Auteur Topic:  1991 - E31 - 850i automatic  (gelezen 14421 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
1991 - E31 - 850i automatic
« Gepost op: 15 oktober 2014, 12:22:22 »
Bij deze stel ik mijn PROJECT voor  ;D

Ik was een "oldtimer" aan't zoeken voor in orde te zetten en in ere te houden.

Ondertussen heb ik hem al draaiend gekregen op beide banken maar hij draait niet zuiver, dus ga ik de bougies vervangen en kijken wat dat geeft.

Ik hoopte eigenlijk via dit topic ook wat informatie te verzamelen van waar ik aan onderdelen kan raken, want ik zou eigenlijk een volledige andere voorbumper moeten hebben. (als iemand dit (te veel) heeft liggen mag men iets laten weten  :D)

Al gedaan:
- Benzinepompen vervangen
- benzine filters en alle rubberen leidingen daar rond vervangen
- achterbank opgeblonken
- luchtfilters vervangen (vorige waren terug gekit met silicone  :censor:)
- uitlaat half los gedraaid

Plannen?

- Uitlaat vervangen door iets wat de 12 cilinders laat horen tot achter (deze uitlaat is volledig kapot en slecht opgelast geweest in zijn verleden)
- Alpina velgen zoeken
- Herspuiten (heeft nu 3 tinten zwart rondom)
- Bewaren  8)

Ik wil hem dus terug naar originele staat opbouwen (op open uitlaat na  :D)

foto's volgen  ;)

grtz

« Laatst bewerkt op: 26 november 2014, 11:03:42 door dadoke »
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2014, 13:19:27 »





















2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9737
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #2 Gepost op: 15 oktober 2014, 13:24:27 »
Ik kom heel binnenkort eens zien.  :thumbsup:

Offline Bananenman

  • Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10792
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2014, 13:29:40 »
Mooi om te zien dat zo'n exclusieve klassieker terug in ere wordt gezet!
Knap werk al!  :bow:
• BMW E46 318d touring •

Offline Angryoldman

  • Trade Count: (+1)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 429
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2014, 14:20:37 »
U bent één man met ballen! Een 850i onder u vleugels nemen is moedig.

geniet van het steken van u 12 bougiekes.

Offline Woodykipo

  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6219
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #5 Gepost op: 15 oktober 2014, 14:35:39 »
Knap project :thumbsup:

Offline bhpaddict

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1770
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #6 Gepost op: 15 oktober 2014, 15:44:45 »
 :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

 :drool: :drool: :drool:

Wat dat onregelmatig draaien betreft. Zeker de beide distributiekappen en rotors nakijken. Een veel vergeten onderdeel dat ook al eens dient te worden vervangen.
Idem voor bougiekabels.
Een ander voorkomend probleem bij wagens van deze ouderdom zijn uitgedroogde slangetjes; oa vacuumslangen (zoals die van de benzinedrukregelaar), carterverluchting en aanzuigslangen (tussen luchtmassameter en inlaat). Deze ook zeker goed kontroleren op scheuren en (evt preventief) vervangen.
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2014, 09:11:02 door bhpaddict »


E32 1992 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 1992 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 1995 540i Touring articgrijs 6-speed "El Ultimo"
E34 1992 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 2

Offline bmw e12 e21

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1170
  • SHARK ATTACK!
    • 1980 - e12 - M535i
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #7 Gepost op: 15 oktober 2014, 17:58:58 »
Mooi project, succes ermee.
Als het een blijver is zou ik een rvs uitlaat zetten. Een originele is ook peper duur.
MIJN e12  M535i  -  218pk   
MIJN e21  323i edition S ´´RUN OUT´´  - 143pk
BMW  e21  315  -  75pk

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #8 Gepost op: 15 oktober 2014, 19:19:39 »
Dat is een project ;)
Wat de neus betreft dat is een heel duur gezocht onderdeel dus daar ga je geduld mee moeten hebben.
Onregelmatig draaien bij een 850i ;)
Eerst de compressie op alle cilinders eens meten.
Zoals ook al vermeld zeker de bougiekabels en delcokappen en rotors vervangen.
Plus elke onderdrukdarm en leiding.
Ook de ganse carterontluchting.
Al die rubbers worden hard of komen dicht te zitten.
Zeker zijn dat de inlaatcollecter afdicht op de motor.
Deze afdichtingsflenzen worden hard en gaan dan valse lucht doorlaten.
Nadeel is dat er hier geen nieuwe meer voor te koop zijn :(
En die er eventueel nog te koop zijn die halen de goudprijs want er word erg naar gezocht.
Gaskleppen moeten ok goed zijn van deze motoren want die hebben in het verleden voor veel problemen gezorgd.
Met de uitlaat moet je goed oppassen want als deze niet 100% afdicht en/of niet genoeg tegendruk geeft gaat de motor ook onstabiel draaien.
Lambdaregeling ook nazien op de juiste werking en zien dat ze er allemaal wel opzitten.
Ik heb er vroeger veel aan gewerkt en weet dat het niet simpel is om er eentje 100% te laten draaien.
Want meestal draaien ze wel maar niet zoals het hoort.
Als je een 2€ op zijn kant op de motor kan zetten en die valt niet om dan pas draait de motor zoals het hoort ;)
En zo heb ik er nog maar een paar gehad.
Want de meeste voelen dat nog niet eens als de motor niet goed op alle 12 de cilinders draait.
Ik hoop dat de kosten een beetje mee gaan vallen om de auto 100% te krijgen want dat is niet simpel.
Persoonlijk zou ik er nooit eentje kopen en ik heb dan al heel veel jaren BMW ervaring.
Dat is misschien mijn probleem want ik weet wat ze kunnen kosten eer ze goed zijn.
840Ci is even snel maar veel gemakkelijker in orde te houden.
Maar daar zit het nog niet Oldtimer zijn probleem denk ik ;)
De slimmerikken kopen nu een 840ci en laten die staan tot het een oldtimer is.
Dan heb je en hele nette goede auto als je wat kan sleutelen.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline bimmerbart

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 105
  • bitte ein 7!
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #9 Gepost op: 15 oktober 2014, 19:46:58 »
Veel succes met je project! :bow:
Ik heb zo ook al wat gezien met de 12pitters,
bangelijke motoren maar duur en kwetsbaar!
Als je er een onderhoud op doet, doe je eigenlijk onderhoud aan 2 6pitters! (ook wat het prijskaartje betreft)
Maar, dat zul je wel al weten zeker!  ;)

Eens dat hij in orde is ga je er er heeeeel veel plezier aan beleven!  :thumbsup:

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #10 Gepost op: 15 oktober 2014, 22:44:31 »
Aan iedereen merci en alle tips zijn welkom :D alles wat jullie vermelden voor na te kijken/ te vervangen ben ik in een lijstje aan't samenvatten  :D
'T is de bedoeling dat ik deze lijst dan volledig heb kunnen doorstrepen voordat hij 25 jaar wordt  :D

Ik ben dit jaar begonnen met een cursus automechanica te volgen via Syntra Limburg en mijn vader had mij toegelaten een klein autoke te kopen voor aan te werken  ;D en toen heb ik deze gekocht  ;D ;D

Een Bimmerboarder en mijn vader  , ;D , hadden mij al gewaarschuwd dat het dure wagens zijn, maar ik denk dat als ik de kosten kan spreiden over anderhalf jaar, dat ik hem zonder zorgen kan afmaken voor januari 2016.

Had ook wel al een vermoeden van die voorbumper, ik heb wel een voorbumper maar die heeft al héél wat meegemaakt lijkt het. het is moeilijk uit te leggen maar morgen zal ik er eens foto's van posten. Ik (en mijn vader) denk niet dat de bumper nog te redden is.

Wat de voorlip betreft denk ik dat het ergens iets "tuning" was. Deze is al x aantal keren gerepareerd met karton of ijzer en deze durf ik er zelfs niet "tijdelijk" op te zetten.

De uitlaat wil ik vervangen door een op maat gemaakte RVS uitlaat (aré, laten maken), misschien een dure manier van werken  :P maar als ik iets vervang, toch zeker op zo een waardevolle wagen, dan kies ik altijd voor bekendere merken.

grtz  8)

2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9737
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #11 Gepost op: 16 oktober 2014, 08:36:53 »
Hoog is hij niet. Wat dat betreft heb je perfect gedaan wat uw vader gezegd heeft he.  :P

Offline Jamme1981

  • Trade Count: (+25)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11280
  • Cars are a passion
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #12 Gepost op: 16 oktober 2014, 10:58:14 »
Zeer knappe aankoop.
e87 - 116i - 115pK - Sonora - Havana
e30 - 316i -  99pK - Brillianrot - Anthrazit stoff
e61 - 525d - 163pK - Silbergrau-Black -SOLD

Freude Am Fahren

VW Corrado-1989-1800 16V

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #13 Gepost op: 16 oktober 2014, 12:37:53 »
Bougies zijn vervangen, wel niet echt een makkelijke plaats waar ze steken, maar het is gelukt  :razz:
Ik zie nu alleen dat de bougies die ik er uit haal, heel ander zijn dan die ik er in heb gestoken  :-\


Voorlip blijkt van AC schnitzer te zijn maar deze is volgens mij niet meer te redden ...




De voorbumper is op een paar plaatsen gebarsten en er zijn ook plaatsen waar er echt stukken uit zijn


grtz


2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #14 Gepost op: 16 oktober 2014, 20:22:39 »
Ik ga U nu meteen de moed een beetje in uw schoenen laten zakken na al het werk aan de bougies ;)
De bougies met de 4 contactpunten durven problemen geven bij de V12 motoren.
Ik heb ze dikwijls nadien moeten wisselen achteraf voor die met 1 of 2 contactpunten omdat de motor niet netjes draaide.
Zelf monteerde ik die daar nooit in want als de klant achteraf moest terugkomen dan lachte die niet als hij weer een dikke rekening kreeg om de bougies te vervangen.
Dus moest hij nadien niet netjes draaien houd dan daar zeker rekening mee.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #15 Gepost op: 16 oktober 2014, 23:32:31 »
Ik ga U nu meteen de moed een beetje in uw schoenen laten zakken na al het werk aan de bougies ;)
De bougies met de 4 contactpunten durven problemen geven bij de V12 motoren.
Ik heb ze dikwijls nadien moeten wisselen achteraf voor die met 1 of 2 contactpunten omdat de motor niet netjes draaide.
Zelf monteerde ik die daar nooit in want als de klant achteraf moest terugkomen dan lachte die niet als hij weer een dikke rekening kreeg om de bougies te vervangen.
Dus moest hij nadien niet netjes draaien houd dan daar zeker rekening mee.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:

hetgeen wat ik nu ga zeggen deed hij ervoor ook: als ik hem in toeren opdrijf naar 2000 t/min, dan hoor ik om de 1 a 2 seconden een "pop" of kleine ontploffing.

Nu ga ik morgen de uitlaat es beginnen te demonteren van achter naar voor en deze eens tegoei nakijken. één kant is na de X samenvoeging in't midden volledig vervangen door een, nu, verroeste buis met een véél kleinere diameter dan de andere kant ...

en wat die bougies betreft  ;D die blijven er nu in steken tot ik geen andere keus meer heb  :wtf: écht geen simpel klusje voor tussendoor.

grtz
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #16 Gepost op: 17 oktober 2014, 12:52:42 »
Achterste stuk is los :D
 
Morgen de rest ;) (hopelijk los te krijgen  :-\

Grtz
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline Bimmerstyle

  • Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6212
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #17 Gepost op: 17 oktober 2014, 16:08:04 »
Knap projectje dat je daar hebt. :bow:

Wat betreft bumper en lip, veel is te repareren. Zeker in dit geval waar het om een zeldzame en dure bumper gaat is het misschien toch de moeite om dit eens te bekijken. Veel hangt wel af van welk materiaal hij is en dit lijkt mee geen gewone polypropyleen bumper te zijn aangezien hij wit is onderin. :thinking:

De schade op zich (op de foto's afgaande althans) lijkt me nog wel mee te vallen. Als het een te lassen materiaal is waaruit hij gemaakt is moet het wel mogelijk zijn deze nog in orde te krijgen hoor.

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #18 Gepost op: 17 oktober 2014, 17:01:39 »
Ik zou eerst zorgen dat de uitlaat 100% in orde is en volgens de normen van BMW.
Geen samengevoegde pijpen,geen dempers er in er tussenuit en alle Lambdasonde's er in en de juiste katalysators onder de auto.
En ook de juiste tegendruk.
Dan pas weet je dat de motor goed draait.
Want je zit in feite met 2 tegen elkaar "geplakte" 6 cilinders en die hebben elk hun eigen motor regeling.
Dus dan moet de uitlaat ook aan beide kanten gelijk zijn of je kan van die onregelmatige ploffen horen.
Spijtig dat je de compressie niet gemeten hebt.
Dat is een van de eerste dingen die ik doe als een V12 niet netjes draait.
Want nu moet je maar hopen dat alle cilinders gelijk zijn.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline bmw v12

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 174
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #19 Gepost op: 17 oktober 2014, 20:15:37 »
Koop er een E32 750i bij voor motoronderdelen in Duitsland zijn er genoeg te vinden voor weinig geld .

Offline Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3927
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #20 Gepost op: 17 oktober 2014, 20:18:30 »
Heel dikke 8! :thumbsup:

Maar euh, die 2000 op de achtergrond, ook de uwe? :drool: ;D

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #21 Gepost op: 17 oktober 2014, 22:11:43 »
Heel dikke 8! :thumbsup:

Maar euh, die 2000 op de achtergrond, ook de uwe? :drool: ;D

Van mene pa :D nog geen jaar geleden volledig gerestaureerd, hij is nu een 2002 touring aan't restaureren  ;)

------

Wat 750i betreft, mijn boordcomputers hebben allemaal 750i erop staan met vetstift... Kan dit voor problemen zorgen?

Grtz
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3927
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #22 Gepost op: 17 oktober 2014, 22:25:04 »
Van mene pa :D nog geen jaar geleden volledig gerestaureerd, hij is nu een 2002 touring aan't restaureren  ;)

------

Wat 750i betreft, mijn boordcomputers hebben allemaal 750i erop staan met vetstift... Kan dit voor problemen zorgen?

Grtz

Nice! Dat hij ook maar snel een paar topics maakt dan :D Sorry voor de off-topic ;)

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #23 Gepost op: 19 oktober 2014, 13:34:26 »
vandaag één van de twee einddempers eens gezandstraald  :) zien er nog héél goed uit om eerlijk te zijn, de buizen waren volledig doorgeroest maar op de dempers in geen roestplekje te bekennen  ;D








kleine vergelijking  ;D




Hebben deze dempers iets van waarde op de 2dehands markt? weet niet zeker of ik de originele dempers wil terugsteken omdat ik liever chromé uitlaten zie. Was aan't denken om een Supersprint uitlaat eronder te zetten.

grtz ;)

2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #24 Gepost op: 19 oktober 2014, 15:43:59 »
Ik zou gewoon de originele uitlaat weer herstellen met nieuwe buizen.
Altijd beter dan een Aftermarkt uitlaat.
En op de OEM einddempers kan je sierstukken oplassen welke je wil.
Kost altijd minder dan een andere uitlaat en het blijft nog een beetje OEM
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline DeRay

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1870
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #25 Gepost op: 19 oktober 2014, 15:52:13 »
Ik zou ook voor OEM gaan.

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9737
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #26 Gepost op: 19 oktober 2014, 18:46:30 »
Hou u een beetje in he, als deze pas binnen 2 jaar moet af zijn.  :razz:

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #27 Gepost op: 19 oktober 2014, 18:52:04 »
Hou u een beetje in he, als deze pas binnen 2 jaar moet af zijn.  :razz:

Als de goesting opgeraakt na wat tegenslagen dan zal het nog wel minderen. ;)
Dat is nu nog jeugdig enthousiasme.
Ik heb zo al vele "projecten"  onder het stof zien staan.
Maar de doorbijter komt er wel.
En het is te hopen dat dit er zo eentje is.
Grtn,
Kraftbayer
BMW...Kraftbayers!

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9737
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #28 Gepost op: 19 oktober 2014, 19:04:15 »
Als de goesting opgeraakt na wat tegenslagen dan zal het nog wel minderen. ;)
Dat is nu nog jeugdig enthousiasme.
Ik heb zo al vele "projecten"  onder het stof zien staan.
Maar de doorbijter komt er wel.
En het is te hopen dat dit er zo eentje is.
Grtn,
Kraftbayer
Ik ken hem en zijn pa ook, dat komt wel goed, no worries. :thumbsup:

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #29 Gepost op: 19 oktober 2014, 20:34:56 »
Citaat van: b_ken
Ik ken hem en zijn pa ook, dat komt wel goed, no worries. :thumbsup:


Tnx, mijn vader is idd een voorbeeld  ;D is ondertussen al ongeveer 15 jaar zijn e10 touring aan't restaureren (en tijdens de zelfde periode nog een bmw 2000 gerestaureerd) maar nu gaat het eindelijk vooruit ;D

En waar zou ik aan die tussenstukken voor de uitlaat kunnen raken? alles wat ik vind is van RVS en dat kunnen wij niet lassen. Mss ook tips over die chromé opzetstukken? ;D

Demper ook maar ineens terug zwart gespoten  8) wat zo een likje verf toch wel niet allemaal kan doen, lijkt op het eerste zicht als nieuw  ;)




zelfs de codes kan ik nu terug moeiteloos lezen  ;D


morgen (hopelijk) de andere twee stukken doen, maar dat X stuk in't midden van de uitlaat. Is dat ook een demper of wat is hier de bedoeling van?


grtz  ;D
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2014, 20:42:47 door 318tds-erke »
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200