey beemerbuddy  :D

sorry voor de niet-reactie :s, is idd van die persoon gekocht.

de uitlaat en voorlip komen van "Wolf Ganssauge" op facebook, eigenaar van "Wokke", zoek maar eens op op facebook. maakt ook performance chips die geprezen worden op het internet.
https://www.facebook.com/wolf.ganssauge
https://www.facebook.com/wokke-112449428857682/?fref=ts

kent er wel wat van ;) grtz.

« Laatst bewerkt op: 27 februari 2016, 17:58:25 door 318tds-erke »
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8882
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #126 Gepost op: 4 januari 2016, 16:54:44 »
De stancers laten werkelijk niks links liggen  :D
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline flash

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1305
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #127 Gepost op: 9 januari 2016, 14:03:29 »
Doet me wat denken aan die Ford GT uit Fast N Loud waar ze air ride onder gehangen hebben. Ook zo vet qua stance
'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak?
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-'18 Citron Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht '18-? Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => daily beast
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak [/

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #128 Gepost op: 13 januari 2018, 23:42:45 »
damn ... alweer 2 jaar geleden  ???
Dan denk je dat als je je foto's via photobucket plaatst dat het allemaal sneller zal gaan en je de foto's niet kan kwijtraken  :wtf:


Ik ben ander half jaar bezet geweest met de restauratie van de e10 1802  :-[ dus is deze weer blijven staan ... ondertussen spuwt er versnellingsbakolie uit de rooster onder de koppelomvormer. nu staat deze een half jaar stil terwijl hij wel ingeschreven is dus daar wil ik terug verandering in brengen. Uit het verleden van dit topic is het wel duidelijk dat ik heel impulsief aan andere projecten durf te beginnen maar deze keer ga ik echt proberen enkel aan de 850 te werken (maar natuurlijk bij uitzondering ook men daily indien het nodig is).

Nu is echter het raadsel wat er lek is  :-\ Ik denk dat de enigste manier om dit te achterhalen het verwijderen van de versnellingsbak zal zijn en alle dichtingen na te kijken. Ik hoop alleen dat ik de koppelomvormer niet heb opgestookt met te weinig olie in de bak te hebben  :(

grtz
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #129 Gepost op: 25 januari 2018, 16:57:39 »
ik weer,

na veel te vechten heb ik hem er dan toch uiteindelijk uit gekregen met de hulp van mijn vader, de leidingen onderaan de versnellingsbak van de koeling kreeg ik niet los dus deze zijn er aan blijven hangen. Ik vermoed dat de lager die rond de koppelomvormer moet aansluiten naar de oliepomp het heeft begeven aangezien deze onderaan vol olie hangt.

Maar nu weet ik niet wat het beste is om te doen. Het lijkt me stom om enkel deze lager nu te vervangen en de versnellingsbak op goed geluk zo er terug op te steken  :-\ zou zonde zijn als de bak het zou begeven na 50 km en al dat werk dan opnieuw moet worden gedaan (en natuurlijk met een nog duurdere rekening achteraf) ...

grtz!
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline mega_stihl

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1486
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #130 Gepost op: 25 januari 2018, 20:40:13 »
Amai! Fameuze werken! Maar was het niet voldoende om enkel de bak eronder uit te halen ipv heel de motor? Want zo een M7x is ook niet nix volgens mij.
2008-2010 Opel Astra F 1.6 16v sport  -  2010 BMW E36 320i (RIP)
2010-2011 Mitsubishi Carisma 1.6 16v  -  2011-2013 BMW E34 520i
2012-... BMW E32 730i  -  2013-2016 BMW E46 320d
2014-... Suzuki SV650S  -  2016-... BMW E46 320Ci

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #131 Gepost op: 25 januari 2018, 22:38:38 »
Amai! Fameuze werken! Maar was het niet voldoende om enkel de bak eronder uit te halen ipv heel de motor? Want zo een M7x is ook niet nix volgens mij.

had het eigenlijk erger verwacht  :P Ik heb meer schrik voor het terug plaatsen omdat er zo veel stekkers zijn en kleine leidingen die makkelijk over het hoofd te zien zijn. Ik wou de motor sowieso eens proper maken want langs de voorkant hangt de volledige blok vol olie en de kleppendeksels zijn volledig aan't afbladeren. Ook ergens eerder in dit topic vermeld door Kraftbaeyer zijn de bougies die ik had gestoken niet de juiste, dus daar kan ik nu ook makkelijker aan.
Elke schroef van de versnellingsbak stripte meteen of waren al vooraf gestript door een voorganger, zelfs met de correcte doppen. Er moest een verlengstuk worden gebruikt van meer dan een meter en had er enkel van 25 cm dus al die stukken aan elkaar zorgde voor veel vervorming wat waarschijnlijk de hoofdreden was van het strippen. Ook kreeg ik de leidingen van de koeling van de versnellingsbak niet los en moeren waren ook zo goed als rond vanaf de kant waar ik er aan kon. Dus was men enigste andere optie de leidingen dan over zagen als de blok bleef steken en ik de schroeven van de versnellingsbak er af kon krijgen.

De m7x blokken zijn fameuze joekels van motoren  ;D toch zeker als je denkt dat ik gewend was te werken met een m10 "blokske" van menne 1802. Maar ik werk soms op een rare manier  ;D Ik heb de ongewone ingesteldheid dat als ik al dat extra werk doe dat dan hetgene wat ik eigenlijk echt wou doen makkelijker zou gaan  :D

grtz!
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline mega_stihl

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1486
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #132 Gepost op: 26 januari 2018, 10:45:11 »
As long as it gets the job done :D
2008-2010 Opel Astra F 1.6 16v sport  -  2010 BMW E36 320i (RIP)
2010-2011 Mitsubishi Carisma 1.6 16v  -  2011-2013 BMW E34 520i
2012-... BMW E32 730i  -  2013-2016 BMW E46 320d
2014-... Suzuki SV650S  -  2016-... BMW E46 320Ci

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #133 Gepost op: 30 januari 2018, 21:59:37 »
Ik heb echt geen spijt meer dat ik de motor heb uitgehaald want anders had ik de kleppendeksels nooit afgenomen!  :o

Ik verwachtte wel dat het even zou duren voor de blok terug in de momenteel 8..i zou worden gelegd dus heb ik een kar gemaakt met wat ijzer en wielen dat hier lagen.

maar ook mijn m70 is slachtoffer van de befaamde "banjo bolts" van de kopsmering die loskomen  :censor:  :( . 3 van de 8 stonden volledig los. het waren juist de uitersten en ik vermoed dat deze van de aanvoerleidingen zijn  :thumbdwn:. Ik lees veel dat een druppel loctite genoeg zou zijn per schroef maar er zijn er ook die ijzerdraad door de schroeven doen tegen het loskomen. De nokken lijken niet in te zijn gesleten dus weet niet of ik "op tijd" erbij was of niet  ???
Ik ga sowieso loctite er aan doen maar dat andere ben ik nog niet zeker van ...

Ik ga de motor ineens een fatsoenlijk onderhoud geven zoals waterpomp, thermostaat, riemen, etc.

Maar ik weet niet of ik het budget heb om alle dichtingen van de inlaatcollecteurs op de motor te vervangen. Ik heb deze gezandstraald met glasparel en deze lijken nog goed, met uitzondering op de befaamde barstjes in de kanalen. ik lees veel dat als er silicone dichting aan beide kanten van de rubberen dichting wordt gedaan dat er geen probleem mag zijn van valse lucht.

Ik heb ook eindelijk ontdekt waar de "standheizung" vandaan komt doordat ik de Webasto was tegengekomen en me afvroeg wat dat ding was in de motorruimte  :clap:. Ik weet niet of dit ding ook onderhouden moet worden?

En de oranje/zilver combo op de kleppendeksels was ik wel echt beu gezien  :P

grtz
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline Spasta

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+49)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3954
  • F10 LCI - 520d
    • Bimmer ID
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #134 Gepost op: 30 januari 2018, 22:52:20 »
Waarom zou je de dichtingen niet vervangen? Nu je er goed bij kan en het toch open ligt kan je dat beter direct mee vervangen lijkt me.
Of zijn die absurd duur ofzo?

Goed dat je de banjobouten ontdekt hebt :thumbsup:

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #135 Gepost op: 30 januari 2018, 23:54:45 »
Waarom zou je de dichtingen niet vervangen? Nu je er goed bij kan en het toch open ligt kan je dat beter direct mee vervangen lijkt me.
Of zijn die absurd duur ofzo?

op bmwfans.info staan ze aan 105 euro ofzo/stuk en uit ervaring mag daar 50% worden bijgeteld als ik dit bij bmw zou gaan bestellen. maar ook op ebay gaan ze van 100 tot 200 euro/stuk en dan weet je niet wat voor kwaliteit je gaat ontvangen  :-\

het was in het begin niet de bedoeling de blok volledig in orde te zetten, enkel dat er niks aan kon komen zoals slechte smering of oververhitting (waar ik al een keer geluk bij heb gehad door een slechte viscokoppeling)  :-[

en zou hem voor begin de zomer 2018 terug op de weg willen hebben na 1,5 jaar stil te staan  ;D

grtz
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline mega_stihl

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1486
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #136 Gepost op: 5 februari 2018, 13:45:02 »
Die gelaste kar  ;D but why the fuck not. Is wel praktischer om aan te werken op die manier. Hetgeen mij weerhouden heeft om een M70 te kopen is de absurde prijzen voor onderdelen. Zoals je al aanhaalt: 105 voor een dichting  :thinking:
2008-2010 Opel Astra F 1.6 16v sport  -  2010 BMW E36 320i (RIP)
2010-2011 Mitsubishi Carisma 1.6 16v  -  2011-2013 BMW E34 520i
2012-... BMW E32 730i  -  2013-2016 BMW E46 320d
2014-... Suzuki SV650S  -  2016-... BMW E46 320Ci

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #137 Gepost op: 22 februari 2018, 20:55:23 »
banjoschroeven in de locktite, kleppendeksels herspoten en inlaatcollecteurs geblonken en een beetje naar eigen smaak aangepast  :P Begint er toch op te lijken dat hij deze zomer nog terug op de baan is.

 :razz:
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2018, 20:58:53 door 318tds-erke »
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9837
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #138 Gepost op: 22 februari 2018, 23:04:30 »
Amai ... effe aan bezig geweest denk ik..

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #139 Gepost op: 12 maart 2018, 22:25:09 »
Amai ... effe aan bezig geweest denk ik..

tussendoor af en toe  :P en met het koudere weer heeft het ewa stil gelegen.
maar dit weekend me er toch nog es aan gezet.

krukasdichting en dichting op versnellingsbak zijn vervangen. motor terug ineen gestoken en alle rubber vacum leidingen en benzine leidingen op de motor vervangen en daarstraks de koppelomvormer met olie gevuld, terug op de versnellingsbak gestoken en de bak terug aan de motor bevestigd.
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline Nebo

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 283
  • Be Happy !!
    • BMW F30 - Alpinweiss - KW V1 - Wrapped
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #140 Gepost op: 26 april 2018, 15:27:15 »
Begint er toch op te lijken dat hij deze zomer nog terug op de baan is.

 :razz:

Het is bijna zomer  :gayfight:
BMW E90 318d - Sold
MERCEDES A250 - Sold
BMW F30 318d - Current
BMW F15 X5 sDrive25d - Current

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #141 Gepost op: 26 april 2018, 19:57:34 »
Het is bijna zomer  :gayfight:

Damn, ben vergeten hier een vervolg te plaatsen. De glimlach heeft maar een 3 km op mijn gezicht gestaan toen ik terug thuis kwam van de testrit en ik terug oog in oog stond met het oliespoor van de straat tot boven aan de oprit en de plas onder de versnellingsbak  :(. Had al eens op een fb groep gevraagd wat zij ervan dachten en velen zeggen dat ik waarschijnlijk bij het terugplaatsen van de koppelomvormer het veertje uit de dichting heb gestoten en dat daardoor het terug lekt...

Dus... Alles opnieuw doen  :'(
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline bhpaddict

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1776
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #142 Gepost op: 26 april 2018, 21:35:09 »
Damn. Wat een verschrikkelijke pech.
Veel moed en geduld. Het enige voordeel is dat je het al eens gedaan hebt.


E32 1992 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 1992 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 1995 540i Touring articgrijs 6-speed "El Ultimo"
E34 1992 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 2

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #143 Gepost op: 26 april 2018, 23:45:59 »
Damn. Wat een verschrikkelijke pech.
Veel moed en geduld. Het enige voordeel is dat je het al eens gedaan hebt.

Bedankt!  ;)
Ik weet niet meer hoe vaak ik wel niet tegen mijn vader heb gezegd "gewoon alles moet ik twee keer doen aan diee nest" bij elke schroef die ik heb losgedraaid  ;D er was dus wel degelijk een goede reden waarom ze mij in het begin van dit topic veel moed wensten  :P

Heb 2 weken verlof, hoop dat het daarna opgelost is ... Hoop gewoon dat men koppelomvormer niet is ingesleten wat me onwaarschijnlijk lijkt maar ondertussen twijfel ik aan alles.

Grtz
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline bhpaddict

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1776
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #144 Gepost op: 27 april 2018, 09:08:17 »
Niet twijfelen.
Systematisch te werk gaan en dubbel controleren voor je de volgende stap weer monteert.
Met dichtingen kan je al eens gewoon pech hebben.
Zo mag ik de versnellingsbak van de Saab cabi er weer onderuit halen. Oliekeering van de koppelomvormer vervangen en toch weer lek na 1 jaar. Beetje jou verhaal dus....


E32 1992 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 1992 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 1995 540i Touring articgrijs 6-speed "El Ultimo"
E34 1992 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 2

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #145 Gepost op: 29 april 2018, 20:48:07 »
Oliekeering van de koppelomvormer vervangen en toch weer lek na 1 jaar. Beetje jou verhaal dus....

Had liever gehad dat ik er ook een jaar plezier aan had gehad.  :razz: ik ben echt aant hopen dat in het veertje eruit heb gestoten want ik heb geen zin om een andere koppelomvormer te beginnen zoeken.  :-[

Nu ik hem toch opnieuw uiteen ben aant halen ga ik hem ineens voorbereiden om te herspuiten naar Carbonblack. Hij heeft nu 10 tinten zwart rondom en ik heb een propere snuit gevonden voor een prijsje die al door de vorige eigenaar half mat was geschuurd.

Carbonblack is een nieuwere kleur maar dan moet ik niet heel het interieur herspuiten zoals ik bijvoorbeeld zou moeten doen als ik naar Mauritius blauw zou gaan of dergelijke.
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #146 Gepost op: 2 mei 2018, 14:23:56 »
Raar hoe vlot het de 2e keer is gegaan   :o ik hoopte eerder het beeld voor me te hebben van een kromme dichting of er zelfs uitgekomen maar de dichting staarde me aan met veertje enal op zen plaats ... Nieuwe dichting is besteld :/ hopelijk moet t geen 3e keer gedaan worden  >:(
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9837
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #147 Gepost op: 2 mei 2018, 15:01:30 »
Ik kan moeilijk geloven dat een nieuwe dichting zo hard kan gaan lekken, bijna meteen na montage, nu blijkt dat ze niet fout gemonteerd was.
Kan die olie nog via een andere weg eruit ?

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #148 Gepost op: 2 mei 2018, 17:50:45 »
Ik kan moeilijk geloven dat een nieuwe dichting zo hard kan gaan lekken, bijna meteen na montage, nu blijkt dat ze niet fout gemonteerd was.
Kan die olie nog via een andere weg eruit ?

Dat is wat papa ook is aant zeggen  ??? Het probleem is dat je niet kan zien waar t lekt omdat alles potdicht zit. De koppelomvormer is niet ingesleten zoals ik dacht. Ik dacht dat ik foto's had gepost bij vorig bericht maar gaan wss te groot geweest zijn.

Ik zie nergens anders olie hangen dan een pad recht onder die dichting. Natuurlijk bij het uithalen van de koppelomvormer loopt er ook wat olie uit maar er lijkt me echt geen andere plaats te zijn   :wtf:

Ik ga proberen via pc foto's bij te voegen
« Laatst bewerkt op: 2 mei 2018, 17:56:21 door 318tds-erke »
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 - E31 - 850i automatic
« Reactie #149 Gepost op: 5 mei 2018, 19:32:09 »
Beide dichtingen vervangen, oliepomp en die rond de koppelomvormer zit. Lekt nog even fel :(
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200