Auteur Topic:  1991 - E31 - 850i automatic  (gelezen 14422 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bmw e12 e21

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1170
  • SHARK ATTACK!
    • 1980 - e12 - M535i
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #30 Gepost op: 19 oktober 2014, 21:48:43 »
Mooi gedaan met die uitlaat. :thumbsup:
Repareer anders deze met nieuwe buizen.
Als je RVS wilt kun je dat nog altijd doen en dan is de bestaande meer waard omdat hij weer heel is.
MIJN e12  M535i  -  218pk   
MIJN e21  323i edition S ´´RUN OUT´´  - 143pk
BMW  e21  315  -  75pk

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #31 Gepost op: 19 oktober 2014, 22:52:25 »
Mooi gedaan met die uitlaat. :thumbsup:
Repareer anders deze met nieuwe buizen.
Als je RVS wilt kun je dat nog altijd doen en dan is de bestaande meer waard omdat hij weer heel is.

Ik denk ook dat ik terug voor OEM ga gaan  ;) als ik hier enkele reacties lees dan ben ik bang dat hij met een rvs uitlaat van 2000 + euro slecht gaat draaien door slechte tegendruk of dergelijke (?)

Alleen zijn wij niet echt bekend bij plooien van buizen  ;D laat staan op maat ... Maar daar vinden we wel iets op, internet is altijd je vriend bij zulke dingen.

grtz
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9737
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #32 Gepost op: 19 oktober 2014, 22:59:12 »
Zo iets zal eerder voor dikwandige chauffage buis dienen:
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/gereedschap-handgereedschap/m859860275-pijpenbuiger-12000-kg.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr
Wie weet lukt het ook om daarmee uitlaatbuis te plooien. Dat moet toch maar zelden 90° om zijn he.

Offline bhpaddict

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1770
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #33 Gepost op: 20 oktober 2014, 10:16:48 »
Zo iets zal eerder voor dikwandige chauffage buis dienen:
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/gereedschap-handgereedschap/m859860275-pijpenbuiger-12000-kg.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr
Wie weet lukt het ook om daarmee uitlaatbuis te plooien. Dat moet toch maar zelden 90° om zijn he.


Ik heb er zo ene. Werkt vrij goed.


E32 1992 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 1992 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 1995 540i Touring articgrijs 6-speed "El Ultimo"
E34 1992 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 2

Offline DéGioke

  • Premium Member
  • Trade Count: (+3)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6574
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #34 Gepost op: 20 oktober 2014, 12:37:41 »
Knap werk met die uitlaat :)

Ik koop m'n uitlaatbuis gewoon bij Brezan. Je kan ook bochten kopen in de gewenste hoek.
Diameter van je huidige buizen meten en kopen maar :) Is trouwens niet super duur.

Netjes aflassen en die uitlaat hoeft er nooit meer onderuit :)


2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #35 Gepost op: 20 oktober 2014, 14:36:45 »
Er zijn er genoeg die de uitlaat terug op maat maken met de juiste buizen en de juiste hoeken.
Via Google vind je er zo genoeg.
http://www.mbpower.be/nl/exhaust-technology
Bovenstaande is er al zo eentje.
Dat middenstuk van de uitlaat is een middendemper die speciaal gemaakt is om de 2 kanten van de motor de juiste tegendruk en demping te geven.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline bt.

  • Trade Count: (+2)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 527
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #36 Gepost op: 23 oktober 2014, 15:35:06 »
'79 BMW 635CSi
'99 BMW 328i - Slunse
'71 Peugeot 504 Cabriolet
'76 Jaguar XJ-C 4.2

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #37 Gepost op: 23 oktober 2014, 18:13:09 »
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline bhpaddict

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1770
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #38 Gepost op: 23 oktober 2014, 18:26:00 »
maak er dan gauw 1 aan !
al is't maar voor ene keer
Snuiten van een e31 liggen niet voor te rapen !


E32 1992 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 1992 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 1995 540i Touring articgrijs 6-speed "El Ultimo"
E34 1992 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 2

Offline bimmerbart

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 105
  • bitte ein 7!
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #39 Gepost op: 23 oktober 2014, 20:13:24 »
Niet twijfelen! DOEN!

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #40 Gepost op: 23 oktober 2014, 20:35:55 »
http://www.autoforum.be/showthread.php?69631-Voorbumper-840CI

Grijp je kans!


Het gaat in bovenvermelde link enkel over de "Lip" van de bumper, maar deze heb ik ook nodig. Bedankt voor de link!! @bt.

Ik heb de eigenaar gestuurd en hij gaat me nu wat meer foto's doorsturen. Het gaat over een standaard voorlip van de 850ci.

grtz
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2014, 12:52:07 door 318tds-erke »
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2358
  • Snowy, the white shark
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #41 Gepost op: 26 oktober 2014, 16:57:09 »
Die eigenaar heeft een 840CI en geen 850CI. Hij heeft de voorkant gewijzigd omdat zijn 840CI een M tech uitvoering is en zijn auto had de standaard voorzijde. Hij heeft deze nu terug compleet juist laten zetten.

Moedig project! Ik speel nog steeds met de gedachte om mijn 635CSI in te ruilen voor een 840CI maar ik heb er de moed niet voor. Het zal wellicht eerder een 630i ooit worden...
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #42 Gepost op: 26 oktober 2014, 18:57:14 »
Die eigenaar heeft een 840CI en geen 850CI. Hij heeft de voorkant gewijzigd omdat zijn 840CI een M tech uitvoering is en zijn auto had de standaard voorzijde. Hij heeft deze nu terug compleet juist laten zetten.

Moedig project! Ik speel nog steeds met de gedachte om mijn 635CSI in te ruilen voor een 840CI maar ik heb er de moed niet voor. Het zal wellicht eerder een 630i ooit worden...


Gewoon die 635Csi buiten en een 840Ci kopen.
Minder problemen mee dan de 635Csi
http://ww3.autoscout24.de/classified/254291247?asrc=st|as
Zelfs de hele rare handgeschakelde kun je nu nog kopen.
http://ww3.autoscout24.de/classified/251243700?asrc=st|as
Binnen 5 jaar zijn ze een pak duurder dan nu.
630i is nu veel te duur om te kopen want die kosten evenveel en meer als een 840Ci.
En het rijplezier is maar de helft.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2358
  • Snowy, the white shark
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #43 Gepost op: 27 oktober 2014, 17:49:11 »
Goh ik weet het niet. Ik heb zowat alles al vervangen aan de 635csi. Een 840 is dan misschien wel de betrouwbaarste keuze qua 8 serie het is ook diegene die verre van oldtimer is. De taksen voor dit type wagen zijn extreem hoog. Verbruik zal een pak hoger liggen dan bij de 635csi. Met een beetje pech wordt de leeftijd van oldtimers opgetrokken van 25 jaar 30 jaar en dan kan je nog lang wachten om er betaalbaar mee rond te bollen. Bijkomend zijn 8 series rijdende geldputten  :'( . Allé, een E24 is niet persé beter  ??? .

Als ik een mooi aanbod krijg van iemand die een deftige 840 wil ruilen, zou ik wel overwegen denk ik. Qua buitenkleur moet het wel een blauwe, donkergrijze of bordeaux zijn. Geen bleek interieur. Dat vind ik maar niks en uiteraard een manuele bak.

Heeft iemand een idee hoeveel BIV en taksen bedragen tegenwoordig op een 840CI?
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline stoffie

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2123
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #44 Gepost op: 27 oktober 2014, 18:14:04 »
Denk dat je op 1800 biv mag rekenen en per jaar een kleine 2200 ophoesten aan verkeersbelasting. Compleet geschift maar de liefhebber betaalt!

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2358
  • Snowy, the white shark
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #45 Gepost op: 27 oktober 2014, 18:26:37 »
Denk dat je op 1800 biv mag rekenen en per jaar een kleine 2200 ophoesten aan verkeersbelasting. Compleet geschift maar de liefhebber betaalt!

Dan is het voor mij geen hobby meer... Dat is écht wel te duur  :iono: . Tegen dat ze oldtimer worden, verwacht ik wel dat de prijzen erg zullen stijgen. Maar om nu 15000 euro te gaan uitgeven voor een auto waar je nog zoveel jaren niks mee kan doen... Is ook stom. En met stilstaan zal hij er niet beter op worden.
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #46 Gepost op: 27 oktober 2014, 18:29:40 »
Dan is het voor mij geen hobby meer... Dat is écht wel te duur  :iono: . Tegen dat ze oldtimer worden, verwacht ik wel dat de prijzen erg zullen stijgen. Maar om nu 15000 euro te gaan uitgeven voor een auto waar je nog zoveel jaren niks mee kan doen... Is ook stom. En met stilstaan zal hij er niet beter op worden.

Tenzij je hem beter maakt  :D
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2358
  • Snowy, the white shark
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #47 Gepost op: 27 oktober 2014, 18:34:19 »
Dat is waar! Veel respect voor je harde werk. Je hebt ook het geluk dat je de werken zelf doet, ik zou het allemaal moeten uitbesteden  :thumbsup:
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline vts03

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 132
  • Men's mind, once stretched by a new idea, never re
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #48 Gepost op: 30 oktober 2014, 18:40:41 »
Tnx, mijn vader is idd een voorbeeld  ;D is ondertussen al ongeveer 15 jaar zijn e10 touring aan't restaureren (en tijdens de zelfde periode nog een bmw 2000 gerestaureerd) maar nu gaat het eindelijk vooruit ;D

En waar zou ik aan die tussenstukken voor de uitlaat kunnen raken? alles wat ik vind is van RVS en dat kunnen wij niet lassen. Mss ook tips over die chromé opzetstukken? ;D

Demper ook maar ineens terug zwart gespoten  8) wat zo een likje verf toch wel niet allemaal kan doen, lijkt op het eerste zicht als nieuw  ;)




zelfs de codes kan ik nu terug moeiteloos lezen  ;D


morgen (hopelijk) de andere twee stukken doen, maar dat X stuk in't midden van de uitlaat. Is dat ook een demper of wat is hier de bedoeling van?


grtz  ;D


Welke lak heb je gebruikt voor de uitlaten? Ziet er heel goed uit :thumbsup: Ik zou die van mij ook opnieuw zwart willen spuiten.
Men's mind, once stretched by a new idea, never regains its original dimensions

Offline 318tds-erke

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 87
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #49 Gepost op: 30 oktober 2014, 19:23:23 »
Citaat van: vts03
Welke lak heb je gebruikt voor de uitlaten? Ziet er heel goed uit :thumbsup: Ik zou die van mij ook opnieuw zwart willen spuiten.

Motip semi gloss bkack spuitbussen :D maar misschien was het een beter idee geweest om hittebestendige lak te gebruiken, weet niet hoe warm die einddemperd worden, de rest doe ik nu wel met hittebestendige lak.

Grtz
2000 - e36 - 318 tds (verkocht)
1999 - e46 - 320ci (verkocht)
2006 - e92 - 325i (daily)
1991 - e31 - 850i - Project
1974 - e10 - 1802 - gerestaureerd
1985 - Golf mk1 cabrio 1.6
1984 - Porsche 944 (verkocht)
---
2000 - Suzuki Bandit N - 1200

Offline vts03

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 132
  • Men's mind, once stretched by a new idea, never re
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #50 Gepost op: 30 oktober 2014, 19:33:37 »
Heet, maar hoe heet weet ik niet. Ik had onlangs mijn kleppen deksels met hittebestendige hammerite gespoten.
Slecht resultaat, verf kwam er gewoon terug af.. :( Heb ze daarna laten poederlakken, maar een uitlaat wordt wel heel heet en dan is poederlakken geen optie meer.

Met deze gedachte in het achterhoofd zou ik wel een degelijk product willen voor de einddempers.

Die van jou zien er wel goed uit, maar ben benieuwd of die verf gaat houden :blink:

Kan je die buizen tussen de knalpot en einddemper gewoon losmaken. Ik zie dat je nog een stukje van 10cm buis aan je knalpot hebt. Heb je deze afgezaagd of kan je deze loskoppelen? Bij mijn 8 lijkt het erop dat die tussenbuis vast hangt aan mijn knalpotten.
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2014, 19:40:01 door vts03 »
Men's mind, once stretched by a new idea, never regains its original dimensions

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #51 Gepost op: 30 oktober 2014, 20:23:50 »
Heet, maar hoe heet weet ik niet. Ik had onlangs mijn kleppen deksels met hittebestendige hammerite gespoten.
Slecht resultaat, verf kwam er gewoon terug af.. :( Heb ze daarna laten poederlakken, maar een uitlaat wordt wel heel heet en dan is poederlakken geen optie meer.

Met deze gedachte in het achterhoofd zou ik wel een degelijk product willen voor de einddempers.

Die van jou zien er wel goed uit, maar ben benieuwd of die verf gaat houden :blink:

Kan je die buizen tussen de knalpot en einddemper gewoon losmaken. Ik zie dat je nog een stukje van 10cm buis aan je knalpot hebt. Heb je deze afgezaagd of kan je deze loskoppelen? Bij mijn 8 lijkt het erop dat die tussenbuis vast hangt aan mijn knalpotten.

Normaal is het systeem helemaal gelast maar als er ooit al eens iets vervangen is dan worden daar speciale klemmen van BMW voor gebruikt om alles weer te monteren.
Zo krijg je alles er ook gemakkelijker onderuit nadien.
Wij deden de buizen soms ook uit elkaar als er een bepaald gedeelte van de uitlaat onderuit moest en je niet heel het systeem wou demonteren want dat weegt enorm zwaaaaaaaar ;)
Dan kan je ze ook weer met de speciale klemmen samenvoegen.
Scheelt een hele hoop in het werk later.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline vts03

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 132
  • Men's mind, once stretched by a new idea, never re
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #52 Gepost op: 31 oktober 2014, 21:48:23 »
Goh ik weet het niet. Ik heb zowat alles al vervangen aan de 635csi. Een 840 is dan misschien wel de betrouwbaarste keuze qua 8 serie het is ook diegene die verre van oldtimer is. De taksen voor dit type wagen zijn extreem hoog. Verbruik zal een pak hoger liggen dan bij de 635csi. Met een beetje pech wordt de leeftijd van oldtimers opgetrokken van 25 jaar 30 jaar en dan kan je nog lang wachten om er betaalbaar mee rond te bollen. Bijkomend zijn 8 series rijdende geldputten  :'( . Allé, een E24 is niet persé beter  ??? .

Als ik een mooi aanbod krijg van iemand die een deftige 840 wil ruilen, zou ik wel overwegen denk ik. Qua buitenkleur moet het wel een blauwe, donkergrijze of bordeaux zijn. Geen bleek interieur. Dat vind ik maar niks en uiteraard een manuele bak.

Heeft iemand een idee hoeveel BIV en taksen bedragen tegenwoordig op een 840CI?






Waar zit het verschil ivm betrouwbaarheid tussen een 850 en 840? De M70 motor uit de 850 is haast onverwoestbaar! Volgend jaar zijn de eerst geleverde 850i oldtimer. Voor een 840 moet je nog 3 of 4 jaar wachten..
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2014, 21:49:56 door vts03 »
Men's mind, once stretched by a new idea, never regains its original dimensions

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2358
  • Snowy, the white shark
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #53 Gepost op: 1 november 2014, 18:45:52 »
Betrouwbaarste is een ongelukkig gekozen woord. Zowel een 850i als een 840CI zijn betrouwbaar maar een 850 is een 12 cyl en de andere een V8. Aangezien het oudere wagens zijn, vaak slecht onderhouden is de kans op een geldput groter bij de V12 dan de V8. Voordeel van de 840 is dat hij exclusiever is, beter afgewerkt (reeds subtiele veranderingen ondergaan), goedkoper om met te rijden en qua fun zou hij niet moeten onderdoen voor de 12 cylinders. Bij de 12 cyl heb je dan nog de verschillen tussen de oude 5.0 en de recentere 5.4 motor.

Revtor van dit forum heeft mij ooit een gigantische PM gestuurd vol met tips & tricks over de 8 serie. Het blijft kriebelen om eentje te kopen. Maar dan mag de oldtimerwetgeving niet wijzigen. Ik zou dan wel één van de latere exemplaren kopen.
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #54 Gepost op: 1 november 2014, 19:24:05 »
850Ci en 840Ci zijn beide betrouwbaar als ze in orde zijn.
De 850Ci verbruikt meer en kost meer aan onderhoud.
Maar als je daar maar een paar 1000 Km per jaar mee rijd dan is dat niet erg.
Stilstaan is het ergste voor die auto's
Meestal zit het probleem al bij aankoop.
Door geldgebrek worden er goedkope exemplaren gekocht en die zijn meestal al een paar keer van de hand gedaan door mensen die dachten een "koopje " gedaan te hebben.
Er staan nog genoeg nette exemplaren te koop.
Als ze oldtimer worden zal je de prijzen nogal zien stijgen :D
Dan word de "brol" ook weer een pak duurder.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2358
  • Snowy, the white shark
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #55 Gepost op: 2 november 2014, 09:40:10 »
Ik ga toch eens kijken of er geen projectje te koop staat wat doenbaar is. Al vrees ik dat je beter een goede koopt.
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline bmw e12 e21

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1170
  • SHARK ATTACK!
    • 1980 - e12 - M535i
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #56 Gepost op: 2 november 2014, 10:00:44 »
MIJN e12  M535i  -  218pk   
MIJN e21  323i edition S ´´RUN OUT´´  - 143pk
BMW  e21  315  -  75pk

Offline vts03

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 132
  • Men's mind, once stretched by a new idea, never re
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #57 Gepost op: 2 november 2014, 10:23:38 »
Geen van beide zou ik kopen. Je koopt beter eentje die in orde is. Je weet niet waar het zal eindigen als je een koopje op de kop tikt :-\
Men's mind, once stretched by a new idea, never regains its original dimensions

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2358
  • Snowy, the white shark
Re: 1991 e31 - 850i automatic
« Reactie #58 Gepost op: 2 november 2014, 10:27:18 »
Hier een paar ''koopjes'' ;)
http://www.2dehands.be/autos/bmw/8-serie/bmw-850-c-209095712.html
Zelf ene met garantie, been beenieuwd als er iets aan is...
http://www.2dehands.be/autos/bmw/8-serie/bmw-8-serie-850-ci-202148546.html


De eerste is qua kleurencombinatie schitterend maar de staat schrikt me enorm af. Een zilveren zegt me persoonlijk niet zo veel  :-[

Deze zegt me wel iets ook al is het een automaat. Maar in dit geval duurt het nog wel even voor hij oldtimer is
http://www.2dehands.be/autos/bmw/8-serie/bmw-840-210261339.html

of deze
http://www.2dehands.be/autos/bmw/8-serie/bmw-840-cia-v8-limited-209459131.html
« Laatst bewerkt op: 2 november 2014, 10:48:38 door sharky »
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2358
  • Snowy, the white shark
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold